Lisätiedot
Hinta | Jäsenhinta, Normaali hinta |
---|
1 990,00 € – 2 990,00 €
Opi, miten vastuullisuus muuttaa markkinointia ja viestintää – ilmoittaudu mukaan helmikuussa 2024 alkavaan Vastuullisen markkinoinnin ja viestinnän sertifikaattiohjelmaan!
Toteutamme markkinoinnin ja viestinnän päättäjille sekä yritysjohdolle sertifikaattiohjelman, joka ohjaa markkinoinnin tekijöitä vastuullisempaan päätöksentekoon ja auttaa välttämään vastuullisuuden sudenkuoppia.
Koulutusohjelmassa tarkastelemme yrityksen liiketoimintaa vastuullisuuden eri näkökulmista ja tutustumme asiantuntijoiden opastuksella keinoihin, joilla markkinoinnin ja viestinnän avulla voidaan edistää vastuullisuutta.
8.2.-23.5.2024 Vastuullisen markkinoinnin ja viestinnän sertifikaattiohjelma
Opi, miten vastuullisuus muuttaa markkinointia ja viestintää – ilmoittaudu mukaan helmikuussa 2024 alkavaan Vastuullisen markkinoinnin ja viestinnän sertifikaattiohjelmaan!
Toteutamme markkinoinnin ja viestinnän päättäjille sekä yritysjohdolle sertifikaattiohjelman, joka ohjaa markkinoinnin tekijöitä vastuullisempaan päätöksentekoon ja auttaa välttämään vastuullisuuden sudenkuoppia.
Koulutusohjelmassa tarkastelemme yrityksen liiketoimintaa vastuullisuuden eri näkökulmista ja tutustumme asiantuntijoiden opastuksella keinoihin, joilla markkinoinnin ja viestinnän avulla voidaan edistää vastuullisuutta.
Koulutus koostuu viidestä eri moduulista. Jokaiseen moduuliin kuuluu koulutuspäivä, johon voi osallistua virtuaalisesti tai paikan päällä. Koulutuspäivien lisäksi opiskelijoilla on käytössään sähköinen oppimisalusta, jossa on tehtäviä, lisäinformaatiota ja ryhmäkeskusteluja. Koulutusohjelmaan osallistujalle myönnetään Marketing Finlandin Vastuullisen markkinoinnin ja viestinnän sertifikaatti. Sertifikaatin suorittaminen edellyttää 80 % läsnäoloa koulutuspäivissä ja osallistumista Vastuullisuusretriittiin tai harjoitustyön hyväksyttyä palautusta.
Käsiteltävät kokonaisuudet:
Yritysten toimintaa ja vastuullisuutta säätelevä lainsäädäntö sekä itsesääntely
Vastuullinen viestintä
Vastuullinen markkinointi ja yrityksen vaikutuskeinot
Vastuullinen markkinoinnin ostaminen ja kumppanisuhteet
Terminologia ja vaikuttavuus
Paikka: Hotelli Lilla Roberts, Pieni Roobertinkatu 1, 00130 Helsinki tai Teams. Poikkeuksena 23.5. paikkana Vuosaaren kartano, Itäreimarinkuja 14, 00980 Helsinki.
Hinnat:
• 1500 € Marketing Finlandin jäsenille, joilla käytössä Marketing Finland Academy -lisenssi
• 1990€ Marketing Finlandin jäsenille
• Ei-jäsenille 2990 €
Hintaan lisätään alv. 24 %. Hinta sisältää jokaisen koulutuspäivän lounaan ja kahvit.
Huom! Sertifikaattiohjelma ei sisälly Marketing Finland Academy -lisenssiin.
Alennukset:
Mikäli yrityksesi on Marketing Finlandin jäsen ja sinulla on voimassa oleva Marketing Finland Academy -lisenssi, voit ostaa koulutuksen alennettuun hintaan, 1500€ + alv 24%. Saat alennuksen käyttöösi merkitsemällä verkkokaupassa kuponkikoodin SERTIFIKAATTI.
Mikäli yrityksestänne ilmoittautuu mukaan vähintään kolme henkilöä, saatte 10% alennuksen laskun loppusummasta. 10%:n lisäalennusta ja Academy-alennusta ei voi yhdistää.
Kouluttajat:
Koulutuskokonaisuus on räätälöity hyvin käytännönläheiseksi. Suunnittelutyön ohjausryhmään kutsuimme alan kokeneet ammattilaiset, jotka ovat tunnistaneet oman kokemuksensa kautta vastuullisuuteen liittyviä tärkeitä kysymyksiä ja näkökulmia. Kouluttajina toimivat alan parhaat asiantuntijat ja tekijät.
Ohjelma (pidätämme oikeudet muutoksiin):
8.2.2024, klo 9.00-16.00 Moduuli 1: VASTUULLINEN YRITYSVIESTINTÄ
• Sertifikaattiohjelman esittely ja vastuullisuusajattelun haastaminen
• Vastuullisuustekojen medianäkyvyys
• Yritysviestinnän riskit: Kyberturvallisuus ja informaatiovaikuttaminen
• Viestinnän muuttunut toimintaympäristö ja valtasuhteet
• Viestinnän riskeihin varautuminen: Poikkeusviestintävalmius ja –suunnitelma
• Vastuullinen työyhteisöviestintä: Sisäinen onnistuminen varmistaa ulkoisen onnistumisen
• Viestinnän vaikuttavuus ja sen mittaaminen
7.3.2024, klo 9.00-15.30 Moduuli 2: VASTUULLISUUS YRITYKSEN LIIKETOIMINNAN YTIMESSÄ
• Omistajien ja sidosryhmien muuttuneet odotukset yrityksille tutkimusten valossa
• Sosiaalinen vastuullisuus: yritys osana yhteiskuntaa
• Markkinoinnin ja viestinnän itsesääntely (esittelyssä MEN ja VEN)
• Ympäristömerkinnät ja ympäristömerkkien käyttö markkinoinnissa ja viestinnässä
• Vastuullinen työnantaja ja työnantajamielikuva
• Kiristyvä sääntely
• Vastuulliset muotoilumerkit
26.3.2024, klo 9.00-15.30 Moduuli 3: VASTUULLINEN MARKKINOINTI
• Voivatko brändit tehdä maailmasta paremman?
• Inkluusio ja diversiteetti mainonnassa
• Unstereotype Alliance
• Vastuullisuus yrityksen liiketoiminnan ytimessä, case Lindström
• Vastuullisuusohjelman suunnittelu ja siihen sitouttaminen
• Hiilineutraalius, vähäpäästöisyys ja kompensaatiot vastuullisuusviestinnässä –ja markkinoinnissa
• Säädeltyjen tuotteiden vastuullinen markkinointi
18.4.2024, klo 9.00-16.00 Moduuli 4: VASTUULLINEN KUMPPANI- JA VAIKUTTAJAYHTEISTYÖ
• Vastuullisuus digitaalisessa toimintaympäristössä
• Bränditurvallisuus ja läpinäkyvyys digitaalisessa liiketoimintaympäristössä
• Brändien rooli eettisemmän internetin rakentajana: disinformaatio ja vihapuhe (GARM)
• Vastuuttoman ja katastrofaalisen toimistoyhteistyön lähtökohdat – mikä meni pieleen?
• Arvopohjainen kumppaniyhteistyö ja markkinoinnin hankinta
• Vaikuttajat osana vastuullista yhteiskuntaa
• Vastuulliset markkinoinnin jakeluverkostot
23.5.2024, klo 9.00-16.00 Moduuli 5: VASTUULLISEN MARKKINOINNIN JA VIESTINNÄN RETRIITTI
• Vastuullisen markkinoinnin ja viestinnän workshop
• Miten näet vastuullisen markkinoinnin ja viestinnän nyt?
• Kurssin päätös: Sertifikaattien jako, päätöscocktail ja verkostoitumista
Hinta | Jäsenhinta, Normaali hinta |
---|