Ratkaisuja digiturvallisuuden parantamiseksi

Global Alliance for Responsible Media -allianssi antoi viime viikolla World Economic Forumissa ratkaisuehdotuksensa digitaalisen mediaympäristön turvallisuuden parantamiseksi.

Viime vuoden heinä-syyskuussa yli 600 miljoonaa haitalliseksi luokiteltua sisältöä poistettiin YouTubesta, Facebookista ja Instagramista jo ennen kuin ne päätyivät käyttäjien silmiin. Silti yli 9 miljoonaa haitallista sisältöä julkaistiin samalla kolmen kuukauden tarkastelujaksolla.

Global Alliance for Responsible Media (GARM) on World Federation of Advertisersin ja Association of National Advertisersin viime vuonna perustama yhteenliittymä. Mukana allianssissa ovat merkittävien brändien, mainos- ja media-alan toimijoiden ja useiden alan järjestöjen lisäksi Facebook ja YouTube/Google*. Pian käynnistyvällä suunnittelujaksolla tullaan määrittelemään kaikille yhteiset mittarit, työkalut ja järjestelmät sekä nimeämään puolueettomat tarkastajat. Toimenpiteet alkavat näkyä kesäkuun 2020 jälkeen.

“It’s time to create a responsible media supply chain that is built for the year 2030 — one that operates in a way that is safe, efficient, transparent, accountable, and properly moderated for everyone involved, especially for the consumers we serve. With all the great minds in our industry coming together in partnership with The Global Alliance for Responsible Media, we can and should avoid the pitfalls of the past and chart a course for a responsible future.” Marc Pritchard, Chief Brand Officer at P&G.

“Responsibility is our number one priority, and we’ve made significant progress towards building a more sustainable and healthy digital ecosystem for everyone. Finding a shared understanding of how to identify and treat harmful content in a consistent way is an important step towards achieving this goal, and we welcome the progress GARM has made.” Susan Wojcicki, CEO of YouTube

“Safety for people and businesses is the top priority for Facebook, and we’re encouraged by the progress the Alliance and industry have made in these areas. Our commitment to safety and partnering across the industry is unwavering, we look forward to continuing the progress with our peers.” Carolyn Everson, VP Global Marketing Solutions, Facebook.

 

Lähde: WFA

 

*

  • Advertisers including Adidas, Asahi Beer, Bank of America, Bayer, Beiersdorf, BP, Chanel, Danone, Diageo, Discover, EA, Ferrero, Fiat Chrysler, Friesland Campina, General Mills, GM, GSK, Hershey, HP, Johnson & Johnson, Kellogg, LEGO, LVMH, Mars Incorporated, MasterCard, Microsoft, Mondelez International, NBC Universal, Nestle, Orange, Procter & Gamble, PepsiCo, Pernod Ricard, Philips, Shell, Sony, Unilever, Vodafone, Yildiz Holdings and Yum! Brands;
  • Experts at Dentsu, GroupM, Havas Media, IPG, Publicis Media, and Omnicom Media Group, representing media agencies;
  • Media companies and platforms at launch include Facebook, Google/YouTube, Teads, TRUSTX, Twitter, Unruly, and Verizon Media
  • Supporting industry associations ANA, 4A’s, Interactive Advertising Bureau, ISBA, Mobile Marketing Association, Coalition for Better Ads, Effie Worldwide and the WFA alongside their local advertising association members.