Ohjelmallinen ostaminen ja sisällöntuotanto vahvemmin mainostajien haltuun

Mainostajat ja isot bränditalot haluavat hallita itse digimainonnan ostamista ja siirtävät yhä suuremman osan ohjelmallisesta ostamisesta mainos- ja mediatoimistoilta itselleen. Myös digimainonnan luova tuotanto ‘in-house’ on tuonut merkittäviä kustannussäästöjä mm. Unileverillä.

Digiday UK kokosi yhteenvedon viidestä trendistä joiden mukaan:

  • Markkinoijat usein yliarvostavat digimediaa muiden medioiden kustannuksella
  • Mainos- ja mediatoimistoilla on jatkossakin rooli mm. kampanjaseurannassa
  • Oman datan merkitys kasvaa jatkuvasti
  • Kilpailu digiosaajista on kovenemassa, henkilöstön koulutusta lisätään
  • Talon sisäiset tiimit tuottavat aiempaa enemmän sisältöjä

Lähde: Digiday UK 12.3.2018