Petri Mertanen

Markkinointi Mertanen

Analytics Consultant / CEO

Petri Mertanen on luonut pitkän uran digitaalisen analytiikan parissa asiakasyrityksissä ja medioissa. Hänellä on yli kymmenen vuoden kokemus analytiikan hyödyntämisestä ja kehittämisestä eri kokoisissa asiakasyrityksissä sekä median parissa. Nykyisin Petri toimii itsenäisenä asiantuntijana konsultoiden eri kokoisia yrityksiä ja organisaatioita analytiikan saralla. Aiemmin Petri toimi mm. Omnicom Media Groupin digitaalisen analytiikan tiimin johtajana sekä Digital Analytics Association järjestön Suomen puheenjohtajana.

Petrillä on kokemusta ja näkemystä nykyaikaisten analytiikkatyökalujen hyödyntämisestä ja analysointiprosessin kehittämisestä. Intohimonaan hän pitää nimenomaan analyyttisen kulttuurin luomista organisaatioihin. Petri on toiminut pitkään myös kouluttajana valmentaen tuhansia henkilöitä räätälöityjen ja yleisten koulutusten kautta. Kouluttajana hän on toiminut mm. Saranen Consultingin ja Googlen organisoimassa Adwords Academyssa sekä Aalto yliopistolla ITP-ohjelmassa. Petrillä on tällä hetkellä viralliset sertifioinnit Google Analytics, Google Tag Manager ja comScore Digital Analytix järjestelmien osalta. Petri on ollut suosittu puhuja niin kotimaisissa kuin ulkomaisissakin tapahtumissa.