Asiantuntijaverkostomme

Tutustu markkinoinnin asiantuntijaverkostoomme

Markkinoinnin asiantuntijaverkosto on apunamme, kun etsimme vastauksia jäseniltämme tuleviin kysymyksiin ja kun tuotamme markkinoinnin julkaisuja sekä koulutuksia. Marketing Finland julkaisee mm. asiantuntijoiden tekemiä markkinoinnin kirjoja sekä tuottaa markkinoinnin koulutusta ja markkinoinnin huippuseminaareja. Lisäksi tarjoamme jäsenistöllemme maksutonta konsultaatiota kaikilla markkinoinnin osa-alueilla.

Ira Nyström

Ira on Arvid Nordquistin Business Unit Manager, joka vastaa elintarviketuotteiden markkinoinnista yhdessä tuotepäälliköiden kanssa.

Jarkko Leskinen

Jarkko toimii markkinointijohtajana Orkla Suomella

Tia Yrjölä

Tia on kuluttajakokemuksen johtajana Saarioisilla

Ulla Ristkari-Ryynänen

Kuuki Marketing Lab Oy:n perustajaosakas Ulla Ristkari-Ryynänen on monikanavaisen markkinoinnin asiantuntija. Kuukin markkinointijohtajana hän luo eri alan yrityksille markkinointistrategioita, valitsee oikeat markkinointikanavat ja kohdentaa markkinoinnin kaikissa kanavissa tukemaan myyntiä.

Petro Matero

Miller & Leanin Petri Matero on markkinoinnin ja musiikin monitoimimies. Brändikoulutuksen hän vetää 20 vuoden kokemuksella markkinointiviestinnän alalta. Koulutuksessa tulet haastamaan omia ajattelumallejasi siitä, mitä brändi voi olla ja miten se voidaan määritellä tämän päivän kuluttajaa ja yhteisöä puhuttelevaksi, monikanavaiseksi kokonaisuudeksi, joka herättää paitsi tunteita, myös intohimoja.

Mainostoimisto Miller & Lean
Miller & Lean 10 hengen ”putiikkitoimisto”, jonka ytimessä on vahva strategisen tason brändi- ja konseptiosaaminen. Yhteistyötä toimisto on tehnyt viime vuosina seuraavien yritysten kanssa: Veikkaus, Stark, SuperPark, VR, Scanfil, Lassila & Tikanoja, Nanso ja Heinon Tukku. Miller & Leanin toiminta perustuu leanin markkinoinnin prosessiin, jonka hyötyjä ovat nopea reagointikyky, ideoiden joustava kehittäminen yhdessä asiakkaan kanssa ja tätä kautta helposti suoraan käytäntöön siirrettävät markkinoinnin ratkaisut.

Christian Wenger

Christian Wenger is a native Swiss, Helsinki based creative producer and film director. Being a storyteller by heart, he creates film-like experiences that form strong emotional connections with brands and have lasting impact on businesses. Having worked for almost 2 decades in the tech sector, he has a rare blend of having a very technical mind and endless creativity.

Inna-Pirjetta Lahti

Inna-Pirjetta Lahti

Suomen johtavan vaikuttajasuhdetoimiston PING Helsingin perustajaInna-Pirjetta Lahti tuo esille vankan osaamisensa yhdistettynä innostavaan tapaan esiintyä ja inspiroida kuulijoitaan. Hänen puheenvuoronsa sisältävät niin konkreettisia esimerkkejä jo toteutuneista kampanjoista kuin viestejä ja signaaleja siitä mihin vaikuttajamarkkinointi on kehittymässä.

Tuomas Matilainen

Tuomas Matilainen

Tuomas Matilainen toimii Sellfortella projektipäällikkönä vastaten Sellforten ROMI-työkalun implementoinnista ja asiakkaan hyötyjen analysoinnista ja määrittelemisestä. Hänellä on yli 7 vuoden kokemus datan hyödyntämisestä markkinoinnissa niin taktisella kuin strategisella tasolla. Hän on työskennellyt kaupan alalla asiakkuusanalytiikkatiimissä keskittyen PT-kauppaan, ja mediatoimistossa Tuomas johti ja toteutti markkinoinnin ROI -projekteja.

Juha Nuutinen

Juha Nuutinen

Sellforten toimitusjohtaja ja yksi perustajista.

Anssi Rantanen

Työ: Anssi Rantanen on kasvumarkkinoinnin ammattilainen ja sarjayrittäjä. Hän on auttanut 50+ yritystä implementoimaan kasvustrategioita sekä Googlella että Growth Tribella. Hän on CEO at Growth Tribe Academy Finlandin toimitusjohtaja sekä suosittu puhuja growth hackingiä ja muutosjohtamista koskevissa tilaisuuksissa.

Tommi Rytkönen

Tommi Rytkönen

Työ: Tommi on muutosjohtaja, muutoksen käynnistäjä, innostuja, kasvun tekijä, viestijä ja ihmisten johtaja. Tommi on Renoa Oy:n toimitusjohtaja. Lisäksi Tommi on ollut useamman vuoden Mainostajien Liiton hallituksen puheenjohtajana sekä vaikuttanut Suomen Franchising Yhdistys ry:n sekä Suomen Vuokranantajat ry hallituksissa.

Ura: Toimii Renoa Groupin toimitusjohtajana ja ollut mm. Smartumin, Nooa Säästöpankin sekä Kiinteistömaailman toimitusjohtajana. Aloittanut uransa Suomen Säästöpankissa rahoituspäällikkönä.

Koulutus: Kauppatieteiden maisteri, LUT University

Mika D. Rubanovitsch

Mika D. Rubanovitsch

Työ: Suomalainen tietokirjailija, yritysvalmentaja ja liikkeenjohdon konsultti. Hän on valmentanut tuhansia yritysjohtajia ja kirjoittanut bisnesbestsellereitä.

Ura: Johtajatiimin perustaja ja toimitusjohtaja. Ollut mm. Luhdan, Tiedon, Hotelzon Internationalin ja Pariisissa LetsBuyIt.com -yhtiön palveluksessa. Työuransa hän aloitti Tamrockilla ja 21-vuotiaana perusti The Young Professionalsin.

Koulutus: Ekonomi, Hanken Svenska handelshögskolan

Anne Korkiakoski

Anne Korkeakoski

Työ: Hallitusammattilainen. Nordic Morning Groupin, Helsinki Marketingin, Lunawoodin, Kalevala Korun, UN Women Suomen, Kämp Groupin,  Lindströmin, Vuoristo-yhtiöiden ja Vaasan yliopiston hallituksissa.

Ura: Koneen ja Elisan markkinointi- ja viestintäjohtaja, EuroRSCG:n Suomen tytäryhtiön ja Pohjoismaiden toimintojen johtaja. Aloitti uransa Nesteen markkinatutkijana.

Koulutus: Kauppatieteiden maisteri, Vaasan yliopisto

Katja Vaahtera

Katja Vaahtera

Katja on luovaan oppimiseen ja fasilitointiin erikoistunut palvelumuotoilija. Vahvuutena tuote- ja palvelumuotoilu, strategia sekä konspetointi.

Viivi Lehtonen

Viivi Lehtonen

Palvelumuotoilija, jolla on osaamista digistrategian, brändikehityksen ja konspetin kehittämisen saralla. Viiviä innostaa hyvin toteutettu asiakas- ja brändikokemus.

Timo Rope

Timo Rope

KTM Rope on monialainen markkinoinnin kouluttaja, konsultti ja  tietokirjailija. Hänellä on taustaa toimimisesta mm. opettajana Helsingin Kauppakorkeakoulussa, mainostoimistosta osastonjohtajana sekä oman konsulttiryhmän vetäjänä.

Rope on surffannut markkinoinnin eri osa-alueilla uteliaana ja ihmisestä  kiinnostuneena markkinoijana. Hänen filosofiansa on ammattimaisuus tekemisissä. Tämä kiteytyy aina tietoiseen kohdehenkilöön  vaikuttamiseen.  Rope onkin pyrkinyt eritoten ymmärtämään ihmistä työskennellen ja kirjoittaen kirjoja mm. useiden psykologien kanssa. Ropen ajattelun yksi kiteytys on, että markkinointi perustuu kahteen elementtiin: psykologiaan ja matematiikkaan, molemmat liian vähän käytettyjä markkinoinnissa.

Henna Salenius

Henna Salenius

Veli-Pekka Ääri

Veli-Pekka on SOK:n asiakkuuksista, viestinnästä  ja digitaalisista palveluista vastaava johtaja.

Matti Urmas

Jussi Tolvanen