Eväitä ja ajatuksia toimivaan kumppanuuteen 2020

[role_based for="member"]

Marketing Finlandin Markkinointihankinta-työryhmä on koonnut yhteen menestyksekkään yhteistyön periaatteita ja parhaita käytänteitä. Pyysimme keväällä 2020 näkemyksiä ja toimintatapamalleja kymmeneltä kumppanitoimistolta (markkinointi / strategia / design / media / PR ja viestintä / data ja teknologia), ja työryhmässä mukana olevat yhdeksän yritystä puolestaan toivat aiheeseen mukaan asiakkaan näkökulman.

Raportissa on ajatuksia aiheista:

 

Kumppanuuden määrittely
Mistä toimiva yhteistyö muodostuu?
Yhteistyön tavoitteet
Kommunikaatio ja vastuunjako
Toimintamallit
Yhteistyömallit
Mittarit
Hinnoittelu ja laskutus
Raportointi
Palkitseminen ja alan kilpailut

Kumppanuusraportin voit ladata tästä

Tämän kumppanuusraportin ovat tuottaneet yhteistyössä:

Aivan, Aste Helsinki, Bob The Robot, Dagmar, Dentsu Aegis Network, MediaCom Finland, Mirum Agency, Omnicom Mediagroup Finland, Solita ja Viestintätoimisto Drum, DNA, Finnair, Fiskars, Oy Karl Fazer Ab, Saarioinen, SOK, Specsavers Finland, Stockmann, Tikkurila ja Marketing Finland.

[/role_based]