Asiakasanalyysi

Asiakasanalyysillä hahmotetaan nykyisen asiakaskunnan profiili. Analyysi kertoo yritystasolla mistä nykyiset tuotot tulevat. Tuottoanalyysi paljastaa liiketoiminnan mahdolliset riskialueet ja kasvumahdollisuudet. Analyysi kertoo, onko jokin toimiala yli- tai aliedustettuna ja miten tuottoja kerrytetään eri kokoisista yrityksistä. Analyysi kertoo myös, missä asiakkuuksissa on suurin lisämyyntipotentiaali.

Sopii kaikille B2B-myyntiä tekeville yrityksille, jotka haluavat ymmärtää tuottojen lähteen ja profiilin. Sopii erityisen hyvin silloin, jos haluaa ymmärtää cross-selling -mahdollisuudet ja haluaa hyödyntää asiakasprofiilia uusasiakashankinnassa.

 

Asiakasanalyysin toteuttaa yhteistyökumppanimme Strike Communications Oy

Lisätietoja Asiakasanalyysista verkkokaupassamme

Aiheeseen liittyvät artikkelit

Emilia Lillberg

Emilia Lillberg

Milla Sorsakivi