AdProfit-kilpailu käynnistyy

AdProfit-kilpailu käynnistyy. Juniorisarjassa vastuullisen markkinoinnin tehtävän antaa Kotipizza.

AdProfit on markkinoinnin mestaruuskilpailu, jossa tulokset ratkaisevat. Kilpailussa on kolme pääsarjaa: Vuoden paras kampanja, Vuoden paras lanseeraus sekä Vuoden paras nonprofit -kampanja.

AdProfitiin voivat osallistua hyvinkin erilaiset työt – yksittäiset kampanjat ja lanseeraukset otetaan huomioon osana koko markkinointistrategiaa. Kampanjakuvaus on ratkaisevassa roolissa tuomaristojen arviointityössä.  AdProftin pääsarjojen deadline on 18.3.2019.

Nouseville kyvyille on räätälöity erillinen Juniorisarja, johon nuoret suunnittelijat ja alan opiskelijat voivat osallistua. Juniorisarjan deadline 22.4.2019.

Vuoden 2019 AdProfit-kilpailun Juniorisarjan tehtävän toimeksiantaja on Kotipizza Group. Tehtävä on rakennettu vastuullisuuden ja vastuullisen markkinoinnin ympärille. ”Meille oli selvää, että haluamme olla mukana AdProfit-kilpailussa, koska kilpailu nostaa esiin lupaavia nuoria markkinoinnin tekijöitä ja on myös paikka testata omia näkemyksiämme”, kertoo itsekin AdProfit-kilpailuun osallistunut Kotipizza Groupin markkinointipäällikkö Rainer Lindqvist.”

Tämän vuoden Juniorisarjan viesti on, että vastuullisuus ja vastuullinen markkinointi on paljon enemmän kuin vain ympäristöystävällisyys: mm. omasta henkilöstöstä huolehtimista, stereotypioiden murtamista mainonnalla, asiakkaiden ajattelutapaan vaikuttamista sekä asiakkaiden ohjaamista kestävämpiin ratkaisuihin.

”Kotipizza on tehnyt vastuullisuuden saralla hienoa työtä ja siksi se sopii hyvin tehtävän antajaksi”, kertoo Mainostajien Liiton toimitusjohtaja Riikka-Maria Lemminki. ”Markkinoinnin opiskelijoissa ja nuorissa tekijöissä on tulevaisuus, ja siksi on tärkeää saada juniorisarjalaiset pohtimaan mitä vastuullisuus on ja miten se näkyy markkinoinnissa”, jatkaa Lemminki.

Kaikkien AdProfit-kilpailusarjojen voittajat palkitaan toukokuussa 2019.

Lisätietoja: www.adprofit.fi
Mainostajien Liitto, Anni Teivastenaho, anni.teivastenaho@mainostajat.fi, puh. 050 384 63211

 

AdProfit on mainostajien perustama, tuloksellisuutta mittaava markkinointiviestinnän kilpailu. Siinä korostuu mainostajan ja mainostoimiston tiiviin yhteistyön merkitys ja yhteistyöllä saavutetut tulokset. Kilpailutöitä arvioitaessa huomioidaan kampanja osana laajempaa liiketoiminnallista kokonaisuutta ja strategiaa. AdProfit-kilpailun järjestää Mainostajien Liitto.

Mainostajien Liitto edustaa markkinoijia ja brändinrakentajia. Noin 400 jäsenyrityksemme panostukset ovat 80 prosenttia markkinointiviestinnän panostuksista Suomessa. Monipuoliset neuvontapalvelumme, julkaisut ja tapahtumat auttavat jäseniämme menestymään. Olemme myös eturivissä kehittämässä hyvää kauppatapaa, vastuullista markkinointia sekä markkinoinnin tehokkuutta Suomessa.