Mainostajien Liiton Mainontapäivän teemana on miten Suomi saadaan nousuun ja mikä markkinoinnin rooli on siinä.
Aamun avaa Vesa Vihriälä, ETLA:n ja EVA:n toimitusjohtaja, joka tuo Mainontapäivään ajantasaisen näkemyksen Suomen tämänhetkisestä talouden tilasta. Miksi Suomi irtoaa liitoksistaan – ja miten rakentaa viestinnästä sen suurin mahdollisuus? Vastauksia tarjoaa journalisti, konsultti ja yritysjohtaja Jaakko Tapaninen.
Ainutlaatuisen kansainvälisen uran päivittäistavarajättien palveluksessa tehnyt Rolf Ladau, nyt Fazer Makeisten toimitusjohtaja, pohtii kuluttajien sitouttamista muuttuvassa markkinoinnissa. Yleisöjen osallistamista tarinoiden luomiseen avaa myös elokuvaohjaaja Timo Vuorensola.
Tutkimusyritys TNS:n globaali johtaja Rosie Hawkins on brändin ja viestinnän tutkimuksen ammattilainen. Hän tekee selkoa ylivoimaisen brändikokemuksen rakentamisesta digitalisoituneessa maailmassa.
Mainontapäivä tuo esiin Woltin ja Makian, suomalaiset menestystarinat. Niiden käynnistäjät Juhani Mykkänen ja Totti Nyberg kertovat taustat. Hallitusammattilainen Anne Korkiakoski vetää paneelin, jossa valotetaan markkinoinnin roolia erilaisissa liiketoimintaympäristöissä.
Pääomaa rohkeaan elämään ja omaa tekemiseen tarjoaa yrittäjä, tietokirjailija ja luova johtaja Henkka Hyppönen: ”Oletko pääroolissa vai sivusta seuraaja?”
Päivän juontavat mediapersoona Tuija Pehkonen ja Elisan kuluttajaliiketoiminnan markkinointijohtaja Tomi Wirtanen.
Messukeskuksessa 13. syyskuuta pidettävässä Mainontapäivässä luovutetaan myös Mainostajien Liiton Vuoden Brändinrakentaja -palkinto.
mainontapaiva.com
#Mainontapäivä
Mainontapäivä on vuosittain järjestettävä markkinoinnin johtava tapahtuma Suomessa. Se tarjoaa ajankohtaista tietoa ja uusia työkaluja sekä innostavia näkemyksiä markkinoinnin kehitykseen. Mainontapäivä on vakiinnuttanut asemansa tärkeänä markkinointijohdon kohtaamispaikkana jo yli neljänkymmenen vuoden ajan.