Pakosta potentiaaliksi – vastuullisuusmarkkinoinnin verkkokurssi

199,00 249,00 

Kun puhutaan vastuullisuudesta, tietoa ja käytännön taitoa on vaikeaa saada kompaktissa paketissa. Vastuullisuuskoulutusten sisällöt painottuvat tällä hetkellä enemmän strategiseen tasoon ja/tai kestävyysraportointiin. Käytännön taso puuttuu agendoilta ja avoimia kysymyksiä on paljon.

• Miten lisätä kysyntää vastuullisuusmarkkinoinnin avulla?
• Miten tunnistaa olennaiset vastuullisuusteemat?
• Miten yhdistää vastuullisuus ydinliiketoimintaan?
• Miten muodostaa mielenkiintoiset ja vaikuttavat viestit?
• Miten huomioida direktiivit ja lait?

Mutta ei hätää! Nyt voit ilmoittautua Marketing Finlandin ja vastuullisuusmarkkinointitoimisto Susta Partnersin toteuttamalle verkkokurssille, jossa voit edistää vastuullisuusmarkkinoinnin osaamistasi vaiheittain, omassa aikataulussasi.

Lupaamme välttää jargonia ja keskittyä konkretiaan. Käymme myös oppimistehtäväsi läpi ja annamme palautetta. Kurssin suoritettuasi saat “Vastuullisuusmarkkinoinnin osaaja” -osaamismerkin.

Verkkokurssi toteutetaan Marketing Finlandin ja Susta Partnersin yhteistyönä.

KENELLE?
Markkinoinnin ja viestinnän asiantuntijoille, suunnittelijoille ja toteuttajille sekä vastuullisuusmarkkinoinnin edistämisestä yleisesti kiinnostuneille

HYÖTY?
• Kurssin sisältö on konkreettinen ja suunniteltu nimenomaan markkinoijan ja viestijän näkökulmasta.
• Vaiheittainen työstömalli, jonka mukaan edetessään opiskelija voi edistää samalla oman organisaationsa vastuullisuusmarkkinointia.
• Asiantuntijan palaute oppimistehtävästä
• “Vastuullisuusmarkkinoinnin osaaja” -oppimismerkki kurssin suorituksen jälkeen
• Työkalut / ohjeet:
○ Olennaisten vastuullisuustekojen tunnistaminen
○ Vastuullisuustekojen siemenmalli
○ Vastuullisten avainviestien muotoilu
○ Avainviestien jatkohyödyntäminen eri tarkoituksiin

Ilmoittauduttuasi kurssille saat kirjautumiskutsun kurssin työtilaan, josta löytyvät myös Zoom-linkit webinaareihin.

VERKKOKURSSIN ETENEMINEN

Aloituswebinaari to 6.6.2024 klo 9 – 10:30 (Zoom)
• Tämän hetken tärkeimmät vastuullisuusfaktat pähkinänkuoressa
○ ESG-viitekehys kaiken keskiössä
○ Miksi tämä aihe on tärkeä juuri nyt?
○ Regulaatio, viherväittämädirektiivi jne. markkinoijan näkökulmasta
• Teoista sanoiksi
○ Miten sitten vastuullisuusteoista kannattaa viestiä?
○ Miten rakennetaan uskottava vastuullisuusviesti? Mistä uskottavuus ponnistaa?
• Case-esimerkkejä meiltä ja maailmalta
• Seuraavat stepit ja oppimistehtävän esittely
• Keskustelua ja kysymyksiä

Oppimistehtävä 1: Olennaisten vastuullisuustekojen tunnistaminen omassa organisaatiossa

Tallenne 1: Teemana Olennaisten vastuullisuustekojen ja -viestien tunnistaminen

Oppimistehtävä 2: Vastuullisuustekojen priorisointi ja yhdistäminen liiketoimintaan

Tallenne 2: Teemana Vastuullisuusviestien muotoilu

Oppimistehtävä 3: Liiketoiminnalle keskeisten vastuullisuustekojen muotoilu avainviesteiksi

Lopputehtävä (palautus 19.8.)

Yhteenvetowebinaari to 22.8.2024 klo 9 – 10:30 (Zoom)
• Yhteenveto kurssin sisällöstä
• Kurssin esimerkkien läpikäynti yhdessä
• Avainviestien jatkojalostus eri käyttötarkoituksiin
• Kysymyksiä ja keskustelua

Kouluttajina toimivat vastuullisuusmarkkinoinnin asiantuntijat Suvi Johansson ja Marika Siniaalto Susta Partnersilta.

Molemmat kouluttajat ovat markkinoinnin, kasvun ja muutosjohtamisen ammattilaisia yli 20 vuoden kokemuksella. Sekä Suvi että Marika ovat molemmat kokeneita puhujia, kouluttajia ja fasilitaattoreita. He ovat rakentaneet sekä B2C- että B2B-brändejä menestyksekkäästi sekä markkinointitoimistoissa että asiakkaan puolella.

Vastuullisuusteemat ovat olleet Suvin ja Marikan työpöydällä asiakastyön kautta jo pidemmän aikaa ja siksi tämänkin kurssin asioita on tullut käsiteltyä monesta näkökulmasta. Sittemmin molemmat ovat perehtyneet vastuullisuuteen aiheena syvemmin. Näin pitkä kokemus ja monesta lähteestä kerätty tieto on saatu paketoitua käytännönläheisiksi Susta Partners -työkaluiksi, jotka käydään kurssilla läpi.

Kurssin opettajat käyvät oppimistehtäväsi läpi ja antavat kirjallista palautetta viimeisestä lopputehtävästä. Kurssin suoritettuasi saat “Vastuullisuusmarkkinoinnin osaaja” -osaamismerkin, jonka voi liittää vaikka sosiaaliseen mediaan.
Koulutuksen suorittamiseen menee yhteensä noin 10-14 tuntia.

Hinta: 249 € / Marketing Finlandin jäsenet 199 €. Hintoihin lisätään alv 24%.
Koulutus ei sisälly Marketing Finland Academyn lisenssiin.


HUOM!
Mikäli haluat ottaa Marketing Finland Academy -lisenssin käyttöösi samalla kertaa, kun varaat paikkasi tästä koulutuksesta, lisää ostoskoriin haluamasi lisenssi (kuukausi- tai vuosisopimus). Mikäli ostamasi koulutus sisältyy Marketing Finland Academyyn, et saa tästä koulutuksesta erillistä laskua.

LISÄÄ MARKETING FINLAND ACADEMYN LISENSSI OSTOSKORIISI TÄSTÄ.

Henkilökohtainen koulutuslisenssi jäsenille 39€/kk/12kk tai 129€/kk

Henkilökohtainen koulutuslisenssi muille 129€/kk/12kk tai 239€/kk

Yrityslisenssi jäsenille hlömäärän mukaan alkaen 129€/kk

Marketing Finland Academy -lisenssillä pääset maksutta kaikkiin tuleviin webinaareihin sekä  verkkokoulutusalustalle, jossa koulutukset ovat katsottavissa aina, kun haluat. Academystä löytyy yli 500 suomen- ja englanninkielistä markkinoinnin ja viestinnän koulutusta sekä julkaisemiamme kirjoja.

Opiskele silloin, kun sinulle sopii juuri niistä aiheista, jotka ovat sinulle ajankohtaisia!

Tutustu Marketing Finland Academy -koulutuksiin  Tutustu tilausehtoihin

Hintoihin lisätään alv. 24%.