CRM Auditointi + Analyysi

CRM on monessa yrityksessä mittava investointi. Siihen investoidaan rahan lisäksi resursseja ja operatiivisen henkilöstön työaikaa. Arjessa saavutettu hyöty ei kuitenkaan vastaa odotuksia, ja joissain organisaatioissa on jopa rinnakkaisia tapoja seurata arjen myyntitapahtumia. CRM auditointi+ analyysi läpivalaisee järjestelmän pullonkaulat ja osoittaa kehitysmahdollisuudet.

Sisältö

CRM auditointi ja analyysi pitävät sisällään henkilöstön haastatteluita ja CRM datasta tuotettavan analyysin. Haastattelut kertovat myyntitapahtuman prosessit ja data analyysi paljastaa, kuinka hyvin järjestelmä on tehty palvelemaan prosesseja. Datasta ymmärretään myös henkilökunnan sitoutumisen taso CRM:n antama tuki esimerkiksi liiketoiminnan suunnitteluun.

Auditointi ja analyysi sopii kaikkiin yrityksiin, jotka haluavat kehittää asiakastiedon ja prospektitiedon hallintaa. Erityisesti on syytä tarkastella tilannetta, jos järjestelmän käyttöönotosta on yli kaksi vuotta ja tuntuu siltä että arkeen- ja liiketoiminnan suunnitteluun ei ole saatu lisäarvoa. Järjestelmä kannattaa myös läpivalaista, jos selkeästi tunne, että järjestelmässä on paljon ”reikäistä” dataa.

CRM Auditoinnin + Analyysin toteuttaa yhteistyökumppanimme Strike Communications Oy

Lue lisää CRM Auditoinnista ja analyysista verkkokaupassamme

Aiheeseen liittyvät artikkelit