Google Data Studio ja Google Optimize

129,00 239,00 

Verkkokoulutuksen aikana saat konkreettisen käsityksen kuinka Google Data Studio toimii, minkälaisia datan lähteitä voit järjestelmässä käyttää ja miten voit visualisoida dataa. Näin ymmärrät kuinka voit esittää ja jakaa organisaatiolle hyödyllistä tietoa. Lisäksi käydään läpi minkälaista personointia ja konversio-optimointia voit tehdä Google Optimizen avullaTämä koulutus on ehdoton jokaiselle verkkopalvelun kehityksen parissa työskentelevälle ja Google Marketing Platform tuotteita käyttävälle. 

Google Data Studio ja Google Optimize verkko-opintoina

Googlen Marketing Platform sisältää neljä analytiikkatyökalua: aiemmin tuttujen Google Analyticsin ja Google Tag Managerin rinnalle ovat tulleet Data Studio ja Optimize. Google Data Studio on kaikille organisaatioille veloitukseton järjestelmä, joka auttaa eri datalähteiden yhdistämisessä, datan visualisoinnissa sekä raportoinnissa. Google Optimizen avulla organisaatiot voivat tehdä personointia sekä versio- ja monimuuttujatestejä optimoidessaan verkkopalvelujaan.

Koulutuksen aikana saat hyvän käsityksen siitä kuinka Googlen analytiikkatyökaluja voi hyödyntää verkkopalvelun analysoinnissa ja optimoinnissa. Koulutuksen alussa käydään läpi kuinka eri työkalut linkittyvät toisiinsa ja mikä on Google Marketing Platform kokonaisuudessaan.  

Miksi tämä virtuaalikoulutus?

  1. Ymmärrät kuinka Google Data Studiota voidaan käyttää tehokkaasti ja oikein datan esittämisessä sekä jakamisessa.
  2. Ymmärrät minkälaisia datan lähteitä voit käyttää ja miten dataa voi yhdistää.
  3. Osaat toteuttaa organisaatiolle raportin / dashboardin Google Data Studion avulla.
  4. Ymmärrät kuinka Google Optimizea voidaan hyödyntää verkkopalvelun personoinnissa ja optimoinnissa.
  5. Osaat tehdä yksinkertaisia versio- eli A/B-testejä Google Optimizen avulla.

Kenelle koulutus on tarkoitettu?
Koulutus on tarkoitettu kaikille organisaation digitaalisen mainonnan tai verkkopalveluiden kehityksen parissa työskenteleville. Koulutus on perustasoinen ja sopii kaikille markkinoinnin sekä verkkopalvelujen kanssa toimiville henkilöille. Et tarvitse aiempaa osaamista Google Marketing Platformin työkaluista.

Koulutukseen valmistautuminen

Osallistujalla on oltava Gmail-sähköpostiosoite tai Google-tunnus, jonka voi tehdä omasta työsähköpostiosoitteesta täällä (suositus): https://accounts.google.com/SignUpWithoutGmail?hl=en

Pyydä lisäksi katselu-, editointi- tai admin-oikeudet Gmail-osoitteelle tai Google-tunnuksellesi, mahdollisesti organisaation käytössä olevalle Google Analytics ja Optimize tileille sekä Data Studio raportteihin.

Tarvittaessa voit käyttää myös Googlen Demo-tiliä tämän linkin kautta: https://analytics.google.com/analytics/web/demoAccount

Koulutus on osa kolmen Google Marketing Platform -koulutuksen kokonaisuutta.

Tämä verkkokoulutus sisältää mm. videon ja presentaatiomateriaalit pidetystä koulutuksesta.
Ostolla on normaali 14 päivän peruutusoikeus, mikäli tuotetta ei ole otettu käyttöön. Peruutusoikeus poistuu henkilön kirjauduttua eLearning-alustalle.
Osasto:

Maksullisten koulutusten hintoihin lisätään alv 24 %. Osallistumisen voi perua ilman peruutuskuluja viimeistään 5 vrk ennen koulutuksen alkua. Alle 5 vrk tehdyistä peruutuksista veloitetaan 50€ peruutusmaksu.

Hae kouluttajaksi!
Toivo koulutusta takaisin:
0