Ohjelmallinen ostaminen

Tehokkaampaa ohjelmallista ostamista

Mitä ohjelmallinen ostaminen on ja mitä riskejä siihen liittyy?

Ohjelmallisella ostamiselle tarkoitetaan mediatilan ostamista automaatiota hyödyntäen. Siinä mainonnan ostaja valitsee kohderyhmän, jonka haluaa tavoittaa ja järjestelmä algoritmejä sekä käytössä olevaa dataa hyödyntäen valitsee sopivat mediat. Mainonnan ostajan kannalta ongelmallista on ollut se, että ostajan ja median välissä on useita kumppaneita, joista jokainen pyrkii saamaan osansa mediabudjetista. Erityisen ongelmallisia ovat tilanteet, joissa väliin pääsee vilpillisiä toimijoita, jotka tarjoavat olematonta mediatilaa, tällöin puhutaan mainoshuijauksista (adfraud). Mainostajan huolena on myös bränditurvallisuus (brand safety), sillä digitaalisessa maailmassa mainontaa voi näkyä haitallisen, kuten esimerkiksi terroristisen sisällön yhteydessä.

Meidän tehtävämme Marketing Finlandilla on edistää mainonnan ostamisen läpinäkyvyyttä sekä löytää keinoja bränditurvallisuuden edistämiseksi. Käymme jatkuvaa keskustelua mainostajien, mediatoimistojen, medioiden sekä teknologiatoimijoiden kanssa digitaalisen ostamisen turvallisuuden edistämiseksi.

Tarjoamme helpon tavan päästä mukaan ohjelmalliseen ostamiseen

Olemme neuvotelleet jäsenedun ruotsalaisen ohjelmallisen ostamisen alustan Match2Onen kanssa. Yhteistyö mahdollistaa jäsenillemme pääsyn mukaan ohjelmalliseen ostamiseen ilman aloituskustannuksia ja minimibudjettia. Match2One on helppokäyttöinen alusta, jossa voit itse toteuttaa bannereita ja digitaalisia mainoksia. Järjestelmässä mainonta kohdennetaan koneoppivien algoritmien avulla ja kohdentamisessa hyödynnetään sivustoltasi saatavaa verkkoliikennedataa, medioiden keräämää dataa sekä alustan itse keräämää dataa. Marketing Finlandin jäsenenä saat veloituksetta alustan käyttökoulutuksen sekä premium tason käyttötuen, joka auttaa auttaa sinua ensimmäisten kampanjoiden toteuttamisessa alusta loppuun.  Jäsenenä ja kumppanina saat automaattisesti hinnoittelun, joka perustuu laajan mainostajaverkostomme yhteenlaskettuun mainosbudjettiin.

Haluatko kuulla lisää ohjelmallisesta ostamisesta, varaa tästä palvelun esittelyaika!