Markkinoinnin koulutukset

Rajaa hakutuloksia

Tulevat koulutukset

Kaikille maksuton: Näin aloitat TikTok-mainonnan

TikTok -mainonta on täällä! TikTok otti vuonna 2020 valtavan loikan käyttäjämäärissä, jolloin myös Suomen aktiivisten käyttäjien määrä triplaantui 1,6 miljoonaan.
TikTok ei ole enää vain nuorten hassuttelumedia, vaan täysiverinen kilpailija olemassa oleville kanavillle. Monella Euroopan markkinalla TikTok on ottanut ensimmäisen sijan käytetyimpänä ja ladatuimpana sosiaalisen median alustana.


Aika: 12.5.2021 10.00 - 12.5.2021 11.30
Paikka: GoToWebinar ja eLearningAcademy

18.5.2021 How To Organize Successful Virtual Events

What elements make a virtual event successful? What are the most common pitfalls? Join our virtual event to learn and experience how successful virtual events are organized!


Aika: 18.5.2021 10.00 - 18.5.2021 12.00
Paikka: GoToWebinar
18.5.2021 How To Organize Successful Virtual Events
Jäsenhinta:
80 €
Normaalihinta:
145 €
Lue lisää ja ilmoittaudu

Jäsenille ilmainen: 19.5.2021 Lääkemarkkinoinnin aamu

Mitä tulee ottaa huomioon lääkkeiden markkinoinnissa? Lääkemarkkinoinnin aamussa käymme asiantuntijoiden opastuksella läpi, miten lääkemarkkinointia ja lääkeinformaatiota tulee suunnata kuluttajille ja terveydenhuollon ammattihenkilöille.


Aika: 19.5.2021 09.00 - 19.5.2021 11.00
Paikka: GoToWebinar
Lääkemarkkinoinnin aamu
Normaalihinta:
120 €
Lue lisää ja ilmoittaudu

20.5.2021 Vaikuttavan kuvan anatomia

Kuva on voimakas viestintäväline ja sillä kiinnitetään yleisön huomio. Mutta mitkä tekijät vaikuttavat kuvan vaikuttavuuteen? Miten otetaan hyvä kuva? Ja kuka omistaa kuvien oikeudet? Tässä webinaarissa ammattivalokuvaaja ja vuoden 2021 freelancejournalisti Vesa Tyni käy läpi käytännönläheisesti hyvän kuvan anatomiaa ja jakaa parhaat vinkit niin valaistuksen, sijoittelun kuin värienkin valintaan eri tarkoituksiin.


Aika: 20.5.2021 14.00 - 20.5.2021 15.00
Paikka: GoToWebinar
Vaikuttavan kuvan anatomia
Jäsenhinta:
80 €
Normaalihinta:
145 €
Lue lisää ja ilmoittaudu

25.5.2021 Digimarkkinoinnin menestysresepti

Digitaalinen markkinointi voi vaikuttaa mystiseltä salatieteeltä, mutta on kuitenkin kaukana siitä. Vaikka usein luullaan, että digimarkkinointi nojaa pääasiassa teknologiaan, oikeasti se on kuitenkin 90% ihmistyötä ja vain 10% tekniikkaa. Ihmisen on nimittäin suunniteltava järkevä kokonaisuus, jota on mahdollista noudattaa päivästä ja viikosta toiseen. Tulokset tulevat varmasti, kun käytössä on sopiva yhdistelmä suunnitelmallista tekemistä ja kokeilukulttuuria.


Aika: 25.5.2021 10.00 - 25.5.2021 11.30
Paikka: GoToWebinar ja eLearningAcademy
Jäsenhinta:
80 €
Normaalihinta:
145 €
Lue lisää ja ilmoittaudu

Jäsenille ilmainen: 26.5.2021 Markkinointikumppanien kilpailuttaminen ja valinta

Mitkä tekijät ovat onnistuneen markkinointikumppanien kilpailutuksen ja valinnan takana? Tässä tilaisuudessa keskustelemme markkinointikumppanuudesta eri näkökulmista ja pohdimme, mitkä tekijät vaikuttavat onnistuneeseen kilpailutukseen ja takaavat pitkän, toimivan yhteistyön.


Aika: 26.5.2021 10.00 - 26.5.2021 11.30
Paikka: GoToWebinar
26.5.2021 Markkinointikumppanien kilpailuttaminen ja valinta
Normaalihinta:
120 €
Lue lisää ja ilmoittaudu

27.5.2021 Mediaseuranta ja median murros

Mitä on mediaseuranta vuonna 2021? Media on ollut murroksessa jo pitkään ja entistä useammat valtamediat siirtyneet maksumuurien taakse. Mitä ja miten nykyajan mediaa voidaan seurata ja mitata ja mitä näillä tuloksilla tulisi tehdä? Mikä on ansaitun median arvo? Tässä webinaarissa asiantuntijamme käy läpi median murrosta ja mediaseurannan moderneja mahdollisuuksia.


Aika: 27.5.2021 10.00 - 27.5.2021 11.00
Paikka: GoToWebinar
27.5.2021 Mediaseuranta ja median murros
Jäsenhinta:
80 €
Normaalihinta:
145 €
Lue lisää ja ilmoittaudu

1.6.2021 Erotu videolla – etäesiintymistaitojen perusteet

Etäesiintymisestä on tullut koronapandemian myötä arkea. Erottuminen ja vaikutuksen tekeminen videolla vaatii kuitenkin muuta kuin tuhruisen Teams-videon tai kotikutoisen webinaaristudion. Tässä webinaarissa Source Creativen luova johtaja Jaakko Kantola jakaa opit vakuuttavan esiintymisen taustalla.


Aika: 1.6.2021 10.00 - 1.6.2021 11.00
Paikka: GoToWebinar
Erotu Videolla kuva
Jäsenhinta:
80 €
Normaalihinta:
145 €
Lue lisää ja ilmoittaudu

Jäsenille ilmainen: 2.6.2021 Amazonin mahdollisuudet yrityksille

Amazon on maailman isoin verkkokauppa, joka haastaa jatkuvasti kilpailijoitaan huippuunsa hiotulla logistiikallaan, asiakaskeskeisellä palvelullaan ja jatkuvasti ajan hermolla olevilla innovaatioillaan. Tässä webinaarissa saamme kuulla Amazonin itsensä kertomana, millaiset yritykset hyötyvät Amazonista myyntikanavana ja mitä mahdollisuuksia Amazon tarjoaa. Käymme läpi myös B2B-yrityksille suunnattua Amazon Business-palvelua.

Webinaarissa mukana:

Amazon Sweden
Retime Agency


Aika: 2.6.2021 10.00 - 2.6.2021 11.30
Paikka: GoToWebinar ja eLearningAcademy

8.6.2021 Someauditointi somekanavien laadun mittarina

Kannattaako somessa oikeasti olla? Mikä on sometilien tarkoitus osana markkinointia? Tässä webinaarissa Kuulu Oy:n asiantuntija Jenny Lohiniva käy läpi sometilien merkitystä ja käyttöä osana markkinointistrategiaa.


Aika: 8.6.2021 10.00 - 8.6.2021 11.30
Paikka: GoToWebinar ja eLearningAcademy
Someauditointi somekanavien laadunmittarina kuva
Jäsenhinta:
80 €
Normaalihinta:
145 €
Lue lisää ja ilmoittaudu

9.6.2021 Luovuus ja markkinoinnin insight

Onnistunut markkinointi perustuu vahvaan ymmärrykseen, jonka päälle lähdetään rakentamaan luovaa ratkaisua. Tässä webinaarissa BONDin asiantuntijat esittelevät case-esimerkein, miten asiakasymmärrys ja insight valjastetaan osaksi strategiaa, ja miten näiden pohjalta syntyy tuloksellisia ja voittavia luovia. Millainen on matka markkinoinnin insightista luovaan ratkaisuun?

 


Aika: 9.6.2021 10.00 - 9.6.2021 11.30
Paikka: GoToWebinar ja eLearningAcademy
9.6.2021 Luovuus ja markkinoinnin insight webinaarikuva
Jäsenhinta:
80 €
Normaalihinta:
145 €
Lue lisää ja ilmoittaudu

Jäsenille ilmainen: 10.6.2021 Miten rakentaa markkinointipalveluiden hinnoittelu vuonna 2021?

“One size won´t fit all.” Luovan työn hinnoittelu ei ole helppoa. Toisen tunti on toisen kolme. Miten löytää palveluntarjoajien kanssa molempia osapuolia innostavat hinnoittelumallit, välttää maksamasta tyhjästä ja kehittää yhteistyötä osin tulospohjaisella hinnoittelulla?

Keskustelua herättelee Materock Oy:n toimitusjohtaja, strategi Petri Matero. Yli 20 vuotta mainostoimiston pöydän takana on tuonut näkemystä ja kokemusta hinnoitteluun ja markkinoinnin ja myynnin palveluiden hankintaan, jota Matero käyttää hyödyksi nykyään johdon konsultin työssään.


Aika: 10.6.2021 10.00 - 10.6.2021 11.00
Paikka: GoToWebinar ja eLearningAcademy
10.6.2021 Miten rakentaa markkinointipalveluiden hinnoittelu vuonna 2021? kuva
Normaalihinta:
120 €
Lue lisää ja ilmoittaudu

25.8.2021 Facebook-mainonta NYT

Facebookin toiminta, algoritmit ja tiedonkeruu ovat muuttuneet nopealla tahdilla ja sen mahdollisuudet mainostajalle ovat muuttuneet näiden myötä radikaalisti. Ketkä Facebookia käyttävät juuri nyt ja millainen sisältö siellä toimii? Miten Facebook-mainontaa tehdään tässä muuttuneessa ympäristössä? Tule päivittämään tietosi ja nappaamaan uusimmat vinkit tekemisen tueksi!


Aika: 25.8.2021 10.00 - 25.8.2021 11.00
Paikka: GoToWebinar ja eLearningAcademy
Jäsenhinta:
80 €
Normaalihinta:
145 €
Lue lisää ja ilmoittaudu

1.9.2021 Hyvä asiakaskokemus yrityksen kilpailuetuna

Mistä rakentuu hyvä asiakaskokemus? Tässä webinaarissa Kuulu Oy:n asiantuntija Mari Kellokumpu käy läoi asiakaskokemuksen kehittämisen ja mittaamisen perusteita ja antaa ohjeita, joiden avulla asiakaskokemus nousee yrityksen kilpailueduksi.


Aika: 1.9.2021 10.00 - 1.9.2021 11.30
Paikka: GoToWebinar ja eLearningAcademy
1.9.2021 Hyvä asiakaskokemus yrityksen kilpailuetuna kuva
Jäsenhinta:
80 €
Normaalihinta:
145 €
Lue lisää ja ilmoittaudu

8.9.2021 TikTok-mainonta NYT

TikTok ja sen mahdollisuudet mainostajalle muuttuvat ja kehittyvät koko ajan. Ketkä TikTokia käyttävät nyt ja millainen sisältö siellä toimii? Tule päivittämään tietosi ja nappaamaan uusimmat vinkit tekemisen tueksi!


Aika: 8.9.2021 10.00 - 8.9.2021 11.00
Paikka: GoToWebinar ja eLearningAcademy
Jäsenhinta:
80 €
Normaalihinta:
145 €
Lue lisää ja ilmoittaudu

14.9.2021 CRM-määrittely ja hankintakriteerit

Mitä ominaisuuksia tulee yrityksen CRM-järjestelmässä olla? Mitä eri tekijöitä kannattaa huomioida CRM-järjestelmää hankittaessa? Tässä webinaarissa asiantuntijamme käy läpi eri CRM-järjestelmiä ja antaa vinkkejä CRM-järjestelmän hankintaan ja jatkokehitykseen.


Aika: 14.9.2021 10.00 - 14.9.2021 11.00
Paikka: GoToWebinar
14.9.2021 CRM-määrittely ja hankintakriteerit kuva
Jäsenhinta:
80 €
Normaalihinta:
145 €
Lue lisää ja ilmoittaudu

5.10.2021 Sisältöstrategian tehoaamu

Miten luodaan yrityksen liiketoiminnallisia tavoitteita tukeva sisältöstrategia? Tässä webinaarissa Kuulu Oy:n asiantuntija Jonna Muurinen antaa työkalut ja kehykset onnistuneen sisältöstrategian rakentamiseksi.


Aika: 5.10.2021 10.00 - 5.10.2021 11.30
Paikka: GoToWebinar ja eLearningAcademy
5.10.2021 Sisältöstrategian tehoaamu kuva
Jäsenhinta:
80 €
Normaalihinta:
145 €
Lue lisää ja ilmoittaudu

3.11.2021 Visuaalinen tarinankerronta

Miten kerrotaan tarinoita kuvilla ja puhutellaan katsojaa hänelle merkityksellisellä tavalla? Miten nämä visuaaliset tarinat muokkaantuvat eri kanaviin ja eri yleisöille? Tässä webinaarissa Kuulu Oy:n asiantuntija Ville Pohjonen käy läpi visuaalisen tarinankerronnan peruspilareita ja trendejä ja avaa eri kanavissa toimivia käytäntöjä.


Aika: 3.11.2021 10.00 - 3.11.2021 11.30
Paikka: GoToWebinar ja eLearningAcademy
3.11.2021 Visuaalinen tarinankerronta kuva
Jäsenhinta:
80 €
Normaalihinta:
145 €
Lue lisää ja ilmoittaudu

1.12.2021 Asiantuntijaviestintä myynnin tukena

Miten asiantuntijat voivat osallistua viestintään ja tukea myyntiä? Miten rakennetaan asiantuntijabrändi, jonka avulla myyntiä voidaan huomattavasti tehostaa? Tässä webinaarissa Kuulu Oy:n Annika Korkala jakaa parhaita käytäntöjä ja oppeja oman henkilöbrändin kehittämiseen.


Aika: 1.12.2021 00.00 - 1.12.2021 11.30
Paikka: GoToWebinar ja eLearningAcademy
1.12.2021 Asiantuntijaviestintä myynnin tukena kuva
Jäsenhinta:
80 €
Normaalihinta:
145 €
Lue lisää ja ilmoittaudu

Marketing Finland eLearning Academy

Marketing Finlandin koulutukset ovat saatavilla nyt myös verkkokoulutuksina!

Koulutuksemme ovat nyt saatavilla kuukauslisenssillä verkosta. Kouluttajina ovat markkinoinnin parhaimmat asiantuntijat Suomesta ja maailmalta. Tutustu heihin asiantuntijaverkostossamme. Marketing Finland eLearning Academyssä on valmiina jo yli 200 videoitua koulutusta opetusmateriaaleineen ja samaan lisenssiin saat myös oikeuden osallistua kaikkiin tuleviin webinaareihimme. Uusia webinaareja ja koulutuksia järjestetään lähes viikoittain, tutustu tarkemmin niihin täällä. Tarkemman listauksen olemassa olevista koulutuksista näet alhaalla Ohjelma-osiossa.


Aika: 30.12.2021 10.00 - 31.12.2032 23.00
Paikka: www.elearningacademy.fi
Jäsenhinta:
129 €
Normaalihinta:
239 €
Lue lisää ja ilmoittaudu

Menneet koulutukset

11.5.2021 Aitoa arvoa automatisoinnilla – markkinoinnin automaatio & asiakasymmärrys

Hälyttävän suuri osuus markkinoinnin automaatioprojekteista jää puolitiehen. Ne tehdään liian teknisestä näkökulmasta ja asiakas on vaarassa unohtua. Automaatioprojekti syö paljon aikaa ja rahaa, joten tukevan perustan rakentaminen on tärkeässä roolissa. Tässä webinaarissa saat vastauksen siihen, miten markkinoinnin automaatio, palvelumuotoilu ja kasvuhakkerointi liittyvät toisiinsa.


Aika: 11.5.2021 10.00 - 11.5.2021 11.30
Paikka: GoToWebinar

5.5.2021 Marketing in Middle East and Africa

How to create a clear and efficient marketing strategy in Middle East and Africa? In this webinar, our expert Tomi Saikkonen will introduce relevant digital channels in Middle East and Africa and the best methods on how to reach your audience.


Aika: 5.5.2021 10.00 - 5.5.2021 11.00
Paikka: GoToWebinar

Jäsenille ilmainen: 4.5.2021 Evästeet ja niiden jälkeinen aika

Google on luopumassa monelle markkinoijalle tärkeistä kolmannen osapuolen evästeistä. Mitä tämä käytännösä tarkoittaa ja miten muutos vaikuttaa mainontaan eri kanavissa? Tässä webinaarissa SOK Median Markkinointiteknologian ja digitaalisen mainonnan asiantuntija Anssi Juusela käy kolmansien osapuolten jättämää aukkoa ja sitä, mitä mainostajan tulisi nyt ottaa huomioon.


Aika: 4.5.2021 10.00 - 4.5.2021 11.00
Paikka: GoToWebinar ja eLearningAcademy

28.4.2021 Markkinointibudjetin rahoitusvaihtoehdot – kasvun nopeuttaminen markkinointibudjettia rahoittamalla

Markkinointi on investointi joka luo kasvua, mutta takaisinmaksuaika on pitkä. Kasvunopeuden maksimointi ja etenkin pitkäaikaisen tuoton maksimointi brändiä rakentamalla edellyttää etupainotteisia investointeja, jolla voi olla negatiivinen vaikutus brändin kassavirtoihin.

Webinaari on suunnattu markkinointipäättäjille, jotka haluavat syventää osaamistaan markkinointibudjetin kassavirtalaskelmasta sekä budjetin eri rahoitusvaihtoehdoista.


Aika: 28.4.2021 10.00 - 28.4.2021 11.00
Paikka: GoToWebinar

27.4.2021 Jäsenille ilmainen: Mainonnan eettinen neuvosto ja hyvän tavan mukainen mainonta

Erottuakseen mainonnan ylitarjonnasta, mainoksen tulee herättää huomiota ja erottua joukosta. Välillä huomioarvon saaminen saattaa kuitenkin johtaa siihen, ettei markkinointi ole enää hyvän tavan mukaista. Mainonnan eettisen neuvoston tehtävänä on tarkastella ja antaa lausuntoja mainonnan eettisyydestä: esimerkiksi lapsille sopimattomista sisällöistä ja syrjivästä mainonnasta.

Tässä virtuaalitapahtumassa mainonnan eettisen neuvoston pääsihteeri Paula Paloranta esittelee esimerkkitapauksia neuvoston käsittelemistä tapauksista, joiden kautta voimme oppia ymmärtämään paremmin mainonnan eettisiä kysymyksiä. Tilaisuudessa ei ole tarkoitus osoitella ketään sormella, vaan pyrkiä oppimaan toinen toistemme virheistä. Tässä tilaisuudessa emme myöskään ota kantaa siihen, miten esimerkkitapauksessa olisi pitänyt toimia emmekä käsittele kesken olevia tapauksia.


Aika: 27.4.2021 10.00 - 27.4.2021 11.00
Paikka: GoToWebinar

Jäsenille ilmainen: 22.4.2021 What is your brand doing in a cookieless world?

Explorer, Safari, Firefox, and now Chrome. The giant Google has announced the scheduled end of third party cookies from its browser by 2022. Advertisers are already grinding their teeth: with Chrome covering 60% of the online advertising market, it will soon be impossible to collect data via third-party cookies.
Third-party cookies are useful for advertisers to create targeted ads and collect information about users’ interests and purchase intentions. First-party data appear to be a suitable strategy shift. This data enables the collection of accurate, qualitative and relevant information for your business.


Aika: 22.4.2021 10.00 - 22.4.2021 11.00
Paikka: GoToWebinar

21.4.2021 ABC’s of Marketing Psychology

Have you ever wondered why you buy one product over another or why you react to advertising? People as buyers are irrational and your decisions are motivated by a number of factors. Marketing psychology anticipates buyer behavior by understanding our cognitive biases. This course helps you to understand human behavior and how consumer behavior can be influenced by a range of factors. You will be introduced to basic marketing psychology and get tools to affect people’s decision making.


Aika: 21.4.2021 13.00 - 21.4.2021 15.00
Paikka: GoToWebinar

14.4.2021 Snapchat ja Jodel markkinoinnissa

Snapchat ja Jodel tarjoavat mainostajille erinomaisen alustan tavoittaa nuoret kuluttajat. Mitä nämä sosiaalisen median alustat ovat, ketä ne tavoittavat ja mitä eri mainosvaihtoehtoja ne tarjoavat yrityksille?


Aika: 14.4.2021 10.00 - 14.4.2021 11.30
Paikka: GoToWebinar

7.4.2021 B2B Marketing and Communications in China

Does your Chinese branch have a clear and efficient marketing strategy locally in China? China is one of the most important emerging markets for international companies especially during/after the pandemic. It also has its very own unique and overwhelming marketing landscape. From brand image building to new local leads collections, B2B businesses need to first understand the fundamental strategies, principles, tactics, and solutions in order to aim for real growth.

This training will include the media landscape and channels introduction, analysis of different approaches and case studies. Important platforms and methods will be covered such as WeChat official account (social channel), Chinese website SEO & SEM, advertising and media buy, local leads collection & conversion, and so on.

This event is in English.


Aika: 7.4.2021 10.00 - 7.4.2021 11.30
Paikka: GoToWebinar

30.3.2021 SEO: linkitykset ja niiden hyödyntäminen

SEO-webinaarisarjassa käymme läpi yksityiskohtaisesti ja käytännön esimerkein ja neuvoin hakukoneoptimoinnin eri tekijöitä.


Aika: 30.3.2021 10.00 - 30.3.2021 12.00
Paikka: GoToWebinar

Kaikille maksuton: 29.3.2021 Soft is a new hard – mistä on tehty työelämän talentti?

Minkälaista osaamista nykyajan organisaatio tarvitsee? Omistajat, johtoryhmät ja asiantuntijat ovat monessa mielessä uuden edessä. Koronan vauhdittama digiloikka ja etätyön vakiintuminen, pandemiasta johtuva epävarma taloustilanne ja valtion vahva mukaantulo liiketoiminnan sääntelyyn ovat luoneet uuden tilanteen. Nyt vaaditaan vanhasta pois oppimista, uusien näkökulmien hyväksymistä ja ennen kaikkea oman toiminnan ja osaamisen uudelleenarviointia. Tässä webinaarissa asiantuntijarekrytoinnin ammattilaiset valottavat ja jakavat oman näkemyksensä siitä, minkälaisia taitoja tulevaisuuden työelämässa vaaditaan.


Aika: 29.3.2021 10.00 - 29.3.2021 11.00
Paikka: GoToWebinar

25.3.2021 Introduction to Programmatic Advertising

What is programmatic advertising? In this webinar, experts from Match2one will explain the basics of programmatic advertising and give you the guidelines that you need to get started!

This webinar is in English.


Aika: 25.3.2021 10.00 - 25.3.2021 11.00
Paikka: GoToWebinar

25.3.2021 Programmatic Advertising in B2B

How to take the most out of programmatic advertising as part of B2B marketing? Join our webinar where our experts from Match2One showcase the best B2B cases and give you the tools to boost your sales with programmatic advertising. The webinar is in English.


Aika: 25.3.2021 11.10 - 25.3.2021 12.00
Paikka: GoToWebinar

Jäsenille ilmainen: 24.3.2021 Mainonnan visuaalinen ja kielellinen ilme psykologian näkökulmasta

Millainen tone of voice aidosti puhuttelee? Millainen sanasto toimii mainonnassa? Entä millainen visuaalinen ilme ja mitkä värit toimivat mainonnassa?Tässä webinaarissa kumppanimme Steinheiden Markus Kivikangas tarkastelee mainontaa psykologian näkökulmasta.


Aika: 24.3.2021 10.00 - 24.3.2021 11.00
Paikka: GoToWebinar

23.3.2021 SEO: äänihakujen ykköspaikka position zero ja sisältöjen strukturointi

Äänihaut lisääntyvät kaikilla hakualustoilla ja ne ovat myös pakottaneet hakukoneita muuttamaan omia algoritmejään. Toisin kuin kirjoitetussa haussa, niin äänihaussa on vain yksi kärkipaikka, josta käytetään  imeä ”position zero”. Tällä koulutusjaksolla asiantuntijamme kertovat esimerkkien kautta miten ”position zero” voidaan saavuttaa sekä miksi sinunkin yrityksen pitäisi tätä tavoitella.

 

SEO-webinaarisarjassa käymme läpi yksityiskohtaisesti ja käytännön esimerkein ja neuvoin hakukoneoptimoinnin eri tekijöitä.


Aika: 23.3.2021 10.00 - 23.3.2021 12.00
Paikka: GoToWebinar

18.3.2021 SEO-kirjoittamisen perusteet

Miten kirjoitetaan hakukoneoptimoitua tekstiä? Mitä eri tekijöitä tulee ottaa huomioon, kun luomme sisältöä omille nettisivuillemme, jotta hakukoneet varmasti löytävät perille? Tässä webinaarissa asiantuntijamme Ulla Ristkari-Ryynänen käy läpi käytännönläheisesti ja esimerkein hakukoneoptimoidun sisällöntuotannon perusteita.


Aika: 18.3.2021 10.00 - 18.3.2021 12.00
Paikka: GoToWebinar

17.3.2021 Marketing Pitfalls – turvallista mainontaa tehoa uhraamatta

Digital marketing is like a Casino. Most of the players don’t win, but still everyone is having fun and most of them will come back for more. Still there are those professional players who know exactly how the system works and how to win the game. In this workshop you will learn how to play the game of digital marketing and how to win it systematically – over and over again.

In the 3 hour session we will have 2 hours of short presentations and workshops in small groups led by Mikko Kotila. The last hour we will have a discussion session which is optional to participate. We will talk about the ideas which came up during workshops and we will try to resolve some issues you may have at the moment in digital marketing.

This webinar/workshop is in English.


Aika: 17.3.2021 09.00 - 17.3.2021 12.00
Paikka: Webinaarialusta ja virtuaalityöpaja

9.3.2021 SEO: hakusanojen valinta ja tehokas hyödyntäminen

SEO-webinaarisarjassa käymme läpi yksityiskohtaisesti ja käytännön esimerkein ja neuvoin hakukoneoptimoinnin eri tekijöihin. Tällä  kurssilla keskitymme hakusanojen valintaan ja tehokas hyödyntäminen. Kurssilla käydään lävitse hakusanojen valintaa, sitä tulevia työkaluja sekä hakusanojen käyttöä. Kurssiosuus auttaa ymmärtämään hakusanojen merkityksen sekä hyödyntämismahdollisuudet. Kouluttajana on Marketing Finlandin toimitusjohtaja Riikka-Maria Lemminki.


Aika: 9.3.2021 10.00 - 9.3.2021 12.00
Paikka: GoToWebinar

Jäsenille ilmainen: 4.3.2021 Strateginen markkinointi -löydä kilpailuetusi!

Markkinointi ei ole pelkkää mainontaa vaan kokonaisvaltaisia toimenpiteitä, joiden avulla voidaan luodaan kysyntää tai uusia markkinoita. Strateginen markkinointi auttaa löytämään kilpailuedun. Tässä webinaarissa asiantuntijamme Markku Vierula kertoo, mitä on strateginen markkinointi ja miten se eroaa markkinointistrategiasta.


Aika: 4.3.2021 10.00 - 4.3.2021 11.00
Paikka: GoToWebinar

2.3.2021 SEO: hakukoneoptimoinnin tekninen kulma

SEO-webinaarisarjassa käymme läpi yksityiskohtaisesti ja käytännönesimerkein ja neuvoin hakukoneoptimoinnin eri tekijöitä.


Aika: 2.3.2021 10.00 - 2.3.2021 12.00
Paikka: GoToWebinar

25.2.2021 SEO basic level

This webinar gives you an understanding of search engine algorithms and how you can affect organic search results. You’ll learn the key elements for creating an SEO strategy, how to select keywords and how to improve website’s search optimization. You’ll get many SEO tips and learn tricks for search engine optimisation.

This webinar is held in English.


Aika: 25.2.2021 13.00 - 25.2.2021 15.00
Paikka: GoToWebinar

19.2.2021 SEO: hakukonestrategian valinta

SEO-webinaarisarjassa käymme läpi yksityiskohtaisesti ja käytännönesimerkein ja neuvoin hakukoneoptimoinnin eri tekijöitä.


Aika: 19.2.2021 10.00 - 19.2.2021 12.00
Paikka: GoToWebinar

18.2.2021 Tilaustalous ja tilauspohjaisen liiketoiminnan markkinointi

Digitaalisaatio, alustatalous ja nyt koronapandemia ovat muuttaneet kulutuskäyttäytymistämme merkittävästi ja tilausperusteidten palveluiden kasvutahti on ollut hurjaa. Tässä webinaarissa asiantuntijamme käy läpi tilaustalouden perusperiaatteita ja antaa täsmävinkkejä liiketoiminnan, asiakaskokemuksen ja markkinoinnin kehittämiseen.


Aika: 18.2.2021 10.00 - 18.2.2021 11.00
Paikka: GoToWebinar

17.2.2021 Miten saada enemmän myyntiä verkkosivuilta?

Yritysten verkkosivujen suuri kävijämäärä ei välttämättä ennusta suurta yhteydenottomäärää. Useissa tapauksissa 99% kävijöistä karkaavatkin sivulta jälkiä jättämättä – sivusto ei ole siis pystynyt vastaamaan heitä askarruttaviin kysymyksiin tai palvelemaan heitä haluamallaan tavalla. Miten nämä anonyymit verkkosivukävijät saadaan muutettua asiakkaiksi? Tässä webinaarissa asiantuntijamme Leadoo Marketing Technologiesin markkinointijohtaja ja MarkkinointiKollektiivin perustaja Santtu Kottila käy läpi, miten verkkosivujen asiakaskokemusta parantamalla saa tuloksia aikaan nopeasti. Koulutus sisältää lyhyen teoriaosuuden, jonka jälkeen Santtu käy läpi konkreettisia parannuskeinoja, jotka tuottavat nopeasti lisää tuloksia verkkosivuilta.


Aika: 17.2.2021 10.00 - 17.2.2021 11.00
Paikka: GoToWebinar

11.2.2021 Erottuvaa elokuvayhteistyötä

Elokuvat tarjoavat mainostajalle erinomaisen paikan saada näkyvyyttä ja tuoda brändi muistettavalla ja luovalla tavalla esille. Tässä webinaarissa asiantuntijamme käyvät läpi elokuvamedian eri yhteistyömuotoja ja parhaita luovia esimerkkejä.


Aika: 11.2.2021 10.00 - 11.2.2021 12.00
Paikka: GoToWebinar

Jäsenille ilmainen: 10.2.2021 Kilpailu- ja kuluttajaviraston tehotunti

Tässä webinaarissa Kilpailu- ja kuluttajavirasto vastaa päivänpolttaviin ja ajankohtaisiin kysymyksiin. Aamun aiheina ovat mm. alennusmyynnit, toimitusajat ja vertaileva markkinointi. Osallistujat voivat lähettää etukäteen kysymyksiä ja aihetoiveita osoitteeseen: liina.roponen@marketingfinland.fi

Webinaarin aiheet tarkentuvat etukäteen lähetettyjen kysymysten ja toiveiden pohjalta.


Aika: 10.2.2021 10.00 - 10.2.2021 11.00
Paikka: GoToWebinar

Jäsenille ilmainen: 4.2.2021 Future skills – tulevaisuuden markkinoija

Mitä taitoja tulevaisuudessa markkinoijalta vaaditaan? Tässä webinaarissa yhteistyökumppanimme Growth Tribe esittelee Future Skills -tutkimuksensa tuloksia ja avaa, mitä nämä tarkoittavat mainostajille.


Aika: 4.2.2021 09.00 - 4.2.2021 10.00
Paikka: GoToWebinar

3.2.2021 Uutiskirjeet osana markkinointia

Uutiskirjeet ovat usealle yritykselle tärkeä kanava pitää yhteyttä asiakkaisiin, lisätä brändiuskollisuutta ja tehdä myyntiä. Millainen on aidosti onnistunut uutiskirjestrategia? Millainen uutiskirje avataan ja luetaan, millainen heitetään roskapostilaatikkoon tai painetaan peruuta tilaus -painiketta? Tässä webinaarissa käymme läpi toimivan uutiskirjeen anatomiaa ja pohdimme erilaisia strategioita uutiskirjeen hyödyntämiseksi osana markkinointia.


Aika: 3.2.2021 10.00 - 3.2.2021 11.00
Paikka: GoToWebinar

28.1.2021 Dataohjattua uusasiakashankintaa

Mistä on tulevat asiakkaat tehty? Miten mallinnat voittavan datan hallinnan konseptin?

Datalla johtamisesta puhutaan paljon. Suurin osa puheista kuitenkin alkaa liidistä, kulkee myyntiprosessiin ja sieltä edelleen tilauksiin. Myynti ja markkinointi tekee kuitenkin todella paljon toimenpiteitä ennen kuin suspekti-prospekti päätyy varsinaiseen myyntiputkeen. Miten näitä toimenpiteitä voidaan tehostaa, ja ymmärtää paremmin erityyppisten yritysominaisuuksien vaikutusta lopputulokseen? Miten jalostunut ymmärrys viedään CRM prosessiin?


Aika: 28.1.2021 10.00 - 28.1.2021 11.00
Paikka: GoToWebinar

27.1.2021 Youtube markkinointikanavana

Youtubessa mainostaminen on edullista ja erittäin tehokasta, mutta silti moni brändi unohtaa kanavan kokonaan kampanjasuunnitelmistaan. Tässä webinaarissa käymme läpi käytännönläheisesti Youtuben eri mainosmuodot ja niiden eroavaisuudet, jotta opimme ottamaan kaiken irti tästä sosiaalisen median ikisuosikista!


Aika: 27.1.2021 10.00 - 27.1.2021 11.00
Paikka: GoToWebinar

26.1.2021 Digitaalisen asiakaskokemuksen mittaaminen

Virtuaalimaailmassa asiakaskokemus on äärimmäisen keskeisessä roolissa, jotta kauppa saadaan klousattua. Tässä webinaarissa käymme digitaalisen asiakaskokemuksen mittaamisen perusteet läpi ja tutustumme erilaisiin vaihtoehtoihin mittaamisen ja analysoinnin tueksi.


Aika: 26.1.2021 10.00 - 26.1.2021 12.00
Paikka: GoToWebinar

25.1.2021 Digital B2B marketing overview

This webinar gives you a deeper understanding of the role of various digital channels, processes of planning a digital marketing campaign and in an integrated marketing communication. You’ll get skills to build an n2n digital marketing strategy that aligns with your company’s business goals. During the course our experts share their ideas and challenges in b2b digital marketing.

The webinar is held in English.


Aika: 25.1.2021 10.00 - 25.1.2021 12.00
Paikka: GoToWebinar

Jäsenille ilmainen: 21.1.2021 Maksamisen tulevaisuus ja trendit

Asiantuntijat eri organisaatioista jakavat näkemyksiään siitä, miltä maksaminen tulevaisuudessa näyttää ja mitkä ovat maksamisen trendit.


Aika: 21.1.2021 10.00 - 21.1.2021 12.00
Paikka: GoToWebinar

20.1.2021 Amazon markkinapaikkana

Amazon ryntäsi ryminällä Ruotsin markkinoille lokakuussa. Miten Amazon otettiin vastaan ja mitä suomalaiset yritykset voivat oppia Ruotsin kokemuksista? Tässä webinaarissa asiantuntijamme käy läpi yleisesti Amazonia markkinapaikkana. Lisäksi pohdimme, mitä Amazonin Ruotsin valloitus tarkoittaa suomalaisille yrityksille ja mitä voimme oppia Ruotsin kokemuksista.


Aika: 20.1.2021 10.00 - 20.1.2021 11.00
Paikka: GoToWebinar

19.1.2021 Vaikuttajamarkkinointi NYT

Parhaimmillaan vaikuttajamarkkinointi tavoittaa, puhuttelee ja osallistaa. Mutta millainen vaikuttajayhteistyö tuo aitoja tuloksia ja millainen yhteistyösopimus kantaa hedelmää pitkällä tähtäimellä? Tässä webinaarissa perehdymme vaikuttajamarkkinoinnin strategiaan – makrovaikuttajista nanovaikuttajiin.


Aika: 19.1.2021 10.00 - 19.1.2021 12.00
Paikka: GoToWebinar

Jäsenille ilmainen: 14.1.2021 Brändit osana varainhankintaa

Miten brändit voivat olla osana hyväntekeväisyysjärjestöjen varainhankintaa? Miten hyväntekeväisyys ja yhteistyö eri järjestöjen kanssa vaikuttaa brändimielikuvaan ja brändin arvoon? Tässä webinaarissa käymme läpi, millä eri tavoilla yritykset ja brändit voivat toimia osana järjestöjen varainhankintaa ja tehdä hyvää samalla kasvattaen omaa arvoaan.


Aika: 14.1.2021 10.00 - 14.1.2021 12.00
Paikka: GoToWebinar

13.1.2021 Growth Marketing – rohkeaa kasvumarkkinointia

Kasvumarkkinointi vaatii rohkeaa kokeilua ja ketterää reagointia ja muuntautumiskykyä. Tässä webinaarissa pureudumme syvälle Growth mindsettiin.

Webinaari on englanninkielinen.


Aika: 13.1.2021 09.00 - 13.1.2021 09.00
Paikka: GoToWebinar

12.1.2021 Digitaalinen palvelumuotoilu ja asiakaskokemus

Asiakaskeskeisyys ja asiakaslähtöisyys ovat keskiössä myös digimaailmassa. Virtuaalimaailmassa korostuu nykyihmisen kärsimättömyys, joten palveluiden ja asiakaskokemuksen on oltava moitteettomat. Tässä webinaarissa asiantuntijamme kertovat, mitkä periaatteet toimivat digitaalisen palvelumuotoilun pohjalla ja miten rakennetaan onnistunut ja positiivinen asiakaskokemus, kun asiakas asioi virtuaalimaailmassa.


Aika: 12.1.2021 10.00 - 12.1.2021 12.00
Paikka: GoToWebinar

15.12.2020 B2B Marketing Expert: Building Global eStrategy

Kuinka luoda tuloksellinen eStrategia B2B-markkinoille ja toteuttaa sitä eri markkinoilla? Tässä webinaaerissa opit ymmärtämään, kuinka laajentua uusille markkinoille onnistuneesti ja kuinka jättää pitkäaikainen digitaalinen jalanjälki eri markkina-alueille. Webinaarissa käydään läpi, miten data ja uudet teknologiat ohjaavat B2B-mainontaa.


Aika: 15.12.2020 10.00 - 23.12.2020 12.00
Paikka: GoToWebinar

3.12.2020 Google Optimize

Google Optimize – testaaminen ja konversio-optimointi
• Konversio-optimoinnin aloitus
• Google Optimizen käyttöönotto
• Erilaiset testaus- ja personointimahdollisuudet
• Esimerkki A/B/x testin toteuttamisesta


Aika: 3.12.2020 10.00 - 3.12.2020 12.00
Paikka: GoToWebinar

1.12.2020 B2B Marketing Expert: B2B Marketing Channels

Kuinka luoda moderni B2B markkinointistrategia ja valita toimivat markkinointikanavat? Tämä webinaari auttaa ymmärtämään, miten markkinoidaan onnistuneesti eri kanavissa ja millaisia yksilöllisiä eroja markkinointikanavien välillä on. Tutustumme myös tarkemmin LinkedIniin osana B2B-markkinointistrategiaa.


Aika: 1.12.2020 10.00 - 1.12.2020 12.00
Paikka: GoToWebinar

26.11.2020 Trendit 2021: Tulevaisuuden kuluttaja

Millainen on vuoden 2021 kuluttaja? Tässä webinaarissa käydään läpi kuluttajien muuttunutta ostokäyttäytymistä sekä arvoja, jotka ostopäätöksiin vaikuttavat. Vastuullisuus ja ekologisuus korostuvat tulevaisuuden tuotekehityksessä, mutta miten näitä arvoja tuodaan markkinoinnissa esille? Kuluttajat odottavat suosikkibrändeiltään vastuullisia tekoja ja yhteiskunnallisia kannanottoja, mutta miten onnistuneesti otetaan kantaa ja osallistutaan yhteiskunnalliseen keskusteluun samalla vaalien brändimielikuvaa.


Aika: 26.11.2020 10.00 - 26.11.2020 12.00
Paikka: GoToWebinar

24.11.2020 Google Data Studio

Google Data Studio – datan visualisointi ja jakaminen organisaatiossa
• Organisaatioiden erilaiset datalähteet ja siiloutumisen haaste
• Datan yhdistämisen vaihtoehtoja (dashboard tai Marketing Data Warehouse)
• Google Data Studion käyttöönotto ja erilaiset datalähteet (sekä connectorit)
• Datan hakeminen Google Analyticsista ja dashboardin luominen
• Parhaat käytännöt datan visualisoimiseksi
• Datalähteiden yhdistäminen ja avainmittareiden laskeminen kaavoilla
• Dashboardin jakamisen vaihtoehdot


Aika: 24.11.2020 10.00 - 24.11.2020 12.00
Paikka: GoToWebinar

17.11.2020 B2B Marketing Expert: Purpose in B2B

Miten merkitys ja purpose ohjaavat B2B-markkinointia? Miten Purpose näkyy brändien toiminnassa ja markkinoinnissa? Tässä webinaarissa pohdimme merkityksellisyyttä B2B-yritysten taustalla.


Aika: 17.11.2020 15.00 - 17.11.2020 16.00
Paikka: GoToWebinar

11.11.2020 Kanavakohtaista ja erottuvaa sisällöntuotantoa

Millainen sisältö toimii ja puhuttelee, riippuu aina siitä kanavasta, jossa se julkaistaan. Se mikä herättää huomion Instagrammissa, ei toimi uutiskirjeessä. Tässä webinaarissa tutustumme eri kanavien sisältöstrategisiin eroihin.

Luo sisältöä, jotka aidosti koskettaa, kiinnostaa ja erottuu juuri siinä kanavassa, jossa se julkaistaan!

Asiantuntijoina tässä webinaarissa toimivat Kuuki Marketing Labin Ulla Ristkari-Ryynänen ja Eeva Ristkari sekä Viestintä-Piritan Piritta Seppälä.


Aika: 11.11.2020 09.30 - 11.11.2020 12.00
Paikka: GoToWebinar

10.11.2020 Tunnetta Brändiin

Millaisia tunteita brändisi herättää? Miten voisit paremmin määritellä ja hallita tunteita sekä tuntemuksia, joita asiakkaasi ja oma henkilökuntasi kokevat kohdatessaan brändisi? Kiihtyvällä vauhdilla mekanisoituva ja digitalisoituva maailma kaipaa inhimillisiä brändejä ja aitoa yhteyttä. Tämä tulee olemaan tulevina vuosina yksi tärkeimmistä kilpailueduista.

“Brändi ei ole pelkkä logo, ilme, mainos tai lausahdus. Se on koko tunneskaala jonka yritys toiminnallaan välittää”.


Aika: 10.11.2020 10.00 - 10.11.2020 12.00
Paikka: GoToWebinar

5.-12.11.2020 Pinterest – strategiasta käytäntöön

Miten tehdä onnistunutta ja tuloksellista Pinterest-mainontaa? Miten Pinterest eroaa muista alustoista ja millainen strategia siellä toimii? Tässä kahden webinaarin ja työpajan Pinterest-koulutuksessa saat hyvät eväät Pinterest-markkinoinnin aloittamiseen strategiasta käytäntöön.


Aika: 5.11.2020 10.00 - 12.11.2020 13.00
Paikka: GoToWebinar ja virtuaalityöpaja

3.11.2020 Google Analytics Advanced

Google Analytics – kehittyneemmät ominaisuudet ja attribuutioraportit
• Analytics Intelligence ja muut koneoppimisen mahdollisuudet
• Toimintaa ohjaavat toiminnallisuudet: notifikaatiot, merkinnät ja hälytykset
• Monikanavaiset raportit ja attribuutiomallit
• Erilaisia analysointimenetelmiä ja (analytiikan) prosessi

Kouluttajana toimii asiantuntijamme Petri Mertanen.


Aika: 3.11.2020 10.00 - 3.11.2020 12.00
Paikka: GoToWebinar

29.10.2020 Google Analytics perusteet

Google Analytics – perusominaisuudet varmasti käyttöön
• Universal Analytics vs. GA App+Web – missä mennään Google Analyticsin kehityksesä
• Google Ads mainonnan ja analytiikan eriyttäminen (viite: evästeiden hallinta)
• Tärkeimmät asetukset sekä tavoitteet, tavoitteet ja tavoitteet (+verkkokaupan seuranta)
• Perusraportit – tarvitaanko niitä? (viite: Data Studio)
• Liikenteen lähteiden ja mainonnan oikeanlainen seuranta (utm-tägitys)


Aika: 29.10.2020 10.00 - 20.10.2020 12.00
Paikka: GoToWebinar

27.10.2020 B2B Marketing Expert: B2B Marketing Trends and Customer Insight

Tässä webinaarissa tutustumme B2B markkinoinnin uusimpiin trendeihin ja pohdimme, miten asiakasymmärrys ohjaa mainontaa ja markkinointia.


Aika: 27.10.2020 10.00 - 27.10.2020 12.00
Paikka: GoToWebinar