Siksi markkinointia -hanke käynnistyi

Markkinointi on yritysten ja kansantalouksien kasvun moottori. Suomi ja suomalaiset yritykset eivät kuitenkaan investoi markkinointiin riittävässä määrin. Anne Korkiakoski, Kimmo Tolonen ja Ami Hasan ryhtyivät kummeiksi Siksi markkinointia -hankkeelle. Sen tavoitteena on nostaa Suomi suosta markkinoinnin arvostusta ja markkinointi-investointeja lisäämällä.

Hankkeen liittoyhteistyökumppaneina ovat Mainostajien Liitto; MARK, Suomen Markkinointiliitto ja Markkinoinnin, teknologian ja luovuuden liitto MTL. Hankkeen ohjausryhmään kuuluvat  kummit ja alan liitot sekä professori Jaakko Aspara, Svenska Handelshögskolan ja toimitusjohtaja Toni Berkowits, Markkinointi-instituutti. Ohjausryhmä seuraa hankkeen tuloksia, teettää erillisprojekteja sekä ideoi ja tukee resursointia valituille hankkeille.

Tähän mennessä on tuotettu kattava tietopaketti markkinoinnin merkityksestä ja suomalaisen markkinoinnin tilasta. Tutkijoina olivat kauppatieteiden ylioppilaat Lauri Laaksonen Svenska Handelshögskolanista sekä Miia Lahtinen ja Laura Mörsky, Vaasan Yliopistosta. Heidän akateemisesta ohjauksestaan vastasi professori Pirjo Laaksonen, Vaasan Yliopisto.

Katso esitys “Lataa tiedostot” -linkistä.