Markkinoinnin koulutukset

Rajaa hakutuloksia

Tulevat koulutukset

8.12.2021 LinkedIn Marketing Ideas

How do you benefit from using LinkedIn? What advice would you get from a LinkedIn expert with 5 years of experience in LinkedIn Marketing Solutions? Join our webinar to find out.

LinkedIn is a powerful media in marketing. Especially, in B2B marketing it’s virtue is well known. In this webinar, we dig into the new ways to utilize LinkedIn’s potential for your company’s needs.

Worldwide known LinkedIn expert Rachael Glynne reveals secrets from inside the craft. Also, there is another marketing expert from Finland, Ulla Ristkari-Ryynänen.

You are warmly welcome to this English speaking webinar to receive fresh marketing ideas to your LinkedIn feed!

 

 


Aika: 8.12.2021 13.00 - 8.12.2021 15.00
Paikka: GoToWebinar ja eLearningAcademy
Jäsenhinta:
80 €
Normaalihinta:
145 €
Lue lisää ja ilmoittaudu

9.12.2021 Tone of voice in digital channels

How do you develop the tone of voice in your digital marketing? This webinar gives you guidelines for finding your company’s perfect voice for successful digital marketing.

We have a pleasure to have Eka Ruola, Chief Creative Officer of the Nitro Group as our speaker in the webinar. Eka’s title of the speech is: Branding, identity, and tone of voice in modern marketing communication.

 

Please note the change in webinar time: 11.00-12.00!


Aika: 9.12.2021 11.00 - 9.12.2021 12.00
Paikka: GoToWebinar ja eLearningAcademy
Jäsenhinta:
80 €
Normaalihinta:
145 €
Lue lisää ja ilmoittaudu

10.12.2021 Google ads – muut mainontamuodot

Google Ads -webinaarisarjassa käsitellään Googlen eri mainosmuotoja. Tässä webinaarissa tutustutaan tarkemmin Youtube-, sovellus- ja shopping-mainontaan.


Aika: 10.12.2021 10.00 - 10.12.2021 11.30
Paikka: GoToWebinar ja eLearningAcademy
Jäsenhinta:
80 €
Normaalihinta:
145 €
Lue lisää ja ilmoittaudu

Kaikille maksuton: 15.12.2021 Digitaalinen markkinointi GenZ:lle Suomessa – Case TikTok & Jodel

Marketing Finland järjestää yhteistyössä Shook Digitalin, Improve Median sekä MyRemoteStudion kanssa kaikille avoimen ja maksuttoman joululahjaseminaarin, jossa sukelletaan Generation Z:n arvoihin, sosiaalisen median käyttöön ja ajatusmaailmaan markkinoinnin näkökulmasta.

Tilaisuus järjestetään verkossa.

Tilaisuuden aluksi tohtorikoulutettava Roosa Oksanen puhuu aiheesta Z-sukupolven arvot ja sosiaalisen median käyttö.

Tämän jälkeen syvennytään Z-sukupolveen ja TikTokkiin Shookin Jesse Ketosen ja Rasmus Kärkkäisen mukana, jotka käsittelevät mm seuraavia aiheita:

Miten sukupolvi Z:n ominaispiirteet heijastuvat TikTokiin? Kuinka brändien tulisi lähestyä TikTokia?

Mitä olemme oppineet TikTok markkinoinnista suomalaisten asiakkaidemme kanssa?

Ja tilaisuuden lopuksi Improve Median Karoliina Kupari kertoo, mikä on Jodel ja miksi sillä on markkinoijalle väliä ja
Miten avata dialogi tärkeän, mutta haastavan kohderyhmän Generation Z kanssa?

Tervetuloa mukaan, tilaisuus on kaikille maksuton.

 

 


Aika: 15.12.2021 10.00 - 15.12.2021 12.00
Paikka: Online

Marketing Finland eLearning Academy

Marketing Finlandin koulutukset ovat saatavilla nyt myös verkkokoulutuksina!

Koulutuksemme ovat nyt saatavilla kuukauslisenssillä verkosta. Kouluttajina ovat markkinoinnin parhaimmat asiantuntijat Suomesta ja maailmalta. Tutustu heihin asiantuntijaverkostossamme. Marketing Finland eLearning Academyssä on valmiina jo yli 200 videoitua koulutusta opetusmateriaaleineen ja samaan lisenssiin saat myös oikeuden osallistua kaikkiin tuleviin webinaareihimme. Uusia webinaareja ja koulutuksia järjestetään lähes viikoittain, tutustu tarkemmin niihin täällä. Tarkemman listauksen olemassa olevista koulutuksista näet alhaalla Ohjelma-osiossa.


Aika: 30.12.2021 10.00 - 31.12.2032 23.00
Paikka: www.elearningacademy.fi
Jäsenhinta:
129 €
Normaalihinta:
239 €
Lue lisää ja ilmoittaudu

13.1.2022 How to increase Brand Engagement and ROI during Virtual Events

How do you increase your Brand Value Growth during Hybrid events

This webinar concentrates on how Brand Owners get maximum out of Event Partnership when half of the audience has joined online and won’t visit your booth or interact during physical events.

The webinar will answer to questions: how agency can help increase ROI for online events

-how to make tactical engagement plan

-what can I use Micropayments for during online event

-how to create new ad space for online events

We will also take a look on what platform to use for your next online or hybrid event, when there are over 500 platforms

How to choose?

 

 


Aika: 13.1.2022 10.00 - 1.1.2022 11.30
Paikka: GoToWebinar ja eLearningAcademy
Jäsenhinta:
80 €
Normaalihinta:
145 €
Lue lisää ja ilmoittaudu

20.1.2022 GDPR ja ePrivacy

Tässä koulutuksessa saat tietoa siitä,

  • mikä on ePrivacy -asetuksen status ja
  • miten ePrivacy -asetus viimeisimpien tietojen mukaan tulee vaikuttaman suoramarkkinointiin

Käymme myös läpi GDPR:n tulkintoja viimeaikaisen ratkaisukäytännön perusteella. Katsomme myös, mitä uusia viranomaisohjeita on julkaistu. Tervetuloa mukaan kuulemaan uusimmat tiedot suoramarkkinoinnin lakisäädöksistä!


Aika: 20.1.2022 10.00 - 20.1.2022 11.30
Paikka: GoToWebinar ja eLearningAcademy
Jäsenhinta:
80 €
Normaalihinta:
145 €
Lue lisää ja ilmoittaudu

25.1.2022 The Growth Strategies workshop

Interactive workshop on how to ensure Growth and Innovation at your organisation?

  • How you can systematise your growth?
  • Applying the Innovator’s mindset and skill mix
  • Building the self-learning organisation.

The workshop takes place in Helsinki, Sörnäinen, in the adress. Hämeentie 31, 00500 Helsinki. The meeting place is called Village works and it’s in the ninth floor. Map of the meeting place

 

 


Aika: 25.1.2022 09.30 - 25.1.2022 11.00
Paikka: Hämeentie 31, Helsinki, VillageWorks
Jäsenhinta:
135 €
Normaalihinta:
285 €
Lue lisää ja ilmoittaudu

26.1.2022 Analytiikka, luovuus, johtajuus

Analytiikka, luovuus ja johtajuus – suomen- ja englanninkielinen webinaari datan hyödyntämisestä markkinoinnissa.

Tässä webinaarissa paneudumme mm. seuraaviin aiheisiin:

  • Millaisella datalla voi toteuttaa tehokasta markkinointia ja mitattavia vuoropuheluita kaikissa kohtaamispisteissä
  • Mitä tekee Growth Analyst tuloksellisuuden hyväksi
  • Millainen on toimiva Data Strategy Framework

NextGen marketing triangle: Analytics, Creativity, Leadership

  • How to get customer data in order to be able to execute efficient marketing and relevant dialogues in all touch points.
  • Talking about how-to, what-not-to, examples of experiences
  • What does the consumerization of the B2B byer mean for the marketer
  • Growth Analyst bridging marketing and data
  • Modern Customer Data Strategy Framework

 


Aika: 26.1.2022 10.00 - 30.1.2022 11.30
Paikka: GoToWebinar ja eLearningAcademy
Jäsenhinta:
80 €
Normaalihinta:
145 €
Lue lisää ja ilmoittaudu

1.2.2022 Palvelumuotoilua markkinointiin ja viestintään, osa 1

Haluatko tietää, mitä paljon puhuttu palvelumuotoilu oikeasti on? Tämä kolmen tiiviin webinaarin sarja avaa palvelumuotoilun perusasioita erityisesti viestinnän ja markkinoinnin alan ammattilaisille.

Osa 1: Palvelumuotoilun perusteet

  • Mitä palvelumuotoilu on? Mitä se ei ole? Mihin se pohjautuu?
  • Miten palvelumuotoilua voi hyödyntää markkinoinnin ja viestinnän kehittämisessä?
  • Miten asiakaskokemus ja palvelumuotoilu liittyvät toisiinsa?

Tervetuloa mukaan oppimaan palvelumuotoilua alan huippuammattilaisen opastuksella. Kurssin muut osat ovat:

  • 8.2. Osa 2: Asiakasymmärryksestä polkuihin ja persooniin
  • 1.3. Osa 3: Ideoista testattaviksi prototyypeiksi

Aika: 1.2.2022 10.00 - 1.2.2022 11.00
Paikka: GoToWebinar ja eLearningAcademy
Jäsenhinta:
80 €
Normaalihinta:
145 €
Lue lisää ja ilmoittaudu

3.2.2022 Tuloksellisen vaikuttajamarkkinoinnin resepti

Marketing Finland järjestää yhteistyössä PING Helsingin kanssa vaikuttajamarkkinoinnin 4-osaisen kokonaisuuden.

Ensimmäisessä PING Academyssa perehdymme vaikuttajamarkkinoinnin perusteisiin. Mitä on vaikuttajamarkkinointi, miksi sitä kannattaa tehdä ja miten? Tässä käytännönläheisessä koulutuksessa opit, miten voit hyödyntää vaikuttajayhteistyön monet eri mahdollisuudet osana yrityksen markkinointiviestinnän suunnitelmaa. Koulutuksen jälkeen osaat laatia organisaatiollesi vaikuttajamarkkinoinnin suunnitelman ja valita sopivat vaikuttajat yhteistyöhön.

Koulutus järjestetään Zoomissa, ja saat noin viikkoa ennen koulutusta ZOOM-linkin sähköpostiisi.


Aika: 3.2.2022 09.00 - 3.2.2022 11.00
Paikka: GoToWebinar eLearningAcademy
Jäsenhinta:
80 €
Normaalihinta:
145 €
Lue lisää ja ilmoittaudu

8.2.2022 Palvelumuotoilua markkinointiin ja viestintään, osa 2

Haluatko tietää, mitä paljon puhuttu palvelumuotoilu oikeasti on? Tämä kolmen tiiviin webinaarin sarja avaa palvelumuotoilun perusasioita erityisesti viestinnän ja markkinoinnin alan ammattilaisille.

Osa 2: Asiakasymmärryksestä polkuihin ja persooniin

  • Mitä palvelumuotoilija tarkoittaa asiakasymmärryksellä? Miten sitä kerätään?
  • Miten ymmärrys tiivistetään? Mitä ovat persoonat ja asiakaspolut?

Tervetuloa mukaan 3-osaiseen palvelumuotoilukoulutukseen, jossa asiantuntija Elina Piskonen johdattaa markkinoinnin ja viestinnän palvelumuotoiluun.

Kurssin muut osat:

  • 1.2. Osa 1: Palvelumuotoilun perusteet
  • 1.3.Osa 3: Ideoista testattaviksi prototyypeiksi

Aika: 8.2.2022 10.00 - 8.2.2022 11.00
Paikka: GoToWebinar ja eLearningAcademy
Jäsenhinta:
80 €
Normaalihinta:
145 €
Lue lisää ja ilmoittaudu

9.2.2022 Haluatko kerätä lahjoituksia? Vetoa yleisöösi tarinankerronnalla

Tule mukaan oppimaan tarinallistamista varainhankinnan näkökulmasta! Tässä webinaarissa varainhankinnan asiantuntija Pertti Keinänen kertoo, kuinka yksityishenkilöiden tai yritysten kukkaronnyörit avataan yleishyödyllisiin tarkoituksiin.

Webinaari tarjoaa runsaasti inspiraatiota ja vaikuttavia case-esimerkkejä varainhankinnan tarinallistamiseen. Webinaari sopii varainhankintaa tekeville, mutta myös kaikille, jotka haluavat oppia tarinallistamista ja vakuuttavan myyntipuheen rakentamista sekä kuluttajamyynnistä.


Aika: 9.2.2022 10.00 - 9.2.2022 11.30
Paikka: GoToWebinar ja eLearningAcademy
Jäsenhinta:
80 €
Normaalihinta:
145 €
Lue lisää ja ilmoittaudu

Jäsenille maksuton: 16.2.2022 Rohkeutta pitchaamiseen!

Kuinka vakuutetaan kuulijat? Mitä oikein on pitchaaminen, miksi sitä kannattaa opetella ja kuinka saan rohkeutta pitchaamiseen?

 

Tässä webinaarissa suosittu puhuja Erkki Salo antaa eväitä hyvän pitchauksen rakentamiseen. Webinaarissa käsitellään pitchauksen kannalta tärkeitä elementtejä, kuten:

  • Valmistautuminen
  • Mitä ja kenelle – kohdeyleisö
  • Tila ja tilanne
  • Aito suhde pitchattavaan asiaan
  • Yhteyden rakentaminen yleisöön
  • Tunnetilat – jännityksen hyödyntäminen voimavarana

Kenelle webinaari on suunnattu: kaikki, jotka haluavat kehittää puhetaitojaan, kirkastaa viestiään kohdeyleisölle ja oppia verbaalisen vaikuttamisen taitoja.

Webinaarin päätteeksi yleisö voi esittää kysymyksiä Erkille. Tervetuloa mukaan!

Webinaarin hintaan lisätään alv 24%.


Aika: 16.2.2022 10.00 - 16.2.2022 10.45
Paikka: GoToWebinar ja eLearningAcademy
Normaalihinta:
80 €
Lue lisää ja ilmoittaudu

1.3.2022 Palvelumuotoilua markkinointiin ja viestintään, osa 3

Haluatko tietää, mitä paljon puhuttu palvelumuotoilu oikeasti on? Tämä kolmen tiiviin webinaarin sarja avaa palvelumuotoilun perusasioita erityisesti viestinnän ja markkinoinnin alan ammattilaisille.

Osa 3: Ideoista testattaviksi prototyypeiksi

  • Yhteiskehittäminen tekemisen tapana
  • Erilaiset prototyypit ja niiden testaus

Tervetuloa oppimaan palvelumuotoilua Elina Piskosen johdolla! Kurssin muut osat:

  • 1.2. Osa 1: Palvelumuotoilun perusteet
  • 8.2. Osa 2: Asiakasymmärryksestä polkuihin ja persooniin

Aika: 1.3.2022 10.00 - 3.3.2022 11.00
Paikka: GoToWebinar
Jäsenhinta:
80 €
Normaalihinta:
145 €
Lue lisää ja ilmoittaudu

3.3.2022 Vaikuttajamarkkinoinnin kriittiset numerot

Marketing Finland järjestää yhteistyössä PING Helsingin kanssa Vaikuttajamarkkinoinnin kriittiset numerot koulutuksen.

Uunituoreen arvion mukaan vaikuttajamarkkinointiin käytetään Suomessa lähes 28 miljoonaa euroa vuodessa. Mutta mistä tietää, kuinka paljon vaikuttajamarkkinointiin pitäisi budjetoida rahaa? Kuinka asettaa yhteistyölle tavoitteet ja mittarit? Entä miten maksimoida vaikuttajamarkkinoinnin ROI? Tässä koulutuksessa avataan numeroita tuloksellisen vaikuttajamarkkinoinnin takana.

Webinaari järjestetään Zoomissa, saat zoom-linkin noin viikkoa ennen tapahtumaa.

Vaikuttajamarkkinoinnin numeroiden saloihin ohjeistaa PING Helsingin Head of Success Sanna Suonpää sekä Soul of Social Impact Pinja Orre.


Aika: 3.3.2022 09.00 - 3.3.2022 11.00
Paikka: zoom
Jäsenhinta:
80 €
Normaalihinta:
145 €
Lue lisää ja ilmoittaudu

8.3.2022 XR -teknologian mahdollisuudet myyntiin ja markkinointiin, osa 1

Tässä webinaarissa tarkastellaan XR-teknologian mahdollisuuksia. Ohjelma tarkentuu pian!


Aika: 8.3.2022 10.00 - 8.3.2022 11.00
Paikka: GoToWebinar ja eLearningAcademy
Jäsenhinta:
80 €
Normaalihinta:
145 €
Lue lisää ja ilmoittaudu

7.4.2022 Näin optimoit somekanavat tavoitteiden tueksi

Marketing Finland järjestää yhteistyössä PING Helsingin kanssa webinaarin Näin optimoit somekanavat tavoitteiden tueksi.
Miten kasvatat liikennettä, vahvistat asiakassuhteitasi ja lisäät myyntiä somekanavissasi? Opit tehokkaita keinoja, ja mallin, jonka avulla luot liiketoiminnan tavoitteista sometekemistänne parhaiten tukevan mittariston ja aloitat arvopohjaisen sisällöntuotannon. Tunnistat (ja osaat korjata) somen 5 sudenkuoppaa ja ymmärrät, miten optimoidut sometilit tukevat organisaatiosi tavoitteiden saavuttamisessa.
Webinaari järjestetään Zoomissa, saat Zoom-linkin noin kk ennen webinaaria.
Valmennuksen pitää PING Helsingin Souls of Success Micaela Rosenlew ja Influencer Matchmaker Jonna Valkeinen.

Aika: 7.4.2022 09.00 - 7.4.2022 11.00
Paikka: zoom
Jäsenhinta:
80 €
Normaalihinta:
145 €
Lue lisää ja ilmoittaudu

28.4.2022 Vaikuttavuusviestintä somessa

Marketing Finland järjestää yhteistyössä PING Helsingin kanssa webinaarin Vaikuttavuusviestintä somessa.
Vastuullisuus on yritysten menestyksen kannalta kriittinen tekijä nyt ja tulevaisuudessa. Siitä viestiminen oikein ja uskottavasti on tuloksellisen toiminnan edellytys. Tuloksellinen vaikuttavuusviestintä somessa -valmennus auttaa yrityksiä ja organisaatioita viestimään vastuullisuus- ja yhteiskunnallisista teemoista uskottavasti sosiaalisen median avulla. Somevaikuttajien kautta voidaan herättää avointa keskustelua sekä muuttaa laajojen yleisöjen mielipiteitä, asenteita ja kulutuskäyttäytymistä.
Tässä koulutuksessa saat konkreettisia vinkkejä ja oppeja siihen, miten yhteiskunnallisista- ja vastuullisuusteemoista voi viestiä uskottavasti ja ymmärrettävästi yhdessä somevaikuttajien kanssa siellä missä yleisö jo on eli somessa. Koulutus pohjautuu huhtikuussa 2022 ilmestyvän Muuta maailmaa somessa – Hyväntekijän käsikirjan oppeihin ja kymmeniin case esimerkkeihin.
Aito tarina, joka kerrotaan ihmiseltä, ihmiselle koskettaa ja saa aikaan muutosta.
Koulutus järjestetään Zoomissa, saat Zoom-linkin noin viikkoa ennen koulutusta.
Valmennuksen pitää PING Helsingin toimitusjohtaja Inna-Pirjetta Lahti sekä kasvujohtaja Tuomo Meretniemi.

Aika: 28.4.2022 09.00 - 28.4.2022 11.00
Paikka: Zoom
Jäsenhinta:
80 €
Normaalihinta:
145 €
Lue lisää ja ilmoittaudu

1.6.2022 XR – asiakastapaaminen tai designsprint virtuaalitodellisuudessa, osa 2

Virtuaalitodellisuuden uudet mahdollisuudet markkinointiin ja viestintään. Ohjelma tarkentuu pian!


Aika: 1.6.2022 10.00 - 1.6.2022 11.00
Paikka: GoToWebinar ja eLearningAcademy
Jäsenhinta:
80 €
Normaalihinta:
145 €
Lue lisää ja ilmoittaudu

Menneet koulutukset

1.12.2021 Asiantuntijaviestintä myynnin tukena

Miten asiantuntijat voivat osallistua viestintään ja tukea myyntiä? Miten rakennetaan asiantuntijabrändi, jonka avulla myyntiä voidaan huomattavasti tehostaa? Tässä webinaarissa Kuulu Oy:n asiantuntija jakaa parhaita käytäntöjä ja oppeja oman henkilöbrändin kehittämiseen.


Aika: 1.12.2021 10.00 - 1.12.2021 11.30
Paikka: GoToWebinar ja eLearningAcademy

25.11.2021 Google ads – display mainonta

Google ads -webinaarisarjassa tutustutaan Googlen mainoskanaviin. Tässä webinaarissa keskitytään Display-mainontaan ja siihen, mitä eri tekijöitä mainontaa luodessa tulee ottaa huomioon.


Aika: 25.11.2021 10.00 - 25.11.2021 11.30
Paikka: GoToWebinar ja eLearningAcademy

23.11.2021 Toimivat sisällöt ja algoritmit somessa

Sosiaalisen median sisällöntuotanto on oma taiteenlajinsa, joka pohjaa organisaatioiden somestrategiaan, kohderyhmäpainotuksiin ja kanavavalintoihin. Yhtä lailla sisällöntuottajien ja organisaatiokanavien ylläpitäjien on tärkeä tuntea kanavien erilaiset julkaisutyypit ja vallitsevat algoritmit. Tässä webinaarissa keskitymme juurikin näihin: mitä kaikkea eri kaikkea eri kanavilla voi tehdä ja millaiset algoritmipainotukset tällä hetkellä ovat.

 


Aika: 23.11.2021 10.00 - 23.11.2021 11.30
Paikka: GoToWebinar ja eLearningAcademy

18.11.2021 Social Selling

Social selling tools and techniques are an essential part of any successful B2B sales strategy and lead generation. This course will teach you how to create a strategy for social selling, how to engage organization for creating online content and how to create content along the sales funnel. Discover what leads people to share content online and what kind of content tends to spread while others fade away.

 

 


Aika: 18.11.2021 10.00 - 18.11.2021 12.00
Paikka: GoToWebinar ja eLearningAcademy

Finnish Comms Awards -gaalaliput

Tervetuloa Finnish Comms Awards -gaalaan! 

Pian on taas aika juhlistaa vuoden 2021 parhaimpia viestintätöitä sekä Finnish Comms Awardsin 10. juhlavuotta!  

Meillä on ilo kertoa, että tänä vuonna gaala pidetään livetapahtumana ja illalliskorttien myynti on nyt avoinna.

Hyödynnä Early Bird 21.10.2021 mennessä, lunasta oma illalliskorttisi nyt ja osallistu alan kiinnostavimpiin juhliin.


Aika: 11.11.2021 17.00 - 11.11.2021 23.00
Paikka: Valkoinen Sali, Aleksanterinkatu 16, Helsinki

Finnish Comms Awards -gaala, pöytävaraus

Tervetuloa Finnish Comms Awards -gaalaan! 

Pian on taas aika juhlistaa vuoden 2021 parhaimpia viestintätöitä sekä Finnish Comms Awardsin 10. juhlavuotta!  

Meillä on ilo kertoa, että tänä vuonna gaala pidetään livetapahtumana ja illalliskorttien myynti on nyt avoinna.

Lunasta 10 hengen nimetty pöytä yrityksellenne nyt ja osallistu alan kiinnostavimpiin juhliin.


Aika: 11.11.2021 17.00 - 11.11.2021 23.00
Paikka: Valkoinen Sali, Aleksanterinkatu 16, Helsinki

11.11.2021 Google ads – perusteet

Google Ads webinaarisarjassa tutustutaan Googlen eri mainosmuotoihin ja -kanaviin. Tässä webinaarissa tutustutaan hakusanamainonnan lainalaisuuksiin.


Aika: 11.11.2021 10.00 - 11.11.2021 11.30
Paikka: GoToWebinar ja eLearningAcademy

10.11.2021 Tuloksellinen vaikuttajamarkkinointi

Vaikuttajamarkkinointi on tämän päivän markkinoinnin trendi, mutta kuinka rakentaa tuloksellista vaikuttajamarkkinointia? Webinaarissa keskitytään liiketoiminnan tavoitteiden pohjalta määriteltyihin vaikuttajamarkkinoinnin tavoitteisiin, tulokselliseen vaikuttajamarkkinoinnin prosessiin sekä elementteihin, joita onnistunut vaikuttajamarkkinointi toteutuakseen vaatii.


Aika: 10.11.2021 10.00 - 10.11.2021 11.30
Paikka: GoToWebinar ja eLearningAcademy

9.11.2021 Ajatusjohtajuuden rakentaminen

Miten luoda merkityslähtöinen strategia? Mitä ajatusjohtajuus on ja miten sitä rakennetaan?

Ajatusjohtajuus on strateginen valinta viestinnässä, se vaatii avoimuutta, asennetta ja fokusta. Ajatusjohtajan asema on mahdotonta saavuttaa, jos viestintä on sekavaa tai pahimmillaan olematonta, eikä yhteiskunnallista merkitystä ole ymmärretty.

Ajatusjohtajat viestivät sisältä ulos. Viestintä lähtee liiketoimintastrategiasta ja pohjautuu arvoihin, kulttuuriin ja merkityksellisyyteen (purpose). Kaiken perustana on hyvin tehdyt pohjatyöt; strategia, arvopohjaisuus ja merkityksellisyys, jotka kannattelevat kaikkea viestintää.

Tässä webinaarissa opit:

–      mistä ajatusjohtajuudessa on kyse

–      esimerkkejä

–      miten ajatusjohtajuutta rakennetaan pitkäjänteisesti ja miten sitä voi mitata


Aika: 9.11.2021 10.00 - 9.11.2021 11.30
Paikka: GoToWebinar ja eLearningAcademy

4.11.2021 Yrityksen kriisiviestinnän ABC

Kriisiviestintä alkaa yrityksen arvoista

Kriisin hetkellä on myöhäistä luoda hyvä kriisiviestintää. Siihen on yksi merkittävä syy. Kriisiviestintä lähtee yrityksen arvoista. Kun kriisi näyttää ulospäin karmaisevalta, on se sitä organisaation sisällä potenssiin sata. Kaikista pahinta on se, kun oma henkilökunta ajattelee, ettemme ole toimineet oikein.

Some on ikkuna maailmaan.  Julkisuuskriisit lähtevät harvoin liikkeelle somesta, mutta eskaloituvat siellä. Sometilit on saatava toimimaan kriisin tullen.

 


Aika: 4.11.2021 10.00 - 4.11.2021 11.30

3.11.2021 Visuaalinen tarinankerronta

Miten kerrotaan tarinoita kuvilla ja puhutellaan katsojaa hänelle merkityksellisellä tavalla? Miten nämä visuaaliset tarinat muokkaantuvat eri kanaviin ja eri yleisöille? Tässä webinaarissa Kuulu Oy:n asiantuntija Ville Pohjonen käy läpi visuaalisen tarinankerronnan peruspilareita ja trendejä ja avaa eri kanavissa toimivia käytäntöjä.

 


Aika: 3.11.2021 10.00 - 3.11.2021 11.30
Paikka: GoToWebinar ja eLearningAcademy

Jäsenille maksuton: 27.10.2021 Skills of the future

The skills of the Future for Marketing and Data professionals

Content: 

  • The current and near skills landscape for Marketing and Data professionals: highly-in demand skills, cutting-edge skills, fundamental skills
  • What are practices world-class companies have, what skills do they look for in leads?
  • How to embed Continuous Learning in your organization?

In this webinar you learn about the skills of the future for strong brands. The webinar highlights the latest research on succesfull brand building and takes hands-on approach to the skill development in marketing and leadership.


Aika: 27.10.2021 10.00 - 27.10.2021 11.00
Paikka: GoToWebinar ja eLearningAcademy

Jäsenille maksuton: 26.10.2021 The future of growth

The Future of Growth: how do the fastest-growing companies in the world systematise their growth?

This webinar will dig into the ideas and strategies of companies that have been succesfull on their growth strategies.

Content: 

  • Digital Transformation Pyramid: the Growth Mindset, Process, Skills and tools of systematising growth
  • Rapid experimentation and validation: a data-driven approach to maximise value created
  • Cross-functionality, multidisciplinary teams

Aika: 26.10.2021 10.00 - 26.10.2021 11.00

14.10.2021 B2B Marketing Idea and case day

Welcome to this case study rich and very practical webinar on B2B marketing. The webinar introduces how to do more focused and lead generating B2B marketing. You will obtain an understanding of the characteristics of modern business to business (B2B) marketing.


Aika: 14.10.2021 11.00 - 13.10.2021 13.00
Paikka: GotoWebinar ja eLearningacademy

13.10.2021 SEO LIVE Workshop

SEO workshop on kädet savessa -työpaja, jossa fokus on juuri sinun yrityksesi verkkonäkyvyyden kehittämisessä. Ennen workshop -tapaamista saat katsottavaksesi virtuaalikoulutukset, joista voit valita ne osa-alueet, joissa koet tarvitsevasi apua. Workshopin sisältö rakentuu harjoitustöiden ympärille, joissa analysoidaan sivuston toimivuutta, ratkotaan näkyvyysongelmia sekä haetaan uusia ideoita verkkosivustosi hakkukonelöydettävyyden kehittämiseen. Harjoitustöiden lomassa asiantuntijamme pitävät lyhyitä katsauksia hakukoneoptimoinnin eri osa-alueisiin.

Tämä work shop sopii kaikille jotka tekevät töitä verkkosivuston kehittämisen parissa tai ovat jo käyneet hakukoneoptimoinnin kursseja.

Huom! Koulutuksen hintaan lisätään alv. 24%.

 

Workshopin vetäjät:

Tomi Kaitarinne, toimitusjohtaja, Kuuki Marketing Lab

Riikka-Maria Lemminki, toimitusjohtaa, Marketing Finland


Aika: 13.10.2021 12.00 - 13.10.2021 16.00
Paikka: Ravintola Vltava

12.10.2021 Osallistava brändiuudistus

Tässä webinarissa kysytty asiantuntija Juuso Kemi kertoo, miten osallistamisen keinoin yrityksen työntekijät saadaan mukaan brändiuudistukseen. Juuso kertoo, kuinka saada ihmiset puhumaan yhteistä kieltä ja miten luodaan tunne siitä, että yksittäinen työntekijä on osa suurempaa kokonaisuutta.


Aika: 12.10.2021 10.00 - 12.10.2021 11.30
Paikka: GoToWebinar ja eLearningAcademy

7.10.2021 Konversio-optimointi

Tässä Petri Mertasen vetämässä webinaarimuotoisessa koulutuksessa käydään läpi kuinka verkkopalvelun tuloksia voidaan parantaa konversio-optimoinnin keinoin. Koulutuksen aikana saat vinkkejä kuinka konversio-optimointi tulisi aloittaa ja mitä vaiheita siihen liittyy. Valmennuksen aikana opit sivuston erilaisia testaustapoja, personointia sekä tulosten analysointia.

Miksi osallistua?

  1. Ymmärrät kuinka konversio-optimointia tehdään
  2. Ymmärrät minkälaisia vaihtoehtoja testaukseen ja personointiin on olemassa
  3. Osaat tulkita tuloksia

 


Aika: 7.10.2021 10.00 - 7.10.2021 12.00
Paikka: GoToWebinar ja eLearningAcademy

Kaikille maksuton: 6.10.2021 Puheet teoiksi – teot näkyviksi. Vaikuttavaa yhteistyötä yhteiskunnan hyväksi.

Vastuullista markkinointia järjestöyhteistyöllä. Miten yhteistyö järjestöjen kanssa voi hyödyttää yritystäsi ja brändiäsi? Miten tehdä vastuullista markkinointia? Tässä maksuttomassa webinaarissa käydään case-esimerkein läpi yritysten ja järjestöjen yhteistyötä. 

Onko yrityksenne tehnyt lahjoituksia hyväntekeväisyyteen tai onko henkilöstöllänne ollut mahdollisuus tehdä vapaaehtoistyötä? Oletteko vasta suunnittelemassa hyviä tekoja tai yhteistyötä järjestöjen kanssa? Tule mukaan kuulemaan onnistuneista esimerkeistä.

Puhujina asiantuntijat mm. Olympiakomiteasta, Sydänliitosta ja Syöpäsäätiöstä. Järjestäjinä Marketing Finland ja Vastuullinen Lahjoittaminen ry.

 


Aika: 6.10.2021 10.00 - 6.10.2021 11.30
Paikka: Zoom

5.10.2021 Sisältöstrategian tehoaamu

Miten luodaan yrityksen liiketoiminnallisia tavoitteita tukeva sisältöstrategia? Tässä webinaarissa Kuulu Oy:n asiantuntija Jonna Muurinen antaa työkalut ja kehykset onnistuneen sisältöstrategian rakentamiseksi.


Aika: 5.10.2021 10.00 - 5.10.2021 11.30
Paikka: GoToWebinar ja eLearningAcademy

23.9.2021 Datan analysointi

Tässä webinaarimuotoisessa koulutuksessa käydään läpi datan analysoinnin erilaisia mahdollisuuksia. Pääsääntöisesti valmennuksessa keskitytään markkinoinnin dataan ja heuristiseen analysointiin. Tämän valmennuksen aikana käydään läpi Google Analyticsiin tallennettavaa ja dashboardissa näytettävää dataa. Webinaarin aikana ymmärrät mitä dataa on syytä tarkkailla ja miten tyypillisimpiä analysointeja tehdään. Kouluttajana Petri Mertanen.


Aika: 23.9.2021 10.00 - 23.9.2021 12.00
Paikka: GoToWebinar ja eLearningAcademy

22.9.2021 20 kysymystä natiivimarkkinoinnista

Otavamedian asiantuntijat, kaupallinen tuottaja Maarit Nykänen ja sisältöstrategi Väinö Teittinen vastaavat 20 kiinnostavimpaan kysymykseen tämän päivän natiivimarkkinoinnista, luvassa kiinnostavaa dialogia ja runsaita esimerkkejä luovista toteutuksista.


Aika: 22.9.2021 10.00 - 22.9.2021 11.30
Paikka: GoToWebinar ja eLearningAcademy

14.9.2021 CRM-määrittely ja hankintakriteerit

Minkälainen on toimiva CRM yritykselle?

CRM, eli asiakkuudenhallinta on parhaimmillaan tehokas aktiivisessa työssä asiakassuhteiden parissa. Tervetuloa  kuulemaan kilpailukykyisen yrityksen CRM -määrittelystä monipuolisesti ja kattavasti. Tämän koulutuksen käytyäsi tiedät, minkälaiset ominaisuudet tekevät yrityksesi CRM:stä huippuunsa viritetyn ja yritystä paremmin palvelevan.

Alan huippuasiantuntijan Tom Bergin vetämässä koulutuksessa käydään läpi yrityksen CRM:lle asetettavat tavoitteet, tietosisältöjen hallittavuus, prosessien automatisointi ja CRM:n liitettävät järjestelmät. Lisäksi huomioidaan markkinointiviestinnän tarpeet, raportointi ja järjestelmän laajentaminen. Tarjolla olevista järjestelmistä käsitellään sekä entry level- että kehittyneempiä järjestelmiä.

Katso webinaarin lisätietoja tarkemmasta kuvauksesta.

 

 

 


Aika: 14.9.2021 10.00 - 14.9.2021 11.00
Paikka: GoToWebinar ja ELearning Academy

9.9.2021 Google Analytics 4

Tässä webinaarimuotoisessa koulutuksessa käydään läpi Google Analyticsin uusinta, 4-versiota. Vajaa vuosi sitten Google ilmoitti Analyticsin uudesta nimestä sekä kehityssuunnasta. Nykyään paljon käytössä oleva Universal Analytics jää historiaan, sillä jatkossa kehityspanostukset suuntautuvat Google Analytics 4 versioon, joka pohjautuu Firebase-teknologiaaan. Tämän valmennuksen aikana käydään läpi Universal Analyticsin ja Google Analytics 4:n eroja sekä GA4:n uusia ominaisuuksia. Webinaarin aikana ymmärrät kuinka verkkosivustoista ja mobiilisovelluksista tallennetaan dataa yhteen paikkaan. Koulutuksen aikana saat vinkkejä Google Analytics 4:n käyttöönottoa varten. 


Aika: 9.9.2021 10.00 - 9.9.2021 12.00
Paikka: GoToWebinar ja eLearningAcademy

8.9.2021 TikTok-mainonta NYT

TikTok ja sen mahdollisuudet mainostajalle muuttuvat ja kehittyvät koko ajan. Ketkä TikTokia käyttävät nyt ja millainen sisältö siellä toimii ja minkälaisia mainosmahdollisuuksia TikTok tarjoaa? Tule päivittämään tietosi ja nappaamaan uusimmat vinkit tekemisen tueksi!

 


Aika: 8.9.2021 10.00 - 8.9.2021 11.00
Paikka: GoToWebinar ja eLearningAcademy

1.9.2021 Hyvä asiakaskokemus yrityksen kilpailuetuna

Mistä rakentuu hyvä asiakaskokemus? Tässä webinaarissa Kuulu Oy:n asiantuntija Mari Kellokumpu käy läpi asiakaskokemuksen kehittämisen ja mittaamisen perusteita ja antaa ohjeita, joiden avulla asiakaskokemus nousee yrityksen kilpailueduksi.


Aika: 1.9.2021 10.00 - 1.9.2021 11.30
Paikka: GoToWebinar ja eLearningAcademy

26.8.2021 Analytiikan suunnittelu

Tässä webinaarimuotoisessa koulutuksessa käydään läpi kuinka markkinoinnin analytiikkaa ja etenkin verkkosivuston, mobiilisovelluksen sekä digitaalisten mainontakanavien mittausta voi suunnitella. Koulutuksen aikana saat vinkkejä kuinka voit selvittää datan tallentamista ja erilaisia datan lähteitä. Mittaamisen suunnitteluun sekä avainmittareiden määrittelyyn käytetään jatkojalostettua REAN-mallia (vrt. markkinoinnin AIDA-malli). 

Kouluttajana Petri Mertanen.


Aika: 26.8.2021 10.00 - 26.8.2021 12.00
Paikka: GoToWebinar ja eLearningAcademy

25.8.2021 Facebook-mainonta NYT

Facebookin toiminta, algoritmit ja tiedonkeruu ovat muuttuneet nopealla tahdilla ja sen mahdollisuudet mainostajalle ovat muuttuneet näiden myötä radikaalisti. Ketkä Facebookia käyttävät juuri nyt ja millainen sisältö siellä toimii? Miten Facebook-mainontaa tehdään tässä muuttuneessa ympäristössä? Tule päivittämään tietosi ja nappaamaan uusimmat vinkit tekemisen tueksi!


Aika: 25.8.2021 10.00 - 25.8.2021 11.00
Paikka: GoToWebinar ja eLearningAcademy

Kaikille maksuton: 25.08.2021 Näin voitetaan Finnish Comms Awards – webinaari

Miten tehdään Finnish Comms Awards entry, jolla räjäytetään koko potti? Pureudumme hyvän entryn anatomiaan, saamme vinkit timanttisen kisatyön kirjoittamiseen sekä siihen, kuinka tuoda esille oman työn ainutlaatuisuus parhaalla mahdollisella pitchauksella.

Finnish Comms Awards on yhteistyön kilpailu, jossa palkitaan toimisto, asiakas ja yhteistyökumppanit. Olennaista on näkökulma: asiakkaan tavoitteiden tukeminen vaikuttavalla viestintäosaamisella tai haasteen ja ongelman ratkaiseminen yhdessä. Kilpailu nostaa esiin viestintäyhteistyökumppanin kanssa tehtävän yhteistyön arvoa, kokemusta ja vaikuttavuutta liiketoiminnan tavoitteiden saavuttamisessa.

Näin voitetaan Finnish Comms Awards – webinaari
Aika: 25.8.2021 klo 10-11
Paikka: etänä Zoomissa, saat tilaisuuden Zoom-linkin myöhemmin sähköpostiisi


Aika: 25.8.2021 10.00 - 25.8.2021 11.00
Paikka: Zoom

19.8.2021 Inkluusio markkinoinnissa

Mitä tarkoittaa inkluusio markkinoinnissa ja kuinka rakentaa vastuullista, pitkäjänteistä markkinointia, jossa yhteiskunnallinen moninaisuus on otettu huomioon? Webinaarissa syvennytään inkluusioon Suomen johtavien asiantuntijoiden, ATAÁ Agencyn Wanda ja Naomi Holopaisen opastuksella. Webinaari antaa perusymmärryksen inkluusioon liittyvästä sanastosta, sekä sen eettisestä merkityksestä ja hyödyistä yrityksen markkinoinnissa käytännön esimerkein.


Aika: 19.8.2021 10.00 - 19.8.2021 11.30
Paikka: GoToWebinar ja eLearningAcademy

17.6.2021 Insights to Facebook Advertising in B2B

How to advertise in Facebook in order to reach your B2B target audience? In this webinar, our experts will showcase creative examples of successful facebook campaigns and share their insights on Facebook’s advertising potential.


Aika: 17.6.2021 13.00 - 17.6.2021 15.00
Paikka: GoToWebinar ja eLearningAcademy

15.6.2021 SEO: kansainvälinen hakukoneoptimointi

SEO-webinaarisarjassa käymme läpi yksityiskohtaisesti ja käytännön esimerkein ja neuvoin hakukoneoptimoinnin eri tekijöitä. Tässä webinaarissa tarkastelunäkökulmana on kansainvälinen hakukonenäkyvyyden rakentaminen. Kurssin tavoitteena on antaa osallistujille edellytykset suunnitella sekä toteuttaa hakukoneoptimointia eri markkina-alueilla. Kurssi sisältää käytännön esimerkkejä, mutta myös strategisia näkökulmia digitaalisen näkyvyyden kehittämiseen.

Mitä opit kurssilla?

Tällä hakukoneoptimoinnin kurssilla opit analysoimaan hakukoneiden toimintaa eri markkina-alueilla sekä suunnittelemaan näiden pohjalta omaa toimintaasi. Kurssilla esitellään vaihtoehtoisia tapoja rakentaa kansainvälistä hakukonenäkyvyyttä sekä kerrataan eri hakukoneiden algoritmien toimintaa. Tosielämän esimerkkien kautta löydät vertailukohteita sekä kuulet onnistumisista ja epäonnistumisista.

Kenelle koulutus on tarkoitettu?

Kansainvälisen hakukoneoptimoinnin koulutus on tarkoitettu henkilöille, jotka suunnittelevat tai tekevät kansainvälistä markkinointia. Suosittelemme osallistumista myös muille Marketing Finlandin järjestämille hakukoneoptimoinnin kursseille osana kokonaisuutta. Koulutuskokonaisuus on kuitenkin rakennettu siten, että aloittaminen voi tapahtua mistä tahansa hakukoneoptimoinnin koulutuksesta.

Kouluttaja

Kouluttajana toimii Marketing Finlandin toimitusjohtaja Riikka-Maria Lemminki, jolla on yli 20-vuoden kokemus kansainvälisestä digimarkkinoinnista. Riikka-Maria on edelleen kädet savessa kehittämässä useiden kansainvälisten yritysten diginäkyvyyttä ja suosittu hakukoneoptimoinnin kouluttaja.


Aika: 15.6.2021 10.00 - 15.6.2021 12.00
Paikka: GoToWebinar

Jäsenille ilmainen: 10.6.2021 Miten rakentaa markkinointipalveluiden hinnoittelu vuonna 2021?

“One size won´t fit all.” Luovan työn hinnoittelu ei ole helppoa. Toisen tunti on toisen kolme. Miten löytää palveluntarjoajien kanssa molempia osapuolia innostavat hinnoittelumallit, välttää maksamasta tyhjästä ja kehittää yhteistyötä osin tulospohjaisella hinnoittelulla?

Keskustelua herättelee Petri Matero, markkinoinnin topliner (Topliner) sekä toimitusjohtaja ja strategi (Materock Oy). Yli 20 vuotta mainostoimiston pöydän takana on tuonut näkemystä ja kokemusta hinnoitteluun ja markkinoinnin ja myynnin palveluiden hankintaan, jota Matero käyttää hyödyksi nykyään johdon konsultin työssään.


Aika: 10.6.2021 10.00 - 10.6.2021 11.00
Paikka: GoToWebinar ja eLearningAcademy

9.6.2021 Luovuus ja markkinoinnin insight

Onnistunut markkinointi perustuu vahvaan ymmärrykseen, jonka päälle lähdetään rakentamaan luovaa ratkaisua. Tässä webinaarissa BONDin asiantuntijat esittelevät case-esimerkein, miten asiakasymmärrys ja insight valjastetaan osaksi strategiaa, ja miten näiden pohjalta syntyy tuloksellisia ja voittavia luovia. Millainen on matka markkinoinnin insightista luovaan ratkaisuun?

 


Aika: 9.6.2021 10.00 - 9.6.2021 11.30
Paikka: GoToWebinar ja eLearningAcademy

8.6.2021 Someauditointi somekanavien laadun mittarina

Kannattaako somessa oikeasti olla? Mikä on sometilien tarkoitus osana markkinointia? Tässä webinaarissa Kuulu Oy:n asiantuntija Jenny Lohiniva käy läpi sometilien merkitystä ja käyttöä osana markkinointistrategiaa.


Aika: 8.6.2021 10.00 - 8.6.2021 11.30
Paikka: GoToWebinar ja eLearningAcademy

Kaikille maksuton: 2.6.2021 Amazonin mahdollisuudet yrityksille

Amazon on maailman isoin verkkokauppa, joka haastaa jatkuvasti kilpailijoitaan huippuunsa hiotulla logistiikallaan, asiakaskeskeisellä palvelullaan ja jatkuvasti ajan hermolla olevilla innovaatioillaan. Tässä webinaarissa saamme kuulla Amazonin itsensä kertomana, millaiset yritykset hyötyvät Amazonista myyntikanavana ja mitä mahdollisuuksia Amazon tarjoaa. Käymme läpi myös B2B-yrityksille suunnattua Amazon Business-palvelua.

Webinaarissa mukana:

Amazon Sweden
Retime Agency


Aika: 2.6.2021 10.00 - 2.6.2021 11.30
Paikka: GoToWebinar ja eLearningAcademy

1.6.2021 Erotu videolla – etäesiintymistaitojen perusteet

Etäesiintymisestä on tullut koronapandemian myötä arkea. Erottuminen ja vaikutuksen tekeminen videolla vaatii kuitenkin muuta kuin tuhruisen Teams-videon tai kotikutoisen webinaaristudion. Tässä webinaarissa Source Creativen luova johtaja Jaakko Kantola jakaa opit vakuuttavan esiintymisen taustalla.


Aika: 1.6.2021 10.00 - 1.6.2021 11.00
Paikka: GoToWebinar

27.5.2021 Mediaseuranta ja median murros

Mitä on mediaseuranta vuonna 2021? Media on ollut murroksessa jo pitkään ja entistä useammat valtamediat siirtyneet maksumuurien taakse. Mitä ja miten nykyajan mediaa voidaan seurata ja mitata ja mitä näillä tuloksilla tulisi tehdä? Mikä on ansaitun median arvo? Tässä webinaarissa asiantuntijamme käy läpi median murrosta ja mediaseurannan moderneja mahdollisuuksia.


Aika: 27.5.2021 10.00 - 27.5.2021 11.00
Paikka: GoToWebinar

Jäsenille ilmainen: 26.5.2021 Markkinointikumppanien kilpailuttaminen ja valinta

Mitkä tekijät ovat onnistuneen markkinointikumppanien kilpailutuksen ja valinnan takana? Tässä tilaisuudessa keskustelemme markkinointikumppanuudesta eri näkökulmista ja pohdimme, mitkä tekijät vaikuttavat onnistuneeseen kilpailutukseen ja takaavat pitkän, toimivan yhteistyön.


Aika: 26.5.2021 10.00 - 26.5.2021 11.30
Paikka: GoToWebinar

25.5.2021 Digimarkkinoinnin menestysresepti

Digitaalinen markkinointi voi vaikuttaa mystiseltä salatieteeltä, mutta on kuitenkin kaukana siitä. Vaikka usein luullaan, että digimarkkinointi nojaa pääasiassa teknologiaan, oikeasti se on kuitenkin 90% ihmistyötä ja vain 10% tekniikkaa. Ihmisen on nimittäin suunniteltava järkevä kokonaisuus, jota on mahdollista noudattaa päivästä ja viikosta toiseen. Tulokset tulevat varmasti, kun käytössä on sopiva yhdistelmä suunnitelmallista tekemistä ja kokeilukulttuuria.


Aika: 25.5.2021 10.00 - 25.5.2021 11.30
Paikka: GoToWebinar ja eLearningAcademy

20.5.2021 Vaikuttavan kuvan anatomia

Kuva on voimakas viestintäväline ja sillä kiinnitetään yleisön huomio. Mutta mitkä tekijät vaikuttavat kuvan vaikuttavuuteen? Miten otetaan hyvä kuva? Ja kuka omistaa kuvien oikeudet? Tässä webinaarissa ammattivalokuvaaja ja vuoden 2021 freelancejournalisti Vesa Tyni käy läpi käytännönläheisesti hyvän kuvan anatomiaa ja jakaa parhaat vinkit niin valaistuksen, sijoittelun kuin värienkin valintaan eri tarkoituksiin.


Aika: 20.5.2021 14.00 - 20.5.2021 15.00
Paikka: GoToWebinar

Jäsenille ilmainen: 19.5.2021 Lääkemarkkinoinnin aamu

Mitä tulee ottaa huomioon lääkkeiden markkinoinnissa? Lääkemarkkinoinnin aamussa käymme asiantuntijoiden opastuksella läpi, miten lääkemarkkinointia ja lääkeinformaatiota tulee suunnata kuluttajille ja terveydenhuollon ammattihenkilöille.


Aika: 19.5.2021 09.00 - 19.5.2021 11.00
Paikka: GoToWebinar

18.5.2021 How To Organize Successful Virtual Events

What elements make a virtual event successful? What are the most common pitfalls? Join our virtual event to learn and experience how successful virtual events are organized!


Aika: 18.5.2021 10.00 - 18.5.2021 12.00
Paikka: GoToWebinar

Kaikille maksuton: Näin aloitat TikTok-mainonnan

TikTok -mainonta on täällä! TikTok otti vuonna 2020 valtavan loikan käyttäjämäärissä, jolloin myös Suomen aktiivisten käyttäjien määrä triplaantui 1,6 miljoonaan.
TikTok ei ole enää vain nuorten hassuttelumedia, vaan täysiverinen kilpailija olemassa oleville kanavillle. Monella Euroopan markkinalla TikTok on ottanut ensimmäisen sijan käytetyimpänä ja ladatuimpana sosiaalisen median alustana.


Aika: 12.5.2021 10.00 - 12.5.2021 11.30
Paikka: GoToWebinar ja eLearningAcademy

11.5.2021 Aitoa arvoa automatisoinnilla – markkinoinnin automaatio & asiakasymmärrys

Hälyttävän suuri osuus markkinoinnin automaatioprojekteista jää puolitiehen. Ne tehdään liian teknisestä näkökulmasta ja asiakas on vaarassa unohtua. Automaatioprojekti syö paljon aikaa ja rahaa, joten tukevan perustan rakentaminen on tärkeässä roolissa. Tässä webinaarissa saat vastauksen siihen, miten markkinoinnin automaatio, palvelumuotoilu ja kasvuhakkerointi liittyvät toisiinsa.


Aika: 11.5.2021 10.00 - 11.5.2021 11.30
Paikka: GoToWebinar

5.5.2021 Marketing in Middle East and Africa

How to create a clear and efficient marketing strategy in Middle East and Africa? In this webinar, our expert Tomi Saikkonen will introduce relevant digital channels in Middle East and Africa and the best methods on how to reach your audience.


Aika: 5.5.2021 10.00 - 5.5.2021 11.00
Paikka: GoToWebinar

Jäsenille ilmainen: 4.5.2021 Evästeet ja niiden jälkeinen aika

Google on luopumassa monelle markkinoijalle tärkeistä kolmannen osapuolen evästeistä. Mitä tämä käytännösä tarkoittaa ja miten muutos vaikuttaa mainontaan eri kanavissa? Tässä webinaarissa SOK Median Markkinointiteknologian ja digitaalisen mainonnan asiantuntija Anssi Juusela käy kolmansien osapuolten jättämää aukkoa ja sitä, mitä mainostajan tulisi nyt ottaa huomioon.


Aika: 4.5.2021 10.00 - 4.5.2021 11.00
Paikka: GoToWebinar ja eLearningAcademy

28.4.2021 Markkinointibudjetin rahoitusvaihtoehdot – kasvun nopeuttaminen markkinointibudjettia rahoittamalla

Markkinointi on investointi joka luo kasvua, mutta takaisinmaksuaika on pitkä. Kasvunopeuden maksimointi ja etenkin pitkäaikaisen tuoton maksimointi brändiä rakentamalla edellyttää etupainotteisia investointeja, jolla voi olla negatiivinen vaikutus brändin kassavirtoihin.

Webinaari on suunnattu markkinointipäättäjille, jotka haluavat syventää osaamistaan markkinointibudjetin kassavirtalaskelmasta sekä budjetin eri rahoitusvaihtoehdoista.


Aika: 28.4.2021 10.00 - 28.4.2021 11.00
Paikka: GoToWebinar

27.4.2021 Jäsenille ilmainen: Mainonnan eettinen neuvosto ja hyvän tavan mukainen mainonta

Erottuakseen mainonnan ylitarjonnasta, mainoksen tulee herättää huomiota ja erottua joukosta. Välillä huomioarvon saaminen saattaa kuitenkin johtaa siihen, ettei markkinointi ole enää hyvän tavan mukaista. Mainonnan eettisen neuvoston tehtävänä on tarkastella ja antaa lausuntoja mainonnan eettisyydestä: esimerkiksi lapsille sopimattomista sisällöistä ja syrjivästä mainonnasta.

Tässä virtuaalitapahtumassa mainonnan eettisen neuvoston pääsihteeri Paula Paloranta esittelee esimerkkitapauksia neuvoston käsittelemistä tapauksista, joiden kautta voimme oppia ymmärtämään paremmin mainonnan eettisiä kysymyksiä. Tilaisuudessa ei ole tarkoitus osoitella ketään sormella, vaan pyrkiä oppimaan toinen toistemme virheistä. Tässä tilaisuudessa emme myöskään ota kantaa siihen, miten esimerkkitapauksessa olisi pitänyt toimia emmekä käsittele kesken olevia tapauksia.


Aika: 27.4.2021 10.00 - 27.4.2021 11.00
Paikka: GoToWebinar

Jäsenille ilmainen: 22.4.2021 What is your brand doing in a cookieless world?

Explorer, Safari, Firefox, and now Chrome. The giant Google has announced the scheduled end of third party cookies from its browser by 2022. Advertisers are already grinding their teeth: with Chrome covering 60% of the online advertising market, it will soon be impossible to collect data via third-party cookies.
Third-party cookies are useful for advertisers to create targeted ads and collect information about users’ interests and purchase intentions. First-party data appear to be a suitable strategy shift. This data enables the collection of accurate, qualitative and relevant information for your business.


Aika: 22.4.2021 10.00 - 22.4.2021 11.00
Paikka: GoToWebinar

21.4.2021 ABC’s of Marketing Psychology

Have you ever wondered why you buy one product over another or why you react to advertising? People as buyers are irrational and your decisions are motivated by a number of factors. Marketing psychology anticipates buyer behavior by understanding our cognitive biases. This course helps you to understand human behavior and how consumer behavior can be influenced by a range of factors. You will be introduced to basic marketing psychology and get tools to affect people’s decision making.


Aika: 21.4.2021 13.00 - 21.4.2021 15.00
Paikka: GoToWebinar