Rajaa hakutuloksia
Tulevat koulutukset
9.3.2021 SEO: hakusanojen valinta ja tehokas hyödyntäminen
SEO-webinaarisarjassa käymme läpi yksityiskohtaisesti ja käytännön esimerkein ja neuvoin hakukoneoptimoinnin eri tekijöihin. Tällä kurssilla keskitymme hakusanojen valintaan ja tehokas hyödyntäminen. Kurssilla käydään lävitse hakusanojen valintaa, sitä tulevia työkaluja sekä hakusanojen käyttöä. Kurssiosuus auttaa ymmärtämään hakusanojen merkityksen sekä hyödyntämismahdollisuudet. Kouluttajana on Marketing Finlandin toimitusjohtaja Riikka-Maria Lemminki.
16.3.2021 SEO: videot, kuvat ja animaatiot hakukonelöydettävyyden tukena
SEO-webinaarisarjassa käymme läpi yksityiskohtaisesti ja käytännön esimerkein ja neuvoin hakukoneoptimoinnin eri tekijöihin. Tämä kurssiosuus keskittyy videoiden, kuvien ja animaatioiden hyödyntämiseen hakukonelöydettävyyden tukena. Edellä mainittujen elementtien taidokkaalla hyödyntämisellä voidaan myös parantaa sivuston konversiota sekä sivustolla vietettyä aikaa. Kurssi soveltuu hakukoneoptimointia suunnitteleville ja tekeville henkilöille sekä sisällön tuottajille
17.3.2021 Brand safety and ad fraud – turvallista mainontaa tehoa uhraamatta
Miten suojellaan omaa brändiä ja sen mainontaa? Mainospetokset eli verkkomainosten valheellinen raportointi, ovat arkipäivää digimaailmassa. Lisäksi brändien tulee turvata mainettaan pitämällä huoli siitä, ettei heidän mainoksensa esiinny kyseenalaisten ja epäsopivien sisältöjen yhteydessä. Myös kolmansien osapuolien 3rd-party data kasvamassa määrin nostaa kokonaisriskia ja uhkaa turvallista, tehokasta mainontaa. Miten siis tehdään turvallista mainontaa uhraamatta sen tehoa?Tässä koulutuksessa verkkorikollisuuden asiantuntija Mikko Kotila käy läpi näitä tärkeitä aiheita ensin webinaarissa, jonka jälkeen käytännönläheisemmin virtuaalisessa workshopissa.
Koulutus on englanninkielinen.
18.3.2021 SEO-kirjoittamisen perusteet
Miten kirjoitetaan hakukoneoptimoitua tekstiä? Mitä eri tekijöitä tulee ottaa huomioon, kun luomme sisältöä omille nettisivuillemme, jotta hakukoneet varmasti löytävät perille? Tässä webinaarissa asiantuntijamme Eeva Ristkari käy läpi käytännönläheisesti ja esimerkein hakukoneoptimoidun sisällöntuotannon perusteita.
23.3.2021 SEO: äänihakujen ykköspaikka position zero ja sisältöjen strukturointi
Äänihaut lisääntyvät kaikilla hakualustoilla ja ne ovat myös pakottaneet hakukoneita muuttamaan omia algoritmejään. Toisin kuin kirjoitetussa haussa, niin äänihaussa on vain yksi kärkipaikka, josta käytetään imeä ”position zero”. Tällä koulutusjaksolla asiantuntijamme kertovat esimerkkien kautta miten ”position zero” voidaan saavuttaa sekä miksi sinunkin yrityksen pitäisi tätä tavoitella.
SEO-webinaarisarjassa käymme läpi yksityiskohtaisesti ja käytännön esimerkein ja neuvoin hakukoneoptimoinnin eri tekijöitä.
Jäsenille ilmainen: 24.3.2021 Mainonnan visuaalinen ja kielellinen ilme psykologian näkökulmasta
Millainen tone of voice aidosti puhuttelee? Millainen sanasto toimii mainonnassa? Entä millainen visuaalinen ilme ja mitkä värit toimivat mainonnassa?Tässä webinaarissa kumppanimme Steinheiden Markus Kivikangas tarkastelee mainontaa psykologian näkökulmasta.
25.3.2021 Introduction to Programmatic Advertising
What is programmatic advertising? In this webinar, experts from Match2one will explain the basics of programmatic advertising and give you the guidelines that you need to get started!
This webinar is in English.
25.3.2021 Programmatic Advertising in B2B
How to take the most out of programmatic advertising as part of B2B marketing? Join our webinar where our experts from Match2One showcase the best B2B cases and give you the tools to boost your sales with programmatic advertising. The webinar is in English.
Kaikille maksuton: 29.3.2021 Soft is a new hard – mistä on tehty työelämän talentti?
Minkälaista osaamista nykyajan organisaatio tarvitsee? Omistajat, johtoryhmät ja asiantuntijat ovat monessa mielessä uuden edessä. Koronan vauhdittama digiloikka ja etätyön vakiintuminen, pandemiasta johtuva epävarma taloustilanne ja valtion vahva mukaantulo liiketoiminnan sääntelyyn ovat luoneet uuden tilanteen. Nyt vaaditaan vanhasta pois oppimista, uusien näkökulmien hyväksymistä ja ennen kaikkea oman toiminnan ja osaamisen uudelleenarviointia. Tässä webinaarissa asiantuntijarekrytoinnin ammattilaiset valottavat ja jakavat oman näkemyksensä siitä, minkälaisia taitoja tulevaisuuden työelämässa vaaditaan.
30.3.2021 SEO: linkitykset ja niiden hyödyntäminen
SEO-webinaarisarjassa käymme läpi yksityiskohtaisesti ja käytännön esimerkein ja neuvoin hakukoneoptimoinnin eri tekijöitä.
7.4.2021 B2B Marketing and Communications in China
Does your Chinese branch have a clear and efficient marketing strategy locally in China? China is one of the most important emerging markets for international companies especially during/after the pandemic. It also has its very own unique and overwhelming marketing landscape. From brand image building to new local leads collections, B2B businesses need to first understand the fundamental strategies, principles, tactics, and solutions in order to aim for real growth.
This training will include the media landscape and channels introduction, analysis of different approaches and case studies. Important platforms and methods will be covered such as WeChat official account (social channel), Chinese website SEO & SEM, advertising and media buy, local leads collection & conversion, and so on.
This event is in English.
8.4.2021 Instagram – uusimmat päivitykset ja ominaisuudet osaksi markkinointistrategiaa
Instagram elää ja muuttuu koko ajan. Brändien ja yritysten kannattaakin olla perillä päivittyvistä algoritmitmeistä ja uusista ominaisuuksista, sillä muuten mennään harhaan. Tässä webinaarissa hypätään Instagramin uusimpien päivityksten ja ominaisuuksien kimppuun ja valjastetaan ne osaksi toimivaa ja tuloksellista markkinointia.
13.4.2021 SEO: kansainvälinen hakukoneoptimointi
SEO-webinaarisarjassa käymme läpi yksityiskohtaisesti ja käytännön esimerkein ja neuvoin hakukoneoptimoinnin eri tekijöitä.
LISÄÄ SISÄLTÖÄ
14.4.2021 Snapchat ja Jodel markkinoinnissa
Snapchat ja Jodel tarjoavat mainostajille erinomaisen alustan tavoittaa nuoret kuluttajat. Mitä nämä sosiaalisen median alustat ovat, ketä ne tavoittavat ja mitä eri mainosvaihtoehtoja ne tarjoavat yrityksille?
20.4.2021 SEM: hakukonemainonnan ABC
SEO-webinaarisarjassa käymme läpi yksityiskohtaisesti ja käytännön esimerkein ja neuvoin hakukoneoptimoinnin eri tekijöitä.
21.4.2021 ABC’s of Marketing Psychology
Have you ever wondered why you buy one product over another or why you react to advertising? People as buyers are irrational and your decisions are motivated by a number of factors. Marketing psychology anticipates buyer behavior by understanding our cognitive biases. This course helps you to understand human behavior and how consumer behavior can be influenced by a range of factors. You will be introduced to basic marketing psychology and get tools to affect people’s decision making.
Jäsenille ilmainen: 22.4.2021 Why is first-party data so strategic to brands? Real-life successful examples of big brands.
Explorer, Safari, Firefox, and now Chrome. The giant Google has announced the scheduled end of third party cookies from its browser by 2022. Advertisers are already grinding their teeth: with Chrome covering 60% of the online advertising market, it will soon be impossible to collect data via third-party cookies.
Third-party cookies are useful for advertisers to create targeted ads and collect information about users’ interests and purchase intentions. First-party data appear to be a suitable strategy shift. This data enables the collection of accurate, qualitative and relevant information for your business.
27.4.2021 Jäsenille ilmainen: Mainonnan eettinen neuvosto ja hyvän tavan mukainen mainonta
Erottuakseen mainonnan ylitarjonnasta, mainoksen tulee herättää huomiota ja erottua joukosta. Välillä huomioarvon saaminen saattaa kuitenkin johtaa siihen, ettei markkinointi ole enää hyvän tavan mukaista. Mainonnan eettisen neuvoston tehtävänä on tarkastella ja antaa lausuntoja mainonnan eettisyydestä: esimerkiksi lapsille sopimattomista sisällöistä ja syrjivästä mainonnasta.
Tässä virtuaalitapahtumassa mainonnan eettisen neuvoston pääsihteeri Paula Paloranta esittelee esimerkkitapauksia neuvoston käsittelemistä tapauksista, joiden kautta voimme oppia ymmärtämään paremmin mainonnan eettisiä kysymyksiä. Tilaisuudessa ei ole tarkoitus osoitella ketään sormella, vaan pyrkiä oppimaan toinen toistemme virheistä. Tässä tilaisuudessa emme myöskään ota kantaa siihen, miten esimerkkitapauksessa olisi pitänyt toimia emmekä käsittele kesken olevia tapauksia.
28.4.2021 Markkinointibudjetin rahoitusvaihtoehdot – kasvun nopeuttaminen markkinointibudjettia rahoittamalla
Markkinointi on investointi joka luo kasvua, mutta takaisinmaksuaika on pitkä. Kasvunopeuden maksimointi ja etenkin pitkäaikaisen tuoton maksimointi brändiä rakentamalla edellyttää etupainotteisia investointeja, jolla voi olla negatiivinen vaikutus brändin kassavirtoihin.
Webinaari on suunnattu markkinointipäättäjille, jotka haluavat syventää osaamistaan markkinointibudjetin kassavirtalaskelmasta sekä budjetin eri rahoitusvaihtoehdoista.
29.4.2021 Digimarkkinoinnin menestysresepti
Digitaalinen markkinointi voi vaikuttaa mystiseltä salatieteeltä, mutta on kuitenkin kaukana siitä. Vaikka usein luullaan, että digimarkkinointi nojaa pääasiassa teknologiaan, oikeasti se on kuitenkin 90% ihmistyötä ja vain 10% tekniikkaa. Ihmisen on nimittäin suunniteltava järkevä kokonaisuus, jota on mahdollista noudattaa päivästä ja viikosta toiseen. Tulokset tulevat varmasti, kun käytössä on sopiva yhdistelmä suunnitelmallista tekemistä ja kokeilukulttuuria.
5.5.2021 Marketing in Middle East and Africa – markkinointi Lähi-Idässä ja Afrikassa
6.5.2021 CRM-määrittely ja hankintakriteerit
Mitä ominaisuuksia tulee yrityksen CRM-järjestelmässä olla? Mitä eri tekijöitä kannattaa huomioida CRM-järjestelmää hankittaessa? Tässä webinaarissa asiantuntijamme käy läpi eri CRM-järjestelmiä ja antaa vinkkejä CRM-järjestelmän hankintaan ja jatkokehitykseen.
18.5.2021 How To Organize Successful Virtual Events
What elements make a virtual event successful? What are the most common pitfalls? In this webinar, we will showcase different ways to produce a virtual event. We will also talk about the most common pitfalls and how to successfully advertise online events.
Jäsenille ilmainen: 19.5.2021 Lääkemarkkinoinnin aamu
Mitä tulee ottaa huomioon lääkkeiden markkinoinnissa? Lääkemarkkinoinnin aamussa käymme asiantuntijoiden opastuksella läpi, miten lääkemarkkinointia ja lääkeinformaatiota tulee suunnata kuluttajille ja terveydenhuollon ammattihenkilöille.
20.5.2021 Vaikuttavan kuvan anatomia
Kuva on voimakas viestintäväline ja sillä kiinnitetään yleisön huomio. Mutta mitkä tekijät vaikuttavat kuvan vaikuttavuuteen? Miten otetaan hyvä kuva? Ja kuka omistaa kuvien oikeudet? Tässä webinaarissa ammattivalokuvaaja Vesa Tyni käy läpi käytännönläheisesti hyvän kuvan anatomiaa ja jakaa parhaat vinkit niin valaistuksen, sijoittelun kuin värienkin valintaan eri tarkoituksiin.
Jäsenille ilmainen: 26.5.2021 Markkinointikumppanien kilpailuttaminen ja valinta
Mitkä tekijät ovat onnistuneen markkinointikumppanien kilpailutuksen ja valinnan takana? Tässä tilaisuudessa keskustelemme markkinointikumppanuudesta eri näkökulmista ja pohdimme, mitkä tekijät vaikuttavat onnistuneeseen kilpailutukseen ja takaavat pitkän, toimivan yhteistyön.
27.5.2021 Mediaseuranta ja median murros
Mitä on mediaseuranta vuonna 2021? Media on ollut murroksessa jo pitkään ja entistä useammat valtamediat siirtyneet maksumuurien taakse. Mitä ja miten nykyajan mediaa voidaan seurata ja mitata ja mitä näillä tuloksilla tulisi tehdä? Mikä on ansaitun median arvo? Tässä webinaarissa asiantuntijamme käy läpi median murrosta ja mediaseurannan moderneja mahdollisuuksia.
Marketing Finland eLearning Academy
Koulutuksemme ovat nyt saatavilla kuukauslisenssillä verkosta. Kouluttajina ovat markkinoinnin parhaimmat asiantuntijat Suomesta ja maailmalta. Tutustu heihin asiantuntijaverkostossamme. Marketing Finland eLearning Academyssä on valmiina jo yli 200 videoitua koulutusta opetusmateriaaleineen ja samaan lisenssiin saat myös oikeuden osallistua kaikkiin tuleviin webinaareihimme. Uusia webinaareja ja koulutuksia järjestetään lähes viikoittain, tutustu tarkemmin niihin täällä. Tarkemman listauksen olemassa olevista koulutuksista näet alhaalla Ohjelma-osiossa.
Menneet koulutukset
Jäsenille ilmainen: 4.3.2021 Strateginen markkinointi -löydä kilpailuetusi!
Markkinointi ei ole pelkkää mainontaa vaan kokonaisvaltaisia toimenpiteitä, joiden avulla voidaan luodaan kysyntää tai uusia markkinoita. Strateginen markkinointi auttaa löytämään kilpailuedun. Tässä webinaarissa asiantuntijamme Markku Vierula kertoo, mitä on strateginen markkinointi ja miten se eroaa markkinointistrategiasta.
2.3.2021 SEO: hakukoneoptimoinnin tekninen kulma
SEO-webinaarisarjassa käymme läpi yksityiskohtaisesti ja käytännönesimerkein ja neuvoin hakukoneoptimoinnin eri tekijöitä.
25.2.2021 SEO basic level
This webinar gives you an understanding of search engine algorithms and how you can affect organic search results. You’ll learn the key elements for creating an SEO strategy, how to select keywords and how to improve website’s search optimization. You’ll get many SEO tips and learn tricks for search engine optimisation.
This webinar is held in English.
19.2.2021 SEO: hakukonestrategian valinta
SEO-webinaarisarjassa käymme läpi yksityiskohtaisesti ja käytännönesimerkein ja neuvoin hakukoneoptimoinnin eri tekijöitä.
18.2.2021 Tilaustalous ja tilauspohjaisen liiketoiminnan markkinointi
Digitaalisaatio, alustatalous ja nyt koronapandemia ovat muuttaneet kulutuskäyttäytymistämme merkittävästi ja tilausperusteidten palveluiden kasvutahti on ollut hurjaa. Tässä webinaarissa asiantuntijamme käy läpi tilaustalouden perusperiaatteita ja antaa täsmävinkkejä liiketoiminnan, asiakaskokemuksen ja markkinoinnin kehittämiseen.
17.2.2021 Miten saada enemmän myyntiä verkkosivuilta?
Yritysten verkkosivujen suuri kävijämäärä ei välttämättä ennusta suurta yhteydenottomäärää. Useissa tapauksissa 99% kävijöistä karkaavatkin sivulta jälkiä jättämättä – sivusto ei ole siis pystynyt vastaamaan heitä askarruttaviin kysymyksiin tai palvelemaan heitä haluamallaan tavalla. Miten nämä anonyymit verkkosivukävijät saadaan muutettua asiakkaiksi? Tässä webinaarissa asiantuntijamme Leadoo Marketing Technologiesin markkinointijohtaja ja MarkkinointiKollektiivin perustaja Santtu Kottila käy läpi, miten verkkosivujen asiakaskokemusta parantamalla saa tuloksia aikaan nopeasti. Koulutus sisältää lyhyen teoriaosuuden, jonka jälkeen Santtu käy läpi konkreettisia parannuskeinoja, jotka tuottavat nopeasti lisää tuloksia verkkosivuilta.
11.2.2021 Erottuvaa elokuvayhteistyötä
Elokuvat tarjoavat mainostajalle erinomaisen paikan saada näkyvyyttä ja tuoda brändi muistettavalla ja luovalla tavalla esille. Tässä webinaarissa asiantuntijamme käyvät läpi elokuvamedian eri yhteistyömuotoja ja parhaita luovia esimerkkejä.
Jäsenille ilmainen: 10.2.2021 Kilpailu- ja kuluttajaviraston tehotunti
Tässä webinaarissa Kilpailu- ja kuluttajavirasto vastaa päivänpolttaviin ja ajankohtaisiin kysymyksiin. Aamun aiheina ovat mm. alennusmyynnit, toimitusajat ja vertaileva markkinointi. Osallistujat voivat lähettää etukäteen kysymyksiä ja aihetoiveita osoitteeseen: liina.roponen@marketingfinland.fi
Webinaarin aiheet tarkentuvat etukäteen lähetettyjen kysymysten ja toiveiden pohjalta.
Jäsenille ilmainen: 4.2.2021 Future skills – tulevaisuuden markkinoija
Mitä taitoja tulevaisuudessa markkinoijalta vaaditaan? Tässä webinaarissa yhteistyökumppanimme Growth Tribe esittelee Future Skills -tutkimuksensa tuloksia ja avaa, mitä nämä tarkoittavat mainostajille.
3.2.2021 Uutiskirjeet osana markkinointia
Uutiskirjeet ovat usealle yritykselle tärkeä kanava pitää yhteyttä asiakkaisiin, lisätä brändiuskollisuutta ja tehdä myyntiä. Millainen on aidosti onnistunut uutiskirjestrategia? Millainen uutiskirje avataan ja luetaan, millainen heitetään roskapostilaatikkoon tai painetaan peruuta tilaus -painiketta? Tässä webinaarissa käymme läpi toimivan uutiskirjeen anatomiaa ja pohdimme erilaisia strategioita uutiskirjeen hyödyntämiseksi osana markkinointia.
28.1.2021 Dataohjattua uusasiakashankintaa
Mistä on tulevat asiakkaat tehty? Miten mallinnat voittavan datan hallinnan konseptin?
Datalla johtamisesta puhutaan paljon. Suurin osa puheista kuitenkin alkaa liidistä, kulkee myyntiprosessiin ja sieltä edelleen tilauksiin. Myynti ja markkinointi tekee kuitenkin todella paljon toimenpiteitä ennen kuin suspekti-prospekti päätyy varsinaiseen myyntiputkeen. Miten näitä toimenpiteitä voidaan tehostaa, ja ymmärtää paremmin erityyppisten yritysominaisuuksien vaikutusta lopputulokseen? Miten jalostunut ymmärrys viedään CRM prosessiin?
27.1.2021 Youtube markkinointikanavana
Youtubessa mainostaminen on edullista ja erittäin tehokasta, mutta silti moni brändi unohtaa kanavan kokonaan kampanjasuunnitelmistaan. Tässä webinaarissa käymme läpi käytännönläheisesti Youtuben eri mainosmuodot ja niiden eroavaisuudet, jotta opimme ottamaan kaiken irti tästä sosiaalisen median ikisuosikista!
26.1.2021 Digitaalisen asiakaskokemuksen mittaaminen
Virtuaalimaailmassa asiakaskokemus on äärimmäisen keskeisessä roolissa, jotta kauppa saadaan klousattua. Tässä webinaarissa käymme digitaalisen asiakaskokemuksen mittaamisen perusteet läpi ja tutustumme erilaisiin vaihtoehtoihin mittaamisen ja analysoinnin tueksi.
25.1.2021 Digital B2B marketing overview
This webinar gives you a deeper understanding of the role of various digital channels, processes of planning a digital marketing campaign and in an integrated marketing communication. You’ll get skills to build an n2n digital marketing strategy that aligns with your company’s business goals. During the course our experts share their ideas and challenges in b2b digital marketing.
The webinar is held in English.
Jäsenille ilmainen: 21.1.2021 Maksamisen tulevaisuus ja trendit
Asiantuntijat eri organisaatioista jakavat näkemyksiään siitä, miltä maksaminen tulevaisuudessa näyttää ja mitkä ovat maksamisen trendit.
20.1.2021 Amazon markkinapaikkana
Amazon ryntäsi ryminällä Ruotsin markkinoille lokakuussa. Miten Amazon otettiin vastaan ja mitä suomalaiset yritykset voivat oppia Ruotsin kokemuksista? Tässä webinaarissa asiantuntijamme käy läpi yleisesti Amazonia markkinapaikkana. Lisäksi pohdimme, mitä Amazonin Ruotsin valloitus tarkoittaa suomalaisille yrityksille ja mitä voimme oppia Ruotsin kokemuksista.
19.1.2021 Vaikuttajamarkkinointi NYT
Parhaimmillaan vaikuttajamarkkinointi tavoittaa, puhuttelee ja osallistaa. Mutta millainen vaikuttajayhteistyö tuo aitoja tuloksia ja millainen yhteistyösopimus kantaa hedelmää pitkällä tähtäimellä? Tässä webinaarissa perehdymme vaikuttajamarkkinoinnin strategiaan – makrovaikuttajista nanovaikuttajiin.
Jäsenille ilmainen: 14.1.2021 Brändit osana varainhankintaa
Miten brändit voivat olla osana hyväntekeväisyysjärjestöjen varainhankintaa? Miten hyväntekeväisyys ja yhteistyö eri järjestöjen kanssa vaikuttaa brändimielikuvaan ja brändin arvoon? Tässä webinaarissa käymme läpi, millä eri tavoilla yritykset ja brändit voivat toimia osana järjestöjen varainhankintaa ja tehdä hyvää samalla kasvattaen omaa arvoaan.
13.1.2021 Growth Marketing – rohkeaa kasvumarkkinointia
Kasvumarkkinointi vaatii rohkeaa kokeilua ja ketterää reagointia ja muuntautumiskykyä. Tässä webinaarissa pureudumme syvälle Growth mindsettiin.
Webinaari on englanninkielinen.
12.1.2021 Digitaalinen palvelumuotoilu ja asiakaskokemus
Asiakaskeskeisyys ja asiakaslähtöisyys ovat keskiössä myös digimaailmassa. Virtuaalimaailmassa korostuu nykyihmisen kärsimättömyys, joten palveluiden ja asiakaskokemuksen on oltava moitteettomat. Tässä webinaarissa asiantuntijamme kertovat, mitkä periaatteet toimivat digitaalisen palvelumuotoilun pohjalla ja miten rakennetaan onnistunut ja positiivinen asiakaskokemus, kun asiakas asioi virtuaalimaailmassa.
15.12.2020 B2B Marketing Expert: Building Global eStrategy
Kuinka luoda tuloksellinen eStrategia B2B-markkinoille ja toteuttaa sitä eri markkinoilla? Tässä webinaaerissa opit ymmärtämään, kuinka laajentua uusille markkinoille onnistuneesti ja kuinka jättää pitkäaikainen digitaalinen jalanjälki eri markkina-alueille. Webinaarissa käydään läpi, miten data ja uudet teknologiat ohjaavat B2B-mainontaa.
3.12.2020 Google Optimize
Google Optimize – testaaminen ja konversio-optimointi
• Konversio-optimoinnin aloitus
• Google Optimizen käyttöönotto
• Erilaiset testaus- ja personointimahdollisuudet
• Esimerkki A/B/x testin toteuttamisesta
1.12.2020 B2B Marketing Expert: B2B Marketing Channels
Kuinka luoda moderni B2B markkinointistrategia ja valita toimivat markkinointikanavat? Tämä webinaari auttaa ymmärtämään, miten markkinoidaan onnistuneesti eri kanavissa ja millaisia yksilöllisiä eroja markkinointikanavien välillä on. Tutustumme myös tarkemmin LinkedIniin osana B2B-markkinointistrategiaa.
26.11.2020 Trendit 2021: Tulevaisuuden kuluttaja
Millainen on vuoden 2021 kuluttaja? Tässä webinaarissa käydään läpi kuluttajien muuttunutta ostokäyttäytymistä sekä arvoja, jotka ostopäätöksiin vaikuttavat. Vastuullisuus ja ekologisuus korostuvat tulevaisuuden tuotekehityksessä, mutta miten näitä arvoja tuodaan markkinoinnissa esille? Kuluttajat odottavat suosikkibrändeiltään vastuullisia tekoja ja yhteiskunnallisia kannanottoja, mutta miten onnistuneesti otetaan kantaa ja osallistutaan yhteiskunnalliseen keskusteluun samalla vaalien brändimielikuvaa.
24.11.2020 Google Data Studio
Google Data Studio – datan visualisointi ja jakaminen organisaatiossa
• Organisaatioiden erilaiset datalähteet ja siiloutumisen haaste
• Datan yhdistämisen vaihtoehtoja (dashboard tai Marketing Data Warehouse)
• Google Data Studion käyttöönotto ja erilaiset datalähteet (sekä connectorit)
• Datan hakeminen Google Analyticsista ja dashboardin luominen
• Parhaat käytännöt datan visualisoimiseksi
• Datalähteiden yhdistäminen ja avainmittareiden laskeminen kaavoilla
• Dashboardin jakamisen vaihtoehdot
17.11.2020 B2B Marketing Expert: Purpose in B2B
Miten merkitys ja purpose ohjaavat B2B-markkinointia? Miten Purpose näkyy brändien toiminnassa ja markkinoinnissa? Tässä webinaarissa pohdimme merkityksellisyyttä B2B-yritysten taustalla.
11.11.2020 Kanavakohtaista ja erottuvaa sisällöntuotantoa
Millainen sisältö toimii ja puhuttelee, riippuu aina siitä kanavasta, jossa se julkaistaan. Se mikä herättää huomion Instagrammissa, ei toimi uutiskirjeessä. Tässä webinaarissa tutustumme eri kanavien sisältöstrategisiin eroihin.
Luo sisältöä, jotka aidosti koskettaa, kiinnostaa ja erottuu juuri siinä kanavassa, jossa se julkaistaan!
Asiantuntijoina tässä webinaarissa toimivat Kuuki Marketing Labin Ulla Ristkari-Ryynänen ja Eeva Ristkari sekä Viestintä-Piritan Piritta Seppälä.
10.11.2020 Tunnetta Brändiin
Millaisia tunteita brändisi herättää? Miten voisit paremmin määritellä ja hallita tunteita sekä tuntemuksia, joita asiakkaasi ja oma henkilökuntasi kokevat kohdatessaan brändisi? Kiihtyvällä vauhdilla mekanisoituva ja digitalisoituva maailma kaipaa inhimillisiä brändejä ja aitoa yhteyttä. Tämä tulee olemaan tulevina vuosina yksi tärkeimmistä kilpailueduista.
“Brändi ei ole pelkkä logo, ilme, mainos tai lausahdus. Se on koko tunneskaala jonka yritys toiminnallaan välittää”.
5.-12.11.2020 Pinterest – strategiasta käytäntöön
Miten tehdä onnistunutta ja tuloksellista Pinterest-mainontaa? Miten Pinterest eroaa muista alustoista ja millainen strategia siellä toimii? Tässä kahden webinaarin ja työpajan Pinterest-koulutuksessa saat hyvät eväät Pinterest-markkinoinnin aloittamiseen strategiasta käytäntöön.
3.11.2020 Google Analytics Advanced
Google Analytics – kehittyneemmät ominaisuudet ja attribuutioraportit
• Analytics Intelligence ja muut koneoppimisen mahdollisuudet
• Toimintaa ohjaavat toiminnallisuudet: notifikaatiot, merkinnät ja hälytykset
• Monikanavaiset raportit ja attribuutiomallit
• Erilaisia analysointimenetelmiä ja (analytiikan) prosessi
Kouluttajana toimii asiantuntijamme Petri Mertanen.
29.10.2020 Google Analytics perusteet
Google Analytics – perusominaisuudet varmasti käyttöön
• Universal Analytics vs. GA App+Web – missä mennään Google Analyticsin kehityksesä
• Google Ads mainonnan ja analytiikan eriyttäminen (viite: evästeiden hallinta)
• Tärkeimmät asetukset sekä tavoitteet, tavoitteet ja tavoitteet (+verkkokaupan seuranta)
• Perusraportit – tarvitaanko niitä? (viite: Data Studio)
• Liikenteen lähteiden ja mainonnan oikeanlainen seuranta (utm-tägitys)
27.10.2020 B2B Marketing Expert: B2B Marketing Trends and Customer Insight
Tässä webinaarissa tutustumme B2B markkinoinnin uusimpiin trendeihin ja pohdimme, miten asiakasymmärrys ohjaa mainontaa ja markkinointia.
22.10.2020 Marketing and Business Culture in Latin America
What are the trending behaviours in marketing for Latin American companies and consumers? What market places are they more receptive to? How to connect with Latin American Culture whether to land lasting business relations or sale products to consumers? In this webinar our expert Danile Laurean will discuss how to break cultural boundaries with the Latin Americans, and create long lasting relations for future business endeavors.
Jäsenille ilmainen: 21.10.2020 Vastuullisuus vyöryi mainontaan – mikä erottaa etusivun sanahelinän ja viherpesun kestävästä markkinoinnista?
Ilmastonmuutos painaa nyt markkinoinnissa suurimpana muutosvoimana. Vastuullisuudesta on tullut mainonnassa arkipäivää ja liki jokainen brändi ilmoittaa nyt kilpaa olevansa ‘sustainable’, kestävyyden asialla. Hyvien tekojen toitottaminen jää vaikutuksiltaan kuitenkin pinnalliseksi, mikäli kampanjat jäävät yksittäisiksi lähdöiksi eivätkä kumpua yrityksen tai brändin strategiasta. Kuinka välttää sanahelinä ja siirtyä kestävän markkinoinnin edelläkävijöihin, jotka rakentavat arvoa sekä kuluttajille, omistajille että planeetalle? Kestävä markkinointi – ilmastonmuutosopas brändeille! (Alma Talent 2020) uutuuskirjan kirjoittajat Petteri Lillberg ja Riku Mattila johdattavat mainostajat kestävän markkinoinnin uudelle vuosikymmenelle.
20.10.2020 Google Tag Manager
. Google Tag Manager – nykyaikainen ja kustannustehokas tapa erilaisten markkinoinnissa tarvittavien koodien hallintaaan
• Google Marketing Platform järjestelmät, niiden keskinäinen linkitys sekä linkitys mainonnanhallinnan järjestelmiin
• Mitä Google Analytics mittaa oletusarvoisesti?
• Tietosuoja ja tietosuojavaltuutetun nykylinjaus: evästeilmoitus ja evästeiden hallinta
• Tag Managementin periaatteet ja vaikutus datan määrään sekä laatuun
• Google Tag Managerin asennus ja varautuminen konversio-optimointiin (Google Optimize)
• GTM käyttöoikeuksien ja julkaisuprosessin parhaat käytännöt
• Erilaiset muuttujat (variables), tägit (tags) ja laukaisusäännöt (triggers)
8.10.2020 Linkedin myynti- ja markkinointikanavana
LinkedIn on usein b2b markkinoijalle se tärkein some -kanava, koska se tavoittaa käyttäjät työmoodissa, valmiina ottamaan vastaan omaan ammattiin ja urakehitykseen liittyvää tietoa. Tässä webinaarissa tutustumme LinkednInin mahdollisuuksiin eri näkökulmista. Miten saamme oikeiden ihmisten huomion ja miten kuljetamme heitä myyntiputkella kauppaan asti? Tavoitteena on tutustuttaa osallistujat LinkedInin mahdollisuuksiin mainonnan, henkilökohtaisten suhteiden rakentamisen sekä tiedon keräämisen näkökulmista. Webinaarissa asiantuntijamme kertovat omia kokemuksiaan, mitkä ovat heidän mielestään parhaat käytännöt sekä etiketti liidien hankintaan ja kaupan tekemiseen.
Asiantuntijapuhujina webinaarissa toimivat Emmi Mikkola Fonectalta, joka kertoo LinkedIn kanavasta ja yleisimmistä mainosmuodoista sekä Riikka-Maria Lemminki, joka jakaa käytännönläheisiä vinkkejä ja työkaluja onnistuneeseen LinkedIn mainontaan ja social sellingiin.
- LinkedIn osana yrityksen myyntiputkea ja digistrategiaa
- Miten hyödyntää tehokkaammin kohderyhmiä LinkedInissä?
- LinkedIn mainosmuodot ja näiden sopivuus eri tarpeisiin
- Social selling osana digistrategiaa
- LinkedIn tietolähteenä
- Case-esimerkkejä
7.10.2020 Jäsenille ilmainen kumppaniwebinaari: Brändipääoma, myynti ja markkinaosuus – Vahvan brändin psykologia
Millainen on vahvan brändin psykologia? Marketing Finlandin kumppani Steinheide kertoo tässä webinaarissa, miten psykologian ja käyttäytymistieteiden avulla voidaan rakentaa vahva brändi, joka aidosti kasvattaa myyntitulosta.
6.10.2020 Inbound markkinoinnin parhaat käytännöt
Miten tehdään onnistunutta inbound-markkinointia? Tässä webinaarissa käydään läpi, millaisia sisältöjä tulee ostopolun varrelle rakentaa ja miten sitten markkinointia automatisoidaan.
• Mitä on inbound-markkinointi ja miksi yrityksen tulisi olla kiinnostunut siitä?
• Inbound-markkinointi käytännössä – vinkit ja parhaat käytännöt
30.9.2020 Jäsenille ilmainen kumppaniwebinaari: Viestintä aivotutkimuksen ja psykologian näkökulmasta
Miten lisäät markkinointisi ja viestintäsi vaikuttavuutta aivotutkimuksen ja psykologian näkökulmasta? Marketing Finlandin kumppani Steinheide kertoo tässä webinaarissa, miten psykologian ja käyttäytymistieteiden avulla voidaan tehdä parempaa viestintää ja tuloksellisempaa markkinointia.
29.9.2020 B2B Marketing Expert: Expanding into New Markets
Kuinka luodaan globaali markkinointistrategia ja laajennutaan uusille markkinoille onnistuneesti? Tässä webinaarissa asiantuntijat opastavat, kuinka oma yritys viedään seuraavalle tasolle ja jätetään eri markkinoille pitkäaikainen digitaalinen jalanjälki.
23.9.2020 Jäsenille ilmainen kumppaniwebinaari: Psykologinen profilointi ja segmentointi- miksi ja miten?
Miten psykologiaa ja käyttäytymistieteitä voidaan hyväksikäyttää potentiaalisten asiakkaiden ja prospektien profilointiin ja segmentointiin? Marketing Finlandin kumppani Steinheide kertoo tässä webinaarissa, miten ja miksi psykologia voi tarjota apuja segmentoinnin haasteisiin.
22.9.2020 Asiakasymmärryksestä onnistuneeseen markkinointiin
Onnistuneen markkinoinnin takana on aina asiakkaan tunteminen ja ymmärtäminen. Asiakasymmärrystä voidaan kasvattaa joko syvähaastatteluilla ja asiakaskuuntelulla, jolloin saadaan arvokasta kvalitatiivista dataa kohderyhmästä. Myös numeraalinen – kvantitatiivinen – tieto ja data on arvokasta ja sitä analysoimalla voidaan oppia paljon asiakassegmenteistä.
Tässä webinaarissa tutustutaan erilaisiin kvalitatiivisiin ja kvantitatiivisiin tutkimusmenetelmiin asiakkaan taustaymmärryksen keräämisessä ja käydään läpi esimerkein asiakasymmärrysprosessia.
– Asiakaslähtöinen suunnnittelu
– Arvopohjainen tuotteen ja palvelun muotoilu
– Asiakasymmärrysprosessin esittely
– Asiakasrakenne ja markkina-analyysi
Puhujina tässä webinaarissa toimivat Avidlyn Heidi Vidgren ja Minna Utriainen sekä LiinWay Oy:n Tom Berg.
17.9.2020 Somestrategiaa aamupalaksi
Sosiaalinen media muuttuu ja elää koko ajan, joten myös somestrategian tulee olla valmis kestämään kovaa vauhtia. Millainen on koronan jälkeinen kestävä ja tuloksellinen somestrategia? Tule kuulemaan parhaat somevinkit syksylle ja löydä oman brändisi punainen lanka.
16.9.2020 Jäsenille ilmainen kumppaniwebinaari: Markkinoinnin psykologia
Miten psykologiaa voidaan hyödyntää markkinoinnissa? Marketing Finlandin kumppani Steinheide kertoo tässä webinaarissa, miten psykologian ja käyttäytymistieteiden avulla voidaan rakentaa markkinointia, joka aidosti kasvattaa myyntitulosta.
B2B Marketing Expert
How to create modern B2B marketing strategy and to implement it in different market areas? This webinar series will help you understand how to successfully expand to new markets. You will learn how to leave a long term digital footprint in different market areas. It will help you understand the specificity of different marketing channels in B2B marketing, how to use data in targeting, how to buy advertising.
10.9.2020 Digitaalinen myynti ja markkinointi koronan jälkeen
Miten saada digitaalinen myynti ja markkinointi vastaamaan muuttuneisiin tarpeisiin koronan jälkeen? Yhteistyökumppanimme Columbia Road kysyi tätä sadalta digitaalisen liiketoiminnan päättäjältä. Lisäksi he teettivät tueksi kuluttajatutkimuksen digitaalisen ostokäyttäytymisen muutoksesta. Tässä webinaarissa vedämme yhteen markkinointipäättäjien kannalta merkittävimmät havainnot.
9.9.2020 Podcasteista potkua markkinointiin
Miten Podcasteja voidaan hyödyntää markkinoinnin tukena? Tässä webinaarissa Suomen Podcastmedian Juhani ja Joona käyvät läpi Podcastin anatomiaa ja luovaa puolta: Missä tilanteissa podeja kuunnellaan ja miksi? Mihin kohtaan myyntisuppiloa podi soveltuu ja mihin se ei sovellu? Mitkä ovat yleisimpiä sudenkuoppia podin tekemisessä?
8.9.2020 Retail-markkinoinnin tulevaisuus
Digivallankumous ja tekoäly rantautuvat kivijalkaan! Miltä näyttää retail-markkinoinnin tulevaisuus? Tässä webinaarissa asiantuntijamme Annukka Pokki käy läpi retailin moderneja ratkaisuja maailmalta, ja sitä, miten ne istuvat suomalaisen vähittäistavarakaupan hyllyväleihin.
4.9.2020 TikTok ja Twitch – Somen uudet tulokkaat
TikTok ja Twitch ovat valloittaneet hurjalla vauhdilla suomalaisten nuorten älypuhelimet. Perinteiset mainontakeinot eivät välttämättä enää toimi, sillä Z-sukupolvi on AdBlockerien aktiivinen käyttäjä. Millainen sisältö toimii TikTokissa? Miten tehdä kaupallista yhteistyötä Twitchissä? Tässä webinaarissa perehdytään näihin sosiaalisen median uusiin jättiläisiin ja niiden onnistuneeseen käyttöön osana markkinointistrategiaa.
2.9.2020 Jäsenille ilmainen webinaari: Markkinointikumppanien kilpailutuksen toimivat käytännöt
Miten löydetään hyvä markkinoinnin kumppani? Mitkä ovat markkinointikumppanien kilpailutuksen parhaat käytännöt? Berner jakaa omia hyväksi havaittuja toimintatapojaan Marketing Finlandin jäsenille.