Jäsenedut

Valmiiksi neuvoteltuja etuja yrityksellesi ja sinulle

Vahva markkinoinnin verkostomme mahdollistaa sen, että olemme voineet neuvotella rahanarvoisia etuja yrityksellesi sekä sinulle. Tältä sivulta löydät kootusti kiinnostavia jäsenetuja.

Huom! Osa jäseneduista on salaisia, jolloin näet ne vain Markkinoinnin Työkalupakissa.

Siirry tästä jäsenportaaliin ja Työkalupakkiin

Maksutonta neuvontaa ja konsultaatiota

Jäsenenä saat tueksesi markkinoinnin asiantuntijamme sekä laajan asiantuntijaverkoston. Annamme tukea markkinoinnin suunnitteluun, tekemiseen sekä seurantaan.

Markkinoinnin työkalupakki tukenasi

Saat käyttöösi ainutlaatuisen markkinoinnin työkalupakin, joka sisältää hyödyllisiä ohjeita, sopimuspohjia, markkinoinnin lainsäädäntöpaketin, muistilistoja sekä jäsenetuja.

Pääset osaksi markkinointiverkostoa

Jäsenenä voit osallistua markkinoinnin työryhmien toimintaan sekä verkostoitumistapahtumiin, joissa luot arvokkaita suhteita muihin markkinoinnin ammattilaisiin ja markkinointihenkisiin yritysjohtajiin.

MRKTNG -lehti työpöydällesi

Saat neljä kertaa vuodessa MRKTNG -lehden, joka on markkinoinnin ajakohtaisjulkaisu. Lehti tarjoaa markkinoinnin insight-tietoa kotimaasta sekä kansainvälisesti. Lehden voit tilata useammalle henkilölle organisaatiossasi ja sen voi halutessaan ohjata myös kotiosoitteeseen.

Markkinoinnin koulutuksia

Kuulet ensimmäisenä maksuttomista ja maksullisista markkinoinnin koulutuksistamme, joissa markkinoinnin parhaat tekijät jakavat omaa osaamistaan. Järjestämme vuodessa vähintään 7 maksutonta modernin markkinoinnin koulutusta.

Markkinoinnin lakineuvontaa

Markkinoinnin juridiikkaan erikoistunut Eversheds Sutherland neuvoo kaikissa lakiasioissa. Saat jäsenetuna 15 minuuttia maksutonta lakikonsultaatiota.

mika.oksanen@eversheds.fi

Qualifio: työkalu asiakasdatan rikastamiseen

Qualifion ratkaisu auttaa brändejä asiakkaiden osallistamisessa yli 50 erilaisella interaktiivisella lomakkeella (kyselyt, kilpailut, testit, pelit jne.). GDPR-sääntelyn mukainen alusta mahdollistaa monipuolisen asiakasdatan keräyksen, joka voidaan integroida yrityksen muihin teknisiin ratkaisuihin. Qualifiota käyttää jo yli 400 yritystä Euroopassa.

Here is what will be included in your licence:

  • 50+ campaign types, 100% customisable;
  • Unlimited campaign creation;
  • Campaign creation in 41 languages (Finnish, Swedish, Danish, Norwegian, Dutch, etc.);
  • Access to several modules: statistics per campaign, global stats, integrated CRM, etc.
  • Centralised module for opt-ins & consent management;
  • Unlimited data collection: the data collected is all yours (hosted in Europe);
  • GDPR Toolbox: set of dedicated features to collect data in full compliance with GDPR;
  • White label: no Qualifio logo in your campaigns;

As a member of Marketing Finland, you’ll get as extra:

  • A free account setup;
  • A free end-user training with personalised examples;
  • A free onboarding check.

Tilaa tästä ilmainen demo!

Täytä yhteydenottolomake ja aloita kampanjasi Qualifion avulla

Suomen Asiakastiedon kohderyhmätyökalu ja tietokannat

Jäsenenä saat maksutta käyttöösi Suomen Asiakastiedon Yritysfiltteri PRO B2B-kohderyhmätyökalun (ovh. 2100 €). Tietokantojen käytöstä saat 30 %:n jäsenalennuksen.

Tilaukset: jaakko.nors@asiakastieto.fi

 

Match2One – järkevämpää ohjelmallista ostamista

Yhteistyömme kautta jäsenet saavat käyttöönsä helppokäyttöisen ohjelmallisen ostamisen alustan ilman aloituskustannuksia ja mediaostojen minimibudjettia sekä maksuttoman käyttökoulutuksen ja premium-tason asiakastuen.

Alustan avulla voit kohdistaa mainontaasi oikeille kohderyhmille oikea-aikaisesti ilman jatkuvaa kampanjoiden säätämistä. Koneoppimisen ja algoritmien avulla mainokset saavat automaattisesti ja jatkuvasti parempia sijoituksia verkkomedioissa – markkinoiden parhaaseen hintaan. Jäsenenä ja kumppanina saat automaattisesti hinnoittelun, joka perustuu laajan mainostajaverkostomme yhteenlaskettuun mainosbudjettiin.

Miksi Match2One?

  • yksinkertainen käyttää
  • täysin läpinäkyvä raportointi
  • koneoppimiseen perustuvat algoritmit
  • todennetusti vahvat tulokset
  • sisältää välineet mainosten luomiseen, raportointiin ja tulosten analysointiin

Katso palvelun esittelyvideo täällä

Erikoistarjous Marketing Finlandin jäsenille ja kumppaneille

Jäsenenä tai kumppanina saat 30 päivän ilmaisen kokeilujakson, hintatakuun sekä premium-tason asiakastuen. Match2One auttaa sinua veloituksetta ensimmäisten kampanjoiden toteuttamisessa alusta loppuun. Varaa demoesittely tästä!

Ratkaisut kumppanisuhteiden tehostamiseen: Helpline – maksuton sparraus

Markkinoinnin toimiston arviointiin olemme kehittäneet mallin, jossa arvioidaan nykytila, tunnistetaan parannuskohteet ja nostetaan esiin kehityskohteet. Sparrauksen lopputuloksena teemme sinulle ehdotuksen jatkotoimenpiteistä (ks. Pulssi ja Match) ja saat maksuttoman check-listan. Helpline -palvelusta vastaa Marketing Finland yhteistyössä Superskillsin kanssa ja se on Marketing Finlandin jäsenille maksuton.

Voit tilata maksuttoman sparrauksen tästä

Ratkaisut kumppanisuhteiden tehostamiseen – Pulssi – toimistoauditointi

Markkinoinnin toimistoauditoinnissa analysoimme ja kehitämme olemassa olevia toimistosuhteita. Autamme arvioimaan toimistosuhteen tilan, tunnistamme parannuskohdat ja autamme kehityskohtien toteuttamisessa. Esim.

  • Oma markkinointiorganisaatio ja omat kyvykkyydet
  • Parannuspotentiaali nykyisessä toimistosuhteessa (molemmat osapuolet)
  • Toimistojen välinen yhteistyö/inhouse yhteistyö (monta kumppania)
  • Kommunikaatiotarpeiden määrittely
  • Oman brief-mallin kehittäminen
  • Toimiston ”suoritteiden” arviointi ja suhteen nykytila.
  • Hintatason benchmarkkaus ja arviointi
  • Sopimusten analysointi ja suositukset mahdollisista muokkauksista.

Pulssissa arvoimme yhdessä ja rakentavalla tavalla olemassa olevaa toimistoyhteistyön tilaa. Prosessiin osallistuvat molemmat osapuolet, asiakasyritys ja toimisto (tai toimistot). Käymme läpi työskentelyprosessit, briefit, KPI:t, seurantamenetelmät, arviointityökalut organisaation rakenteen. Käymme läpi esteet, löydämme ratkaisuja ja luomme prioriteetit.

Pulssi-toimistoauditoinnista vastaa yhteistyökumppanimme Superskills.

Jäsenhinta 3 200 € + alv. Normaalihinta 5 900 € + alv.

Voit tilata Pulssi-toimistoauditoinnin tästä

Ratkaisut kumppanisuhteiden tehostamiseen – Match – toimistohaku ja valinta

Sopivan markkinoinnin kumppanin valinta alkaa tarpeidesi määrittelystä. Autamme hahmottamaan, mitä pitää saada aikaan ja minkälaista asiantuntemusta tavoitteisiin pääsemiseksi tarvitaan.

  1. Määrittely: tavoitteet, omat resurssit, odotukset yhteistyölle, kompetenssitarpeen tarkentaminen sekä valintakriteerit. Toivottu kompensaatio- ja yhteistyömalli.
  2. Longlist, karsinta: Potentiaalin kartoitus, RFI:t, referenssiasiakkuudet, tiimien ja osaamisen profilointi.
  3. Shortlist, haastattelut: Tiimit, tekijät ja projektiväki + muutama asiakasreferenssi (haastatteluina).
  4. Tapaamiset ja brief: 2-3 parasta toimistoa, moderoitu workshop, jossa ratkaistaan yhdessä konkreettisia kysymyksiä.
  5. Arviointi & suositukset: 2-3 parasta toimistoa, vahvuuksien ja heikkouksien analysointi sekä suositukset riskien hallitsemiseksi.
  6. Valinta ja alustava sopimus
  7. Follow-up: n. 6 kk myöhemmin, tilanne, tavoitteet ja KPI:t.

Matchin lähtökohtana on asiakasyrityksen tarpeiden ja valintakriteerien määrittely, joka ohjaa prosessia alusta loppuun asti. Tavoitteena on löytää asiakkaan ja toimiston välinen pitkäaikainen kumppanuus, joka rationaalisten kriteerien lisäksi myös tuntuu hyvältä. Kommunikaatio, kemia ja yhteensopiva ambitiotaso ovat edellytyksiä onnistuneelle ja sujuvalle yhteistyölle.

Match-konsultoinnista vastaa yhteistyökumppanimme Superskills.  Prosessi kestää yleensä noin 2 viikkoa.

Jäsenhinta 3 600 € + alv. Normaalihinta 6 500 € + alv.

Voit tilata Match-konsultoinnin tästä

Media- ja markkinointibudjetin tason määrittely 

ToinenPHD tarjoaa Marketing Finlandin jäsenille apua mediabudjetin tason määrittelyyn. Käytämme määrittelyyn OMNI-työkalua, jonka investointisuosituksien tietopohja perustuu lähes 3000:een toteutettuun mallinnukseen eri toimialoille EMEA-alueella. Budjetin määrittely tietyn tavoitteen saavuttamiseksi ottaa huomioon mm. yrityksen nykyisen markkina-aseman, toimialan, kohderyhmän ja myyntikatteen. Budjetin määrittelyssä otetaan huomioon brändin vahvistamisen ja liikevaihdon kasvutavoite. Toisena osana on kanavasuunnittelu, jonka avulla suunnitellaan optimaalista investointiallokaatiota monimediaympäristössä.

Tarjous sisältää kolmivaiheisen kokonaisuuden:

  1. investointitason määrittelyn ja investoinnin myyntivaikutuksen
  2. Kanavasuunnittelu-skenaarion luominen tavoittavuutta tai myyntitavoitetta vasten
  3. Skenaanariosparraus: Kun pohjatyö on tehty, käymme yhdessä tulokset, teemme tarkennuksia ja sovimme skenaarioista ja painotuksista, joiden pohjalta dokumentoidaan päätöksenteko-dokumentaatio markkinoijan tarpeisiin esim. Nykyinen budjettitaso vs. kasvutavoitteellinen budjettitaso.

Kokonaisuuden hinta Marketing Finlandin jäsenille on 1500 € + alv. Jäsentarjous on voimassa 2020 loppuun mennessä aloitetuissa projekteissa.

Prosessi:

1. Tilaus, ota yhteys Toni Keskiseen toni.keskinen@toinenphd.com, 044 7744076

2. Toimitamme excelin, johon täytätte tarvittavat taustatiedot ja parametrit, joiden pohjalta investointitason suunnittelu ja kampanjan kanavasuunnittelu toteutetaan

3. Suunnittelutyö ja alustavan raportin toimitus viikon kuluessa datan toimituksesta

4. Skenaariosparraus mahdollisimman pian alustavan raportin toimituksen jälkeen.

10 podcastin sarja 

Jäsenenä saat 10 kpl noin 30 minuutin mittaisia toiveiden mukaan toteutettuja haastattelupodcasteja hintaan 2000 € + alv. 24 %. Podcastit toteuttaa radioalan konkari Juha Kakkuri.

Kysy lisää info@marketingfinland.fi

Verkkopalvelun analytiikan auditointia jäsenhintaan

Petri Mertanen tarjoaa jäsenillemme verkkopalvelun analytiikan auditoinnin, joka sisältää viisi eri osa-aluetta ja yli 60 tarkistettavaa kohtaa.

Auditoinnissa tarkastetaan:
  • Seurantakoodit ja käytössä olevat järjestelmät
  • Google Analytics propertyn asetukset ja linkitykset muihin järjestelmiin
  • Näkymien asetukset ja tavoitteet
  • Liiketoiminnalle oleellisen datan tallentaminen
  • Tallennetun datan hyödyntäminen

Tarkastettavat kohdat pisteytetään ja dokumentoidaan. Auditoinnin lopputuloksena asiakas saa konkreettiset suositukset ja kehitysehdotukset. Auditoinnin tulokset käydään läpi yhdessä asiakkaan kanssa.

Jäsenhinta: 890 €

Normaalihinta: 1395 €

Kysy lisää auditoinnista, mainitse että kyseessä on Marketing Finlandin jäsenhinta: petri@mertanen.info

Apua johdon ja asiantuntijoiden suorahakuihin ja rekrytointiin

Pro-Source perehtyy Marketing Finlandin jäsenyritysten liiketoimintaan, ja on valmis nopeasti auttamaan talenttitarpeen ennakoinnissa ja täyttämisessä.

Edut vain Marketing Finlandin jäsenille:

  • Ensimmäisen kolmen kuukauden aikana (etu voimassa 15.5. saakka) aloitettuihin suorahakuihin ja rekrytointeihin veloituksetta Cut-e tai DiSC -arvioinnit sekä palautteet
  • Suorahaut & rekrytoinnit Marketing Finlandin kanssa neuvoteltuun jäsenetuhintaan
  • Future of Work/Työn tulevaisuus 2019 -tutkimus, läpikäynti yrityksen kanssa
  • Talenttitarpeen ennakointi -mallin läpikäynti Pro Bono (2h) yrityksen johdon kanssa

Lue lisää palveluista Marketing Finlandin jäsenille täällä

Palveluihin liittyen voit olla yhteydessä myös sähköpostitse annele.bergman@prosource.fi tai puhelimitse 050 378 5259.

Relatable: kansainvälinen vaikuttajaverkosto  tarjoaa jäsenillemme uuden edun

Relatable toteuttaa vaikuttajamarkkinointia, brändättyä sisältömainontaa ja -tuotantoa hieman eri tavalla, kuin sitä on ennen tehty. Relatable muuttaa vaikuttajamarkkinoinnin globaalisti mitattavaksi mediakanavaksi.

Uusi kumppanimme tarjoaa nyt jäsenillemme:

  • oma Relatable-tiimi auttamaan juuri sinun kampanjaasi menestymään
  • luovia ideoita ja toteutuksia
  • 15 % alempi CPM-hinta
  • pääsy partner-sivulle, jossa voit seurata kampanjaasi 24/7 reaaliajassa päivittyvin tiedoin
  • yksityiskohtainen raportti jokaisen kampanjan jälkeen
  • viikoittaiset puhelintapaamiset ja seurannat Relatable-tiimisi kanssa
  • ilmainen kampanjan perustaminen

Lue lisää täältä.

Osallistu maksuttomaan webinaariin “How to make influencer marketing your profitable marketing channel”  22.4. klo 14.00

Ilmoittaudu webinaariin tästä!

Alennus Growth Triben kursseista

Jäsenet saat 10 % alennuksen Growth Triben Growth hacking – ja AI for Marketing -kursseista.

Ilmoittautumiset anssi@growthtribe.fi.

Etu Ratekoulutuksen kursseista

Jäsenet saavat 10 % alennuksen Ratekoulutuksen kursseista.
Kirjoita ilmoittautuessasi “muut tiedot” -kohtaan “Marketing Finlandin jäsenetu -10 %”.

Alennus Rastor-insituutin koulutuksista

Jäsenenä saat 10 % alennuksen Rastor-instituutin kursseista  ja tutkinnoista (ei koske ammatti- ja erikoisammattitutkintoja) merkitsemällä koodin “väylätulevaisuuteen” koulutuksen ilmoittautumislomakkeen Kampanjakoodi-kenttään.

Hertz Autovuokraamo

Hertz Autovuokraamo tarjoaa Marketing Finland ry:lle ja sen jäsenille erikoishinnat autonvuokrauksiin Suomessa ja ulkomailla. Hinta vahvistetaan varausvaiheessa. Varauksen ja vuokrauksen yhteydessä käytetään alennustunnistetta (CDP- numero). Varaa autosi laajasta ajoneuvovalikoimastamme ja kattavasta toimipisteverkostostamme.

Alennustunnisteeksi tarvittavan CDP-numeron löydät Työkalupakista, jonne pääset kirjautumaan omilla jäsentunnuksillasi

Thomas Kolsterin uusi kirja tutustumishintaan jäsenille 

Viikolla 26 ilmestyy Thomas Kolsterin uusin kirja “The Hero Trap – How to win in a post-purpose market by putting people in charge.”

Kirjassaan Thomas haluaa keskittää huomiomme sinänsä hyvistä tavoitteista ihmisiin ja yritysten merkittäviin tekoihin kestävän kehityksen puolesta.

Kirjan globaali lanseerauspäivä on 25.6. ja nyt tarjoamme jäsenillemme mahdollisuuden tilata kirja tutustumishintaan alennuskoodilla FIN15. Verkkokauppaan pääset TÄSTÄ

ARVOA LIIKETOIMINTAAN -kirja

Jos lähtisit kehittämään tai luomaan yritykselle arvoa brändin avulla, mistä lähtisit liikkeelle? Marketing Finlandin asiantuntijaverkoston Hanna Viita on julkaissut kirjan ARVOA LIIKETOIMINTAAN, joka käsittelee konkreettisesti ja realistisesti uuden, kansainvälisen brändin lanseerausta ja muutosprosessia.

Kirja saatavilla Alma Talentin verkkokaupassa. 20% alennuskoodi Marketing Finland jäsenille ARVOAETU. Etu on voimassa vuoden 2020 loppuun asti.

HANNA VIITA on markkinoinnin ja viestinnän ammattilainen, joka on yli 20-vuotisen uransa aikana toiminut kansainvälisten yritysten (mm. Apple, Nokia, Wärtsilä) markkinoinnin johdossa. Hanna toimii aktiivisesti myös Marketing Finlandin verkostossa.

Kestävä markkinointi – Ilmastonmuutosopas brändeille!

Ensimmäinen suomenkielinen markkinoinnin opas, joka katsoo markkinointia puhtaasti ilmastonmuutoksen näkökulmasta. Se avaa uusia uria vastuulliseen brändinrakennukseen ja antaa uudenlaisia näkökulmia markkinoinnin suunnitteluun.

Kirja perustuu kotimaiseen ja kansanväliseen tutkimukseen, yritys- ja asiantuntijahaastatteluihin sekä case-materiaaliin. Kirja on suunnattu yritysten johdolle, brändi-, markkinointi-, viestintä- ja vastuullisjohtajille ja -asiantuntijoille, jotka haluavat näyttää suuntaa maailmassa, jossa kertakäyttökulutus on out ja kestävämpi ja fiksumpi kulutus on in.

Ennen kaikkea Kestävä markkinointi on kaikille, joille markkinointi on osa ilmastonmuutoksen ratkaisua, ei ongelmaa.

KIRJAILIJAT: Petteri Lillberg ja Riku Mattila

Jäsenetu:  -20 % ale (kirjan hinta 62 €) Alman verkkokaupasta printti- ja e-kirjasta: https://shop.almatalent.fi/kestava-markkinointi

Katso jäsenetukoodi Työkalupakista, jonne pääset kirjautumaan omilla jäsentunnuksillasi!