YouTube parantaa mainontansa kohdistamista

YouTube parantaa mainontansa kohdistettavuutta mm. katsojien hakuhistorian avulla. Google Preferred -palvelun kohdistamisperusteet ovat nyt laajentuneet. Esimerkiksi YouTuben suosituimmissa musiikkikanavissa mainostaja voi kohdistaa mainontansa katsojille, jotka ovat hakeneet esimerkiksi kulutuselektroniikkaa. Näin YouTube haluaa kilpailla voimakkaammin perinteisten tv-yhtiöiden kanssa, kun nämä tarjoavat yhä enemmän taustatietoja yleisöjensä käyttäytymisestä.

Lisäksi YouTube on artikkelin mukaan saanut takaisin asiakkaita, joita se menetti viime vuoden aikana, kun useat bränditalot eivät halunneet mainontansa näkyvän kanavan epämääräisten sisältöjen yhteydessä.

 

Lue Digidayn artikkeli täällä.

TIetoa YouTuben uusista ominaisuuksista markkinoijalle dagensanalys.se