Naistenpäivä tarjoaa mahdollisuuden juhlistaa jo saavutettua edistystä tasa-arvon saralla. Tänä naistenpäivänä mielessämme päällimmäisenä ovat kuitenkin Ukrainan naiset ja heidän perheensä, joiden perustavanlaatuinen oikeus elämään ja turvallisuuteen on nyt uhattuna. Jokainen konflikti koskettaa myös naisia, mutta silti naisten ääni ei pääse niiden aikana kuuluviin. Konflikteissa ja kriiseissä naisiin kohdistuva väkivalta lisääntyy, ja seksuaalista väkivaltaa käytetään usein sodankäynnin välineenä. Naiset pääsevät vain harvoin mukaan rauhanneuvottelupöytiin. Ilman sukupuolten välistä tasa-arvoa rauhaa ei voi saavuttaa.
Marketing Finland ja Sanoma Media B2B lähtivät mukaan UN Women Suomen Naisen paikka -kampanjaan, jossa inspiroivien esimerkkien kautta kannustetaan jokaista osallistumaan tasa-arvoisemman maailman rakentamiseen, jossa jokaisen ihmisoikeuksia kunnioitetaan. Halusimme lähteä mukaan Naisen paikka on kaikkialla -kampanjaan myös nostaaksemme markkinointi- ja viestintäalalla olevan yleisen haasteen: markkinointitaustaisten naisten eteneminen hallituksiin ja yritysjohtoon. Tänä vuonna mukana on lähes 20 naista, jotka inspiroivat tarinoillaan ja kertovat kuinka ovat ottaneet paikkansa maailmassa. Nämä naiset ovat mukana tukemassa UN Women Suomen hätäapukeräystä Ukrainaan.
Tämä kampanja on kaikille niille naisille, jotka elävät maailman konfliktien keskellä taistellen sekä omista että perheidensä oikeuksista. Naisten rooli on merkittävä maiden kehityksen ja turvallisuuden kannalta, mutta se jää liian usein näkymättömäksi.
Juuri nyt, nämä naiset eivät tarvitse ruusuja tai suklaata – he tarvitsevat tukea.