Nämä työt ovat AdProfit-kilpailun shortlistalla

Tuloksellisuutta palkitsevaan AdProfit-kilpailuun osallistui yhteensä 31 työtä. Esituomaristojen arviointiprosessin jälkeen voitosta kilpailee yhdeksän kampanjaa kolmessa ammattilaissarjassa. Lopulliset tulokset julkistetaan 28. huhtikuuta, jolloin selviävät myös juniori- ja briiffaajasarjan voittajat.

Shortilla ovat

Vuoden paras lanseeraus
Fazer Leipomot: Puuro ei ole enää entisensä – Fazer Alku (SEK & GREY, Dagmar)
Sinebrychoff: KOFF-HIFK – 30 vuotta kimpassa (hasan & partners)
Von Elk Company: Glöet glögiskumpan lanseeraus (TBWA\Helsinki)

Vuoden paras kampanja
ABB: An elephant in a porcelain shop (Bob the Robot, MEC)
Elisa: Hintasaarnaajat (Bob the Robot, Virta Helsinki)
Metsä Wood: Metsä Wood Plan B (hasan & partners, SEK Public)
SOK/Prisma: Halpuuttaminen (Make it Simple, Carat Finland)

Vuoden paras yhteiskunnallinen kampanja
Syöpäsäätiö: Roosa nauha 2015 (dynamo&son)
Ulkoasiainministeriö: Finland Emojis (hasan communications / hasan & partners)

Kilpailutöiden esikarsinnasta ja shortlistan valinnasta vastasi kolme esituomaristoa, jotka koostuivat markkinoijista, mainonnan suunnittelijoista sekä mediasuunnittelun, tutkimuksen, opetuksen ja medioiden edustajista. Kampanjoiden tuloksellisuus oli töiden tärkein arviointikriteeri.
Lopullisen ratkaisun tekee ylituomaristo: Juha Aalto, Taloustutkimus; Elina Kukkonen, Alma Media; Tommi Laiho, FOLK; Antti Leino, Zeeland Family; Lasse Mitronen, Aalto-yliopisto ja Tommi Tervanen, Kotipizza Group. Ylituomariston puheenjohtaja on Mainostajien Liiton hallituksen jäsen Veli-Pekka Ääri, SOK.

Juniorisarjassa ennätykselliset 31 osallistujaa

20–29-vuotiaille suunnittelijoille ja opiskelijoille suunnattuun juniorisarjaan tuli historialliset 31 kampanjaehdotusta. Tänä vuonna sarjan toimeksiantajana on Alko. Aidon briiffin tavoitteena on nostaa Alkon vastuullisuustyö uudella tavalla uudelle tasolle, lisätä tunnettuutta ja osallistaa kuluttajia.

Vuoden paras briiffaaja -sarjaan voi ilmoittaa 11.4. asti yritys- tai yhteisöpuolella toimivan henkilön, joka tekee yhteistyötä markkinoinnin suunnittelijoiden kanssa. Sarjalla halutaan korostaa hyvän briiffin ja saumattoman markkinoinnin suunnittelun merkitystä.

Kaikkien sarjojen voittajat julkistetaan palkintojenjakotilaisuudessa 28. huhtikuuta Kilta-salissa Helsingissä. AdProfit-kilpailun järjestää Mainostajien Liitto yhteistyökumppaneinaan Aalto-yliopisto, Alko, Alma ja Markkinointi & Mainonta.

Lisätiedot:

Koulutuspäällikkö Anneli Seitsonen-Ceder, p. (09) 6860 8415, 040 535 3949,
anneli.seitsonen-ceder@mainostajat.fi
www.adprofit.fi

AdProfit on mainostajien aloitteesta perustettu, tuloksellisuutta mittaava markkinointiviestinnän kilpailu. Siinä korostuu mainostajan ja mainostoimiston tiiviin yhteistyön merkitys ja yhteistyöllä saavutetut tulokset. Kilpailutöitä arvioitaessa huomioidaan kampanja osana laajempaa liiketoiminnallista kokonaisuutta ja strategiaa.

Mainostajien Liitto on valtakunnallinen, mainontaa ostavien yritysten ja yhteisöjen edunvalvoja. Jäsenyritykset (noin 400) edustavat kauppaa, teollisuutta, palvelualoja sekä julkisyhteisöjä. Näiden panostukset ovat yli 80 prosenttia markkinointiviestinnän kokonaisrahamäärästä Suomessa. Mainostajien Liitto tukee jäsentensä menestymistä ja brändin arvon kasvua edistämällä tuloksellista ja vastuullista markkinointiviestintää.