Markkinoinnin koulutukset

Rajaa hakutuloksia

Tulevat koulutukset

22.9.2021 20 kysymystä natiivimarkkinoinnista

Otavamedian asiantuntijat, kaupallinen tuottaja Maarit Nykänen ja sisältöstrategi Väinö Teittinen vastaavat 20 kiinnostavimpaan kysymykseen tämän päivän natiivimarkkinoinnista, luvassa kiinnostavaa dialogia ja runsaita esimerkkejä luovista toteutuksista.


Aika: 22.9.2021 10.00 - 22.9.2021 11.30
Paikka: GoToWebinar ja eLearningAcademy
Jäsenhinta:
80 €
Normaalihinta:
145 €
Lue lisää ja ilmoittaudu

23.9.2021 Datan analysointi

Tässä webinaarimuotoisessa koulutuksessa käydään läpi datan analysoinnin erilaisia mahdollisuuksia. Pääsääntöisesti valmennuksessa keskitytään markkinoinnin dataan ja heuristiseen analysointiin. Tämän valmennuksen aikana käydään läpi Google Analyticsiin tallennettavaa ja dashboardissa näytettävää dataa. Webinaarin aikana ymmärrät mitä dataa on syytä tarkkailla ja miten tyypillisimpiä analysointeja tehdään. Kouluttajana Petri Mertanen.


Aika: 23.9.2021 10.00 - 23.9.2021 12.00
Paikka: GoToWebinar ja eLearningAcademy
Jäsenhinta:
80 €
Normaalihinta:
145 €
Lue lisää ja ilmoittaudu

5.10.2021 Sisältöstrategian tehoaamu

Miten luodaan yrityksen liiketoiminnallisia tavoitteita tukeva sisältöstrategia? Tässä webinaarissa Kuulu Oy:n asiantuntija Jonna Muurinen antaa työkalut ja kehykset onnistuneen sisältöstrategian rakentamiseksi.


Aika: 5.10.2021 10.00 - 5.10.2021 11.30
Paikka: GoToWebinar ja eLearningAcademy
5.10.2021 Sisältöstrategian tehoaamu kuva
Jäsenhinta:
80 €
Normaalihinta:
145 €
Lue lisää ja ilmoittaudu

Kaikille maksuton: 6.10.2021 Puheet teoiksi – teot näkyviksi. Vaikuttavaa yhteistyötä yhteiskunnan hyväksi.

Vastuullista markkinointia järjestöyhteistyöllä. Miten yhteistyö järjestöjen kanssa voi hyödyttää yritystäsi ja brändiäsi? Miten tehdä vastuullista markkinointia? Tässä maksuttomassa webinaarissa käydään case-esimerkein läpi yritysten ja järjestöjen yhteistyötä. 

Onko yrityksenne tehnyt lahjoituksia hyväntekeväisyyteen tai onko henkilöstöllänne ollut mahdollisuus tehdä vapaaehtoistyötä? Oletteko vasta suunnittelemassa hyviä tekoja tai yhteistyötä järjestöjen kanssa? Tule mukaan kuulemaan onnistuneista esimerkeistä.

Puhujina asiantuntijat mm. Olympiakomiteasta, Sydänliitosta ja Syöpäsäätiöstä. Järjestäjinä Marketing Finland ja Vastuullinen Lahjoittaminen ry.

 


Aika: 6.10.2021 10.00 - 6.10.2021 11.30
Paikka: Zoom

7.10.2021 Konversio-optimointi

Tässä Petri Mertasen vetämässä webinaarimuotoisessa koulutuksessa käydään läpi kuinka verkkopalvelun tuloksia voidaan parantaa konversio-optimoinnin keinoin. Koulutuksen aikana saat vinkkejä kuinka konversio-optimointi tulisi aloittaa ja mitä vaiheita siihen liittyy. Valmennuksen aikana opit sivuston erilaisia testaustapoja, personointia sekä tulosten analysointia.

Miksi osallistua?

  1. Ymmärrät kuinka konversio-optimointia tehdään
  2. Ymmärrät minkälaisia vaihtoehtoja testaukseen ja personointiin on olemassa
  3. Osaat tulkita tuloksia

 


Aika: 7.10.2021 10.00 - 7.10.2021 12.00
Paikka: GoToWebinar ja eLearningAcademy
Jäsenhinta:
80 €
Normaalihinta:
145 €
Lue lisää ja ilmoittaudu

13.10.2021 SEO LIVE-workshop

SEO workshop on kädet savessa työpaja, jossa fokus on juuri sinun yrityksesi verkkonäkyvyyden kehittämisessä. Ennen workshop tapaamista saat katsottavaksesi virtuaalikoulutukset, joista voit valita ne osa-alueet joissa koet tarvitsevasi apua. Workshopin sisältö rakentuu harjoitustöiden ympärille, joissa analysoidaan sivuston toimivuutta, ratkotaan näkyvyysongelmia sekä haetaan uusia ideoita sivuston näkyvyyden kehittämiseen. Harjoitustöiden lomassa syvennytään hakukoneoptimoinnin eri keinoihin.

 


Aika: 13.10.2021 12.00 - 13.10.2021 16.00
Paikka: Ravintola Vltava, Havel-kabinetti, Helsinki
Jäsenhinta:
50 €
Normaalihinta:
150 €
Lue lisää ja ilmoittaudu

14.10.2021 B2B Marketing Idea and case day


Aika: 14.10.2021 10.00 - 14.10.2021 12.00
Paikka: GotoWebinar ja eLearningacademy
Jäsenhinta:
80 €
Normaalihinta:
145 €
Lue lisää ja ilmoittaudu

3.11.2021 Visuaalinen tarinankerronta

Miten kerrotaan tarinoita kuvilla ja puhutellaan katsojaa hänelle merkityksellisellä tavalla? Miten nämä visuaaliset tarinat muokkaantuvat eri kanaviin ja eri yleisöille? Tässä webinaarissa Kuulu Oy:n asiantuntija Ville Pohjonen käy läpi visuaalisen tarinankerronnan peruspilareita ja trendejä ja avaa eri kanavissa toimivia käytäntöjä.


Aika: 3.11.2021 10.00 - 3.11.2021 11.30
Paikka: GoToWebinar ja eLearningAcademy
3.11.2021 Visuaalinen tarinankerronta kuva
Jäsenhinta:
80 €
Normaalihinta:
145 €
Lue lisää ja ilmoittaudu

11.11.2021 Google ads – perusteet

Google Ads webinaarisarjassa tutustutaan Googlen eri mainosmuotoihin ja -kanaviin. Tässä webinaarissa tutustutaan hakusanamainonnan lainalaisuuksiin.


Aika: 11.11.2021 10.00 - 11.11.2021 11.30
Paikka: GoToWebinar ja eLearningAcademy
Jäsenhinta:
80 €
Normaalihinta:
145 €
Lue lisää ja ilmoittaudu

25.11.2021 Google ads – display mainonta

Google ads -webinaarisarjassa tutustutaan Googlen mainoskanaviin. Tässä webinaarissa keskitytään Display-mainontaan ja siihen, mitä eri tekijöitä mainontaa luodessa tulee ottaa huomioon.


Aika: 25.11.2021 10.00 - 25.11.2021 11.30
Paikka: GoToWebinar ja eLearningAcademy
Jäsenhinta:
80 €
Normaalihinta:
145 €
Lue lisää ja ilmoittaudu

1.12.2021 Asiantuntijaviestintä myynnin tukena

Miten asiantuntijat voivat osallistua viestintään ja tukea myyntiä? Miten rakennetaan asiantuntijabrändi, jonka avulla myyntiä voidaan huomattavasti tehostaa? Tässä webinaarissa Kuulu Oy:n Annika Korkala jakaa parhaita käytäntöjä ja oppeja oman henkilöbrändin kehittämiseen.


Aika: 1.12.2021 10.00 - 1.12.2021 11.30
Paikka: GoToWebinar ja eLearningAcademy
1.12.2021 Asiantuntijaviestintä myynnin tukena kuva
Jäsenhinta:
80 €
Normaalihinta:
145 €
Lue lisää ja ilmoittaudu

10.12.2021 Google ads – muut mainontamuodot

Google Ads -webinaarisarjassa käsitellään Googlen eri mainosmuotoja. Tässä webinaarissa tutustutaan tarkemmin Youtube-, sovellus- ja shopping-mainontaan.


Aika: 10.12.2021 10.00 - 10.12.2021 11.30
Paikka: GoToWebinar ja eLearningAcademy
Jäsenhinta:
80 €
Normaalihinta:
145 €
Lue lisää ja ilmoittaudu

Marketing Finland eLearning Academy

Marketing Finlandin koulutukset ovat saatavilla nyt myös verkkokoulutuksina!

Koulutuksemme ovat nyt saatavilla kuukauslisenssillä verkosta. Kouluttajina ovat markkinoinnin parhaimmat asiantuntijat Suomesta ja maailmalta. Tutustu heihin asiantuntijaverkostossamme. Marketing Finland eLearning Academyssä on valmiina jo yli 200 videoitua koulutusta opetusmateriaaleineen ja samaan lisenssiin saat myös oikeuden osallistua kaikkiin tuleviin webinaareihimme. Uusia webinaareja ja koulutuksia järjestetään lähes viikoittain, tutustu tarkemmin niihin täällä. Tarkemman listauksen olemassa olevista koulutuksista näet alhaalla Ohjelma-osiossa.


Aika: 30.12.2021 10.00 - 31.12.2032 23.00
Paikka: www.elearningacademy.fi
Jäsenhinta:
129 €
Normaalihinta:
239 €
Lue lisää ja ilmoittaudu

Menneet koulutukset

14.9.2021 CRM-määrittely ja hankintakriteerit

Minkälainen on toimiva CRM yritykselle?

CRM, eli asiakkuudenhallinta on parhaimmillaan tehokas aktiivisessa työssä asiakassuhteiden parissa. Tervetuloa  kuulemaan kilpailukykyisen yrityksen CRM -määrittelystä monipuolisesti ja kattavasti. Tämän koulutuksen käytyäsi tiedät, minkälaiset ominaisuudet tekevät yrityksesi CRM:stä huippuunsa viritetyn ja yritystä paremmin palvelevan.

Alan huippuasiantuntijan Tom Bergin vetämässä koulutuksessa käydään läpi yrityksen CRM:lle asetettavat tavoitteet, tietosisältöjen hallittavuus, prosessien automatisointi ja CRM:n liitettävät järjestelmät. Lisäksi huomioidaan markkinointiviestinnän tarpeet, raportointi ja järjestelmän laajentaminen. Tarjolla olevista järjestelmistä käsitellään sekä entry level- että kehittyneempiä järjestelmiä.

Katso webinaarin lisätietoja tarkemmasta kuvauksesta.

 

 

 


Aika: 14.9.2021 10.00 - 14.9.2021 11.00
Paikka: GoToWebinar ja ELearning Academy

9.9.2021 Google Analytics 4

Tässä webinaarimuotoisessa koulutuksessa käydään läpi Google Analyticsin uusinta, 4-versiota. Vajaa vuosi sitten Google ilmoitti Analyticsin uudesta nimestä sekä kehityssuunnasta. Nykyään paljon käytössä oleva Universal Analytics jää historiaan, sillä jatkossa kehityspanostukset suuntautuvat Google Analytics 4 versioon, joka pohjautuu Firebase-teknologiaaan. Tämän valmennuksen aikana käydään läpi Universal Analyticsin ja Google Analytics 4:n eroja sekä GA4:n uusia ominaisuuksia. Webinaarin aikana ymmärrät kuinka verkkosivustoista ja mobiilisovelluksista tallennetaan dataa yhteen paikkaan. Koulutuksen aikana saat vinkkejä Google Analytics 4:n käyttöönottoa varten. 


Aika: 9.9.2021 10.00 - 9.9.2021 12.00
Paikka: GoToWebinar ja eLearningAcademy

8.9.2021 TikTok-mainonta NYT

TikTok ja sen mahdollisuudet mainostajalle muuttuvat ja kehittyvät koko ajan. Ketkä TikTokia käyttävät nyt ja millainen sisältö siellä toimii ja minkälaisia mainosmahdollisuuksia TikTok tarjoaa? Tule päivittämään tietosi ja nappaamaan uusimmat vinkit tekemisen tueksi!

 


Aika: 8.9.2021 10.00 - 8.9.2021 11.00
Paikka: GoToWebinar ja eLearningAcademy

1.9.2021 Hyvä asiakaskokemus yrityksen kilpailuetuna

Mistä rakentuu hyvä asiakaskokemus? Tässä webinaarissa Kuulu Oy:n asiantuntija Mari Kellokumpu käy läpi asiakaskokemuksen kehittämisen ja mittaamisen perusteita ja antaa ohjeita, joiden avulla asiakaskokemus nousee yrityksen kilpailueduksi.


Aika: 1.9.2021 10.00 - 1.9.2021 11.30
Paikka: GoToWebinar ja eLearningAcademy

26.8.2021 Analytiikan suunnittelu

Tässä webinaarimuotoisessa koulutuksessa käydään läpi kuinka markkinoinnin analytiikkaa ja etenkin verkkosivuston, mobiilisovelluksen sekä digitaalisten mainontakanavien mittausta voi suunnitella. Koulutuksen aikana saat vinkkejä kuinka voit selvittää datan tallentamista ja erilaisia datan lähteitä. Mittaamisen suunnitteluun sekä avainmittareiden määrittelyyn käytetään jatkojalostettua REAN-mallia (vrt. markkinoinnin AIDA-malli). 

Kouluttajana Petri Mertanen.


Aika: 26.8.2021 10.00 - 26.8.2021 12.00
Paikka: GoToWebinar ja eLearningAcademy

Kaikille maksuton: 25.08.2021 Näin voitetaan Finnish Comms Awards – webinaari

Miten tehdään Finnish Comms Awards entry, jolla räjäytetään koko potti? Pureudumme hyvän entryn anatomiaan, saamme vinkit timanttisen kisatyön kirjoittamiseen sekä siihen, kuinka tuoda esille oman työn ainutlaatuisuus parhaalla mahdollisella pitchauksella.

Finnish Comms Awards on yhteistyön kilpailu, jossa palkitaan toimisto, asiakas ja yhteistyökumppanit. Olennaista on näkökulma: asiakkaan tavoitteiden tukeminen vaikuttavalla viestintäosaamisella tai haasteen ja ongelman ratkaiseminen yhdessä. Kilpailu nostaa esiin viestintäyhteistyökumppanin kanssa tehtävän yhteistyön arvoa, kokemusta ja vaikuttavuutta liiketoiminnan tavoitteiden saavuttamisessa.

Näin voitetaan Finnish Comms Awards – webinaari
Aika: 25.8.2021 klo 10-11
Paikka: etänä Zoomissa, saat tilaisuuden Zoom-linkin myöhemmin sähköpostiisi


Aika: 25.8.2021 10.00 - 25.8.2021 11.00
Paikka: Zoom

25.8.2021 Facebook-mainonta NYT

Facebookin toiminta, algoritmit ja tiedonkeruu ovat muuttuneet nopealla tahdilla ja sen mahdollisuudet mainostajalle ovat muuttuneet näiden myötä radikaalisti. Ketkä Facebookia käyttävät juuri nyt ja millainen sisältö siellä toimii? Miten Facebook-mainontaa tehdään tässä muuttuneessa ympäristössä? Tule päivittämään tietosi ja nappaamaan uusimmat vinkit tekemisen tueksi!


Aika: 25.8.2021 10.00 - 25.8.2021 11.00
Paikka: GoToWebinar ja eLearningAcademy

19.8.2021 Inkluusio markkinoinnissa

Mitä tarkoittaa inkluusio markkinoinnissa ja kuinka rakentaa vastuullista, pitkäjänteistä markkinointia, jossa yhteiskunnallinen moninaisuus on otettu huomioon? Webinaarissa syvennytään inkluusioon Suomen johtavien asiantuntijoiden, ATAÁ Agencyn Wanda ja Naomi Holopaisen opastuksella. Webinaari antaa perusymmärryksen inkluusioon liittyvästä sanastosta, sekä sen eettisestä merkityksestä ja hyödyistä yrityksen markkinoinnissa käytännön esimerkein.


Aika: 19.8.2021 10.00 - 19.8.2021 11.30
Paikka: GoToWebinar ja eLearningAcademy

17.6.2021 Insights to Facebook Advertising in B2B

How to advertise in Facebook in order to reach your B2B target audience? In this webinar, our experts will showcase creative examples of successful facebook campaigns and share their insights on Facebook’s advertising potential.


Aika: 17.6.2021 13.00 - 17.6.2021 15.00
Paikka: GoToWebinar ja eLearningAcademy

15.6.2021 SEO: kansainvälinen hakukoneoptimointi

SEO-webinaarisarjassa käymme läpi yksityiskohtaisesti ja käytännön esimerkein ja neuvoin hakukoneoptimoinnin eri tekijöitä. Tässä webinaarissa tarkastelunäkökulmana on kansainvälinen hakukonenäkyvyyden rakentaminen. Kurssin tavoitteena on antaa osallistujille edellytykset suunnitella sekä toteuttaa hakukoneoptimointia eri markkina-alueilla. Kurssi sisältää käytännön esimerkkejä, mutta myös strategisia näkökulmia digitaalisen näkyvyyden kehittämiseen.

Mitä opit kurssilla?

Tällä hakukoneoptimoinnin kurssilla opit analysoimaan hakukoneiden toimintaa eri markkina-alueilla sekä suunnittelemaan näiden pohjalta omaa toimintaasi. Kurssilla esitellään vaihtoehtoisia tapoja rakentaa kansainvälistä hakukonenäkyvyyttä sekä kerrataan eri hakukoneiden algoritmien toimintaa. Tosielämän esimerkkien kautta löydät vertailukohteita sekä kuulet onnistumisista ja epäonnistumisista.

Kenelle koulutus on tarkoitettu?

Kansainvälisen hakukoneoptimoinnin koulutus on tarkoitettu henkilöille, jotka suunnittelevat tai tekevät kansainvälistä markkinointia. Suosittelemme osallistumista myös muille Marketing Finlandin järjestämille hakukoneoptimoinnin kursseille osana kokonaisuutta. Koulutuskokonaisuus on kuitenkin rakennettu siten, että aloittaminen voi tapahtua mistä tahansa hakukoneoptimoinnin koulutuksesta.

Kouluttaja

Kouluttajana toimii Marketing Finlandin toimitusjohtaja Riikka-Maria Lemminki, jolla on yli 20-vuoden kokemus kansainvälisestä digimarkkinoinnista. Riikka-Maria on edelleen kädet savessa kehittämässä useiden kansainvälisten yritysten diginäkyvyyttä ja suosittu hakukoneoptimoinnin kouluttaja.


Aika: 15.6.2021 10.00 - 15.6.2021 12.00
Paikka: GoToWebinar

Jäsenille ilmainen: 10.6.2021 Miten rakentaa markkinointipalveluiden hinnoittelu vuonna 2021?

“One size won´t fit all.” Luovan työn hinnoittelu ei ole helppoa. Toisen tunti on toisen kolme. Miten löytää palveluntarjoajien kanssa molempia osapuolia innostavat hinnoittelumallit, välttää maksamasta tyhjästä ja kehittää yhteistyötä osin tulospohjaisella hinnoittelulla?

Keskustelua herättelee Petri Matero, markkinoinnin topliner (Topliner) sekä toimitusjohtaja ja strategi (Materock Oy). Yli 20 vuotta mainostoimiston pöydän takana on tuonut näkemystä ja kokemusta hinnoitteluun ja markkinoinnin ja myynnin palveluiden hankintaan, jota Matero käyttää hyödyksi nykyään johdon konsultin työssään.


Aika: 10.6.2021 10.00 - 10.6.2021 11.00
Paikka: GoToWebinar ja eLearningAcademy

9.6.2021 Luovuus ja markkinoinnin insight

Onnistunut markkinointi perustuu vahvaan ymmärrykseen, jonka päälle lähdetään rakentamaan luovaa ratkaisua. Tässä webinaarissa BONDin asiantuntijat esittelevät case-esimerkein, miten asiakasymmärrys ja insight valjastetaan osaksi strategiaa, ja miten näiden pohjalta syntyy tuloksellisia ja voittavia luovia. Millainen on matka markkinoinnin insightista luovaan ratkaisuun?

 


Aika: 9.6.2021 10.00 - 9.6.2021 11.30
Paikka: GoToWebinar ja eLearningAcademy

8.6.2021 Someauditointi somekanavien laadun mittarina

Kannattaako somessa oikeasti olla? Mikä on sometilien tarkoitus osana markkinointia? Tässä webinaarissa Kuulu Oy:n asiantuntija Jenny Lohiniva käy läpi sometilien merkitystä ja käyttöä osana markkinointistrategiaa.


Aika: 8.6.2021 10.00 - 8.6.2021 11.30
Paikka: GoToWebinar ja eLearningAcademy

Kaikille maksuton: 2.6.2021 Amazonin mahdollisuudet yrityksille

Amazon on maailman isoin verkkokauppa, joka haastaa jatkuvasti kilpailijoitaan huippuunsa hiotulla logistiikallaan, asiakaskeskeisellä palvelullaan ja jatkuvasti ajan hermolla olevilla innovaatioillaan. Tässä webinaarissa saamme kuulla Amazonin itsensä kertomana, millaiset yritykset hyötyvät Amazonista myyntikanavana ja mitä mahdollisuuksia Amazon tarjoaa. Käymme läpi myös B2B-yrityksille suunnattua Amazon Business-palvelua.

Webinaarissa mukana:

Amazon Sweden
Retime Agency


Aika: 2.6.2021 10.00 - 2.6.2021 11.30
Paikka: GoToWebinar ja eLearningAcademy

1.6.2021 Erotu videolla – etäesiintymistaitojen perusteet

Etäesiintymisestä on tullut koronapandemian myötä arkea. Erottuminen ja vaikutuksen tekeminen videolla vaatii kuitenkin muuta kuin tuhruisen Teams-videon tai kotikutoisen webinaaristudion. Tässä webinaarissa Source Creativen luova johtaja Jaakko Kantola jakaa opit vakuuttavan esiintymisen taustalla.


Aika: 1.6.2021 10.00 - 1.6.2021 11.00
Paikka: GoToWebinar

27.5.2021 Mediaseuranta ja median murros

Mitä on mediaseuranta vuonna 2021? Media on ollut murroksessa jo pitkään ja entistä useammat valtamediat siirtyneet maksumuurien taakse. Mitä ja miten nykyajan mediaa voidaan seurata ja mitata ja mitä näillä tuloksilla tulisi tehdä? Mikä on ansaitun median arvo? Tässä webinaarissa asiantuntijamme käy läpi median murrosta ja mediaseurannan moderneja mahdollisuuksia.


Aika: 27.5.2021 10.00 - 27.5.2021 11.00
Paikka: GoToWebinar

Jäsenille ilmainen: 26.5.2021 Markkinointikumppanien kilpailuttaminen ja valinta

Mitkä tekijät ovat onnistuneen markkinointikumppanien kilpailutuksen ja valinnan takana? Tässä tilaisuudessa keskustelemme markkinointikumppanuudesta eri näkökulmista ja pohdimme, mitkä tekijät vaikuttavat onnistuneeseen kilpailutukseen ja takaavat pitkän, toimivan yhteistyön.


Aika: 26.5.2021 10.00 - 26.5.2021 11.30
Paikka: GoToWebinar

25.5.2021 Digimarkkinoinnin menestysresepti

Digitaalinen markkinointi voi vaikuttaa mystiseltä salatieteeltä, mutta on kuitenkin kaukana siitä. Vaikka usein luullaan, että digimarkkinointi nojaa pääasiassa teknologiaan, oikeasti se on kuitenkin 90% ihmistyötä ja vain 10% tekniikkaa. Ihmisen on nimittäin suunniteltava järkevä kokonaisuus, jota on mahdollista noudattaa päivästä ja viikosta toiseen. Tulokset tulevat varmasti, kun käytössä on sopiva yhdistelmä suunnitelmallista tekemistä ja kokeilukulttuuria.


Aika: 25.5.2021 10.00 - 25.5.2021 11.30
Paikka: GoToWebinar ja eLearningAcademy

20.5.2021 Vaikuttavan kuvan anatomia

Kuva on voimakas viestintäväline ja sillä kiinnitetään yleisön huomio. Mutta mitkä tekijät vaikuttavat kuvan vaikuttavuuteen? Miten otetaan hyvä kuva? Ja kuka omistaa kuvien oikeudet? Tässä webinaarissa ammattivalokuvaaja ja vuoden 2021 freelancejournalisti Vesa Tyni käy läpi käytännönläheisesti hyvän kuvan anatomiaa ja jakaa parhaat vinkit niin valaistuksen, sijoittelun kuin värienkin valintaan eri tarkoituksiin.


Aika: 20.5.2021 14.00 - 20.5.2021 15.00
Paikka: GoToWebinar

Jäsenille ilmainen: 19.5.2021 Lääkemarkkinoinnin aamu

Mitä tulee ottaa huomioon lääkkeiden markkinoinnissa? Lääkemarkkinoinnin aamussa käymme asiantuntijoiden opastuksella läpi, miten lääkemarkkinointia ja lääkeinformaatiota tulee suunnata kuluttajille ja terveydenhuollon ammattihenkilöille.


Aika: 19.5.2021 09.00 - 19.5.2021 11.00
Paikka: GoToWebinar

18.5.2021 How To Organize Successful Virtual Events

What elements make a virtual event successful? What are the most common pitfalls? Join our virtual event to learn and experience how successful virtual events are organized!


Aika: 18.5.2021 10.00 - 18.5.2021 12.00
Paikka: GoToWebinar

Kaikille maksuton: Näin aloitat TikTok-mainonnan

TikTok -mainonta on täällä! TikTok otti vuonna 2020 valtavan loikan käyttäjämäärissä, jolloin myös Suomen aktiivisten käyttäjien määrä triplaantui 1,6 miljoonaan.
TikTok ei ole enää vain nuorten hassuttelumedia, vaan täysiverinen kilpailija olemassa oleville kanavillle. Monella Euroopan markkinalla TikTok on ottanut ensimmäisen sijan käytetyimpänä ja ladatuimpana sosiaalisen median alustana.


Aika: 12.5.2021 10.00 - 12.5.2021 11.30
Paikka: GoToWebinar ja eLearningAcademy

11.5.2021 Aitoa arvoa automatisoinnilla – markkinoinnin automaatio & asiakasymmärrys

Hälyttävän suuri osuus markkinoinnin automaatioprojekteista jää puolitiehen. Ne tehdään liian teknisestä näkökulmasta ja asiakas on vaarassa unohtua. Automaatioprojekti syö paljon aikaa ja rahaa, joten tukevan perustan rakentaminen on tärkeässä roolissa. Tässä webinaarissa saat vastauksen siihen, miten markkinoinnin automaatio, palvelumuotoilu ja kasvuhakkerointi liittyvät toisiinsa.


Aika: 11.5.2021 10.00 - 11.5.2021 11.30
Paikka: GoToWebinar

5.5.2021 Marketing in Middle East and Africa

How to create a clear and efficient marketing strategy in Middle East and Africa? In this webinar, our expert Tomi Saikkonen will introduce relevant digital channels in Middle East and Africa and the best methods on how to reach your audience.


Aika: 5.5.2021 10.00 - 5.5.2021 11.00
Paikka: GoToWebinar

Jäsenille ilmainen: 4.5.2021 Evästeet ja niiden jälkeinen aika

Google on luopumassa monelle markkinoijalle tärkeistä kolmannen osapuolen evästeistä. Mitä tämä käytännösä tarkoittaa ja miten muutos vaikuttaa mainontaan eri kanavissa? Tässä webinaarissa SOK Median Markkinointiteknologian ja digitaalisen mainonnan asiantuntija Anssi Juusela käy kolmansien osapuolten jättämää aukkoa ja sitä, mitä mainostajan tulisi nyt ottaa huomioon.


Aika: 4.5.2021 10.00 - 4.5.2021 11.00
Paikka: GoToWebinar ja eLearningAcademy

28.4.2021 Markkinointibudjetin rahoitusvaihtoehdot – kasvun nopeuttaminen markkinointibudjettia rahoittamalla

Markkinointi on investointi joka luo kasvua, mutta takaisinmaksuaika on pitkä. Kasvunopeuden maksimointi ja etenkin pitkäaikaisen tuoton maksimointi brändiä rakentamalla edellyttää etupainotteisia investointeja, jolla voi olla negatiivinen vaikutus brändin kassavirtoihin.

Webinaari on suunnattu markkinointipäättäjille, jotka haluavat syventää osaamistaan markkinointibudjetin kassavirtalaskelmasta sekä budjetin eri rahoitusvaihtoehdoista.


Aika: 28.4.2021 10.00 - 28.4.2021 11.00
Paikka: GoToWebinar

27.4.2021 Jäsenille ilmainen: Mainonnan eettinen neuvosto ja hyvän tavan mukainen mainonta

Erottuakseen mainonnan ylitarjonnasta, mainoksen tulee herättää huomiota ja erottua joukosta. Välillä huomioarvon saaminen saattaa kuitenkin johtaa siihen, ettei markkinointi ole enää hyvän tavan mukaista. Mainonnan eettisen neuvoston tehtävänä on tarkastella ja antaa lausuntoja mainonnan eettisyydestä: esimerkiksi lapsille sopimattomista sisällöistä ja syrjivästä mainonnasta.

Tässä virtuaalitapahtumassa mainonnan eettisen neuvoston pääsihteeri Paula Paloranta esittelee esimerkkitapauksia neuvoston käsittelemistä tapauksista, joiden kautta voimme oppia ymmärtämään paremmin mainonnan eettisiä kysymyksiä. Tilaisuudessa ei ole tarkoitus osoitella ketään sormella, vaan pyrkiä oppimaan toinen toistemme virheistä. Tässä tilaisuudessa emme myöskään ota kantaa siihen, miten esimerkkitapauksessa olisi pitänyt toimia emmekä käsittele kesken olevia tapauksia.


Aika: 27.4.2021 10.00 - 27.4.2021 11.00
Paikka: GoToWebinar

Jäsenille ilmainen: 22.4.2021 What is your brand doing in a cookieless world?

Explorer, Safari, Firefox, and now Chrome. The giant Google has announced the scheduled end of third party cookies from its browser by 2022. Advertisers are already grinding their teeth: with Chrome covering 60% of the online advertising market, it will soon be impossible to collect data via third-party cookies.
Third-party cookies are useful for advertisers to create targeted ads and collect information about users’ interests and purchase intentions. First-party data appear to be a suitable strategy shift. This data enables the collection of accurate, qualitative and relevant information for your business.


Aika: 22.4.2021 10.00 - 22.4.2021 11.00
Paikka: GoToWebinar

21.4.2021 ABC’s of Marketing Psychology

Have you ever wondered why you buy one product over another or why you react to advertising? People as buyers are irrational and your decisions are motivated by a number of factors. Marketing psychology anticipates buyer behavior by understanding our cognitive biases. This course helps you to understand human behavior and how consumer behavior can be influenced by a range of factors. You will be introduced to basic marketing psychology and get tools to affect people’s decision making.


Aika: 21.4.2021 13.00 - 21.4.2021 15.00
Paikka: GoToWebinar

14.4.2021 Snapchat ja Jodel markkinoinnissa

Snapchat ja Jodel tarjoavat mainostajille erinomaisen alustan tavoittaa nuoret kuluttajat. Mitä nämä sosiaalisen median alustat ovat, ketä ne tavoittavat ja mitä eri mainosvaihtoehtoja ne tarjoavat yrityksille?


Aika: 14.4.2021 10.00 - 14.4.2021 11.30
Paikka: GoToWebinar

7.4.2021 B2B Marketing and Communications in China

Does your Chinese branch have a clear and efficient marketing strategy locally in China? China is one of the most important emerging markets for international companies especially during/after the pandemic. It also has its very own unique and overwhelming marketing landscape. From brand image building to new local leads collections, B2B businesses need to first understand the fundamental strategies, principles, tactics, and solutions in order to aim for real growth.

This training will include the media landscape and channels introduction, analysis of different approaches and case studies. Important platforms and methods will be covered such as WeChat official account (social channel), Chinese website SEO & SEM, advertising and media buy, local leads collection & conversion, and so on.

This event is in English.


Aika: 7.4.2021 10.00 - 7.4.2021 11.30
Paikka: GoToWebinar

30.3.2021 SEO: linkitykset ja niiden hyödyntäminen

SEO-webinaarisarjassa käymme läpi yksityiskohtaisesti ja käytännön esimerkein ja neuvoin hakukoneoptimoinnin eri tekijöitä.


Aika: 30.3.2021 10.00 - 30.3.2021 12.00
Paikka: GoToWebinar

Kaikille maksuton: 29.3.2021 Soft is a new hard – mistä on tehty työelämän talentti?

Minkälaista osaamista nykyajan organisaatio tarvitsee? Omistajat, johtoryhmät ja asiantuntijat ovat monessa mielessä uuden edessä. Koronan vauhdittama digiloikka ja etätyön vakiintuminen, pandemiasta johtuva epävarma taloustilanne ja valtion vahva mukaantulo liiketoiminnan sääntelyyn ovat luoneet uuden tilanteen. Nyt vaaditaan vanhasta pois oppimista, uusien näkökulmien hyväksymistä ja ennen kaikkea oman toiminnan ja osaamisen uudelleenarviointia. Tässä webinaarissa asiantuntijarekrytoinnin ammattilaiset valottavat ja jakavat oman näkemyksensä siitä, minkälaisia taitoja tulevaisuuden työelämässa vaaditaan.


Aika: 29.3.2021 10.00 - 29.3.2021 11.00
Paikka: GoToWebinar

25.3.2021 Introduction to Programmatic Advertising

What is programmatic advertising? In this webinar, experts from Match2one will explain the basics of programmatic advertising and give you the guidelines that you need to get started!

This webinar is in English.


Aika: 25.3.2021 10.00 - 25.3.2021 11.00
Paikka: GoToWebinar

25.3.2021 Programmatic Advertising in B2B

How to take the most out of programmatic advertising as part of B2B marketing? Join our webinar where our experts from Match2One showcase the best B2B cases and give you the tools to boost your sales with programmatic advertising. The webinar is in English.


Aika: 25.3.2021 11.10 - 25.3.2021 12.00
Paikka: GoToWebinar

Jäsenille ilmainen: 24.3.2021 Mainonnan visuaalinen ja kielellinen ilme psykologian näkökulmasta

Millainen tone of voice aidosti puhuttelee? Millainen sanasto toimii mainonnassa? Entä millainen visuaalinen ilme ja mitkä värit toimivat mainonnassa?Tässä webinaarissa kumppanimme Steinheiden Markus Kivikangas tarkastelee mainontaa psykologian näkökulmasta.


Aika: 24.3.2021 10.00 - 24.3.2021 11.00
Paikka: GoToWebinar

23.3.2021 SEO: äänihakujen ykköspaikka position zero ja sisältöjen strukturointi

Äänihaut lisääntyvät kaikilla hakualustoilla ja ne ovat myös pakottaneet hakukoneita muuttamaan omia algoritmejään. Toisin kuin kirjoitetussa haussa, niin äänihaussa on vain yksi kärkipaikka, josta käytetään  imeä ”position zero”. Tällä koulutusjaksolla asiantuntijamme kertovat esimerkkien kautta miten ”position zero” voidaan saavuttaa sekä miksi sinunkin yrityksen pitäisi tätä tavoitella.

 

SEO-webinaarisarjassa käymme läpi yksityiskohtaisesti ja käytännön esimerkein ja neuvoin hakukoneoptimoinnin eri tekijöitä.


Aika: 23.3.2021 10.00 - 23.3.2021 12.00
Paikka: GoToWebinar

18.3.2021 SEO-kirjoittamisen perusteet

Miten kirjoitetaan hakukoneoptimoitua tekstiä? Mitä eri tekijöitä tulee ottaa huomioon, kun luomme sisältöä omille nettisivuillemme, jotta hakukoneet varmasti löytävät perille? Tässä webinaarissa asiantuntijamme Ulla Ristkari-Ryynänen käy läpi käytännönläheisesti ja esimerkein hakukoneoptimoidun sisällöntuotannon perusteita.


Aika: 18.3.2021 10.00 - 18.3.2021 12.00
Paikka: GoToWebinar

17.3.2021 Marketing Pitfalls – turvallista mainontaa tehoa uhraamatta

Digital marketing is like a Casino. Most of the players don’t win, but still everyone is having fun and most of them will come back for more. Still there are those professional players who know exactly how the system works and how to win the game. In this workshop you will learn how to play the game of digital marketing and how to win it systematically – over and over again.

In the 3 hour session we will have 2 hours of short presentations and workshops in small groups led by Mikko Kotila. The last hour we will have a discussion session which is optional to participate. We will talk about the ideas which came up during workshops and we will try to resolve some issues you may have at the moment in digital marketing.

This webinar/workshop is in English.


Aika: 17.3.2021 09.00 - 17.3.2021 12.00
Paikka: Webinaarialusta ja virtuaalityöpaja

9.3.2021 SEO: hakusanojen valinta ja tehokas hyödyntäminen

SEO-webinaarisarjassa käymme läpi yksityiskohtaisesti ja käytännön esimerkein ja neuvoin hakukoneoptimoinnin eri tekijöihin. Tällä  kurssilla keskitymme hakusanojen valintaan ja tehokas hyödyntäminen. Kurssilla käydään lävitse hakusanojen valintaa, sitä tulevia työkaluja sekä hakusanojen käyttöä. Kurssiosuus auttaa ymmärtämään hakusanojen merkityksen sekä hyödyntämismahdollisuudet. Kouluttajana on Marketing Finlandin toimitusjohtaja Riikka-Maria Lemminki.


Aika: 9.3.2021 10.00 - 9.3.2021 12.00
Paikka: GoToWebinar

Jäsenille ilmainen: 4.3.2021 Strateginen markkinointi -löydä kilpailuetusi!

Markkinointi ei ole pelkkää mainontaa vaan kokonaisvaltaisia toimenpiteitä, joiden avulla voidaan luodaan kysyntää tai uusia markkinoita. Strateginen markkinointi auttaa löytämään kilpailuedun. Tässä webinaarissa asiantuntijamme Markku Vierula kertoo, mitä on strateginen markkinointi ja miten se eroaa markkinointistrategiasta.


Aika: 4.3.2021 10.00 - 4.3.2021 11.00
Paikka: GoToWebinar

2.3.2021 SEO: hakukoneoptimoinnin tekninen kulma

SEO-webinaarisarjassa käymme läpi yksityiskohtaisesti ja käytännönesimerkein ja neuvoin hakukoneoptimoinnin eri tekijöitä.


Aika: 2.3.2021 10.00 - 2.3.2021 12.00
Paikka: GoToWebinar

25.2.2021 SEO basic level

This webinar gives you an understanding of search engine algorithms and how you can affect organic search results. You’ll learn the key elements for creating an SEO strategy, how to select keywords and how to improve website’s search optimization. You’ll get many SEO tips and learn tricks for search engine optimisation.

This webinar is held in English.


Aika: 25.2.2021 13.00 - 25.2.2021 15.00
Paikka: GoToWebinar

19.2.2021 SEO: hakukonestrategian valinta

SEO-webinaarisarjassa käymme läpi yksityiskohtaisesti ja käytännönesimerkein ja neuvoin hakukoneoptimoinnin eri tekijöitä.


Aika: 19.2.2021 10.00 - 19.2.2021 12.00
Paikka: GoToWebinar

18.2.2021 Tilaustalous ja tilauspohjaisen liiketoiminnan markkinointi

Digitaalisaatio, alustatalous ja nyt koronapandemia ovat muuttaneet kulutuskäyttäytymistämme merkittävästi ja tilausperusteidten palveluiden kasvutahti on ollut hurjaa. Tässä webinaarissa asiantuntijamme käy läpi tilaustalouden perusperiaatteita ja antaa täsmävinkkejä liiketoiminnan, asiakaskokemuksen ja markkinoinnin kehittämiseen.


Aika: 18.2.2021 10.00 - 18.2.2021 11.00
Paikka: GoToWebinar

17.2.2021 Miten saada enemmän myyntiä verkkosivuilta?

Yritysten verkkosivujen suuri kävijämäärä ei välttämättä ennusta suurta yhteydenottomäärää. Useissa tapauksissa 99% kävijöistä karkaavatkin sivulta jälkiä jättämättä – sivusto ei ole siis pystynyt vastaamaan heitä askarruttaviin kysymyksiin tai palvelemaan heitä haluamallaan tavalla. Miten nämä anonyymit verkkosivukävijät saadaan muutettua asiakkaiksi? Tässä webinaarissa asiantuntijamme Leadoo Marketing Technologiesin markkinointijohtaja ja MarkkinointiKollektiivin perustaja Santtu Kottila käy läpi, miten verkkosivujen asiakaskokemusta parantamalla saa tuloksia aikaan nopeasti. Koulutus sisältää lyhyen teoriaosuuden, jonka jälkeen Santtu käy läpi konkreettisia parannuskeinoja, jotka tuottavat nopeasti lisää tuloksia verkkosivuilta.


Aika: 17.2.2021 10.00 - 17.2.2021 11.00
Paikka: GoToWebinar

11.2.2021 Erottuvaa elokuvayhteistyötä

Elokuvat tarjoavat mainostajalle erinomaisen paikan saada näkyvyyttä ja tuoda brändi muistettavalla ja luovalla tavalla esille. Tässä webinaarissa asiantuntijamme käyvät läpi elokuvamedian eri yhteistyömuotoja ja parhaita luovia esimerkkejä.


Aika: 11.2.2021 10.00 - 11.2.2021 12.00
Paikka: GoToWebinar

Jäsenille ilmainen: 10.2.2021 Kilpailu- ja kuluttajaviraston tehotunti

Tässä webinaarissa Kilpailu- ja kuluttajavirasto vastaa päivänpolttaviin ja ajankohtaisiin kysymyksiin. Aamun aiheina ovat mm. alennusmyynnit, toimitusajat ja vertaileva markkinointi. Osallistujat voivat lähettää etukäteen kysymyksiä ja aihetoiveita osoitteeseen: liina.roponen@marketingfinland.fi

Webinaarin aiheet tarkentuvat etukäteen lähetettyjen kysymysten ja toiveiden pohjalta.


Aika: 10.2.2021 10.00 - 10.2.2021 11.00
Paikka: GoToWebinar

Jäsenille ilmainen: 4.2.2021 Future skills – tulevaisuuden markkinoija

Mitä taitoja tulevaisuudessa markkinoijalta vaaditaan? Tässä webinaarissa yhteistyökumppanimme Growth Tribe esittelee Future Skills -tutkimuksensa tuloksia ja avaa, mitä nämä tarkoittavat mainostajille.


Aika: 4.2.2021 09.00 - 4.2.2021 10.00
Paikka: GoToWebinar

3.2.2021 Uutiskirjeet osana markkinointia

Uutiskirjeet ovat usealle yritykselle tärkeä kanava pitää yhteyttä asiakkaisiin, lisätä brändiuskollisuutta ja tehdä myyntiä. Millainen on aidosti onnistunut uutiskirjestrategia? Millainen uutiskirje avataan ja luetaan, millainen heitetään roskapostilaatikkoon tai painetaan peruuta tilaus -painiketta? Tässä webinaarissa käymme läpi toimivan uutiskirjeen anatomiaa ja pohdimme erilaisia strategioita uutiskirjeen hyödyntämiseksi osana markkinointia.


Aika: 3.2.2021 10.00 - 3.2.2021 11.00
Paikka: GoToWebinar