Rajaa hakutuloksia
Tulevat koulutukset
21.3.2024 Tekijänoikeus ja juridiikka AI:n luomissa sisällöissä
Generatiivinen AI on otettu käyttöön rytinällä organisaatioissa sekä USA:ssa että EU:ssa. Tunnettuihin generatiivisen AI:n työkaluihin kuten ChatGPT ja Dall-E liittyy kuitenkin merkittäviä tekijänoikeuksiin liittyviä riskejä. Generatiivisen AI:n käyttämät corpukset (koulutusmateriaali) sisältävät usein tekijänoikeuksilla suojattuja aineistoja, joiden käyttöön ei ole pyydetty tai saatu lupaa. Toisaalta generatiivisen AI:n ohjelmistot voivat myös tuottaa ”teoksia”, jotka sisältävät kokonaisia suojattuja, kolmansien osapuolien omistamia teoksia tai ainakin tekijänoikeudellisesti relevantteja osia teoksista. Vähintään yhtä suuri ongelma liittyy generatiivisen AI:n tuottamien sisältöjen omaan tekijänoikeuteen. Syntyykö AI:n generoimaan sisältöön tekijänoikeus? Kuka on tämän mahdollisen tekijänoikeuden omistaja? Käymme koulutuksessa läpi generatiivisen AI:n tekijänoikeuksiin liittyviä kysymyksiä, sekä miten niihin liittyviä riskejä voidaan mitigoida.
4.4.2024 SEO 5: SEO-kirjoittaminen ja sisällöntuotanto
Mitä asioita ottaa huomioon SEO-sisällöntuotannossa ja tekstin hakukoneoptimoinnissa? Mitä on SEO-copywriting ja kuinka sitä tehdään? Kuinka avainsanoja tulisi hyödyntää verkkosivujen sisällössä? Miten voin hyödyntää tekoälyä SEO-sisällöntuotannossa? Mitkä työkalut SEO-sisällöntuotantoon?
Tässä webinaarissa asiantuntijamme Ulla Ristkari-Ryynänen käy läpi käytännönläheisesti ja esimerkein hakukoneoptimoidun sisällöntuotannon perusteita.
Pakosta potentiaaliksi – vastuullisuusmarkkinoinnin verkkokurssi
Kun puhutaan vastuullisuudesta, tietoa ja käytännön taitoa on vaikeaa saada kompaktissa paketissa. Vastuullisuuskoulutusten sisällöt painottuvat tällä hetkellä enemmän strategiseen tasoon ja/tai kestävyysraportointiin. Käytännön taso puuttuu agendoilta ja avoimia kysymyksiä on paljon.
• Miten lisätä kysyntää vastuullisuusmarkkinoinnin avulla?
• Miten tunnistaa olennaiset vastuullisuusteemat?
• Miten yhdistää vastuullisuus ydinliiketoimintaan?
• Miten muodostaa mielenkiintoiset ja vaikuttavat viestit?
• Miten huomioida direktiivit ja lait?
Mutta ei hätää! Nyt voit ilmoittautua Marketing Finlandin ja vastuullisuusmarkkinointitoimisto Susta Partnersin toteuttamalle verkkokurssille, jossa voit edistää vastuullisuusmarkkinoinnin osaamistasi vaiheittain, omassa aikataulussasi.
Lupaamme välttää jargonia ja keskittyä konkretiaan. Käymme myös oppimistehtäväsi läpi ja annamme palautetta. Kurssin suoritettuasi saat “Vastuullisuusmarkkinoinnin osaaja” -osaamismerkin.
Verkkokurssi toteutetaan Marketing Finlandin ja Susta Partnersin yhteistyönä.
10.4.2024 How can you innovate differently in a competitive landscape?
In this webinar, we provide empirical evidence of how important it is to connect your innovation to other areas of business. Innovation is the rocket fuel for differentiation. Drive brand growth with connected innovation!
Target group: Innovators, brand builders
The webinar is free of charge and held in English.
0.00 €
11.4.2024 SEO 6: Psykologisella vaikuttamisella parempaan konversioon
Miten saat visuaalisella materiaalilla aiempaa parempia tuloksia yli 95% varmuudella?
Käyttäytymistieteet ja psykologia tarjoavat arvokasta tietoa ja ymmärrystä ihmisten mielen toiminnasta, motivaatiosta ja päätöksenteosta. Tällainen kokeellisesti tutkittu tietoa auttaa sinua suunnittelemaan markkinointimateriaalia niin, että se kiinnittää katsojan huomion oikeisiin asioihin, sekä tuottaa oikein valituilla visuaalisilla elementeillä ja teksteillä aiempaa paremman tuloksen. Käyttäytymistieteitä ja psykologiaa hyödyntämällä voit siis suunnitella markkinointimateriaalia, joka resonoi paremmin kohdeyleisösi kanssa ja vaikuttaa myönteisesti heidän päätöksentekoonsa. Koulutus sopii myös tueksi verkkosivujen suunnitteluun markkinointipsykologian näkökulmasta.
17.4.2024 Reseptinä luovuus, AI, vaikuttajat ja Gen Z
Miten hyödyntää generatiivista tekoälyä markkinoinnissa? Tässä webinaarissa sukellamme aiheeseen case-esimerkin kautta. Hartwallilla AI:ta on hyödynnetty muun muassa kuluttajien osallistamisen välineenä. Uuden Cult-energiajuoman suunnitteluun osallistettiin tekoälyn avulla tuhansia nuoria aikuisia. Tiktokissa toteutetussa aktivoinnissa hyödynnettiin myös mikrovaikuttajia ja omaa, ilmaista mediaa. Lopputuloksena on kenties ensimmäinen suomalainen AI:n avulla luotu kuluttajatuote, joka saapuu kauppojen hyllyille tänä keväänä.
7.5.2024 SEO 7: Linkitykset ja niiden hyödyntäminen
Tässä webinaarissa puhutaan ulkoisten sekä sisäisten linkkien merkityksestä ja niiden hyödyntämisestä hakukoneoptimoinnissa. Tarkoitus on antaa osallistujille riittävä tieto linkitysten rakentamiseen sekä kyky suunnitella linkityksiä osana hakukoneoptimointia.
Asiantuntijamme käy läpi myös linkitysten teknistä puolta sekä niihin liittyviä sudenkuoppia.
14.5.2024 Urapolut markkinoinnissa
Markkinointiala tarjoaa herkullisia näköalapaikkoja ja urapolkuja erilaisiin yrityksiin ja organisaatioihin, niin kotimaassa kuin kansainvälisestikin. Tämän päivän webinaarissa kuulemme Duunitorin Pohjoismaiden markkinointijohtajan Saara Holman uratarinan ja opimme, mitkä tekijät ovat olleet avainasemassa hänen urapolullaan ja markkinoinnissa yleensä.
Puheenvuoron saa myös uraohjaaja ja psykologi Päivi Montgomery, joka antaa sinulle parhaat käytännön vinkit oman urapolun rakentamiseen ja unelmaduunin löytämiseen.
30.5.2024 SEO 8: Kansainvälinen hakukoneoptimointi
Tässä webinaarissa tarkastelunäkökulmana on kansainvälinen hakukonenäkyvyyden rakentaminen. Kurssin tavoitteena on antaa osallistujille edellytykset sekä suunnitella että toteuttaa hakukoneoptimointia eri markkina-alueilla. Kurssi sisältää käytännön esimerkkejä, mutta myös strategisia näkökulmia digitaalisen näkyvyyden kehittämiseen. Suosittelemme kurssille osallistuville SEO-koulutuskokonaisuutta tai vähintään SEO-perusteet kurssia.
11.6.2024 GTM server-side – tagien hallintaa palvelinpuolella
Webinaari käsittelee Google Tag Managerin (GTM) merkitystä digitaalisessa markkinoinnissa ja keskittyy erityisesti palvelinpuolen tagien hallintaan.
Tutustumme yleistasolla Google Tag Manageriin ja sen rooliin digitaalisessa markkinoinnissa. Käymme läpi GTM:n peruselementtejä markkinointinäkökulmasta sekä palvelinpuolen tagien hallinnan merkitystä ja relevanssia markkinoijille esimerkkien kautta. Ymmärrät koulutuksen jälkeen tagien hallinnan hyödyt esimerkiksi sivuston suorituskyvyn parantamisessa ja datan tarkkuuden lisäämisessä ja osaat varautua yleisimpiin haasteisiin ja muihin huomioonotettaviin seikkoihin.
Saat opastusta käytännön tekemiseen mm. palvelinpuolen säiliön perustamiseen ja tagien määrittämiseen sekä tekniikoita ja työkaluja tagien testaamiseen ja vianmääritykseen. Tutustumme käytännön käyttötapauksiin ja tehokkaisiin toteutuksiin. Osallistujille on varattu aikaa myös kysymysten esittämiseen.
Marketing Finland Academy
Marketing Finlandin koulutukset nyt joustavasti verkko-opintoina Marketing Finland Academyn lisenssillä alkaen 39 e/kk!
Marketing Finland Academyssä on yli 500 markkinoinnin ja viestinnän alan koulutusta, kouluttajina ovat alan parhaimmat asiantuntijat Suomesta ja maailmalta. Lisenssillä voit ilmoittautua mukaan kaikkiin viikoittaisiin livewebinaareihimme sekä katsoa alustalla jo olemassa olevia koulutuksia, kun se sinulle sopii.
Tervetuloa mukaan ylläpitämään osaamistasi sekä oppimaan uutta!
Tuotteella näkyvä ajankohta ei liity tuotteeseen.
468.00 €
1548.00 €
129.00 €
239.00 €
Menneet koulutukset
13.3.2024 Kenen käsissä on brändisi tulevaisuus?
Taloustutkimus Lab esittää kiinnostavia näkymiä siihen, miten ihmisiin voidaan vaikuttaa arvoihin vetoamalla, sekä miten eri sukupolvien arvot eroavat toisistaan. Lisäksi kerromme, miten sekä suomalaisten arvomaisemassa että brändien arvostuksessa on maantieteellisiä eroja, joita ei kannata jättää huomioimatta. Lopuksi avaamme vielä paikkatiedon merkitystä ja hyödyntämistä brändimarkkinoinnissa – mitä mahdollisuuksia ja haasteita paikkatiedon hyödyntämiseen liittyy.
12.3.2024 SEO 4: Videot, kuvat ja animaatiot SEO:n tukena
Tässä koulutuksessa sukellamme syvälle hakukoneoptimointiin ja opimme, kuinka videot, kuvat ja animaatiot voivat tehostaa hakukoneoptimointia (SEO). Tarkastelemme, miten visuaalinen sisältö ei ainoastaan rikasta verkkosivujasi, vaan myös parantaa niiden näkyvyyttä hakukoneissa tai voi jopa heikentää näkyvyyttä. Koulutuksessa käydään läpi kuvien, videoiden ja animaatioiden käyttöä verkkosivustolla sekä niihin liittyviä strategioita. Pohdimme myös, kuinka AI voi auttaa luomaan visuaalista sisältöä sekä miten hakukoneet suhtautuvat AI:n tuottamiin sisältöihin. Tämä käytännönläheinen hakukoneoptimoinninkoulutus tarjoaa tietoa visuaalisten elementtien käytöstä hakukoneoptimoinnista sekä esittelee niihin liittyviä mahdollisuuksia.
5.3.2024 Tekoäly työkaverina – näin muotoilet hyviä kehotteita
Meillä viestijöillä ja markkinoijilla on uusi työkaveri: tekoäly! Mutta miten kehotat sitä tavalla, jolla saat aikaiseksi laadukasta, halutun sävyn mukaista sisältöä – geneerisen hötön sijaan?
Tässä webinaarissa viestintätoimisto Kaiun asiantuntijat vievät kuulijat opastetulle kierrokselle kehotemuotoilun ytimeen. Koulutus on tarkoitettu kaikille viestinnän ja markkinoinnin ammattilaisille, jotka käyttävät tai ovat kiinnostuneita käyttämään tekoälyä työssään.
Koulutuksessa sukelletaan yleisestä pinnasta ja mahdollisuuksien tarkastelusta syvemmälle siihen, miten kehotteita eli prompteja kannattaa laatia.
Tule mukaan ja ota kehotemuotoilun käytännöistä kattava koppi tunnissa!
Vuoden Toimisto 2024 -voittajat ja Marketing Finland Barometri
Tule mukaan jännittämään Vuoden Toimisto 2024 -palkinnon saajia! Asiakkaat ovat jälleen rankanneet vuoden parhaat markkinointiviestinnän toimistot ja gloriaa jaetaan tänään!
Kuulemme, mitä asiakkaat ovat näissä toimistoissa arvostaneet ja sukellamme samalla myös Marketing Finlandin julkaiseman markkinointibarometrin tuloksiin – mitkä ovat merkittävimmät trendit markkinointiviestinnän ostoissa juuri nyt.
Barometri 2023 tarjoaa syvällisen katsauksen markkinointiviestintäostajien nykyisiin painopisteisiin. Markkinoinnin trendit heijastavat myös laajempia yhteiskunnallisia muutoksia ja digitalisaation vauhtia. Marketing Finlandin toimitusjohtaja Riikka-Maria Lemminki esittelee raportin tulokset sekä kiinnostavimmat ilmiöt.
Vuoden Toimisto 2024 -tutkimus puolestaan antaa toimistojen asiakkaille tilaisuuden arvostaa toimistot järjestykseen mm. innovatiivisuuden, tehokkuuden ja asiakaslähtöisyyden perusteella. Tutkimus paljastaa, mitä asiakkaat odottavat toimistoilta, mitä arvostetaan ja mitkä tekijät vaikuttavat toimiston vaihtopäätökseen. Vuoden Toimisto -tutkimuksen toteuttava tutkimustoimisto Regi avaa tutkimuksen sisältöä tarkemmin tapahtumassa.
Vuoden Toimisto 2024 -raportti ja Marketing Finlandin Markkinointibarometri tarjoavat yhdessä arvokasta tietoa ja näkemyksiä siitä, miten markkinoinnin ja viestinnän ala kehittyy ja millaisia vaatimuksia asiakkaat asettavat toimistokumppaneilleen.
Tapahtuman päätteeksi palkitaan Vuoden Toimisto 2024 -voittajatoimistot.
Tapahtumapaikkana on Korjaamo Kulmasali ja tapahtuma-aika on torstai 29.2.2024 kello 14-16.00.
Ilmoittautumiset 26.2.2024 klo 15:een mennessä!
29.2.2024 AI markkinoinnin analytiikassa
Tässä webinaarissa tutustumme tekoälyn rooliin nykyaikaisessa markkinoinnin analytiikassa. Opimme, kuinka tekoälyalgoritmit käsittelevät massiivisia tietomääriä, paljastavat trendejä ja ennustavat asiakaskäyttäytymistä optimoiden samalla markkinointistrategiat.
Käymme läpi johtavia tekoälytyökaluja ja -teknologioita markkinoinnin analytiikassa. Pohdimme myös laadukkaan datan keräämisen tärkeyttä ja tekoälyn roolia datan hallinnassa. Näemme, kuinka tekoäly automatisoi datan käsittelyn mahdollistaen tarkemman analyysin.
Kurssi syventyy myös tekoälyn vaikutukseen asiakassegmentoinnissa ja personoinnissa sekä ennustavan analytiikan mahdollisuuksiin markkinoinnissa. Käsittelemme myös tekoälyn käytön haasteita, kuten tietosuojaongelmia ja algoritmien mahdollista puolueellisuutta.
Lopuksi kurssi sisältää käytännön demon, interaktiivisen kysymys- ja vastausosion sekä vinkkejä lisäoppimateriaaleihin, jotka auttavat osallistujia syventymään markkinoinnin analytiikan ja tekoälyn maailmaan. Tervetuloa mukaan oppimaan ja keskustelemaan!
27.2.2024 Tekoäly etiikan valokeilassa
AI vyöryy päälle joka suunnasta ja haastaa perinteiset työmallit ja ajatukset.
Mitä tästä pitäisi ajatella? Mitä tehdä ja miten varautua muuttuvaan toimintaympäristöön?
Ja ennen kaikkea – mikä on eettisesti kestävää?
15.2.2024 Markkinoinnin psykologiaa johtotehtäviin
Käyttäytymistieteet, psykologia ja neurotieteet ovat tutkineet kymmenien vuosien ajan ihmisten (osto)käyttäytymistä, ja sitä miten tuohon käyttäytymiseen voidaan vaikuttaa. Useita vakiintuneita uskomuksia on todennettu vääriksi, ja tehokkaita keinoja vaikuttaa asiakkaisiin paljastettu. Enää sinun ei tarvitse arvailla, kurssilla opimme miten asenteisiin ja käyttäytymiseen voidaan vaikuttaa ja miten erilaisia vaikuttamiskeinoja käytännössä hyödynnetään erilaisissa tilanteissa. Teidänkään asiakkaidenne aivot eivät toimi rationaalisesti: https://www.hs.fi/kotimaa/turku/art-2000009154451.html.
Effie Awards Finland 2023 -gaala 15.2.2024
On aika nostaa esiin vuoden 2023 rohkeimmat ja tehokkaimmat markkinointiviestintäkampanjat!
Effie Awards Finland palkitsee huipputekijät ja -kampanjat viehättävässä Pikku-Finlandiassa Helsingissä torstaina 15.2.2024 klo 17:30 alkaen. Lähde mukaan juhlimaan ja lunasta illalliskorttisi early bird-hintaan 7.1.2024 mennessä!
14.2.2024 SEO 3: Hakukoneoptimoinnin tekninen kulma
Tämä kurssi on suunniteltu antamaan osallistujille hyvä ymmärrys siitä, miten verkkosivuston tekniset tekijät vaikuttavat sen sijoittumiseen hakukoneiden tuloksissa.
Kurssilla käsitellään, miten sivuston teknisiä elementtejä voidaan optimoida hakukoneiden löydettävyyden parantamiseksi. Käymme läpi tärkeimpiä tekniikoita ja parhaita käytäntöjä, jotka auttavat sivustosi erottumaan kilpailijoista. Osallistujien ei tarvitse olla aiemmin osallistuneet hakukoneoptimoinnin kursseille, mutta aiempi perustason tietämys hakukoneoptimoinnista voi olla hyödyksi.
Kurssilla käsiteltävät aiheet sisältävät, mutta eivät rajoitu vain:
· Koodin validius: Miten puhtaat ja standardien mukaiset koodikäytännöt vaikuttavat sivuston hakukonenäkyvyyteen.
· Sisältömerkinnät: Opettelemme, miten tehokkaat ja selkeät sisältömerkinnät parantavat sivuston indeksointia.
· Sivuston latausnopeus: Tutustumme sivuston latausnopeuden merkitykseen ja keinoihin sen optimoimiseksi.
· Sivustokartta: Selvitämme, miten sivustokartat auttavat hakukoneita ymmärtämään sivustosi rakennetta.
· Strukturoitu sisältö: Käymme läpi strukturoitua sisältöä ja sen roolia hakukoneoptimoinnissa.
13.2.2024 SEO 2: Hakusanojen valinta ja tehokas hyödyntäminen
Tällä kurssilla keskitymme hakusanojen valintaan ja tehokkaaseen hyödyntämiseen. Kurssilla tutustutaan erilaisiin työkaluihin, jotka auttavat hakusanojen valinnassa sekä tapoihin hyödyntää hakusanoja sisällöissä. Kurssi antaa valmiudet suunnitella hakukoneoptimointia ja tuottaa hakukoneystävällistä sisältöä. Suosittelemme tämän kurssin rinnalle ”SEO- kirjoittaminen ja sisällöntuotanto” -kurssia (4.4.2024).
13.2.2024 Super Bowl LVIII Markkinointiseminaari
SAVE THE DATE: SUPER BOWL LVIII MARKKINOINTISEMINAARI
Liity mukaan perinteiseen markkinointiseminaariin, jossa ruodimme edellisen illan Super Bowl pelin sekä tämän vuoden Super Bowl mainoskattauksen. Super Bowl LVIII -otteluanalyysi tarjoaa kattavan näkymän tapahtuman strategisiin ja luoviin aspekteihin.
Tämän vuoden teemana on luovuus ja se, miten maailman kalleimmat mainossekunnit hyödynnettiin lineaarisessa televisiossa. Tapahtuman kohokohtana on urheilumarkkinoinnin huippuammattilaisten paneelikeskustelu. Osallistumalla saat arvokkaita oivalluksia ja inspiraatiota alan johtavilta mielipidevaikuttajilta.
8.2.2024 Vastuullisen markkinoinnin ja viestinnän sertifikaatti
Opi, miten vastuullisuus muuttaa markkinointia ja viestintää – ilmoittaudu mukaan helmikuussa 2024 alkavaan Vastuullisen markkinoinnin ja viestinnän sertifikaattiohjelmaan!
Toteutamme markkinoinnin ja viestinnän päättäjille sekä yritysjohdolle sertifikaattiohjelman, joka ohjaa markkinoinnin tekijöitä vastuullisempaan päätöksentekoon ja auttaa välttämään vastuullisuuden sudenkuoppia.
Koulutusohjelmassa tarkastelemme yrityksen liiketoimintaa vastuullisuuden eri näkökulmista ja tutustumme asiantuntijoiden opastuksella keinoihin, joilla markkinoinnin ja viestinnän avulla voidaan edistää vastuullisuutta.
6.2.2024 Sustainable Brand Index
FREE FOR MEMBERS!
Welcome to an inspiring webinar together with Marketing Finland, SB Insight and Atria!
The theme of the webinar is “how to achieve effective sustainability communication” with SB Insight’s founder and CEO, Erik Elvingsson Hedén and Nanna Järvinen, Vice President of Brand and Marketing at Atria.
Get insights into market trends across 36 industries, explore changes in consumer attitudes and discover how trust in sustainability communication has evolved over the past three years. Hear Erik and Nanna share the challenges and successes of the food industry’s sustainability journey and Atria’s approach to sustainability communication. Don’t miss this inspiring discussion on the future of sustainable branding!
1.2.2024 Voittava kilpailustrategia
Kilpailut ovat loistava tilaisuus näyttää taitosi ja saavutuksesi markkinoinnin ja viestinnän maailmassa, mutta ne vaativat huolellista suunnittelua ja strategista ajattelua. Tämä koulutus tarjoaa syvällistä tietoa siitä, miten voit suunnitella voittavan kilpailustrategian ja toteuttaa kilpailuihin osallistumisen esimerkiksi Cannes LIONS, Effie ja Finnish Comms Awards -kilpailuissa. Opit askel askeleelta, miten voit luoda vaikuttavia kilpailutöitä ja samalla säästää arvokkaita resursseja.
31.1.2024 Televisiomaailman tuoreet tuulet
Ajankohtaista tietoa televisiomaailmasta: CTV, FAST, HVOD. Millaista kehitystä näemme kuluttajan katsomistottumuksissa ja mihin digitaalinen televisiomaailma on kehittymässä?
24.1.2024 Tekoäly viestijän työssä – ChatGPT ja luovat työkalut
Näin käytät ChatGPT:tä ja muita luovan tekoälyn työkaluja työsi tukena!
Tässä webinaarissa keskitymme tekoälyn käyttöön viestintätyön tukena. Koulutus sopii parhaiten viestinnän ammattilaisille, asiantuntijoille ja heille, jotka tekevät viestintää oman työnsä ohessa. Myös muut aiheesta kiinnostuneet ovat tervetulleita mukaan!
Tutustumme luovan tekoälyn ja eri työkalujen tämän hetken ajankohtaiseen tilanteeseen ja opimme, miten eri työkaluja voimme työmme tukena käyttää. Tarkastelemme tekoälyä viestijän arjessa niin mahdollisuuksien, käytännön hyödyntämisen, haasteiden kuin etiikan kautta.
Keskitymme tekstipohjaisiin keskustelevan tekoälyn työkaluihin ja näet esimerkkejä mm. ChatGPT:stä sekä Bingin ja Google Bardin maksuttomista työkaluista koulutushetkellä. Osallistujana saat vinkkejä myös kehotteiden perustason laatimiseen ja voit halutessasi testata haluamiasi työkaluja webinaarin aikana tai sen jälkeen. Työkaluja ei tarvitse olla itsellä käytössä ennen koulutusta eikä niiden käyttöä webinaarin aikana edellytetä.
Koulutus auttaa ymmärtämään, mistä tekoälykeskustelussa on kyse, mitä viestintää tekevien henkilöiden olisi aiheesta hyvä tietää ja millaisilla askelilla tekoälyn voisi ottaa itse käyttöön. Webinaarissa käymme läpi myös sitä, miten organisaatioissa aiheeseen olisi syytä valmistautua ja mitkä ovat tekoälyä koskevat säädökset webinaarihetkellä.
18.1.2024 SEO 1: Hakukoneoptimoinnin perusteet
Tämä koulutus on yleiskatsaus hakukoneoptimointiin ja toimii hakukoneoptimoinnin webinaarisarjan ensimmäisenä osana. Kurssi tutustuttaa sinut hakukoneiden toimintaan sekä algoritmeihin. Kurssin jälkeen ymmärrät, miten voit vaikuttaa verkkosivustosi löydettävyyteen hakukoneissa sekä millaisia hakukoneoptimoinnin työkaluja käytössäsi on. Kurssi lähestyy aihetta käytännönläheisesti antaen sinulle konkreettisia vinkkejä.
16.1.2024 Aktivoi ja sitouta yleisö pelillistetyillä sisällöillä
Miten jatkuvan kiireen ja sisältötulvan keskellä saadaan kiinnitettyä huomio oman brändin viestille? Markkinoinnin pelillistämisessä on kyse interaktiivisuudesta ja oman kohderyhmän aktivoimisesta: Kun ihminen voi itse osallistua, sisältöön keskitytään ja se sisäistetään paremmin. Markkinoinnista tulee sitouttavampaa.
• Mitä tarkoittaa pelillistäminen markkinoinnissa ja miksi se toimii?
• Pelillistämisen mahdollisuudet ostopolun eri vaiheissa
• Oman datan rikastaminen pelillistämisen avulla
11.1.2024 Tervetuloa markkinointi 2024!
Tervetuloa aistimaan vuoden 2024 markkinointituulia!
Vuoden ensimmäisessä webinaarissa keskustelemme siitä, mitkä asiat muovaavat markkinointia tulevaisuudessa ja mitä tuoreen markkinointibarometrin tulokset kertovat. Opit ymmärtämään, miten strateginen luovuus on avainasemassa tekoälyvallankumouksen aikana ja miten voit hyödyntää tätä yhdistämällä luovuuden ja teknologian voiman. Tekoäly tarjoaa mahdollisuuksia nyt kaikenkokoisille yrityksille.
Lisäksi pureudumme ostokäyttäytymisen ja kuluttamisen ajankuvan muutoksiin vuonna 2024, jotta voit ennakoida ja sopeutua muuttuviin asiakastarpeisiin. Saat myös vinkkejä siitä, minne markkinointieurot kannattaa tänä vuonna investoida. Koulutus tarjoaa sinulle arvokasta tietoa ja taitoja, jotka auttavat menestymään markkinoinnissa alkaneena vuonna.
5.12.2023 Vaikuttajamarkkinoinnin mittaaminen
‘Mistä voi tietää, että vaikuttajat ovat oikeasti toimineet?’ on yksi yleisimpiä vaikuttajamarkkinointiin liittyviä kysymyksiä. Alalla usein raportoidaan sitoutuneisuusaste sekä muita sisältökohtaisia tuloksia, mutta miten todentaa vaikuttajamarkkinoinnin vaikutus liiketoiminnan tavoitteisiin? Toisin kuin luullaan, ratkaisuja todentamiseen on monia – tule kuulemaan parhaat vaihtoehdot ja valitse suosikkisi.
1.12.2023 Gaming ja esport -mahdollisuutena
Marketing Finland & SPOT ry järjestävät Espoon Metro Areenalla pe 1.12.2023 ‘Gaming & esport mahdollisuutena’ -seminaarin, joka tutustuttaa osallistujat pelimarkkinoinnin logiikkaan, malleihin sekä vastuullisuuskysymyksiin. Tässä käytännönläheisessä seminaarissa kuulet erilaisista tavoista tavoittaa ostovoimainen yleisö pelien kautta. Seminaariin osallistuvat pääsevät kokemaan Elisa Masters -turnauksen tunnelman.
Tilaisuus on tarkoitettu vain Marketing Finlandin ja SPOT Ryn jäsenille ja on osallistujille maksuton.
28.11.2023 Visuaaliset tunnisteet brändin rakentamisessa, osa3
Brändin ulkoiset tunnisteet ja visuaalinen ilme ovat kuluttajille brändin näkyvin osa. Ne vaikuttavat brändin vahvuuteen kuluttajien mielissä kahdella keskeisellä tavalla: helpottamalla brändin tunnistettavuutta ja rakentamalla toivottuja mielikuvia. Vain tunnistamalla brändiä vahvistavat tekijät ja ymmärtämällä niiden vaikutuksen myös emootioihin, pystymme rakentamaan yhdenmukaista brändiä kaikissa kohtaamispisteissä. Käymme tässä koulutuksessa läpi myös tekoälyn tuomat uudet mahdollisuudet tunnisteiden ja brändin visuaalisen ilmeen analysointiin.
23.11.2023 Vaikuttajamarkkinoinnin poikkeustilanteet
Miten turvaat, että käsitys yhteistyöstä ja sisältöjen käyttöoikeuksista on kaikilla osapuolilla sama? Mitä kompastuskiviä vaikuttajamarkkinoinnissa saattaa olla? Vaikuttajamarkkinoinnin suuren kasvun myötä myös erilaiset poikkeustilanteet ovat yleistyneet – tule paikalle, jotta osaat ennakoida erilaiset riskit ja kääntää ne jopa vahvuudeksi.
16.11.2023 Muotoiluajattelu osana markkinointia
Marketing Finlandin ja Muotoilusäätiön yhteiswebinaarissa Muotoilusäätiön toimitusjohtaja Heli Pöyry kertoo markkinoinnin tarpeisiin suunnatun muotoilun käytöstä sekä siitä, kuinka muotoiluajattelu edistää markkinoinnin suunnittelua ja toteutusta. Webinaarissa tarkastellaan myös aineettoman muotoilun antia sekä vastuullisuussymboleita. Webinaari on suunnattu kaikille muotoiluajattelusta kiinnostuneille markkinoinnin ja viestinnän tekijöille.
WEBINAARI ON KAIKILLE MAKSUTON.
26.10.2023 Verkkosivuston kehittäminen ja sen haasteet
Miten verkkosivu-uudistus toteutetaan ketterästi niin, että se helpottaa sivustoa päivittävien markkinoijien työtä?
Monet verkkosivustot uudistetaan isolla rahalla muutaman vuoden välein, sillä sivustopohja on kankea ja sitä on vaikea muokata organisaation tarpeiden muuttuessa. Sisällöntuottajat kokevat, että sivuston ylläpito ja päivittäminen on hankalaa ja aikaavievää tai vaatii runsaasti kehittäjien apua.
Sivuston helppo muokattavuus on ensiarvoisen tärkeää, jotta markkinointitoimenpiteet voivat onnistua. Tässä webinaarissa käymme läpi verkkosivu-uudistuksen yleisimmät sudenkuopat ja kerromme, kuinka ne vältetään.
24.10.2023 Mielikuvien valjastaminen brändiposition tueksi, osa2
Vahvoilla brändeillä on vankka asema kuluttajien mielissä. Ne ovat tunnettuja, merkityksellisiä ja erottuvat muista brändeistä. Brändiin liitettävät mielikuvat ovat keskeisessä asemassa vahvan brändiposition rakentamisessa. Suoran brändivaikutuksen lisäksi on oleellista ymmärtää mielikuvien epäsuoraa, toisiinsa liittyvää vaikutusketjua. Jos kokonaiskuva mielikuvien vaikutuksesta on kirkas, pohja tuloksekkaalle markkinointiviestinnälle on kunnossa.
11.10.2023 Visuaalinen tekoäly digimarkkinoinnissa (7)
Opi, mistä generatiivisten tekoälyjen (GenAI) aiheuttamassa markkinointialan revoluutiossa on oikein kyse. Tekoälyt eivät ole pelkkää hypeä – ne ovat todellisia, käytännöllisiä työkaluja, jotka voivat auttaa sinua luomaan innovatiivista, mieleenpainuvaa sisältöä. Mutta kuten kaikkiin työkaluihin, myös niiden käyttöön liittyy omat haasteensa.
Webinaarissa pureudutaan GenAI:n haasteisiin ja mahdollisuuksiin jo tehtyjen projektien kautta: miten niissä käytettiin tekoälyjä ChatGPT-4, Midjourney ja Stable Diffusion. Projektien läpikäynnissä selviää, mikä tekoäly parhaiten soveltuu mihinkin käyttötarkoitukseen ja miten kyseisiä tekoälyjä käytetään usein ristiin parhaan lopputuloksen saamiseksi. Webinaarissa läpikäytävät projektit painottuvat tekoälyavusteiseen visuaaliseen suunnitteluun ja tämä kannattaa huomioida osallistumista harkitessa.
Oletko AD, graafinen suunnittelija tai muu visuaalista digimarkkinointia tekevä? Tämä on juuri sinulle!
Koulutussarja Digimarkkinointi NYT, osat 1-7
Tervetuloa digimarkkinoinnin webinaarisarjaan!
Tässä sarjassa tutustumme laajaan kirjoon digimarkkinoinnin aiheita, jotka auttavat sinua kehittämään taitojasi ja saavuttamaan menestystä verkossa. Sarja koostuu yhteensä seitsemästä osasta, joissa käsitellään erilaisia digitaalisen markkinoinnin näkökulmia ja työkaluja. Olipa kyse markkinoinnin automaatiosta, lyhytvideoista, sosiaalisen median kanavista, hakukonemainonnasta tai visuaalisen tekoälyn hyödyntämisestä, saat arvokasta tietoa ja käytännön vinkkejä, jotka auttavat sinua saavuttamaan tavoitteesi digimarkkinoinnissa.
Voit poimia sarjasta itsellesi tarpeellisimmat tai hyödyntää koko kattauksen yhtenä pakettina.
10.10.2023 Markkinointi haastavassa taloustilanteessa
Epävakaa taloustilanne ja laskusuhdanne ovat hyydyttäneet monen yrityksen markkinointihaluja, mutta ehkä turhaan, sillä muuttuva ympäristö tarjoaa myös uusia mahdollisuuksia. Nykyinen taloustilanne edellyttää markkinoijilta joustavuutta, luovuutta ja tarkkaa strategista ajattelua. Webinaarissa pureudumme siihen, miten haastavassa markkinatilanteessa toimitaan ja miten voit sopeutua ja menestyä tässä toimintaympäristön muutoksessa.
5.10.2023 SEA - Hakukonemainonta (6)
Tämä webinaari tarjoaa kattavan oppimiskokemuksen hakukonemainonnasta ja sen perusperiaatteista. Koulutuksen sisältö keskittyy erityisesti hakukonemainontaan Googlessa ja antaa osallistujille perusteellisen ymmärryksen mainostamisen eri vaihtoehdoista Googlen verkostossa.
Webinaarissa käsitellään myös hakusanamainonnan perusperiaatteita ja opitaan, miten hakukoneoptimointi (SEO) ja hakukonemainonta (SEA) toimivat yhdessä tehokkaasti. Käymme läpi myös mainosverkoston ja -muodon valintaa mainonnan tavoitteen mukaan ja selvitämme, mikä auttaa saavuttamaan tavoitteet tehokkaasti ja taloudellisesti. Listaamme myös hakukonemainonnan parhaita käytäntöjä ja trendejä.
3.10.2023 Behavioral science and successful innovation, part 1
Understanding the way people make decisions is fundamental to successful innovation. More so in today’s complex world, people are unpredictable and elusive. What they say is rarely what they do!
Behavioral science provides the toolkit for us to explore behaviours as part of the systems they exist within, to help create products and services that will have the best chance of in market success.
The webinar will be held in English.
Koulutussarja Brändityö, osat 1-3
Tervetuloa kolmen webinaarin ‘Brändityö 1-3’ -koulutussarjaan!
Opimme, miten menestyviä tuotteita ja palveluita voidaan luoda hyödyntämällä käyttäytymistiedettä ja mielikuvia ja kuulemme, miten ulkoiset tunnisteet ja visuaalinen ilme vaikuttavat brändin vahvuuteen. Sarjan ensimmäinen osa on englanninkielinen ja kaksi seuraavaa suomenkielisiä.
The webinar series focuses on how to create successful products and services using behavioral science and imagery, and explores the impact of external cues and visual identity on brand strength. The first part will be conducted in English, others in Finnish.
28.9.2023 Ajatusjohtajaksi Twitterissä ja LinkedInissä (5)
Digimarkkinointi NYT -webinaarisarjan viidennessä osassa annetaan vinkkejä siihen, miten organisaatioiden edustajat ja organisaatiot voivat rakentaa ajatusjohtajuutta Twitterissä ja LinkedInissä. Koulutuksen pääpaino on asiantuntijoiden ja johdon edustajien henkilöbrändäyksessä ja ajatusjohtajuuden tukemisessa sosiaalisessa mediassa, mutta koulutuksessa annetaan vinkkejä myös yritystilien parempaan hyödyntämiseen.
22.9.2022 Amazon - myyjätilin avaaminen
Haluatko aloittaa myymisen Amazonissa Seller-tilin kautta? Sitä varten tarvitset Amazon-myyjätilin. Tässä webinaarissa käymme läpi Amazon Seller Central -tilinavauksen prosessin kokonaisvaltaisesti läpi esimerkkien kautta.
Oikeanlaisella valmistelulla ja vaatimusten mukaisten dokumenttien avulla tilin avaaminen onnistuu sujuvasti. Näin ollen vältyt mahdollisilta haasteilta, kuten tilin ennenaikaiselta sululta tai muilta tilin toiminnallisilta haasteilta, ja voit aloittaa myymisen mahdollisimman pian. Lopuksi käymme läpi seuraavat askeleet kohti myynnin aloittamista sekä tärkeimmät huomiot tilin laadukkaan ylläpidon varmistamiseksi.
HUOM! Webinaari on Marketing Finlandin jäsenille ja eLearning-lisenssin haltijoille maksuton.
11.8.2022 Miten media toimii - parhaat käytännöt mediassa toimimiseen
Miten media toimii – uutiskriteerit, haastateltavan oikeudet ja parhaat käytännön mediatiedotteisiin.
Mitkä ovat suomalaisen journalismin perusperiaatteet ja miten journalistinen prosessi toimituksessa etenee? Webinaarissa pureudutaan näiden lisäksi myös journalistin ohjeisiin, mediatiedotteen parhaisiin käytäntöihin, haastatteluun valmistautumiseen ja haastateltavan oikeuksiin. Saat vinkkejä, milloin on oikea paikka tiedottaa ja milloin ostaa mediaa.
15.6.2022 Markkinoinnin rooli liiketoiminnan kasvattajana
Maailman muuttuessa ympärillä pitää myös yritysten ja niiden markkinoinnin tekemisen uudistua. Miten muuttuva maailma pitää kohdata ja miten markkinointijohto voi valjastaa muutoksen liiketoiminnan kasvun ajuriksi? Muuttuvan markkinoinnin ajankohtaisseminaarisarjassa keskitymme näihin kysymyksiin paneelikeskustelujen kautta.
Ensimmäinen seminaari järjestetään virtuaalisesti keskiviikkona 15.6.2022 klo 10 – 12. Aiheena on markkinoinnin mittarit liiketoiminnan ohjauksessa ja yritysjohdon työkaluna.
Webinaari on Marketing Finlandin jäsenille ja eLearning-lisenssin haltijoille maksuton, muille 150 e + alv.24%.
14.6.2022 Podcast markkinoinnissa – mittaamisen ABC
Podcastit ovat oiva keino saada kuuntelijoiden lisäksi myös konkreettista bisneshyötyä ja vaikuttavuutta. Miten sitä mitataan ja millä mittareilla? Aihetta avaa Suomen Podcastmedian perustaja ja toimitusjohtaja Juhani Pajunen ti 14.6.2022 klo 10-11.
7.6.2022 Viestinnän aamu - miksi viestintä on tärkeää?
Kaikki mitä teemme ja sanomme, on viestintää. Miten tehdä organisaatioviestintää, joka vaikuttaa halutulla tavalla? Tässä webinaarissa sukellamme viestinnän rooliin osana organisaation toimintaa ja tavoitteellista tekemistä. Koulutuksesta saat vinkkejä siihen, miten viestimällä voi tehdä tulosta, millainen on toimiva viestinnän ja markkinoinnin liitto sekä ihmisten rooli osana kaikkea viestintää.
3.6.2022 Vaikuttava brändin rakennus TikTokissa.
TikTok on maailman nopeimmin kasvava some-kanava, jota käyttää jo yli 1.3 miljoonaa yli 18-vuotiasta suomalaista. Koulutuksessa perehdymme Trootin asiantuntijoiden johdolla siihen, miten ja millä keinoilla brändiä voidaan rakentaa strategisesti TikTokissa.
2.6.2022 Markkinointi ja globaalissa kilpailussa menestyminen
Markkinoinnin roolin tulisi yrityksissä nousta entistä merkittävämpään strategiseen asemaan. Miten tähän vaatimukseen ovat vastanneet kilpailijamaamme ja miten varmistamme oman kilpailuasemamme muuttuvassa maailmassa? Aiheesta kertomassa pitkään ulkomailla markkinoinnin parissa työskennellyt strategiajohtaja Jenna Vaartimo, Ivalo Creative Agency Oy:stä.
1.6.2022 XR 2 - Asiakaskohtaamiset ja elämykset virtuaalitodellisuudessa.
Metaverse eli metaversumi puhuttaa. Mitä internetin virtuaalinen ulottuvuus tarjoaa yrityksille ja brändeille?
Stereoscapen Head of Customer Success, Karoliina Leisti avaa käytännön esimerkkien ja tutkimustiedon kautta virtuaalitodellisuuden mahdollisuuksia sekä kuluttajabrändeille että B2B-markkinoijille.
25.5.2022 Google ads 3 - muut mainontamuodot
Google Ads -webinaarisarjassa käsitellään Googlen eri mainosmuotoja. Tässä webinaarissa tutustutaan tarkemmin Youtube-, sovellus- ja shopping-mainontaan.
19.5.2022 The Growth Strategies workshop
Interactive workshop on how to ensure Growth and Innovation at your organisation.
- How you can systematise your growth.
- Applying the Innovator’s mindset and skill mix
- Building the self-learning organisation.
The workshop takes place in Helsinki, Sörnäinen, in the adress. Hämeentie 31, 00500 Helsinki. The meeting place is called Village works and it’s in the ninth floor. Map of the meeting place
(Workshop is not included in the eLearning-licence)
Price: Marketing Finland members 135 e and non-members 285 e. VAT 24 % will be added in the prices.
18.5.2022 Ohjelmallisen ostamisen ABC
Perinteisen display-mainonnan rinnalle nousseella ohjelmallisella ostamisella tarkoitetaan järjestelmien ja algoritmien avulla tapahtuvaa mainonnan ostamista. Ostaja voi siis hankkia mainostilaa suosituimpien medioiden parhailta paikoilta ja samaan aikaan pitää kampanjahallinnan omissa hyppysissään. Mistä oikein on kyse – siitä lisää tässä webinaarissa!
17.5.2022 SEO8: kansainvälinen hakukoneoptimointi
Tässä webinaarissa tarkastelunäkökulmana on kansainvälinen hakukonenäkyvyyden rakentaminen. Koulutuksen tavoitteena on antaa osallistujille edellytykset suunnitella sekä toteuttaa hakukoneoptimointia eri markkina-alueilla. Koulutus sisältää käytännön esimerkkejä, mutta myös strategisia näkökulmia digitaalisen näkyvyyden kehittämiseen. Suosittelemme kurssille osallistuville SEO-webinaarikokonaisuutta tai vähintään “SEO-perusteet” -kurssia.
Kouluttajana toimii Marketing Finlandin toimitusjohtaja Riikka-Maria Lemminki, jolla on yli 20 vuoden kokemus kansainvälisestä digimarkkinoinnista. Riikka-Maria on edelleen kädet savessa kehittämässä useiden kansainvälisten yritysten diginäkyvyyttä ja suosittu hakukoneoptimoinnin kouluttaja.
Koulutus on 8. osa SEO-webinaarisarjaa, jossa käydään läpi hakukoneoptimointiin vaikuttavia tekijöitä käytännön läheisesti.
13.5.2022 Google Analytics 4 käyttöönotto, osa 2
GA4 on tutun Google Analyticsin uusin versio (tunnettu aiemmin myös nimellä Google Analytics App+Web), joka pohjautuu Firebase-teknologiaan ja on melko erilainen järjestelmänä kuin aiemmat versiot. Google Analytics 4 sisältää uusia, hyödyllisiä ominaisuuksia ja tässä koulutuksessa käydään läpi sen käyttöönottoon liittyviä, huomioitavia asioita.
Sisältö (osa 2):
• Tavoitteet (konversiopisteet) GA4:ssa
• Räätälöidyt dimensiot ja metriikat GA:ssa
• Mainonnan yleisöjen rakentaminen GA4:ssa
• Verkkokaupan seuranta GA4:n avulla
• GA4 implementaation testaaminen
• Google Tag Managerin hyödyntäminen (ns. tuplatägitys)
• GA4 implementaation arvioiminen
• Standardiraportit GA4:ssa
• Universal Analytics ja GA4 datan vertailu
Koulutus on jatkoa 6.5.2022 pidetylle osa 1:lle.
6.5.2022 Webinaari: Finnish Comms Awards 2022 -kilpailun muutokset
Finnish Comms Awards 2022 -kilpailu starttaa jälleen elokuussa. Tälle vuodelle kilpailuun on tehty muutoksia, joita tässä webinaarissa käydään läpi Christina Forsgårdin ja Tiinu Wuolion johdolla. Tule kuulemaan uudistuksista ja samalla valmistautumaan syksyn kilpailuun!
Webinaari on kaikille maksuton!
6.5.2022 Google Analytics 4 käyttöönotto, osa 1
GA4 on tutun Google Analyticsin uusin versio (tunnettu aiemmin myös nimellä Google Analytics App+Web), joka pohjautuu Firebase-teknologiaan ja on melko erilainen järjestelmänä kuin aiemmat versiot. Google Analytics 4 sisältää uusia, hyödyllisiä ominaisuuksia ja tässä koulutuksessa käydään läpi sen käyttöönottoon liittyviä, huomioitavia asioita.
Sisältö (osa 1):
• Google Analyticsin kehityshistoria
• Universal Analytics propertyn kevyt auditointi
• Universal Analyticsin ja Google Analytics 4:n erot
• Google Analytics 4:n uudet ominaisuudet
• Näkymät ja filtterit GA4:ssa
• Tapahtumien (eventien) muuntaminen GA4-muotoon
Hinta: 249 e / koulutus (Marketing Finlandin jäsenille 149 e) + alv. 24%. Elearning-lisenssin haltijoille maksuton.
Koulutuksen toinen osa: ke 13.5.2022 klo 9-12 Google Analytics 4 käyttöönotto, osa 2.
5.5.2022 Evästeetön maailma ja mainonnan merkityksellisyys
Uusi evästeetön maailma on väistämättä jo täällä ja myös sinun yrityksesi tulisi ottaa muutokset huomioon. Tässä koulutuksessa käymme läpi perusteet evästeistä, uusista rajoituksista sekä kohdentamisesta evästeettömässä maailmassa. Käymme läpi myös mainonnan merkityksellisyyden roolia tässä uudessa maailmassa sekä sitä, kuinka taktinen mainonta ja brändimainonta jatkossa olisi hyvä rakentaa asiakkaan ostopolun mukaan.
Kouluttaja:
Eerika Tikka, Ivalo Creative Agency, Digital Strategy Director