AdProfit -kilpailun shortlista selvillä

Tuloksellisuutta palkitsevaan AdProfit-kilpailuun osallistui yhteensä 27 työtä. Esituomaristojen arviointiprosessin jälkeen voitosta kilpailee yhdeksän kampanjaa kolmessa ammattilaissarjassa. Lopulliset tulokset julkistetaan 25. maaliskuuta, jolloin selviävät myös juniori- ja briiffaajasarjan voittajat.

Shortilla ovat

Vuoden paras lanseeraus
Gustav Paulig: Vuoden loppuunmyydyin lanseeraus – Presidentti Special Blend 2014 (SEK & GREY, Toinen PHD)
Kokkikartano: ”Annosruokavallankumous” (Mainostoimisto FOLK, Voitto)
Nelonen Media: Loop – radiokanava sosiaalisen median sukupolvelle (358, Dagmar)

Vuoden paras kampanja
Berner: XZ 60 vuotta – markkinajohtajaksi juhlavuoden kunniaksi (SEK & GREY, Dagmar)
Helsingin seudun liikenne: HSL – voita joukkoliikenteen pelkosi (358, Dagmar)
Vepsäläinen: Hästens limited (hasan &partners)
Visit Finland: Finngenerator – kuinka suomalaisten väkiluku saatiin nousemaan 1,3 miljoonalla 2 kuukaudessa (SEK & GREY, Voitto)

Vuoden paras yhteiskunnallinen kampanja
Syöpäsäätiö: Yhdessä eteenpäin – Roosa nauha -kampanja 2014 (dynamo&son)
Tahdon2013: #METAHDOMME (Miltton)

Kilpailutöiden esikarsinnasta ja shortlistan valinnasta vastasi kolme esituomaristoa, jotka koostuivat markkinoijista, mainonnan suunnittelijoista sekä mediasuunnittelun, tutkimuksen, opetuksen ja medioiden edustajista. Kampanjoiden tuloksellisuus oli töiden tärkein arviointikriteeri.
Lopullisen ratkaisun tekee ylituomaristo: Kari Eilola, Bob the Robot; Pekka Kivimaa, Kuulas Research Agency; Elina Kukkonen, Kauppalehti; Lasse Mitronen, Aalto-yliopisto; Timo Ronkainen, Carat Finland ja Anna Salmi, Aurinkomatkat. Ylituomariston puheenjohtajana on Mainostajien Liiton hallituksen jäsen, toimitusjohtaja Elisa Markula, Gustav Paulig.

Vuoden paras briiffaaja -sarjaan voi ilmoittaa 27.2. asti yritys- tai yhteisöpuolella toimivan henkilön, joka tekee yhteistyötä markkinoinnin suunnittelijoiden kanssa. Sarjalla halutaan korostaa hyvän briiffin ja saumattoman markkinoinnin suunnittelun merkitystä.

AdProfitin 20–29-vuotiaille suunnittelijoille ja opiskelijoille suunnattu juniorisarja lähti liikkeelle uudesta, aidosta Kansallismuseon briiffistä. Aiheena oli ”Miten saada lisää nuoria aikuisia Kansallismuseoon?” Kilpailuun tuli 20 kampanjaehdotusta.

Kaikkien sarjojen voittajat julkistetaan palkintojenjakotilaisuudessa 25.3.2015 Helsingissä.
AdProfit-kilpailun järjestää Mainostajien Liitto yhteistyökumppaneinaan Aalto-yliopisto, Kauppalehti, Markkinointi & Mainonta ja Kansallismuseo.

Lisätiedot:

Mainostajien Liitto:
Toimitusjohtaja Ritva Hanski-Pitkäkoski, p. (09) 6860 8417, 040 508 0607,
ritva.hanski-pitkakoski@mainostajat.fi
Koulutuspäällikkö Anneli Seitsonen-Ceder, p. (09) 6860 8415, 040 535 3949,
anneli.seitsonen-ceder@mainostajat.fi
www.adprofit.fi

AdProfit on mainostajien aloitteesta perustettu, tuloksellisuutta mittaava markkinointiviestinnän kilpailu. Siinä korostuu mainostajan ja mainostoimiston tiiviin yhteistyön merkitys ja yhteistyöllä saavutetut tulokset. Kilpailutöitä arvioitaessa huomioidaan kampanja osana laajempaa liiketoiminnallista kokonaisuutta ja strategiaa.

Mainostajien Liitto on valtakunnallinen, mainontaa ostavien yritysten ja yhteisöjen edunvalvoja. Jäsenyritykset (noin 400) edustavat kauppaa, teollisuutta, palvelualoja sekä julkisyhteisöjä. Näiden panostukset ovat yli 80 prosenttia markkinointiviestinnän kokonaisrahamäärästä Suomessa. Mainostajien Liitto tukee jäsentensä menestymistä ja brändin arvon kasvua edistämällä tuloksellista ja vastuullista markkinointiviestintää.