Riikka-Maria Lemminki

Olen Marketing Finlandin toimitusjohtaja ja tullut vetämään liittomme muutosta syksyllä 2017. Muutoksen suunnat ovat määrittäneet jäsenemme, jotka ovat auliisti kertoneet toiveistaan. Muutosmatka on ollut mielenkiintoinen ja sen aikana olen tavannut upeita markkinoinnin ammattilaisia Suomessa sekä maailmalla.

Ennen Marketing Finlandia työskentelin ALMA medialla johtavana konsulttina, jolloin pääsin tutustumaan media-alaan sisältäpäin. Tätä aikaisemmin toimin osakkaana vastaten myynnistä JM Tieto Oy:ssä, joka yrityskaupan myötä sulautettiin osaksi ALMA Talent liiketoimintaa. JM Tiedolle menin aikanani perustamaan markkinoinnin asiantuntijapalveluita sekä digiliiketoimintaa. Parasta tässä kaikessa olivat upeat asiakkaamme, joiden kanssa saimme yhdessä kehittää innovatiivisia ratkaisuja yritysten myynnin raja markkinoinnin kehittämiseksi. Ennen JM Tietoa vastasi ympäristötekniikan laitteita valmistavan sekä niitä maahan tuovan ALLU Groupin markkinoinnista. Rakensin organisaatiolle sisäisen markkinoinnin palveluyksikön, joka tuotti markkinointia Ideachip Oy:lle, ALLU Finland Oy:lle, näiden tytäryhtiöille sekä yli 40:ssä maassa toimivalle jälleenmyyjäverkostolle.

Tänä päivänä toimin Marketing Finland työn ohella hallituksen jäsenenä World Federation of Advertisers organisaatiossa, Coptersafety Oy:ssä sekä Lahti Regionissa. Sivutoimenani pyöritän Ranskalaista kyläkauppaa, joka on pala ranskan vuoristoa Vanhassa Vääksyssä.

Koulutukseltani olen markkinointi tradenomi (Lahden Ammattikorkeakoulu) sekä kauppatieteiden maisteri (LUT University), mutta näiden lisäksi olen suorittanut ympäristötekniikan sekä puusepän opintoja.

Mottoni on “Think Big”, koska uskon että parhaat ideat löytyvät oman tutun maailman ulkopuolelta.