Mainostajien Liitto uudisti brändiensä ilmeen, logot ja verkkosivut. Uusien sivujen tarkoituksena on tuottaa jäsenistölle ja muille kohderyhmille sisällöllisesti ja toiminnallisesti parempaa palvelua. Erityisen tärkeää on tuoda jäsenyritysten käyttöön parempia työkaluja, jotka auttavat käytännön markkinointityössä. Mainostajat.fi, AdProfit-kilpailu, Mainontapäivä ja Mainostajan Hakemisto profiloituvat myös nyt selkeämmin samaan Mainostajien Liiton brändiperheeseen kuuluviksi.
Uudessa ilmeessä pyrittiin ottamaan entistä paremmin huomioon Mainostajien Liiton kohderyhmälle tärkeät elementit. Toteutus kuvaa brändien rakennuspaloja eli graafisia perusmuotoja ja rekisteröintimerkkejä.
Uuden ilmeen yhteydessä uusittiin myös Mainostajien Liiton logo. Mainostajat.fi-sivustoa halutaan myös tuoda vahvemmin esiin, jotta kohderyhmät löytävät liiton parantuneet palvelut helpommin. Jäsenyritysten apuna on muun muassa sopimusmalleja, suosituksia, ohjeita ja benchmark-tietoa. Mainostajien Liiton muiden brändien tunnukset uusittiin saman sateenvarjon alle muotokielen avulla. Brändien uuden ilmeen ja mainostajat.fi-sivuston suunnitteli ja toteutti redandblue oy.
Mainostajien Liitto edustaa Suomen markkinoilla toimivia markkinoijia ja brändinrakentajia. Toiminta kattaa paljon enemmän kuin vain mainontaa koskevaa edunvalvontaa ja palveluja. Ja kun kyse on laajasti markkinointiin liittyvistä tehtävistä, nimenkin muutos olisi ollut perusteltavissa. Liiton hallitus päätti kuitenkin, että ”nimi ei miestä pahenna” – yli 50 vuotta vanhaa brändiä voidaan entisestään vahvistaa muutenkin kuin vakiintunutta nimeä vaihtamalla.