Ritva Hanski-Pitkäkoski maailman mainostajien liiton hallitukseen

Mainostajien Liiton toimitusjohtaja Ritva Hanski-Pitkäkoski on valittu uudelleen kattojärjestö World Federation of Advertisers (WFA) hallitukseen. Nimitys julkistettiin 16. maaliskuuta WFA:n vuosikokouksessa, joka pidettiin osana Global Marketer Weekiä Kuala Lumpurissa Malesiassa.

World Federation of Advertisers on globaali mainostavien yritysten edunvalvoja, joka on perustettu vuonna 1953. Jäseninä on tällä hetkellä 60 kansallista mainostajien liittoa kuudessa maanosassa ja yli 80 maailman suurimpiin kuuluvaa mainostajayritystä. Näiden kautta WFA edustaa noin 90 prosenttia maailmanlaajuisesta markkinointiviestinnästä eli noin 700 miljardia Yhdysvaltain dollaria. WFA pyrkii edistämään vastuullisen markkinoinnin toimintaedellytyksiä mm. tekemällä yhteistyötä kansainvälisten toimijoiden kuten Euroopan unionin, Maailman terveysjärjestön ja Kansainvälisen kauppakamarin kanssa.

– WFA tuntee huolta kuluttajien luottamuksesta brändeihin digitalisoituvassa maailmassa. Tämä on tarpeen erityisesti, koska yksityisyyden suojan merkitys kasvaa datan käytön yleistyessä markkinoinnissa, sanoo Ritva Hanski-Pitkäkoski.

WFA:n hallitus kokoontuu neljä kertaa vuodessa ohjaamaan järjestön strategiaa ja määrittämään toiminnan painopisteet. Hanski-Pitkäkoski on ollut kattojärjestön hallituksen jäsenenä myös vuosina 2002-2011.

www.wfanet.org