Markkinointihankinta-työryhmä keskittyy ja ottaa kantaa muun muassa markkinointipalveluiden ostamisen muotoihin, kumppaniyhteistyöhön ja markkinoinnin tehokkuuden seurantaan. Ryhmä järjestää myös edunvalvonnallisia tapaamisia toimistojen ja medioiden kanssa.
Vuosittain ryhmälle valikoituu ajankohtaisia aiheita, joihin ryhmä syventyy tarkemmin ja joista nostetaan aiheita keskusteluun ja jatkossa työstettäväksi. Pyrimme edistämään alan hyväksi todettujen markkinointikäytäntöjen jakamista ja käyttöön ottoa sekä välittämään markkinointihankintaan liittyvää keskeistä tietoa koko Marketing Finlandin jäsenistölle ja muille alan toimijoille ryhmän jäsenten oman oppimisen ja verkostoitumisen lisäksi.
Tavoitteena on, että ryhmään kuuluu henkilöitä, jotka edustavat toimessaan sekä hankinnan että markkinoinnin asiantuntijoita. Suoraan kilpailevien toimijoiden osallistumista ryhmään harkitaan aina tapauskohtaisesti. Työryhmään kutsutaan uusia jäseniä Marketing Finlandin jäsenyritysten henkilöistä, jotka työskentelevät ryhmän edustamien aiheiden parissa.
Ryhmä kokoontuu neljä kertaa vuodessa. Ryhmän puheenjohtajana toimii Johanna Ilmén ja varapuheenjohtajana Janika Piensalmi.