Vuoden Brändinrakentajaksi Kyrö Distillery Company

Vuoden Brändinrakentajaksi Kyrö Distillery Company Vuoden Brändinrakentaja -palkinnon vastaanottivat Kyrö Distillery Company Brand Director Mikko Koskinen ja Marketing Director Laura Järnefelt.

Marketing Finlandin Vuoden Brändinrakentaja -tunnustus annetaan markkinointiviestinnässään esimerkilliselle jäsenyritykselle. Tänä vuonna palkinto annettiin Kyrö Distillery Company -brändille, jonka omistaa Rye Rye Oy.

Miten yritys on onnistunut suunnitelmallisessa ja pitkäjänteisessä brändinhallinnassa? Onko se kehittänyt alaa uudenlaisella ajattelulla ja saavuttanut markkinointiviestinnälle asetetut tavoitteensa? Muun muassa näihin asioihin Marketing Finlandin hallitus kiinnittää huomiota valitessaan Vuoden Brändinrakentajaa.

– Kyrö Distillery Company on nopeassa ajassa onnistunut rakentamaan kansainvälisesti arvostetun brändin sekä sen ympärille vahvan asiakasyhteisön. Brändin rakentamisessa suomalaisuus on nostettu onnistuneesti yhdeksi arvoksi ja samalla tuetaan myös alueellisen tunnettuuden kasvua, kuvailee valintaa Marketing Finlandin toimitusjohtaja Riikka-Maria Lemminki.

– Tunnustus tulee Kyrölle täydelliseen aikaan kannustukseksi kehittää brändiä yhä rohkeammin. Tulemme vahvistamaan kansainvälistä brändimielikuvaa ja muun muassa vaihdamme Napue-ginimme nimen Kyrö Giniksi, jotta yhtenäisen mielikuvan muodostaminen vientimaissa helpottuu. Haluamme tulevaisuudessa mahdollistaa yhä merkityksellisempiä hetkiä brändin parissa. Kyrö on perustajiensa yhteinen unelma ja uskallus sen toteuttamiseksi toimintamme ydin, kertoo Kyrön brändistä vastaava Mikko Koskinen.

Vuoden Brändinrakentaja -tunnustuksen saajan valinnassa oli mukana Eversheds Asianajotoimisto. IPR-ryhmän vetäjä, AA Petteri Häkkänenantoi arvionsa shortlistatuiden yritysten brändejä tukevien tavaramerkkien valinnasta ja yhdistelemisestä, oikeaoppisesta käytöstä sekä oikeuksien tarkoituksenmukaisesta suojaamisesta. Häkkänen kertoo, että Kyrön brändit nauttivat laajaa rekisteröintisuojaa yhtiön markkina-alueilla ja hieman ylikin. Yhtiön brändit ovat erottamiskykyisiä sanallisilta ja visuaalisiltakin elementeiltään, joten niitä̈ on helppo suojata. Suojauksesta on huolehdittu erittäin hyvin huomioiden myös tulevaisuuden tarpeet ja erityisesti yrityksen taloudelliset voimavarat

Vuoden Brändinrakentaja -tunnustus julkistettiin MRKTNG Day -tapahtumassa 10.9.2019. Aiemmin tunnustuksen ovat saaneet mm. OP, Fazer, Elisa, Finlayson, Raision Elovena ja Fiskars.

Katso alla Mikko Koskisen ajatukset siitä, miksi Kyrö on menestynyt niin hyvin.

 

Lisätiedot:

Marketing Finland
Riikka-Maria Lemminki, puh. 040 578 1974
riikka@marketingfinland.fi

Kyrö Distillery Company
Mikko Koskinen, puh. 050 379 4642
mikko@kyrodistillery.com

 

Marketing Finland edustaa markkinoijia ja brändinrakentajia. Noin 400 jäsenyrityksemme panostukset ovat 80 prosenttia markkinointiviestinnän panostuksista Suomessa. Monipuoliset neuvontapalvelumme, julkaisut ja tapahtumat auttavat jäseniämme menestymään. Olemme myös eturivissä kehittämässä hyvää kauppatapaa, vastuullista markkinointia sekä markkinoinnin tehokkuutta Suomessa. www.marketingfinland.fi

Kyrö Distillery Company perustettiin vuonna 2012 kun ystävykset istuessaan saunan lauteilla ruisviskiä nauttiessaan pohtivat, miksei Suomessa valmisteta ruisviskiä. Tislaamo aloitti toimintansa vuonna 2014 ja jo 2015 Kyrön Napue Gin voitti IWSC:n Gin&Tonic sarjan. www.kyrodistillery.com