Mainostajien Liiton mainonnan historia -hankkeelle kansainvälinen tunnustus

Mainostajien Liitto palkittiin maaliskuussa World Federation of Advertisers (WFA) puheenjohtajan palkinnolla, President´s Awardilla. Joka toinen vuosi annettavan tunnustuksen saavat aloitteet, jotka ovat auttaneet edistämään markkinoijille tärkeitä hankkeita ja aikaansaaneet muutoksia koko toimialalla. Suomeen palkinnon toi Suomalaisen mainonnan historia -projekti. Mainostajien Liiton toimitusjohtaja Ritva Hanski-Pitkäkoski otti palkinnon vastaan WFA:n Global Marketer Weekin yhteydessä Marrakeshissa Marokossa.

Neliosainen dokumenttisarja Nyt uutta Suomessa! Suomalaisen mainonnan historia esitettiin syksyllä 2014 MTV3-kanavalla. Pohjantähti-Elokuva Oy:n Pepe Teirikarin tuottama ohjelma toteutettiin Mainostajien Liiton kanssa. TV-sarja sai innoituksen samannimisestä historiikista, joka ilmestyi kolmen vuoden mittavan tutkimus- ja kirjoitustyön tuloksena vuonna 2001. Kirjan liitteenä on DVD, joka esittelee mainoselokuvia ja radiomainontaa viime vuosisadan alusta 2000-luvun alkuun. Mainostajien Liitto on toteuttanut historiateoksen pohjalta myös Mainosmuseo-tablettisovelluksen ja verkkosivuston www.mainosmuseo.fi.

– Kiitokset tästä palkinnosta kuuluvat suomalaisille mainostajille, Pohjantähti-Elokuvalle ja MTV:lle, toteaa Ritva Hanski-Pitkäkoski.

Kuvia luovutustilaisuudesta http://bit.ly/WFA-Award-2015.
Video luovutustilaisuudesta https://youtu.be/V9H9OI8D1N4

 

——-

World Federation of Advertisers WFA is the only global organization representing the common interests of marketers. It brings together the biggest markets and marketers worldwide, representing roughly 90% of global marketing communications spend, almost US$ 700 billion annually. WFA champions responsible and effective marketing communications.

www.wfanet.org