Markkinoinnin koulutukset

Rajaa hakutuloksia

Tulevat koulutukset

27.9.2022 Vastuullisen markkinoinnin ja viestinnän sertifiointiohjelma

Ole muutos, jonka haluat nähdä – ilmoittaudu mukaan syyskuussa alkavaan Vastuullisen markkinoinnin ja viestinnän sertifiointiohjelmaan!
​​​​​​
Toteutamme markkinoinnin ja viestinnän päättäjille sekä yritysjohdolle sertifiointikoulutuksen, joka ohjaa markkinoinnin tekijöitä vastuullisempaan päätöksentekoon ja auttaa välttämään vastuullisuuden sudenkuoppia.
Tässä koulutusohjelmassa tarkastelemme yrityksen liiketoimintaa vastuullisuuden eri näkökulmista ja tutustumme asiantuntijoiden opastuksella markkinoinnin ja viestinnän vastuullisuuden edistämiseen. Sertifiointikoulutuksen käyneellä on valmiudet johtaa yrityksen markkinointia ja viestintää vastuullisesti.

Huom! Sertifiointikoulutus ei sisälly eLearning Academy -lisenssiin.
Mikäli sinulla on voimassa oleva eLearning Academy-lisenssi, voit ostaa koulutuksen alennettuun hintaan, 1500€ + alv 24%. Saat alennuksen käyttöösi valitsemalla verkkokaupassa jäsenhinnan ja kirjoittamalla kuponkikenttään etukoodin SERTIFIKAATTI.


Aika: 27.9.2022 12.00 - 15.12.2022 20.00
Paikka: Helsinki; hotelli Klaus K sekä GLO hotel Kluuvi
Jäsenhinta:
1990 €
Normaalihinta:
2990 €
Lue lisää ja ilmoittaudu

28.9.2022 Markkinoinnin mittaus ja datan hyödyntäminen, osa 3

Osa 3 – Digitaalisen markkinoinnin mittaamisen kulmakivet

Mitä digitaalisen markkinoinnin mittaamisessa tulee huomioida tänä päivänä? Tässä osiossa käydään läpi lainsäädäntöä ja muuttunutta tilannetta evästeiden osalta sekä kuinka avainmittaristo sekä sivustojen tai sovellusten mittaamisen toteutus tulisi tehdä. Lisäksi otetaan kantaa mm. Google Analyticsin uuteen 4 versioon sekä katsotaan konkreettisia esimerkkejä suoraan käyttöliittymästä.


Aika: 28.9.2022 10.00 - 28.9.2022 11.00
Paikka: GoToWebinar ja eLearning Academy
Jäsenhinta:
99 €
Normaalihinta:
199 €
Lue lisää ja ilmoittaudu

29.9.2022 Unpacking the metahype - Web 3, NFT’s & the metaverse!

What’s going on in the world of Web 3, NFT’s & the metaverse?

A true visionary David Jones, CEO and founder of The Brandtech Group will explore what the hype is all about. Discuss the opportunities for brands but also the dangers, sharing examples of best and worst practice. And finally will give a glimpse into what the future might hold for this embryonic space!

FREE FOR MEMBERS!


Aika: 29.9.2022 15.00 - 29.9.2022 16.00
Paikka: GoToWebinar ja eLearning Academy
Jäsenhinta:
0 €
Normaalihinta:
350 €
Lue lisää ja ilmoittaudu

4.10.2022 Metaversen ulottuvuudet ja käytännön sovellukset

Metaverse on internetin uusi, kolmiulotteinen, interaktiivinen ja sosiaalinen maailma. Metaversessa ihmiset ja yritykset toimivat erilaisissa virtuaalisissa ulottuvuuksissa, jotka mahdollistavat uudenlaisia liiketoimintoja, kokemuksia ja näkyvyyden tapoja. Oletko kiinnostunut ymmärtämään minkälaisia asioita tämä seuraava digitaalinen kehitysvaihe mahdollistaa?

Tule kuuntelemaan, mistä metaversessa on kyse ja miksi se on oleellista ottaa huomioon liiketoiminnan kehittämisessä, myynnissä ja markkinoinnissa. Webinaarissa käymme läpi metaversen perusteita kahden asiantuntijan voimin: Virpi Vaittinen ja Karoliina Leisti taustoittavat kattavasti metaversen ulottuvuuksia sekä kertovat sen käytännön sovelluksista erilaisten esimerkkien kautta.


Aika: 4.10.2022 10.00 - 4.10.2022 11.30
Jäsenhinta:
80 €
Normaalihinta:
145 €
Lue lisää ja ilmoittaudu

5.10.2022 Markkinoinnin mittaus ja datan hyödyntäminen, osa 4

Osa 4 – Datan hyödyntämisen vaihtoehtoja

Kuinka digitaalisessa markkinoinnissa kerättyä dataa tulisi hyödyntää? Tässä osiossa käydään läpi erilaisia datalähteitä ja datan hyödyntämisen vaihtoehtoja. Lisäksi käydään läpi erilaisia analysointimetodeja ja mitä niiden pitäisi tuottaa päivittäisessä työssä.


Aika: 5.10.2022 10.00 - 5.10.2022 11.00
Paikka: GoToWebinar ja eLearning Academy
Jäsenhinta:
99 €
Normaalihinta:
199 €
Lue lisää ja ilmoittaudu

6.10.2022 Sisäisen viestinnän ässät: selkeys, sävy ja sopiminen

Webinaari antaa eväitä sisäisen viestinnän, yrityksen yhteenliimaavan voiman, selkeyttämiseen. Mistä tietää, missä kanavissa meidän pitää viestiä ja miksi jotkut eivät ikinä lue sitä intraa? Mistä johtuu, ettei henkilöstötilaisuuteen osallistunut kuin HR-tiimi ja myyntiosaston Arja? Miksi Arja on myös ainoa, joka pitää kameraa päällä Teams-palaverissa?

Webinaarissa kuulet vastauksia edellä oleviin kysymyksiin seuraavien osioiden kautta:

· Sisäisen viestinnän kohderyhmät
· Sisäisen viestinnän kanavat ja sopiminen pelisäännöistä
· Äänensävyn merkitys sisäisessä viestinnässä
· Dialogi ja vuorovaikutus yhteisön superliimana


Aika: 6.10.2022 10.00 - 6.10.2022 11.00
Paikka: GoToWebinar ja eLearning Academy
Jäsenhinta:
129 €
Normaalihinta:
289 €
Lue lisää ja ilmoittaudu

11.10.2022 Ostopolut, osa 2 (B2B)

Ostopolut, osa 2 (B2B) – Asiakaskokemuksen kehittäminen sisällöntuotannon avulla

Miten kehittää BtoB-yrityksen asiakaskokemusta sisältöjen avulla?

Differon johtavan sisältöstrategin Mira Oivan johdolla opit, miten voit kehittää BtoB-yrityksessäsi asiakaskokemusta sisältöjen avulla ja miten voit suunnitelmallisesti rakentaa asiakkaillesi osuvaa, oivaltavaa ja innostavaa asiakkuuden aikaista sisältöä, joka lopulta johtaa lisämyyntiin ja asiakkaan vahvaan sitoutumiseen.

Koulutus käsittelee seuraavia asioita:
– Asiakkuuden aikainen BtoB-sisältömarkkinointi & asiakaskokemuksen parantaminen sisältöjen avulla
– Asiakkuuden elinkaaren sisältöjen roadmap
– Asiakastyytyväisyyden ja asiakaspidon vahvistaminen sisältöjen avulla
– Sisältöjen asiakaslähtöinen ideointi asiakkuuden elinkaaren eri vaiheisiin

Kenelle koulutus sopii?

– BtoB-yrityksille, joilla on halu pitää kiinni asiakkaistaan ja luoda paras mahdollinen asiakaskokemus sisällön avulla
– Markkinointipäättäjille, jotka haluavat nostaa markkinointinsa uudelle tasolle asiakkaidensa silmissä
– Markkinoinnin suunnittelijoille ja sisältöasiantuntijoille, jotka haluavat oppia käytännönvinkkejä sisältöjen suunnitteluun
– Markkinointihenkiselle asiakaskokemuksen kehittäjille, joka haluaa kokonaiskuvan asiakasmatkan suunnittelusta verkkosisällöissä


Aika: 11.10.2022 10.00 - 11.10.2022 11.00
Paikka: GoToWebinar ja eLearning Academy
Jäsenhinta:
80 €
Normaalihinta:
145 €
Lue lisää ja ilmoittaudu

12.10.2022 Markkinoinnin mittaus ja datan hyödyntäminen, osa 5

Osa 5 – Datan visualisointi

Datavisualisointikoulutus päättäjille ja tiedon tuottajille -koulutuksessa opit, miten datavisualisointi mahdollistaa tiedon analysoinnin tavalla, joka parantaa päätöksentekoa, mutta tekee myös tiedon jakamisesta koko organisaatiolle ja sidosryhmille helpompaa ja ymmärrettävämpää. Koulutus sisältää esimerkkejä, miten datavisualisointi kääntää usein vaikeasti hahmotettavat datakokonaisuudet uusiksi oivalluksiksi. Koulutuksen jälkeen ymmärrät, miten voit hyödyntää datavisualisointia omassa työssäsi. Koulutus on sopiva kaikille, jotka sekä tekevät päätöksiä että tuottavat tietoa päätöksenteon polttoaineeksi.


Aika: 12.10.2022 10.00 - 12.10.2022 11.00
Paikka: GoToWebinar ja eLearning Academy
Jäsenhinta:
99 €
Normaalihinta:
199 €
Lue lisää ja ilmoittaudu

13.10.2022 Google Ads 1 – perusteet

Google Ads -webinaarisarjassa tutustutaan Googlen eri mainosmuotoihin ja -kanaviin. Tässä webinaarissa tutustutaan hakusanamainonnan lainalaisuuksiin.

KOULUTUKSEN SISÄLTÖ:
• Googlen mainoskanavat
• Google Ads -hakusanamainonta
• Tilirakenne
• Kampanjoiden tekeminen ja kohdistaminen
• Hakusanojen valitseminen
• Mainokset ja mainoslaajennukset
• Mainonnan kehittäminen ja optimointi
• Mainonnan prosessi
• Mainonnan perustunnusluvut
• Konversiot


Aika: 13.10.2022 10.00 - 13.10.2022 11.30
Paikka: GoToWebinar ja eLearning Academy
Jäsenhinta:
80 €
Normaalihinta:
145 €
Lue lisää ja ilmoittaudu

25.10.2022 Ostopolut, osa 3 (B2B)

Ostopolut, osa 3 (B2B) – B2B-myynnin tuki asiakaspolulla

Myynnin esteet, asiakkuuden kasvattaminen, jälkimarkkinointi ja lisämyynnin tekeminen ovat aiheita, jotka askarruttavat edelleen modernia B2B-markkinointia. Tässä koulutuksessa pyrimme käytännön esimerkkien avulla tuomaan yhteen perustyökalupakin myynnin tukemiseen B2B-asiakaspolulla.

Koulutuksessa tulemme käsittelemään mm. seuraavia aiheita:
• Miten löytää yhteiset tavoitteet ja KPI´t asiakaspolulle
• Mitkä ovat yleisimpiä myynnin esteitä asiakaspolulla ja miten tunnistaa ne
• Miten lähteä ratkaisemaan yleisimpiä myynnin esteitä
• Asiakkuuden kasvattamisen päästrategiat ja yleisimmät taktiikat
• Miten vahvistaa myynnin ja markkinoinnin välistä yhteistyötä käytännössä

Olet sitten markkinoinnin, myynnin tai asiakaskokemuksen kehityksestä vastaava ihminen, tämä on koulutus sinulle!

Kouluttajana Heini Nuutinen, Digital Transformation Lead, Radly


Aika: 25.10.2022 10.00 - 25.10.2022 11.00
Paikka: GoToWebinar ja eLearning Academy
Jäsenhinta:
80 €
Normaalihinta:
145 €
Lue lisää ja ilmoittaudu

Finnish Comms Awards -gaalalippu 26.10.2022

Vuoden 2022 parhaita viestintätöitä juhlistava Finnish Comms Awards -gaala järjestetään tänä vuonna upeassa Pikku-Finlandiassa, Helsingin Töölönlahden rannalla keskiviikkona 26.10.2022 klo 17.30 alkaen. Lunasta oma illalliskorttisi nyt ja osallistu alan kiinnostavimpaan juhlaan – Early Bird hinnat voimassa 5.10.2022 asti!


Aika: 26.10.2022 17.30 - 26.10.2022 23.00
Paikka: Pikku-Finlandia, Karamzininranta 4, 00100 Helsinki
Jäsenhinta:
89 €
Normaalihinta:
119 €
Lue lisää ja ilmoittaudu

Finnish Comms Awards -gaalapöytä (8hlö) 26.10.2022

Vuoden 2022 parhaita viestintätöitä juhlistava Finnish Comms Awards -gaala järjestetään tänä vuonna upeassa Pikku-Finlandiassa, Helsingin Töölönlahden rannalla keskiviikkona 26.10.2022 klo 17.30 alkaen. Lunasta oman seurueesi illallispöytä nyt ja osallistu alan kiinnostavimpaan juhlaan – Early Bird hinnat voimassa 5.10.2022 asti!


Aika: 26.10.2022 17.30 - 26.10.2022 23.00
Paikka: Pikku-Finlandia, Karamzininranta 4, 00100 Helsinki
Jäsenhinta:
699 €
Normaalihinta:
939 €
Lue lisää ja ilmoittaudu

Finnish Comms Awards -gaalapöytä (10hlö) 26.10.2022

Vuoden 2022 parhaita viestintätöitä juhlistava Finnish Comms Awards -gaala järjestetään tänä vuonna upeassa Pikku-Finlandiassa, Helsingin Töölönlahden rannalla keskiviikkona 26.10.2022 klo 17.30 alkaen. Lunasta oman seurueesi illallispöytä nyt ja osallistu alan kiinnostavimpaan juhlaan – Early Bird hinnat voimassa 5.10.2022 asti!


Aika: 26.10.2022 17.30 - 26.10.2022 23.00
Paikka: Pikku-Finlandia, Karamzininranta 4, 00100 Helsinki
Jäsenhinta:
799 €
Normaalihinta:
1099 €
Lue lisää ja ilmoittaudu

26.10.2022 WordPress-workshop viestijöille ja markkinoijille

Wordpress-sisällöntuotantoa viestijöille ja markkinoijille!

Koulutuksessa opit WordPress-julkaisujärjestelmän sivujen ja muiden sisältöjen muokkaamisen ja hallinnoinnin. Lisäksi käymme läpi verkkoon kirjoittamisen ja hakukoneystävällisen tekstin keskeiset periaatteet. Koulutus on tehokas peruskurssi WordPress-alustalle sisältöä tuottaville ja verkkoon kirjoittaville.


Aika: 26.10.2022 09.00 - 26.10.2022 12.00
Paikka: hotelli Klaus K, Bulevardi 2-4, 00120 Helsinki
Jäsenhinta:
159 €
Normaalihinta:
259 €
Lue lisää ja ilmoittaudu

27.10.2022 Google Ads 2 - display-mainonta

Google ads -webinaarisarjassa tutustutaan Googlen mainosmuotoihin ja -kanaviin. Tässä webinaarissa keskitytään display-mainontaan ja siihen, mitä eri tekijöitä mainontaa luodessa tulee ottaa huomioon.

Google Display Network (GDN)​:
· Googlen mainoskanavat
· Google Display Network (GDN
· Ohjelmallinen ostaminen
· Uudelleenmarkkinointi
· Display-kampanjan​ perustaminen
· Käyttöliittymä tutuksi
· Kampanjan luominen​
· Tavoitteet
· Kampanjatyypit ja -alatyypit
· Kampanja-asetukset
· Budjetti ja hintatarjoukset (bidding)​
· Kohdentaminen ja yleisöt​
· Mainosmuodot (vakiokampanjatyyppi; bannerit ja responsiiviset display-mainokset)
· Mittaaminen ja optimointi​


Aika: 27.10.2022 10.00 - 27.10.2022 11.30
Paikka: GoToWebinar ja eLearning Academy
Jäsenhinta:
80 €
Normaalihinta:
145 €
Lue lisää ja ilmoittaudu

1.11.2022 Tuloksia monikanavaisella vaikuttajamarkkinoinnilla

Vaikuttajamarkkinoinnin määrä on viimeisten vuosien aikana ollut kovassa kasvussa. Pelkästään Suomessa vaikuttajamarkkinointiin panostettiin IABn mukaan jo yli 39 miljoonaa euroa. Vaikuttajamarkkinoinnin löytäessään tiensä markkinoinnin vuosibudjetteihin nousee sen tuoman kaupallisen hyödyn todentaminen entistä keskeisempään rooliin. Onko kyseessä vain kivaa pöhinää vai voidaanko sillä kasvattaa myös brändiä ja liiketoimintaa? Entäpä mihin eri käyttötarkoituksiin vaikuttajamarkkinointia on mahdollista hyödyntää?


Aika: 1.11.2022 10.00 - 1.11.2022 11.00
Paikka: GoToWebinar ja eLearning Academy
Jäsenhinta:
80 €
Normaalihinta:
145 €
Lue lisää ja ilmoittaudu

8.11.2022 Ostopolut, osa 4 (B2C)

Ostopolut, osa 4 (B2C) – Miten rakennetaan sisältöstrategia ostopersoonien avulla?

Ostopersoonatyö on jokaisen brändin elinehto. Ilman sitä on mahdotonta luoda pätevää ostopolkua, kanava- tai sisältöstrategiaa, saatikka sitten kohdennettua sisältöä tai mainontaa. Tule kuulemaan, miten sisältöstrategia ja ostopolku liittyvät toisiinsa B2C-ympäristössä. Saat monta käytännönläheistä vinkkiä omaan työhösi markkinoinnin suunnittelussa.

Kouluttaja: Marika Siniaalto, Customer Experience Director & Founder, Grapevine Media Oy


Aika: 8.11.2022 10.00 - 8.11.2022 11.00
Paikka: GoToWebinar ja eLearning Academy
Jäsenhinta:
80 €
Normaalihinta:
145 €
Lue lisää ja ilmoittaudu

17.11.2022 Google Ads 3 - muut mainontamuodot

Google Ads -webinaarisarjassa käsitellään Googlen eri mainosmuotoja ja -kanavia. Tässä webinaarissa tutustutaan tarkemmin Youtube-, sovellus- ja shopping-mainontaan.

Lyhyesti perustiedot ja toimintaperiaate:
· Videomainonta
· Sovellusmainonta​
· Smart
· Paikalliset
· Discovery
· Google Shopping


Aika: 17.11.2022 10.00 - 17.11.2022 11.30
Paikka: GoToWebinar ja eLearning Academy
Jäsenhinta:
80 €
Normaalihinta:
145 €
Lue lisää ja ilmoittaudu

22.11.2022 Ostopolut, osa 5 (B2C)

Ostopolut, osa 5 (B2C) – Miten huolehditaan kuluttajien asiakaskokemuksesta digiympäristössä?

Kun brändin ja kuluttajan välissä on näyttö, toisinaan on liiankin helppo unohtaa asiakaskokemuksen rakentaminen. Kuitenkin brändi rakentuu kohtaamispisteissä myös digiympäristössä ja siksi jokaisen brändin kehittäjän on syytä olla kiinnostunut siitä, miten asiakaskokemus saadaan hyvään malliin myös digikanavissa.

Kouluttaja: Marika Siniaalto, Customer Experience Director & Founder, Grapevine Media Oy


Aika: 22.11.2022 10.00 - 22.11.2022 11.00
Paikka: GoToWebinar ja eLearning Academy
Jäsenhinta:
80 €
Normaalihinta:
145 €
Lue lisää ja ilmoittaudu

13.12.2022 Ostopolut, osa 6 (B2C)

Ostopolut, osa 6 (B2C) – Myynnin ja markkinoinnin toimiva liitto

Riko perinteiset myynnin & markkinoinnin siilot ja löydä toimivasta liitosta mahdollisuuksia!

Koulutuksen sisältö:
• Myynnin tukimateriaalit sisältösuunnitelman osana
• Prospektoinnista liidiksi ja siitä kaupaksi – Myyntiputki ja roolitus
• Oman asiakaskunnan hyödyntäminen – Lisämyynti ja suosittelu
• Liidien pisteyttäminen ja niiden aktiivinen, proaktiivinen kontaktointi
• Aktiivinen myynnin tuki ja hiljaisten signaalien tunnistaminen
• Myynnin ja markkinoinnin mittarit (KPI) ja niiden raportointi

Kouluttaja: Teemu Väliheikki, Digital Director, OSG Agency


Aika: 13.12.2022 10.00 - 13.12.2022 11.00
Paikka: GoToWebinar ja eLearning Academy
Jäsenhinta:
80 €
Normaalihinta:
145 €
Lue lisää ja ilmoittaudu

Marketing Finland eLearning Academy

Koulutuksemme ovat nyt saatavilla kuukauslisenssillä verkosta. Tutustu eLearning Academyyn ja koulutustarjontaamme täällä.

Kouluttajina ovat markkinoinnin parhaimmat asiantuntijat Suomesta ja maailmalta. Tutustu heihin asiantuntijaverkostostamme. eLearning Academyssä on jo yli 400 markkinoinnin ja viestinnän alan koulutusta. Lisenssi oikeuttaa myös pääsyn kaikkiin tuleviin livewebinaareihimme. Järjestämme uusia koulutuksia viikoittain.

Tuotteella näkyvä ajankohta ei liity tuotteeseen ja eikä sitä tarvitse huomioida.


Aika: 31.12.2022 10.00 - 31.12.2032 23.00
Paikka: www.elearningacademy.fi
Jäsenhinta:
129 €
Normaalihinta:
239 €
Lue lisää ja ilmoittaudu

Marketing Finland eLearning Academy -maksuton kokeilujakso

Tutustu maksutta kaksi viikkoa Marketing Finlandin eLearning Academy-koulutusalustaan!

(Tarjous koskee vain uusia asiakkaita)


Aika: 31.12.2022 23.59 - 31.3.2030 23.59
Paikka: eLearning Academy

Menneet koulutukset

22.9.2022 Amazon - myyjätilin avaaminen

Haluatko aloittaa myymisen Amazonissa Seller-tilin kautta? Sitä varten tarvitset Amazon-myyjätilin. Tässä webinaarissa käymme läpi Amazon Seller Central -tilinavauksen prosessin kokonaisvaltaisesti läpi esimerkkien kautta.
Oikeanlaisella valmistelulla ja vaatimusten mukaisten dokumenttien avulla tilin avaaminen onnistuu sujuvasti. Näin ollen vältyt mahdollisilta haasteilta, kuten tilin ennenaikaiselta sululta tai muilta tilin toiminnallisilta haasteilta, ja voit aloittaa myymisen mahdollisimman pian. Lopuksi käymme läpi seuraavat askeleet kohti myynnin aloittamista sekä tärkeimmät huomiot tilin laadukkaan ylläpidon varmistamiseksi.

HUOM! Webinaari on Marketing Finlandin jäsenille ja eLearning-lisenssin haltijoille maksuton.


Aika: 22.9.2022 10.00 - 22.9.2022 12.00
Paikka: GoToWebinar ja eLearning Academy

21.9.2022 Markkinoinnin mittaus ja datan hyödyntäminen, osa 2

Osa 2 – Markkinoinnin mittaamisen ensiaskeleet

Mitä markkinoinnin mittaamisessa kannattaa ottaa huomioon ja miten siinä pääsee käytännössä eteenpäin. Tässä osiossa käydään läpi mitä markkinoinnin mittaaminen tarkoittaa, millaisia keinoja siihen tänä päivänä on ja sudenkuoppia kannattaa välttää ensimetreillä. Saat käytännön läheisiä vinkkejä ensiaskeleista ja erityisesti siitä, miten mittaamisen mantraa kannattaa organisaatiossa julistaa.


Aika: 21.9.2022 09.00 - 21.9.2022 10.00
Paikka: GoToWebinar ja eLearning Academy

20.9.2022 Ostopolut, osa 1 (B2B)

Ostopolut, osa 1 (B2B) – Miten lähdetään viemään sisältöstrategiaa eteenpäin?

Näin toteutat sisältöstrategiatyön organisaatiossasi.

Webinaarissa käydään läpi, mitä sisältöstrategiatyö muuttaa. Kuulet, millaisessa tilanteessa sisältöstrategia sopii yrityksen markkinoinnin kantavaksi ohjenuoraksi. Webinaarissa käsitellään lyhyesti työmallit sekä käydään niiden hyödyntäminen läpi konkreettisen asiakascasen avulla.

Kouluttaja: Katri Tanni, CEO, Differo


Aika: 20.9.2022 10.00 - 20.9.2022 11.00
Paikka: GoToWebinar ja eLearning Academy

Koulutussarja Ostopolut, osat 1-6

Tässä kuusiosaisessa koulutussarjassa perehdytään ostopolkuihin sekä B2B- että B2C-näkökulmista. Sarjan kolmessa ensimmäisessä osassa käydään läpi ostopolkuja B2B-puolella: miten toteutetaan sisältöstrategiaa organisaatiossa, miten voit kehittää BtoB-yrityksen asiakaskokemusta sisältöjen avulla ja mikä on myynnin tuen rooli asiakaspolulla.
Kolme seuraavaa webinaaria tutkii ostopolkuja B2C-vinkkelistä. Asiantuntijamme kertovat mm. miten rakennetaan sisältöstrategia ostopersoonien avulla, miten huolehditaan kuluttajien asiakaskokemuksesta digiympäristössä ja millaisia mahdollisuuksia myynnin ja markkinoinnin toimiva liitto tarjoaa.


Aika: 20.9.2022 10.00 - 13.12.2022 11.00
Paikka: GoToWebinar ja eLearning Academy

15.9.2022 Markkinoinnin budjetointi ja kilpailuetu investointina

Webinaarissa paneudutaan kahden asiantuntijan voimin siihen, miten opit mitoittamaan yrityksen markkinointibudjetin oikein, miten rakennat optimoidun markkinoinnin investoinnin liiketoiminnan tavoitteiden pohjalta, mistä markkinointibudjetti muodostuu, miten se kannattaa allokoida ja mistä kasvu tulee. Perehdymme myös kilpailuedun merkitykseen yritykselle ja sen strategialle ja siihen, miten se löytyy. Tutustumme aiheisiin myös case-esimerkkien avulla.


Aika: 15.9.2022 10.00 - 15.9.2022 11.30
Paikka: GoToWebinar ja eLearning Academy

14.9.2022 Markkinoinnin mittaus ja datan hyödyntäminen, osa 1

Osa 1 – MARKKINOINNIN TULOKSELLISUUS
Mistä markkinoinnin tuloksellisuudessa on oikein kyse ja miksi se on tärkeää? Webinaarisarjan ensimmäisessä osassa käydään läpi, mitä markkinoinnin tuloksellisuus käytännössä tarkoittaa ja mitä sen osoittaminen merkitsee markkinoinnin roolin suhteen yrityksessä. Kuulet myös käytännön läheisiä tarinoita markkinoinnin tuloksellisuusajattelun viemisestä kahteen organisaatioon.


Aika: 14.9.2022 09.00 - 14.9.2022 10.00
Paikka: GoToWebinar ja eLearning Academy

Koulutussarja Markkinoinnin mittaus ja datan hyödyntäminen, osat 1-5

Tässä viisiosaisessa koulutussarjassa perehdytään markkinoinnin mittaamiseen ja datan hyödyntämiseen. Sarja alkaa tutustumisella mittaamisen strategiaan ja isoon kuvaan – mistä markkinoinnin tuloksellisuudessa on oikein kyse, miksi se on tärkeää, mitä markkinoinnin mittaamisessa kannattaa ottaa huomioon ja miten siinä pääsee käytännössä eteenpäin.
Tästä siirrytään mittaamisen implementointiin ja mittaamiseen liiketoimintalähtöisesti – käydään läpi mm. digitaalisen markkinoinnin mittaamisen kulmakiviä, datan hyödyntämisen vaihtoehtoja, lainsäädäntöä sekä muuttunutta tilannetta evästeiden osalta.
Viimeisessä osassa opitaan datan visualisoinnista ja siitä kuinka data saadaan oikealle kohderyhmälle, oikeassa muodossa.


Aika: 14.9.2022 09.00 - 12.10.2022 11.00

7.9.2022 How to boost customer engagement and data collection

How to use interactive marketing campaigns to boost your customer engagement and data collection strategies?
Did you know that consumers are twice as likely to engage with a brand if interactive content is used?
Have you ever wondered how to build lasting relationships with your audience?
Do you need help with your data collection strategies?
Are you worried about the upcoming demise of third-party cookies?

Worry not!
In this webinar, we’ve got all the answers you need. Find out how you can improve your customer engagement, whilst collecting first- and zero-party data safely and compliantly from your audience. Learn all about the end of third-party cookies and all the tools you need (CRM integrations, marketing automation, …) to face the cookieless world.

FREE FOR MARKETING FINLAND MEMBERS!!


Aika: 7.9.2022 10.00 - 7.9.2022 11.00

6.9.2022 Kriisiviestintä

Ei taida nyt firma ymmärtää, että nurkan takana ois kriisiä tarjolla?

Mitä tehdä, kun somekohu vyöryy päälle? Miten pitäisi toimia, kun asiakkaat uhkaavat boikotilla? Entä mitä sanon toimittajille?

Tässä webinaarissa käymme läpi kriisin vaiheet, kriisin eri lajit ja kriisien hoitomallit. Katleena Kortesuon vinkeillä pystyt estämään kohuja, ennakoimaan mahdollisia kriisejä ja toimimaan vyörytyksen keskellä.

Webinaari on vuorovaikutteinen: pystyt chatissa esittämään kouluttajalle jatkokysymyksiä. Lisäksi saat webinaarin jälkeen käyttöösi tiivistelmän webinaareissa käsitellyistä sisällöistä.


Aika: 6.9.2022 10.00 - 6.9.2022 11.30
Paikka: GoToWebinar ja eLearning Academy

1.9.2022 GivingTuesday – Tekojen Tiistai, kun koko maailma tekee hyvää

Giving Tuesday – Tekojen Tiistai on osa kansainvälistä #GivingTuesday-kampanjaa, joka pyrkii lisäämään keskustelua ja tietoisuutta antamisesta: ajan, avun, hyvän mielen tekojen sekä lahjoitusten muodossa. Kampanjaa vietetään Yhdysvaltojen kiitospäivän jälkeisenä tiistaina, 29.11.2022 ja se toimii vastapainona ostamiseen keskittyvälle Black Fridaylle.
Kampanja on kerännyt osallistujia yli 150 maasta ja noussut maailmalla jopa joulua tärkeämmäksi lahjoitustapahtumaksi. Suomessa kampanjaa organisoi Vala ry (Vastuullinen Lahjoittaminen ry).

Aamun webinaarissa kerrotaan, kuinka yritykset ja yhteisöt ovat lähteneet mukaan hyväntekoon ja kuinka pienilläkin teoilla voi olla suuri merkitys. Kokemuksiaan jakamassa mm. Diakonissalaitoksen Vamos-nuortenpalvelu sekä Gigantti, joka kertoo, kuinka heillä tehtiin hyvää . Webinaarissa kuulemme myös suunnitelmista vuoden 2022 Tekojen Tiistaille sekä terveiset Saksasta ja siitä, mitä siellä on opittu kampanjan myötä. Tämä osuus on englanninkielinen, muut puheenvuorot suomenkielisiä.

Webinaari on kaikille maksuton.


Aika: 1.9.2022 10.00 - 1.9.2022 11.30
Paikka: GoToWebinar ja eLearning Academy

30.8.2022 Audio branding

Do you want to know what’s going on in audio branding? How brands can find their voice and tell their story through music? Three strong professionals from Massive Music, Bauer Media and Sixième Son share their views in this webinar.

THE WEBINAR IS FREE OF CHARGE and it will be held in English in Zoom.


Aika: 30.8.2022 15.00 - 30.8.2022 16.30
Paikka: Zoom & eLearning Academy

23.8.2022 Adapting narratives to VR and multimedia art

Conversations on the changing landscape of storytelling with an award-winning VR-director Mika Johnson.

Webinar will be held in English.

Price: 80 e + VAT 24%. Free for Marketing Finland members and eLearning Academy licence holders.


Aika: 23.8.2022 10.00 - 23.8.2022 11.00
Paikka: GoToWebinar ja eLearning Academy

18.8.2022 Mediasuhteiden luominen, ylläpito ja seuraaminen

Miten koukuttaa toimittaja? Mistä mediasuhteiden rakentaminen alkaa?

Milttonin Ilona Haahtela kertoo, kuinka joskus ennen toimittajat vietiin pitkille lounaille ja kosteille illallisille, mutta vuoden 2022 Nato- ja pandemia-Suomessa heidän aikansa on aivan uudella tavalla kortilla. Ilonan osuudessa paneudumme siihen, millä työkaluilla herätät toimittajan huomion, käytät hänen aikansa fiksusti ja luot mediaan ja journalisteihin sellaiset suhteet, että ansaittu medianäkyvyys on vaikuttavaa myös pitkällä aikavälillä.
Webinaarin toisessa osuudessa Fanni Mäki Liana Technologiesilta keskittyy mediasuhteiden seuraamiseen ja siihen, miten sitä tehdään mediaseurantapalvelun avulla.


Aika: 18.8.2022 10.00 - 18.8.2022 11.30
Paikka: GoToWebinar ja eLearning Academy

11.8.2022 Miten media toimii - parhaat käytännöt mediassa toimimiseen

Miten media toimii – uutiskriteerit, haastateltavan oikeudet ja parhaat käytännön mediatiedotteisiin.

Mitkä ovat suomalaisen journalismin perusperiaatteet ja miten journalistinen prosessi toimituksessa etenee? Webinaarissa pureudutaan näiden lisäksi myös journalistin ohjeisiin, mediatiedotteen parhaisiin käytäntöihin, haastatteluun valmistautumiseen ja haastateltavan oikeuksiin. Saat vinkkejä, milloin on oikea paikka tiedottaa ja milloin ostaa mediaa.


Aika: 11.8.2022 10.00 - 11.8.2022 12.00
Paikka: GoToWebinar ja eLearning Academy

16.6.2022 Native Advertising: How to make content that sells?

Is your content not getting the attention it deserves? Learn how Native Advertising can give your content an audience.

This 60 minute webinar gives you a deep dive into Native Advertising, how is works, and best practices in 2022. You will also get a step-by-step introduction in how you launch your content in front of a relevant audience.

Native Advertising is a hot topic in 2022, make sure you know all about it with this essential webinar!


Aika: 16.6.2022 10.00 - 16.6.2022 11.00
Paikka: GoToWebinar ja eLearning Academy

15.6.2022 Markkinoinnin rooli liiketoiminnan kasvattajana

Maailman muuttuessa ympärillä pitää myös yritysten ja niiden markkinoinnin tekemisen uudistua. Miten muuttuva maailma pitää kohdata ja miten markkinointijohto voi valjastaa muutoksen liiketoiminnan kasvun ajuriksi? Muuttuvan markkinoinnin ajankohtaisseminaarisarjassa keskitymme näihin kysymyksiin paneelikeskustelujen kautta.

Ensimmäinen seminaari järjestetään virtuaalisesti keskiviikkona 15.6.2022 klo 10 – 12. Aiheena on markkinoinnin mittarit liiketoiminnan ohjauksessa ja yritysjohdon työkaluna.

Webinaari on Marketing Finlandin jäsenille ja eLearning-lisenssin haltijoille maksuton, muille 150 e + alv.24%.


Aika: 15.6.2022 10.00 - 15.6.2022 12.00
Paikka: GoToWebinar ja eLearning Academy

14.6.2022 Podcast markkinoinnissa – mittaamisen ABC

Podcastit ovat oiva keino saada kuuntelijoiden lisäksi myös konkreettista bisneshyötyä ja vaikuttavuutta. Miten sitä mitataan ja millä mittareilla? Aihetta avaa Suomen Podcastmedian perustaja ja toimitusjohtaja Juhani Pajunen ti 14.6.2022 klo 10-11.


Aika: 14.6.2022 10.00 - 14.6.2022 11.00
Paikka: GoToWebinar ja eLearning Academy

7.6.2022 Viestinnän aamu - miksi viestintä on tärkeää?

Kaikki mitä teemme ja sanomme, on viestintää. Miten tehdä organisaatioviestintää, joka vaikuttaa halutulla tavalla? Tässä webinaarissa sukellamme viestinnän rooliin osana organisaation toimintaa ja tavoitteellista tekemistä. Koulutuksesta saat vinkkejä siihen, miten viestimällä voi tehdä tulosta, millainen on toimiva viestinnän ja markkinoinnin liitto sekä ihmisten rooli osana kaikkea viestintää.


Aika: 7.6.2022 10.00 - 7.6.2022 12.00
Paikka: GoToWebinar ja eLearning Academy

3.6.2022 Vaikuttava brändin rakennus TikTokissa.

TikTok on maailman nopeimmin kasvava some-kanava, jota käyttää jo yli 1.3 miljoonaa yli 18-vuotiasta suomalaista. Koulutuksessa perehdymme Trootin asiantuntijoiden johdolla siihen, miten ja millä keinoilla brändiä voidaan rakentaa strategisesti TikTokissa.


Aika: 3.6.2022 10.00 - 3.6.2022 11.00
Paikka: GoToWebinar ja eLearning Academy

2.6.2022 Markkinointi ja globaalissa kilpailussa menestyminen

Markkinoinnin roolin tulisi yrityksissä nousta entistä merkittävämpään strategiseen asemaan. Miten tähän vaatimukseen ovat vastanneet kilpailijamaamme ja miten varmistamme oman kilpailuasemamme muuttuvassa maailmassa? Aiheesta kertomassa pitkään ulkomailla markkinoinnin parissa työskennellyt strategiajohtaja Jenna Vaartimo, Ivalo Creative Agency Oy:stä.


Aika: 2.6.2022 10.00 - 2.6.2022 11.00
Paikka: GoToWebinar ja eLearning Academy

1.6.2022 XR 2 - Asiakaskohtaamiset ja elämykset virtuaalitodellisuudessa.

Metaverse eli metaversumi puhuttaa. Mitä internetin virtuaalinen ulottuvuus tarjoaa yrityksille ja brändeille?

Stereoscapen Head of Customer Success, Karoliina Leisti avaa käytännön esimerkkien ja tutkimustiedon kautta virtuaalitodellisuuden mahdollisuuksia sekä kuluttajabrändeille että B2B-markkinoijille.


Aika: 1.6.2022 10.00 - 1.6.2022 11.00
Paikka: GoToWebinar ja eLearningAcademy

25.5.2022 Google ads 3 - muut mainontamuodot

Google Ads -webinaarisarjassa käsitellään Googlen eri mainosmuotoja. Tässä webinaarissa tutustutaan tarkemmin Youtube-, sovellus- ja shopping-mainontaan.


Aika: 25.5.2022 10.00 - 25.5.2022 11.30
Paikka: GoToWebinar ja eLearningAcademy

19.5.2022 The Growth Strategies workshop

Interactive workshop on how to ensure Growth and Innovation at your organisation.

  • How you can systematise your growth.
  • Applying the Innovator’s mindset and skill mix
  • Building the self-learning organisation.

The workshop takes place in Helsinki, Sörnäinen, in the adress. Hämeentie 31, 00500 Helsinki. The meeting place is called Village works and it’s in the ninth floor. Map of the meeting place

 

(Workshop is not included in the eLearning-licence)

Price: Marketing Finland members 135 e and non-members 285 e. VAT 24 % will be added in the prices.


Aika: 19.5.2022 13.00 - 19.5.2022 14.30
Paikka: Village Works, Sörnäinen, Hämeentie 31, 9.krs., 00500 Helsinki.

18.5.2022 Ohjelmallisen ostamisen ABC

Perinteisen display-mainonnan rinnalle nousseella ohjelmallisella ostamisella tarkoitetaan järjestelmien ja algoritmien avulla tapahtuvaa mainonnan ostamista. Ostaja voi siis hankkia mainostilaa suosituimpien medioiden parhailta paikoilta ja samaan aikaan pitää kampanjahallinnan omissa hyppysissään. Mistä oikein on kyse – siitä lisää tässä webinaarissa!


Aika: 18.5.2022 10.00 - 18.5.2022 11.30
Paikka: GoToWebinar ja eLearning Academy

17.5.2022 SEO8: kansainvälinen hakukoneoptimointi

Tässä webinaarissa tarkastelunäkökulmana on kansainvälinen hakukonenäkyvyyden rakentaminen. Koulutuksen tavoitteena on antaa osallistujille edellytykset suunnitella sekä toteuttaa hakukoneoptimointia eri markkina-alueilla. Koulutus sisältää käytännön esimerkkejä, mutta myös strategisia näkökulmia digitaalisen näkyvyyden kehittämiseen. Suosittelemme kurssille osallistuville SEO-webinaarikokonaisuutta tai vähintään “SEO-perusteet” -kurssia.

Kouluttajana toimii Marketing Finlandin toimitusjohtaja Riikka-Maria Lemminki, jolla on yli 20 vuoden kokemus kansainvälisestä digimarkkinoinnista. Riikka-Maria on edelleen kädet savessa kehittämässä useiden kansainvälisten yritysten diginäkyvyyttä ja suosittu hakukoneoptimoinnin kouluttaja.

Koulutus on 8. osa SEO-webinaarisarjaa, jossa käydään läpi hakukoneoptimointiin vaikuttavia tekijöitä käytännön läheisesti.


Aika: 17.5.2022 10.00 - 17.5.2022 11.30
Paikka: GoToWebinar ja eLearningAcademy

13.5.2022 Google Analytics 4 käyttöönotto, osa 2

GA4 on tutun Google Analyticsin uusin versio (tunnettu aiemmin myös nimellä Google Analytics App+Web), joka pohjautuu Firebase-teknologiaan ja on melko erilainen järjestelmänä kuin aiemmat versiot. Google Analytics 4 sisältää uusia, hyödyllisiä ominaisuuksia ja tässä koulutuksessa käydään läpi sen käyttöönottoon liittyviä, huomioitavia asioita.

Sisältö (osa 2):
• Tavoitteet (konversiopisteet) GA4:ssa
• Räätälöidyt dimensiot ja metriikat GA:ssa
• Mainonnan yleisöjen rakentaminen GA4:ssa
• Verkkokaupan seuranta GA4:n avulla
• GA4 implementaation testaaminen
• Google Tag Managerin hyödyntäminen (ns. tuplatägitys)
• GA4 implementaation arvioiminen
• Standardiraportit GA4:ssa
• Universal Analytics ja GA4 datan vertailu

Koulutus on jatkoa 6.5.2022 pidetylle osa 1:lle.


Aika: 13.5.2022 09.00 - 13.5.2022 12.00
Paikka: GoToWebinar ja eLearning Academy

6.5.2022 Webinaari: Finnish Comms Awards 2022 -kilpailun muutokset

Finnish Comms Awards 2022 -kilpailu starttaa jälleen elokuussa. Tälle vuodelle kilpailuun on tehty muutoksia, joita tässä webinaarissa käydään läpi Christina Forsgårdin ja Tiinu Wuolion johdolla. Tule kuulemaan uudistuksista ja samalla valmistautumaan syksyn kilpailuun!

Webinaari on kaikille maksuton!


Aika: 6.5.2022 09.30 - 6.5.2022 11.00
Paikka: Zoom

6.5.2022 Google Analytics 4 käyttöönotto, osa 1

GA4 on tutun Google Analyticsin uusin versio (tunnettu aiemmin myös nimellä Google Analytics App+Web), joka pohjautuu Firebase-teknologiaan ja on melko erilainen järjestelmänä kuin aiemmat versiot. Google Analytics 4 sisältää uusia, hyödyllisiä ominaisuuksia ja tässä koulutuksessa käydään läpi sen käyttöönottoon liittyviä, huomioitavia asioita.

Sisältö (osa 1):
• Google Analyticsin kehityshistoria
• Universal Analytics propertyn kevyt auditointi
• Universal Analyticsin ja Google Analytics 4:n erot
• Google Analytics 4:n uudet ominaisuudet
• Näkymät ja filtterit GA4:ssa
• Tapahtumien (eventien) muuntaminen GA4-muotoon

Hinta: 249 e / koulutus (Marketing Finlandin jäsenille 149 e) + alv. 24%. Elearning-lisenssin haltijoille maksuton.

Koulutuksen toinen osa: ke 13.5.2022 klo 9-12 Google Analytics 4 käyttöönotto, osa 2.


Aika: 6.5.2022 09.00 - 6.5.2022 12.00
Paikka: GoToWebinar ja eLearning Academy

5.5.2022 Evästeetön maailma ja mainonnan merkityksellisyys

Uusi evästeetön maailma on väistämättä jo täällä ja myös sinun yrityksesi tulisi ottaa muutokset huomioon. Tässä koulutuksessa käymme läpi perusteet evästeistä, uusista rajoituksista sekä kohdentamisesta evästeettömässä maailmassa. Käymme läpi myös mainonnan merkityksellisyyden roolia tässä uudessa maailmassa sekä sitä, kuinka taktinen mainonta ja brändimainonta jatkossa olisi hyvä rakentaa asiakkaan ostopolun mukaan.

Kouluttaja:
Eerika Tikka, Ivalo Creative Agency, Digital Strategy Director


Aika: 5.5.2022 10.00 - 5.5.2022 11.00
Paikka: GoToWebinar ja eLearning Academy

4.5.2022 SEO7: linkitykset ja niiden hyödyntäminen

Tässä webinaarissa puhutaan ulkoisten sekä sisäisten linkkien merkityksestä ja niiden hyödyntämisestä hakukoneoptimoinnissa. Tarkoitus on antaa osallistujille riittävä tietoa linkitysten rakentamiseen sekä kyky suunnitella linkityksiä osana hakukoneoptimointia.
Asiantuntijamme käyvät lävitse myös linkityksiin liittyvää teknistä puolta sekä niihin liittyviä sudenkuoppia.

Kouluttaja: Riikka-Maria Lemminki, toimitusjohtaja, Marketing Finland.

Koulutus on 7. osa SEO-webinaarisarjaa, jossa käydään läpi hakukoneoptimointiin vaikuttavia tekijöitä käytännön läheisesti.


Aika: 4.5.2022 10.00 - 4.5.2022 11.30
Paikka: GoToWebinar ja eLearningAcademy

3.5.2022 Somen ABC - missä mennään tänään?

Sosiaalisen median jatkuva kehitys haastaa meitä koko ajan. Tässä webinaarissa perehdytään siihen, missä sosiaalisessa mediassa mennään tällä hetkellä. Koulutuksesta saat vinkkejä somen pääkanavien käyttöön niiden kehityksen, algoritmien ja julkaisutyyppien kautta tarkasteltuna.


Aika: 3.5.2022 10.00 - 3.5.2022 12.00
Paikka: GoToWebinar ja eLearning Academy

29.4.2022 MAKSUTON! Näin hyödynnät videomarkkinointia ostopolun eri vaiheissa.

Videoiden käyttö on klassisesti painottunut ostopolun alkuvaiheeseen, tunnettuuden lisäämiseen. Videon ollessa ylivoimainen tunteiden välittäjä, tiedon tiivistäjä ja huomion herättäjä sitä kannattaa kuitenkin hyödyntää ostopolun kaikissa vaiheissa. Miten ja missä – siitä kerrotaan tässä Marketing Finlandin kaikille maksuttomassa webinaarissa!

Asiantuntijana Videolle Oy:n Tapio Haaja.


Aika: 29.4.2022 10.00 - 29.4.2022 11.00
Paikka: GoToWebinar ja eLearning Academy

27.4.2022 SEO6: äänihakujen ykköspaikka, position zero ja sisältöjen strukturointi

Tässä koulutuksessa perehdymme siihen, miten äänihaut toimivat ja miksi niihin kannattaa panostaa verkkosivuston kehityksen yhteydessä? Äänihakujen määrä kasvaa jatkuvasti ja tutustumme erilaisiin tapoihin, joilla äänihakujen ykköspaikka eli ns. position zero voidaan voittaa. Koulutuksessa esitellään useita käytännön esimerkkejä sekä B2C- että B2B-puolelta. Suosittelemme tätä kurssia osaksi SEO-koulutuskokonaisuutta.

Koulutus on 6. osa SEO-webinaarisarjaa, jossa käydään läpi hakukoneoptimointiin vaikuttavia tekijöitä käytännönläheisesti.


Aika: 27.4.2022 10.00 - 27.4.2022 11.30
Paikka: GoToWebinar ja eLearningAcademy

26.4.2022 Kumppanipodcastit B2B-markkinoinnissa

Haluatko valjastaa podcastit yrityksesi markkinoinnin käyttöön? Kannattaako se tehdä itsenäisesti vai yhdessä kumppanin kanssa? Miten mitata tuloksia, välttää sudenkuopat tai tulkita sopimuksia?
Näihin teemoihin pureudutaan tässä webinaarissa Suomen Podcastmedian toimitusjohtajan Juhani Pajusen johdolla.


Aika: 26.4.2022 10.00 - 26.4.2022 11.00
Paikka: GoToWebinar ja eLearning Academy

21.4.2022 Vaikuttavuusviestintä somessa - alustus valmennukseen

Vastuullisuus on yritysten menestyksen kannalta kriittinen tekijä nyt ja tulevaisuudessa. Siitä viestiminen oikein ja uskottavasti on tuloksellisen toiminnan edellytys. Tuloksellinen vaikuttavuusviestintä somessa -valmennus auttaa yrityksiä ja organisaatioita viestimään vastuullisuus- ja yhteiskunnallisista teemoista uskottavasti sosiaalisen median avulla. Somevaikuttajien kautta voidaan herättää avointa keskustelua sekä muuttaa laajojen yleisöjen mielipiteitä, asenteita ja kulutuskäyttäytymistä.

Kenelle: Koulutuksesta hyötyvät eniten markkinointiviestinnän ja viestinnän johto- ja asiantuntijatehtävissä toimivat sekä yrityksen, järjestön tai julkisen sektorin organisaation sosiaalisen median monipuolisesta hyödyntämisestä kiinnostuneet ammattilaiset. Koulutus tarjoaa oppeja ja oivalluksia kaikille lähtötasosta riippumatta.

Webinaari on itsenäinen alustus PING Akatemian neljän etävalmennuksen sarjaan keväällä 2022, joista ensimmäinen on 3.2.2022. Katso lisää: https://www.lyyti.in/vaikuttavuusviestintakevat2022

Marketing Finlandin jäsenet saavat 10% alennuksen PING Akatemian kevään 2022 vaikuttajamarkkinointi-sarjasta koodilla: PINGkaveri22


Aika: 21.4.2022 10.00 - 21.4.2022 11.00
Paikka: GoToWebinar ja eLearningAcademy

20.4.2022 SEO5: SEO-kirjoittamisen perusteet

Miten kirjoitetaan hakukoneoptimoitua tekstiä? Mitä eri tekijöitä tulee ottaa huomioon, kun luomme sisältöä omille nettisivuillemme, jotta hakukoneet varmasti löytävät perille? Tässä koulutuksessa asiantuntijamme Ulla Ristkari-Ryynänen käy läpi käytännönläheisesti ja esimerkein hakukoneoptimoidun sisällöntuotannon perusteita.

Kouluttaja: Ulla Ristkari-Ryynänen, Director – Business, ­Communications & Marketing, Kuuki Marketing Lab

Kurssi on 5. osa SEO-webinaarisarjaa, jossa käydään läpi hakukoneoptimointiin vaikuttavia tekijöitä käytännönläheisesti.


Aika: 20.4.2022 10.00 - 20.4.2022 11.30
Paikka: GoToWebinar ja eLearningcademy

13.4.2022 SEO4: videot, kuvat ja animaatiot hakukonelöydettävyyden tukena

Tämä koulutus on tarkoitettu henkilöille, jotka tuottavat tai suunnittelevat sisältöjä verkkosivustoille ja haluavat tuottaa niitä hakukoneystävällisemmin. Koulutuksessa avataan kuvien, videoiden sekä animaatioiden mahdollisuuksia sekä tarjoillaan erilaisia ideoita käytännön esimerkkien kautta.

Koulutus on 4. osa SEO-koulutusten kokonaisuutta.

Kouluttajina: Riikka-Maria Lemminki, toimitusjohtaja, Marketing Finland ry sekä Tomi Kaitarinne, toimitusjohtaja, Kuuki Marketing Lab


Aika: 13.4.2022 10.00 - 13.4.2022 11.30
Paikka: GoToWebinar ja eLearningAcademy

12.4.2022 Mediamittauksesta apua tehokkaampaan tv-mainontaan

TV on perinteikäs mainonnan väline, jolla on yhä runsaasti potentiaalia. Tässä koulutuksessa tarkastellaan TV-sisältöjen mittaamisen menetelmiä ja opetellaan ymmärtämään dataa, jota TV-tutkimukset tuottavat.

Koulutus tarjoaa case-esimerkkejä tv-sisältöjen mittaamisesta. Koulutus sopii kaikille, jotka haluavat tietää tv-mainonnasta koottavasta datasta ja markkinoinnin tehokkuuden mittaamisesta.


Aika: 12.4.2022 10.00 - 12.4.2022 11.00
Paikka: GoToWebinar ja eLearningAcademy

11.4.2022 Digital Markets Act (DMA) – miten se vaikuttaa mainontaan? JÄSENILLE MAKSUTON

Kohdennettua mainontaa tullaan rajoittamaan Euroopassa sekä muualla maailmassa lähivuosina merkittävästi. Seminaarissa tutustumme kohdennetun mainonnan tulevaan sääntelyyn EU:ssa DMA- ja DSA-asetusten kautta sekä ratkaisuihin, joilla voidaan jatkossa tehdä kohdennettua mainontaa. Webinaarin asiantuntijoina toimivat asianajaja Mari Rusi / Eversheds, asiakaspäällikkö Jaakko Nors / Suomen Asiakastieto, Senior Compliance Director Elena Turtureanu / Adform, yritysarkkitehti Kai Kuikkaniemi / SOK, Senior Manager, Ads Ecosystem, Government Affairs & Public Policy Lanah Kammourieh Donnelly / Google sekä toimitusjohtaja Riikka-Maria Lemminki / Marketing Finland.

Seminaari on Marketing Finlandin jäsenille ja eLearning-lisenssin haltijoille maksuton, muille 145 e + alv.24%.


Aika: 11.4.2022 10.00 - 11.4.2022 12.15
Paikka: GoToWebinar ja eLearning Academy

30.3.2022 Näin optimoit somekanavat tavoitteiden tueksi - alustus valmennukseen

Miten kasvatat liikennettä, vahvistat asiakassuhteitasi ja lisäät myyntiä somekanavissasi? Opit tehokkaita keinoja, ja mallin, jonka avulla luot liiketoiminnan tavoitteista sometekemistänne parhaiten tukevan mittariston ja aloitat arvopohjaisen sisällöntuotannon. Tunnistat (ja osaat korjata) somen yleisiä sudenkuoppia ja ymmärrät, miten optimoidut sometilit tukevat organisaatiosi tavoitteiden saavuttamisessa.

Kenelle: 

Koulutuksesta hyötyvät eniten markkinointiviestinnän ja viestinnän johto- ja asiantuntijatehtävissä toimivat sekä yrityksen, järjestön tai julkisen sektorin organisaation sosiaalisen median monipuolisesta hyödyntämisestä kiinnostuneet ammattilaiset. Koulutus tarjoaa oppeja ja oivalluksia kaikille lähtötasosta riippumatta.

Webinaari on itsenäinen alustus PING Akatemian neljän etävalmennuksen sarjaan keväällä 2022, joista ensimmäinen on 3.2.2022. Katso lisää: https://www.lyyti.in/somekanavatkevat2022
Marketing Finlandin jäsenet saavat 10% alennuksen PING Akatemian kevään 2022 vaikuttajamarkkinointi-sarjasta koodilla: PINGkaveri22


Aika: 30.3.2022 10.00 - 30.3.2022 11.00
Paikka: GoToWebinar ja eLearningAcademy

29.3.2022 Amazon 3: Amazon osaksi liiketoimintaa - Mitä se vaatii yritykseltä?

Tässä webinaarissa opit Amazonin mahdollisuuksista sekä haasteista kv-myynti- ja markkinapaikkana. Käymme konkreettisesti läpi miten tehdään toimiva tuotelistaus, tuotetaan myyvää sisältöä, sekä säästetään logistiikkakuluissa.

Webinaari on tarkoitettu erityisesti fyysisten kuluttajatuotteiden valmistajille, sekä kuluttajabrändien omistajille, jotka suunnittelevat liiketoimintansa laajentamista Amazonin markkinapaikoille. 

Käymme myös läpi Amazonin myyjätilin avaukseen vaadittavien dokumenttien vaatimukset.


Aika: 29.3.2022 10.00 - 29.3.2022 12.00
Paikka: GoToWebinar ja eLearningAcademy

18.3.2022 Onnistuneen rekrymarkkinoinnin ulottuvuudet

Tässä koulutuksessa saat tietoa ja opit:
• Mitä onnistunut rekrymarkkinointi vaatii?
• Miten markkinoinnin 4P:tä pätevät myös rekrymarkkinoinnissa?
• Miten välttää rekrymarkkinoinnin latteudet ja erottua työnantajien joukosta?
• Miten tavoittaa passiiviset työnhakijat ja varmistaa työvoiman saatavuus?
• Perehdymme myös siihen, miten kohdata työnhakijat inhimillisesti, puhuttelevasti ja mikä työnhakijoita oikeasti kiinnostaa?

Kouluttajina:
Lauri Vaisto, johtava työnantajakuvakonsultti
Mikko Martikainen, markkinointijohtaja ja työnantajakuvan neuvonantaja.


Aika: 18.3.2022 10.00 - 18.3.2022 11.00
Paikka: GoToWebinar ja eLearning Academy

17.3.2022 Mediamittauksesta apua tehokkaampaan radiomainontaan

Puheohjelmat, podcastit ja erilaisissa tilanteissa kuunneltavat radiokanavat kasvattavat suosiotaan. Radiomainonta onkin tehokas keino tavoittaa kuulijat tien päällä, arkiaskereissa kotona ja julkisissa tiloissa. Tässä webinaarissa syvennytään radiomainonnan mittaamisen menetelmiin ja tutustutaan dataan, jota radio-tutkimuksilla voi tavoittaa.

Koulutus antaa yleiskuvan siitä, miten radionkuuntelua Suomessa mitataan ja minkälaista dataa tutkimuksesta saadaan.
Käymme myös läpi suomalaisten radionkuuntelutottumuksia sekä viime vuosien kuuntelutrendejä.

Lisäksi havainnollistamme case-esimerkkien avulla, miten radionkuunteludataa voidaan hyödyntää mainonnan suunnittelussa.

Koulutus sopii kaikille, jotka hyödyntävät tai haluavat hyödyntää radiomainontaa ja mitata sen tuloksia. Kouluttajana Finnpanel.

 


Aika: 17.3.2022 10.00 - 17.3.2022 11.00
Paikka: GoToWebinar ja eLearningAcademy

16.3.2022 Strateginen tarinankerronta johtamisen välineenä

  • Tässä webinaarissa puhutaan käytännön esimerkein siitä miten tositarinat ovat usein tehokkain johtamisen väline ja miten tarina yhdistää vahvassa brändissä perinteet, nykyisyyden ja tulevaisuuden. Tositarinat konkretisoivat yrityksen strategian ja tekevät sen mielenkiintoiseksi työntekijöille ja asiakkaille. Strateginen tarinankerronta on enemmän kuin taktinen mainos. Se kiteyttää tarinan muodossa yrityksen valintoja ja päätöksiä ohjaavat periaatteet.
  • Tässä webinaarissa keskitytään siihen, miten tarinankerronta ja johtaminen nivoutuvat yhteen.

    Tositarinoita tarinankerronnallisesta johtamisesta:

    • Narratiivi tarkoituksesta ja tehtävästä joka alkoi 1901 ja jatkuu kauas tulevaisuuteen – case osuuskauppa-ajatus tarinana, ja tarina osuuskauppaliikkeellä on yhä päivitääisen johtamisen taustalla.
    • Esimerkkejä tarinoilla johtamisesta ja kulttuurimuutoksesta johtamisessa. 
    • Tarina innovaatioiden lähteenä – eri tyyppiset konsepti-innovaatiot ja markkinoinnin sisällöt, lojaaliteettiohjelmat
    • Parhaat kanta-asiakasohjelmat perustuvat tunnettuihin, usein toistettuihin ja todeksi todistettuihin tarinoihin
    • Osuustoiminta syntyi kuluttajien arjen tarpeista. 1800-luvun Euroopassa monet yksityiset kauppiaat tavoittelivat maksimaalista voittoa eivätkä piitanneet tuotteiden hygieniasta tai laadusta. Näiden ilmiöiden vastapainoksi syntyivät osuuskaupat.

Aika: 16.3.2022 15.00 - 16.3.2022 16.00
Paikka: GoToWebinar ja eLearningAcademy

16.3.2022 SEO3: hakusanojen valinta ja tehokas hyödyntäminen

Tässä koulutuksessa keskitymme hakusanojen valintaan ja tehokkaaseen hyödyntämiseen. Koulutuksessa tutustutaan erilaisiin työkaluihin, jotka auttavat hakusanojen valinnassa sekä tapoihin hyödyntää hakusanoja sisällöissä. Koulutus antaa valmiudet suunnitella hakukoneoptimointia ja tuottaa hakukoneystävällistä sisältöä. Jos suoritat koulutuksen osallistumatta SEO-kurssikokonaisuuteen, niin suosittelemme tämän koulutuksen rinnalle ”SEO-kirjoittamisen perusteet” -kurssia.

Kouluttaja: Riikka-Maria Lemminki, toimitusjohtaja, Marketing Finland ry

Kurssi on 3. osa SEO-webinaarisarjaa, jossa käydään läpi hakukoneoptimointiin vaikuttavia tekijöitä käytännönläheisesti.


Aika: 16.3.2022 10.00 - 16.3.2022 11.30
Paikka: GoToWebinar ja eLearningAcademy

15.3.2022 Amazon 2: Mitä Amazon tarjoaa tulevaisuudessa mainostajille?

Webinaari on tarkoitettu mainostajille ja mainonnan ammattilaisille, ja siinä vastataan mm. seuraaviin kysymyksiin. 

  • Mikä Amazon todellisuudessa on?
  • Mitä Amazon tarkoittaa suomalaisille yrityksille?
  • Mainonnan rooli Amazonissa myytäessä ja miten erottua Amazonissa?
  • Miten Amazonin dataa voidaan hyödyntää vaikka ei myy Amazonissa?

Kenelle webinaari on suunnattu? Kaikille suomalaisille mainostajille, jotka haluavat hyvödyntää Amazonia markkinapaikkana.

 


Aika: 15.3.2022 10.00 - 15.3.2022 11.30
Paikka: GoToWebinar ja eLearningAcademy

11.3.2022 Työnantajabrändi osana strategiaa

Tässä koulutuksessa opit näistä teemoista:

  • Työnantajakuva, työnantajamielikuva, työnantajabrändi, employer branding… Mitä niillä tarkoitetaan ja miten tämä kaikki liittyy organisaation strategiaan ja brändiin?
  • Miten rakentaa brändiä työnantajuuden näkökulmasta? Mikä on oikeasti tärkeää ja miten välttää ankeimmat kliseet?
  • Miten markkinointi, viestintä ja HR voivat yhdistää voimansa liiketoiminnan tavoitteiden eteen?
  • Tutustumme samalla innostaviin esimerkkeihin onnistuneista työnantajakuvan edistysaskeleista.

Aika: 11.3.2022 10.00 - 11.3.2022 11.00
Paikka: GoToWebinar ja elearning academy

Kaikille maksuton: 10.3.2022 Verohallinnon viestintä - salaisuudet menestysreseptin takana

Tervetuloa webinaariin, jossa päästään tutustumaan Verohallinnon kiitosta ja palkintoja niittäneeseen viestintästrategiaan ja sen toteuttamiseen monesta eri näkökulmasta. Tässä kaikille maksuttomassa webinaarissa neljä Verohallinnon viestinnän asiantuntijaa kertovat meille siitä, miten menestystarina on toteutettu kulissien takana.

Puheenvuoroissa kerrotaan Verohallinnon strategiasta ja arvoista viestinnän pohjana, muutosviestinnästä sekä työyhteisöviestinnästä, Vero.fi-sisällöistä ja teknisestä analyysista tekemisen taustalla sekä kirsikkana kakun päällä tietenkin siitä, kuinka Verohallinnon unohtumaton someviestintä on onnistuttu rakentamaan.

Tilaisuuden esiintyjät ja sisältö:

  • Kati Kalliomäki, viestintäjohtaja: Verohallinnon strategia ja arvot viestinnän pohjana
  • Katri Riekkinen, viestintäpäällikkö: Muutosviestintä ja ennakointi
  • Nilla Hietamäki, viestintäpäällikkö: Verohallinnon some – kirsikka kakun päällä

Tilaisuus järjestetään Teams-alustalla, saat kutsun sähköpostiisi.

 


Aika: 10.3.2022 10.00 - 10.3.2022 12.00
Paikka: Teams

9.3.2022 Brändi 3 - brändi ja omistaja-arvon kasvattaminen

Webinaarin aiheina mm.

· Miten brändi vaikuttaa yrityksen arvoon?
· Brändi yrityskaupoissa
· Brändin ISO-standardit
· Brändi kiinni taloudellisiin mittareihin
· Omistajan tahtotila – brändin numeerinen kasvuvaatimus

Koulutus on suunnattu erityisesti yritysten ylemmälle johdolle. Kouluttajina toimitusjohtaja Jari Taipale ja seniorikonsultti Roope Jääskeläinen, BrandWorxx Oy.


Aika: 9.3.2022 10.00 - 9.3.2022 11.30
Paikka: GoToWebinar ja eLearningAcademy

8.3.2022 XR 1 -teknologian mahdollisuudet myyntiin ja markkinointiin

Miten tehostat markkinointia virtuaalitodellisuuden ja muiden uusien, interaktiivisten teknologioiden avulla?

Webinaarissa Stereoscapen Karoliina Leisti avaa inspiroivien käytännön esimerkkien kautta, mitä uusia mahdollisuuksia vuorovaikutteiset teknologiat tuovat markkinointiin. Metaversumi, tekoäly, VR ja AR – mitä uusia ulottuvuuksia vuorovaikutteiset teknologiat tuovat asiakaselämyksiin sekä kuluttuja- että B2B-kentällä? Webinaarissa käydään läpi terminologiaa, asiakashyötyjä, tutkimustietoa, toteutettuja ratkaisuja kotimaisille ja kansainvälisille asiakkaille, XR-suunnitteluprosessia ja osallistujien kysymyksiä.

 


Aika: 8.3.2022 10.00 - 8.3.2022 11.00
Paikka: GoToWebinar ja eLearningAcademy