26.8.2021 Analytiikan suunnittelu

80,00 145,00 

Tässä webinaarimuotoisessa koulutuksessa käydään läpi kuinka markkinoinnin analytiikkaa ja etenkin verkkosivuston, mobiilisovelluksen sekä digitaalisten mainontakanavien mittausta voi suunnitella. Koulutuksen aikana saat vinkkejä kuinka voit selvittää datan tallentamista ja erilaisia datan lähteitä. Mittaamisen suunnitteluun sekä avainmittareiden määrittelyyn käytetään jatkojalostettua REAN-mallia (vrt. markkinoinnin AIDA-malli). 

Kouluttajana Petri Mertanen.

Miksi osallistua?

  1. Ymmärrät mittaamista ja datalähteitä kokonaisvaltaisesti
  2. Ymmärrät mitä dataa digitaalisista palveluista ja kanavista tallennetaan
  3. Osaat tehdä mittaussuunnitelmaa ja kiteyttää avainmittareita (KPI)

Kenelle koulutus on tarkoitettu?

Tämä koulutus on tarkoitettu jokaiselle digitaalisen mainonnan parissa tai verkkopalveluiden sekä mobiilisovellusten kehityksessä työskenteleville. Koulutus on perustasoinen ja sopii kaikille markkinoinnin parissa toimiville henkilöille.Koulutus ei edellytä aikaisempaa kokemusta.

Mitä koulutukseen osallistuminen vaatii?

Tulet saamaan koulutuksesta kaikkein parhaimman hyödyn irti, mikäli sinulla on käytettävissäsi etäkoulutuskertojen aikana:

  • kaksi näyttöä (toiselta seuraat koulutusta ja toisella voit tehdä muistiinpanoja)
  • vähintään kannettava tietokone
  • oikeudet organisaation web-analytiikkajärjestelmään (esim. Google Analytics) ja mainonnanhallinnan tileille

Koulutuksen agenda:

  • Markkinoinnin mittaamisen viitekehys ja linkitys liiketoiminnallisiin mittareihin
  • Digitaalisen analytiikan infrastruktuuri (esimerkkinä Google Marketing Platform)
  • Harjoitus: Mitä verkkosivustolla tai mobiilisovelluksessa tällä hetkellä mitataan?
  • AREANA-framework (Awareness, Reach, Engage, Activate, Nurture, Advocate)
  • Harjoitus: eri osa-alueiden mittaamisen määrittely ja datalähteet
  • Harjoitus: avainmittareiden kiteyttäminen

 

Osasto: Avainsanat tuotteelle , , ,
Toivo koulutusta takaisin: