Verkkokaupan voimakasta kasvua Tanskassa

Tanskalaiset verkkokaupat kaksinkertaistivat uusien verkkotilausten määrän koronapandemian aikana.

Vaikka fyysiset kaupat kärsivät, niin monille tanskalaisille verkkokaupoille tilanne on toinen. Kun fyysisten myymälöiden sulkeminen alkoi Tanskassa, merkitsi se monien verkkokauppojen kävijämäärien valtavan kasvun alkua. Tanskalaisissa verkkokaupoissa oli kävijöitä yli 50 % enemmän kuin viime vuoden vastaavana ajanjaksona.

”Verkkokaupoissa on 11. maaliskuuta lähtien kävijämäärä saavuttanut tason, joka on nähty vain sellaisissa tapahtumissa kuten Black Friday”, sanoo digitaalisen markkinointitoimisto s360:n Frederik Hyldig.

Tanskan verkkokauppojen liikenteen analysointi on aloitettu 2. helmikuuta lähtien, ja se näyttää selkeän kuvan muuttuneesta kuluttajakäyttäytymisestä, jossa asiakkaat sekä siirtyvät kivijalasta verkkoon että ostavat enemmän Tanskan verkkokaupoista ulkomaisten hakujen etsimisen sijasta.

Kaiken kaikkiaan Tanskan verkkokauppojen kävijämäärän kasvu ja korkeampi konversioaste ovat kaksinkertaistaneet saman ajanjakson tilaukset viime vuoteen verrattuna. Suurin kasvu oli tiistaina 31. maaliskuuta, jolloin analyysi osoitti, että myynti Tanskan verkkokaupoissa kasvoi 141 %.

Analyysi osoittaa myös, että vaikka online-kanavien kautta kulkee enemmän asiakkaita, se ei ole johtanut alhaisempaan verkkomainonnan hintaan.

”Yksi syy muiden joukossa on se, että kuluttajat ovat ostaneet nopeammin ja enemmän ja ovat sen vuoksi lisänneet arvoaan verkkokaupoissa. Verkkokaupat ovat siksi halukkaampia korottamaan tarjouksiaan huutokaupassa”, Frederik Hyldig sanoo.

Linkki alkuperäiseen analyysiin.

 

Lähde: s360

Suomessa tutkimusta koskeviin kyselyihin vastaa s360 Suomen maajohtaja Hermanni Nurila, hn@s360digital.com, +358 40150 4977