AdProfit-kilpailun finalistit on valittu

AdProfit shortlista on selvillä

Tuloksellisuutta palkitsevaan AdProfit-kilpailuun osallistui yhteensä 25 työtä. Esituomaristojen arviointien jälkeen voitosta kilpailee kymmenen kampanjaa kolmessa ammattilaissarjassa. Lopulliset tulokset julkistetaan 8. toukokuuta, jolloin selviävät myös juniorivoittajat.

Shortilla ovat

Vuoden paras lanseeraus
Fazer Leipomot: Fazer Sirkkaleipä (SEK, Dagmar)
KONE: Machine conversations (hasan & partners, The Honey Partnership, Spoon)
McDonald´s: McVegan (NORD DDB HEL, OMD Finland)

Vuoden paras kampanja
Altia: Koskenkorva – Vodka from a village (Bob the Robot)
Finavia/Helsinki Airport: #LIFEINHEL (TBWA\Helsinki, Dagmar)
Hartwall: Hartwall Original Longdrink Comeback (Bob the Robot, Dagmar)
Lidl: Elä kuin viimeistä kesäpäivää (FOLK, Virta Media)
SOK Vähittäiskauppa: Hihna 247, (SOK Media, Carat Finland)

Vuoden paras yhteiskunnallinen kampanja
Plan International Finland: 7 miljoonaa lapsiäitiä vuosittain (hasan & partners, Dagmar)
Syöpäsäätiö: Rohkeudelle (dynamo&son)

Kilpailutöiden esikarsinnasta ja finalistien valinnasta vastasi kolme esituomaristoa, jotka koostuivat markkinoijista, mainonnan suunnittelijoista sekä mediasuunnittelun, tutkimuksen, opetuksen ja medioiden edustajista. Kampanjoiden tuloksellisuus oli töiden tärkein arviointikriteeri. Lopulliset pääsarjojen AdProfit-voittajat valitsee ylituomaristo. Sen puheenjohtaja tänä vuonna on Mainostajien Liiton hallituksen jäsen, Bernerin toimitusjohtaja Antti Korpiniemi. Muut jäsenet ovat Kati Haapakoski, Markkinointi&Mainonta; Sari Haavisto, Salomaa; Nermin Hairedin, Dentsu Aegis Network; Lasse Mitronen, Aalto-yliopisto; Kati Nurminen, Kopla ja Tommi Tervanen, Kotipizza Group.

Adprofitin 20–29-vuotiaille suunnittelijoille ja opiskelijoille suunnattuun juniorisarjaan tuli 31 kampanjaehdotusta. Sarjan kumppanina tänä vuonna on Valio, jonka briiffin Miten tehdä täysin tuntemattomasta Valio-brändistä haluttu Espanjan markkinalla? pohjalta kilpailijat suunnittelivat kampanjan.

Kaikkien sarjojen voittajia juhlitaan 8.5.2018 PING Festivalin yhteydessä Clarion Hotel Helsingissä. AdProfitin järjestää Mainostajien Liitto yhteistyökumppaneinaan Aalto-yliopisto, Alma, Markkinointi&Mainonta ja Valio.

Lisätiedot:
Anneli Seitsonen-Ceder, Mainostajien Liitto, p. 040 535 3949, anneli.seitsonen-ceder@mainostajat.fi
www.adprofit.fi

AdProfit on mainostajien aloitteesta perustettu, tuloksellisuutta mittaava markkinointiviestinnän kilpailu. Siinä korostuu mainostajan ja mainostoimiston tiiviin yhteistyön merkitys ja yhteistyöllä saavutetut tulokset. Kilpailutöitä arvioitaessa huomioidaan kampanja osana laajempaa liiketoiminnallista kokonaisuutta ja strategiaa.