Analytiikkatyökalujen hyödyntäminen

Huippuanalyytikko Petri Mertanen pitää kolmen koulutuksen moduulin marraskuussa markkinoinnin mittaamisesta ja analysoinnista. 

Koulutuspäällikkö Maria Timonen haastatteli huippuanalyytikko Petri Mertasta liittyen markkinoinnin mittaamiseen ja sen analysointiin.
Petri kertoo haastattelussa mitä hyötyä markkinoinnin mittaamisesta on nykymarkkinoijalle, sekä miten dataa saadaan hyödynnettyä paremmin. Haastattelussa käydään läpi myös mitä Google Marketing Platform koulutuskokonaisuus sisältää, kenelle se on suunnattu ja mitä siellä tullaan oppimaan.

Petrillä on kokemusta ja näkemystä nykyaikaisten analytiikkatyökalujen hyödyntämisestä ja analysointiprosessin kehittämisestä. Intohimonaan hän pitää nimenomaan analyyttisen kulttuurin luomista organisaatioihin. Petri on toiminut pitkään myös kouluttajana valmentaen tuhansia henkilöitä räätälöityjen ja yleisten koulutusten kautta. Kouluttajana hän on toiminut mm. Saranen Consultingin ja Googlen organisoimassa Adwords Academyssa sekä Aalto yliopistolla ITP-ohjelmassa. Petrillä on tällä hetkellä viralliset sertifioinnit Google Analytics, Google Tag Manager ja comScore Digital Analytix järjestelmien osalta.