Asiakasanalyysi

1 900,00 2 500,00 

Asiakasanalyysillä hahmotetaan nykyisen asiakaskunnan profiili. Analyysi kertoo yritystasolla mistä nykyiset tuotot tulevat. Tuottoanalyysi paljastaa liiketoiminnan mahdolliset riskialueet ja kasvumahdollisuudet.

Analyysi kertoo, onko jokin toimiala yli- tai aliedustettuna, ja miten tuottoja kerrytetään eri kokoisista yrityksistä. Analyysi kertoo myös, missä asiakkuuksissa on suurin lisämyyntipotentiaali.

 

Tuottaminen

Asiakasanalyysi tehdään laskutusdatan pohjalta. Yrityksen asiakkaat arvotetaan (myynti/kate) ja niihin liitetään ajantasaiset y-tunnukset. Y-tunnukset ”peilataan” ison tietokannan (esim. Asiakastieto) kanssa. Peilaus tuottaa asiakasprofiilin. Asiakasprofiiliin kuuluu ns. kohderyhmämatriisi, jonka avulla voidaan löytää tuottoisimmat kohderyhmät. Näitä kohderyhmiä on mahdollisuus monistaa niihin yrityksiin, jotka ostavat kilpailijoilta.

Analyysi tuottaa rikastetun asiakasdatan, joka on mahdollista viedä CRM:ään

Kenelle

Sopii kaikille B2B-myyntiä tekeville yrityksille, jotka haluavat ymmärtää tuottojen lähteen ja profiilin. Sopii erityisen hyvin silloin, jos haluaa ymmärtää cross-selling -mahdollisuudet ja haluaa hyödyntää asiakasprofiilia uusasiakashankinnassa.

Asiakkaan resurssit

  • Aloituspalaveri:  toimittaa yritystunnuksilla varustetun asiakaslistaa, jossa on arvot mukana (esim. vuoden myynti). Jos y-tunnuksilla olevaa listaa ei ole olemassa, se voidaan rikastaa useilla eri metodeilla.
  • Yhteenvetopalaveri

Hinta

  • Jäsenhinta   1900 €
  • Ei-jäsenhinta 2500 €
  • + data (200 €/ 1000 asiakasta)
  • Erilliset rikastusprosessit tarjouksen perusteella.

Asiakasanalyysin toteuttaa yhteistyökumppanimme  Strike Communications Oy

Category: Tags: , ,