Markkinoinnin koulutukset

Rajaa hakutuloksia

Tulevat koulutukset

31.1.2023 Tervetuloa markkinointi 2023!

Mitkä trendit vaikuttavat uuteen vuoteen, missä kanavissa ihmiset liikkuvat, mikä aktivoi ja mistä puhutaan juuri nyt? Näihin kysymyksiin vastaavat maamme parhaat markkinoinnin asiantuntijat Marketing Finlandin vuoden ensimmäisessä kaikille maksuttomassa webinaarissa. Tervetuloa kuulemaan, millaiset markkinoinnin tuulet puhaltavat alkaneena vuonna!

WEBINAARI ON KAIKILLE MAKSUTON!


Aika: 31.1.2023 10.00 - 31.1.2023 12.00
Paikka: GoToWebinar ja Marketing Finland Academy

1.2.2023 SEO 2: Hakukoneoptimoinnin tekninen kulma

Tällä kurssilla tutustutaan hakukoneoptimointiin teknisestä näkökulmasta. Tarkoitus on antaa osallistujille ymmärrys siitä, miten kehittämällä sivustoalustan teknistä toimivuutta voidaan parantaa löydettävyyttä hakukoneissa. Kurssille osallistuminen ei edellytä aikaisempia hakukoneoptimoinnin kursseja, mutta seurantaa helpottaa, jos pohjalla on jonkin verran kokemusta hakukoneoptimoinnista tai hakukoneoptimoinnin perusteet kurssi. Käsiteltäviä aiheita ovat mm.
o Koodin validius
o Sisältömerkinnät
o Sivuston latausnopeus
o Sivustokartta
o Strukturoitu sisältö


Aika: 1.2.2023 10.00 - 1.2.2023 11.30
Paikka: GoToWebinar ja Marketing Finland Academy
Jäsenhinta:
135 €
Normaalihinta:
299 €
Lue lisää ja ilmoittaudu

7.2.2023 Ratkaisuja evästeettömään maailmaan, osa 3

Selainten maailma on matkalla kohti evästeettömyyttä, kun kolmansien osapuolien evästeet poistuvat vähitellen. Mikä merkitys tässä uudessa tilanteessa on luottamusverkostoilla ja miten näitä verkostoja rakennetaan? Kouluttajana yritysarkkitehti Kai Kuikkaniemi, SOK.


Aika: 7.2.2023 10.00 - 7.2.2023 11.00
Paikka: GoToWebinar ja Marketing Finland Academy
Jäsenhinta:
85 €
Normaalihinta:
150 €
Lue lisää ja ilmoittaudu

9.2.2023 Kansainvälinen viestintä ja PR, osa 2 – ajatusjohtajuus

Miten rakentaa ajatusjohtajuutta kansainvälisen median avulla?

Ajatusjohtajuuden rakentaminen kansainvälisillä markkinoilla vaatii monimuotoista ja jatkuvaa työtä kansainvälisen median kanssa. Ajatusjohtajuus tarjoaa viestinnän ammattilaisille mahdollisuuden tarjota yhtiötään ja sen johtajia medialle myös silloin, kun yhtiöllä ei ole muita suuria mediajulkistuksia.

Koulutuksessa saat käytännön vinkkejä ajatusjohtajuuden rakentamiseen kansainvälisen median avulla. Minkälaisia kanavia on olemassa ajatusjohtajille? Millaisia työkaluja voi käyttää saadakseen kansainvälisten toimittajien huomion?

Näihin ja muihin kysymyksiin vastaamassa San Francisco Agencyn kansainvälisen PR-työn asiantuntija Reetta Ilo.

Koulutus on tarkoitettu viestinnän asiantuntijoille, jotka haluavat laajentaa yrityksensä PR-työtä lehdistötiedotteiden massajakelusta kohti ajatusjohtajuutta.


Aika: 9.2.2023 10.00 - 9.2.2023 11.00
Paikka: GoToWebinar ja eLearning Academy
Jäsenhinta:
85 €
Normaalihinta:
150 €
Lue lisää ja ilmoittaudu

13.2.2023 Super Bowl LVII Highlights & Commercials

Urheilumarkkinoinnin huipputapaaminen – NFL Super Bowl LVII ratkaisupelien ja mainonnan analysointi sekä paneelikeskustelu urheilumarkkinoinnin ammattilaisten johdattelemana.

Tule mukaan ma 13.2.2023 klo 14-16:30 osoitteeseen: Miltton House, Sörnäisten rantatie 15, 00530 Helsinki!

Osallistumismaksu: 25 e, sis. alv. 24%. Hintaan sisältyy kahvi- ja smoothietarjoilu.


Aika: 13.2.2023 14.00 - 13.2.2023 16.30
Paikka: Miltton House, Sörnäisten rantatie 15, 00530 Helsinki
Jäsenhinta:
20.16 €
Normaalihinta:
20.16 €
Lue lisää ja ilmoittaudu

14.2.2023 WordPress-workshop viestijöille ja markkinoijille

Wordpress-sisällöntuotantoa viestijöille ja markkinoijille!

Koulutuksessa opit WordPress-julkaisujärjestelmän sivujen ja muiden sisältöjen muokkaamisen ja hallinnoinnin. Lisäksi käymme läpi verkkoon kirjoittamisen ja hakukoneystävällisen tekstin keskeiset periaatteet. Koulutus on tehokas peruskurssi WordPress-alustalle sisältöä tuottaville ja verkkoon kirjoittaville.


Aika: 14.2.2023 09.00 - 14.2.2023 12.00
Paikka: hotelli Klaus K, Bulevardi 2-4, 00120 Helsinki
Jäsenhinta:
159 €
Normaalihinta:
259 €
Lue lisää ja ilmoittaudu

15.2.2023 Ohjaava natiivimainonta - anna mediasi loistaa!

Oman median ja omien yleisöjen merkitys markkinoijille on kasvussa. Ohjaava natiivimainonta mahdollistaa oikeiden kohderyhmien tavoittamisen perinteisestä mediasta sekä asiakaskokemuksen jatkamisen oman median puolella. Näin varmistetaan muistettavat asiakaskohtaamiset ja saadaan tuotua oma brändi esille.
Käymme webinaarissa läpi natiivimainonnan perusteet, mahdollisuudet ja vinkkejä roolitukseen & strategiaan. Mukana myös case-esimerkkejä mm. Valiolta.

WEBINAARI ON JÄSENILLEMME MAKSUTON.


Aika: 15.2.2023 10.00 - 15.2.2023 11.00
Paikka: GoToWebinar ja eLearning Academy
Jäsenhinta:
0 €
Normaalihinta:
85 €
Lue lisää ja ilmoittaudu

16.2.2023 Vaikuttajamarkkinointi: strateginen suunnittelu, osa 1

Vaikuttajamarkkinoinnin strateginen suunnittelu: Miten luodaan tuloksellinen pohja vaikuttajamarkkinoinnin tekemiselle?

Strateginen suunnittelu tukee toimenpiteiden suunnittelua sekä helpottaa tulevaisuuden päätöksentekoa. Tuloksellinen vaikuttajamarkkinointi onkin jo monelle tuttu aihe, mutta mitä vaikuttajamarkkinoinnin strateginen suunnittelu käytännössä tarkoittaa?
Koulutuksessa jaamme käytännön vinkkejä vaikuttajamarkkinoinnin strategiseen suunnitteluun sekä linjauksien tekoon.

Koulutus on ensimmäinen osa Tuloksellisen vaikuttajamarkkinoinnin-webinaarisarjaa. Sarjan osat ovat ostettavissa yhdessä tai erikseen.


Aika: 16.2.2023 10.00 - 16.2.2023 11.00
Paikka: GoToWebinar ja eLearning Academy
Jäsenhinta:
85 €
Normaalihinta:
150 €
Lue lisää ja ilmoittaudu

Koulutussarja Tuloksellinen vaikuttajamarkkinointi, osat 1-3

Vaikuttajamarkkinointi on noussut tiiviiksi osaksi yritysten markkinointimixiä ja vaikuttajien panos yritysten tuotteiden ja palveluiden tunnettuuden lisäämisessä tunnustetaan yhä vahvemmin. Tässä kolmiosaisessa webinaarisarjassa puhutaan siitä, mitä tuloksellinen vaikuttajamarkkinointi tarkoittaa, miten sitä käytännössä tehdään, mitä kanavia kannattaa valita ja miten sen tuloksia mitataan.


Aika: 16.2.2023 10.00 - 19.4.2023 11.00
Paikka: GoToWebinar ja eLearning Academy
Jäsenhinta:
229 €
Normaalihinta:
399 €
Lue lisää ja ilmoittaudu

16.2.2023 Vastuullisen markkinoinnin ja viestinnän sertifikaattiohjelma

Ole muutos, jonka haluat nähdä – ilmoittaudu mukaan helmikuussa 2023 alkavaan Vastuullisen markkinoinnin ja viestinnän sertifikaattiohjelmaan!
​​​​​​
Toteutamme markkinoinnin ja viestinnän päättäjille sekä yritysjohdolle sertifikaattiohjelman, joka ohjaa markkinoinnin tekijöitä vastuullisempaan päätöksentekoon ja auttaa välttämään vastuullisuuden sudenkuoppia.
Tässä koulutusohjelmassa tarkastelemme yrityksen liiketoimintaa vastuullisuuden eri näkökulmista ja tutustumme asiantuntijoiden opastuksella keinoihin, joilla markkinoinnin ja viestinnän avulla voidaan edistää vastuullisuutta.

Koulutus koostuu viidestä eri moduulista. Jokaiseen moduuliin kuuluu koulutuspäivä, johon voi osallistua virtuaalisesti tai paikan päällä. Koulutuspäivien lisäksi opiskelijoilla on käytössään sähköinen oppimisalusta, jossa on tehtäviä, vastuullisuuteen liittyvää lisämateriaalia ja ryhmäkeskusteluja. Koulutusohjelmaan osallistujalle myönnetään Marketing Finlandin Vastuullisen markkinoinnin ja viestinnän sertifikaatti. Sertifikaatin suorittaminen edellyttää 80 % läsnäoloa koulutuspäivissä ja osallistumista Vastuullisuusretriittiin tai harjoitustyön hyväksyttyä palautusta.

Huom! Sertifikaattiohjelma ei sisälly Marketing Finland Academy -lisenssiin.
Mikäli yrityksesi on Marketing Finlandin jäsen ja sinulla on voimassa oleva Marketing Finland Academy-lisenssi, voit ostaa koulutuksen alennettuun hintaan, 1500€ + alv 24%. Saat alennuksen käyttöösi valitsemalla verkkokaupassa jäsenhinnan ja kirjoittamalla kuponkikenttään etukoodin SERTIFIKAATTI.


Aika: 16.2.2023 09.00 - 11.5.2023 17.30
Paikka: GLO Hotel Kluuvi, Kluuvikatu 4, 00100 Helsinki
Jäsenhinta:
1990 €
Normaalihinta:
2990 €
Lue lisää ja ilmoittaudu

28.2.2023 SEO 3: Hakusanojen valinta ja tehokas hyödyntäminen

Tällä kurssilla keskitymme hakusanojen valintaan ja tehokkaaseen hyödyntämiseen. Kurssilla tutustutaan erilaisiin työkaluihin, jotka auttavat hakusanojen valinnassa sekä tapoihin hyödyntää hakusanoja sisällöissä. Kurssi antaa valmiudet suunnitella hakukoneoptimointia ja tuottaa hakukoneystävällistä sisältöä. Jos suoritat kurssin osallistumatta SEO-koulutuskokonaisuuteen, niin suosittelemme tämän kurssin rinnalle ”SEO- kirjoittamisen perusteet” -kurssia (4.4.2023).


Aika: 28.2.2023 10.00 - 28.2.2023 11.30
Paikka: GoToWebinar ja Marketing Finland Academy
Jäsenhinta:
135 €
Normaalihinta:
299 €
Lue lisää ja ilmoittaudu

16.3.2023 Vaikuttajamarkkinointi: konseptointi, osa 2

Miten luodaan brändin kohderyhmää resonoiva vaikuttajamarkkinoinnin konsepti kanavalähtöisesti?

Vaikuttajamarkkinoinnin sisältöjä voi ohjata kattokonsepti tai brändin ja vaikuttajan yhdessä ideoima jalkautus valituissa kohtaamispisteissä. Konsepti mahdollistaa erillisten vaikuttajasisältöjen sukunäköisyyden ja yhtenäisen viestin. Se tarjoaa yleisön lisäksi myös vaikuttajille enemmän tarttumapintaa itse brändiin, sen missioon ja arvoihin. Näin myös vaikuttajien sisältösuunnittelua ohjaa tunne ja sisällöillä voidaan tavoitella korkeampaa huomioarvoa.

Koulutus on toinen osa Tuloksellisen vaikuttajamarkkinoinnin-webinaarisarjaa. Sarjan osat ovat ostettavissa yhdessä tai erikseen ja ne sisältyvät Marketing Finland Academy-lisenssiin.


Aika: 16.3.2023 10.00 - 16.3.2023 11.00
Paikka: GoToWebinar ja Marketing Finland Academy
Jäsenhinta:
85 €
Normaalihinta:
150 €
Lue lisää ja ilmoittaudu

21.3.2023 SEO 4: Videot, kuvat ja animaatiot SEO:n tukena

Tämä kurssi on tarkoitettu henkilöille, jotka tuottavat tai suunnittelevat sisältöjä verkkosivustoille ja haluavat tuottaa niitä hakukoneystävällisemmin. Kurssilla avataan kuvien, videoiden sekä animaatioiden mahdollisuuksia sekä tarjoillaan erilaisia ideoita käytännön esimerkkien kautta.


Aika: 21.3.2023 10.00 - 21.3.2023 11.30
Paikka: GoToWebinar ja Marketing Finland Academy
Jäsenhinta:
135 €
Normaalihinta:
299 €
Lue lisää ja ilmoittaudu

23.3.2023 From digital transformation to brand transformation

In recent years marketers around the world have focused almost all their energy on digital transformation resulting in extensive fragmentation of communication. The time is now ripe for a shift in focus.
Kapero will present a way forward based on challenges and insights from real cases from major Nordic advertisers.

Some areas that will be covered:
* Brand vs tactical
* Content vs media
* Organisation vs budget

And as a cherry on the top; how to understand the role of Google in all this.


Aika: 23.3.2023 10.00 - 23.3.2023 11.00
Paikka: GoToWebinar ja Marketing Finland Academy
Jäsenhinta:
85 €
Normaalihinta:
150 €
Lue lisää ja ilmoittaudu

4.4.2023 SEO 5: SEO-kirjoittamisen perusteet

Miten kirjoitetaan hakukoneoptimoitua tekstiä? Mitä eri tekijöitä tulee ottaa huomioon, kun luomme sisältöä omille nettisivuillemme, jotta hakukoneet varmasti löytävät perille? Tässä webinaarissa asiantuntijamme Ulla Ristkari-Ryynänen käy läpi käytännönläheisesti ja esimerkein hakukoneoptimoidun sisällöntuotannon perusteita.


Aika: 4.4.2023 10.00 - 4.4.2023 11.30
Paikka: GoToWebinar ja Marketing Finland Academy
Jäsenhinta:
135 €
Normaalihinta:
299 €
Lue lisää ja ilmoittaudu

18.4.2023 SEO 6: Äänihaut ja sisältöjen strukturointi

Tässä webinaarissa paneudumme siihen, miten äänihaut toimivat ja miksi niihin kannattaa panostaa verkkosivuston kehityksen yhteydessä. Äänihakujen määrä kasvaa jatkuvasti ja koulutuksessa tutustumme erilaisiin tapoihin, joilla äänihakujen ykköspaikka eli ns. position zero voidaan voittaa. Näemme useita käytännön esimerkkejä sekä B2C- että B2B-puolelta. Suosittelemme tätä kurssia osaksi SEO-koulutuskokonaisuutta.


Aika: 18.4.2023 10.00 - 18.4.2023 11.30
Paikka: GoToWebinar ja Marketing Finland Academy
Jäsenhinta:
135 €
Normaalihinta:
299 €
Lue lisää ja ilmoittaudu

19.4.2023 Vaikuttajamarkkinointi: mittaaminen, osa 3

Miten vaikuttajamarkkinointia voi mitata liiketoiminnan tavoitteisiin peilaten?

Usein vaikuttajamarkkinoinnin mittarit pureutuvat vahvasti vaikuttajan sisällön ja kanavien lukuihin, mutta miten voimme mitata yhteistyön vaikutusta asetettuihin liiketoiminnan tavoitteisiin? Mitkä tavoitteet ovat sellaisia, joihin tulee valmistautua hyvissä ajoin ennen kampanjan alkua ja minkälaisia kriteereitä esimerkiksi myynnin seurannalla tulee olla?

Koulutus on kolmas osa Tuloksellisen vaikuttajamarkkinoinnin-webinaarisarjaa. Koulutukset ovat ostettavissa yhdessä tai erikseen ja ne sisältyvät Elearning Academy-lisenssiin.


Aika: 19.4.2023 10.00 - 19.4.2023 11.00
Paikka: GoToWebinar ja eLearning Academy
Jäsenhinta:
85 €
Normaalihinta:
150 €
Lue lisää ja ilmoittaudu

3.5.2023 Google Analytics 4 - perusteet haltuun! Osa 1

GA4 on tutun Google Analyticsin uusin versio (tunnettu aiemmin myös nimellä Google Analytics App+Web), joka pohjautuu Firebase-teknologiaan ja on melko erilainen järjestelmänä kuin aiemmat versiot. Google Analytics 4 sisältää uusia, hyödyllisiä ominaisuuksia ja tässä kaksiosaisessa koulutuksessa käydään läpi sen käyttöönottoon liittyviä asioita ja asetuksia sekä tutustutaan Google Stackin neljään analytiikkatyökaluun: Google Tag Manageriin, Google Analyticsiin, Data Studioon ja Optimizeen. Koulutuksessa käydään lyhyesti läpi myös Google Analyticsin historiaa ja Universal Analyticsin sekä GA4:n eroja.

Sisältö (osa 1):

• Google Stackin analytiikkajärjestelmät, niiden keskinäinen linkitys sekä linkitys mainonnanhallinnan järjestelmiin
• Google Analyticsin kehityshistoria
• Universal Analyticsin ja Google Analytics 4:n erot
• Google Analytics 4 propertyn käyttöönotto
• GA4 datastriimit ja web-datastriimin asetukset
• GA4 configuration tägi Google Tag Managerissa
• Tapahtumien (eventtien) muuntaminen GA4-muotoon
• Räätälöidyt dimensiot ja metriikat GA:ssa
• Datan tallentamisen asetukset
• Linkitykset muihin Google-tuotteisiin


Aika: 3.5.2023 09.00 - 3.5.2023 12.00
Paikka: GoToWebinar ja eLearning Academy
Jäsenhinta:
199 €
Normaalihinta:
299 €
Lue lisää ja ilmoittaudu

9.5.2023 SEO 7: Linkitykset ja niiden hyödyntäminen

Tässä webinaarissa puhutaan ulkoisten sekä sisäisten linkkien merkityksestä ja niiden hyödyntämisestä hakukoneoptimoinnissa. Tarkoitus on antaa osallistujille riittävä tieto linkitysten rakentamiseen sekä kyky suunnitella linkityksiä osana hakukoneoptimointia.
Asiantuntijamme käy läpi myös linkitysten teknistä puolta sekä niihin liittyviä sudenkuoppia.


Aika: 9.5.2023 10.00 - 9.5.2023 11.30
Paikka: GoToWebinar ja Marketing Finland Academy
Jäsenhinta:
135 €
Normaalihinta:
299 €
Lue lisää ja ilmoittaudu

10.5.2023 Google Analytics 4 - perusteet haltuun! Osa 2

GA4 on tutun Google Analyticsin uusin versio (tunnettu aiemmin myös nimellä Google Analytics App+Web), joka pohjautuu Firebase-teknologiaan ja on melko erilainen järjestelmänä kuin aiemmat versiot. Google Analytics 4 sisältää uusia, hyödyllisiä ominaisuuksia ja tässä kaksiosaisessa koulutuksessa käydään läpi sen käyttöönottoon liittyviä asioita ja asetuksia sekä tutustutaan Google Stackin neljään analytiikkatyökaluun: Google Tag Manageriin, Google Analyticsiin, Data Studioon ja Optimizeen. Koulutuksessa käydään lyhyesti läpi myös Google Analyticsin historiaa ja Universal Analyticsin sekä GA4:n eroja.

Sisältö (osa 2):
• Google Analytics 4 raportointipuolen käyttöliittymä
• GA4 reaaliaikainen ja debugging -näkymä
• Tapahtumat ja tavoitteet (konversiopisteet) GA4:ssa
• Datan vertailu (segmentit) GA4:ssa
• Räätälöidyt raportit GA4:ssa
• Google Analytics 4 käyttöliittymän räätälöinti
• Mainonnan yleisöjen rakentaminen GA4:ssa
• Verkkokaupan seuranta GA4:n avulla


Aika: 10.5.2023 09.00 - 10.5.2023 12.00
Paikka: GoToWebinar ja eLearning Academy
Jäsenhinta:
199 €
Normaalihinta:
299 €
Lue lisää ja ilmoittaudu

23.5.2023 SEO 8: Kansainvälinen hakukoneoptimointi

Tässä webinaarissa tarkastelunäkökulmana on kansainvälinen hakukonenäkyvyyden rakentaminen. Kurssin tavoitteena on antaa osallistujille edellytykset sekä suunnitella että toteuttaa hakukoneoptimointia eri markkina-alueilla. Kurssi sisältää käytännön esimerkkejä, mutta myös strategisia näkökulmia digitaalisen näkyvyyden kehittämiseen. Suosittelemme kurssille osallistuville SEO-koulutuskokonaisuutta tai vähintään SEO-perusteet kurssia.


Aika: 23.5.2023 10.00 - 8.5.2023 11.30
Paikka: GoToWebinar ja Marketing Finland Academy
Jäsenhinta:
135 €
Normaalihinta:
299 €
Lue lisää ja ilmoittaudu

Koulutussarja SEO - hakukoneoptimointi, osat 1-8

8-osainen SEO-webinaarisarja perehtyy hakukoneoptimointiin sen eri kulmista. Pakettiin kuuluvat kaikki sarjan osat:

19.1.2023 klo 10.00-11.30 SEO 1: Hakukoneoptimoinnin perusteet
1.2.2023 klo 10.00-11.30 SEO 2: Hakukoneoptimoinnin tekninen kulma
28.2.2023 klo 10.00-11.30 SEO 3: Hakusanojen valinta ja tehokas hyödyntäminen
21.3.2023 klo 10.00-11.30 SEO 4: Videot, kuvat ja animaatiot SEO:n tukena
4.4.2023 klo 10.00-11.30 SEO 5: SEO-kirjoittamisen perusteet
18.4.2023 klo 10.00-11.30 SEO 6: Äänihaut ja sisältöjen strukturointi
9.5.2023 klo 10.00-11.30 SEO 7: Linkitykset ja niiden hyödyntäminen
23.5.2023 klo 10.00-11.30 SEO 8: Kansainvälinen hakukoneoptimointi

Koulutukset ovat ostettavissa yhdessä tai erikseen ja ne sisältyvät Marketing Finland Academy-lisenssiin.


Aika: 23.5.2023 10.00 - 23.5.2023 11.30
Paikka: GoToWebinar ja Marketing Finland Academy
Jäsenhinta:
999 €
Normaalihinta:
2099 €
Lue lisää ja ilmoittaudu

Marketing Finland Academy

Marketing Finlandin koulutukset nyt joustavasti verkko-opintoina omalla lisenssillä! Tutustu Marketing Finland Academyyn ja koulutustarjontaamme täällä.

Kouluttajina ovat markkinoinnin parhaimmat asiantuntijat Suomesta ja maailmalta. Tutustu heihin asiantuntijaverkostostamme. Marketing Finland Academyssä on jo noin 500 markkinoinnin ja viestinnän alan koulutusta, joita voi opiskella omaan tahtiisi silloin, kun sinulle parhaiten sopii. Lisenssillä pääset ilmoittautumaan mukaan myös kaikkiin tuleviin livewebinaareihimme ja uusia koulutuksia järjestetään viikoittain.

Tuotteella näkyvä ajankohta ei liity tuotteeseen ja eikä sitä tarvitse huomioida.


Aika: 31.12.2023 10.00 - 31.12.2032 23.00
Paikka: www.marketingfinlandacademy.fi
Jäsenhinta:
39 €
Normaalihinta:
129 €
Lue lisää ja ilmoittaudu

Marketing Finland Academy - kokeilujakso

Tutustu maksutta kaksi viikkoa Marketing Finlandin eLearning Academy-koulutusalustaan!

(Tarjous koskee vain uusia asiakkaita)


Aika: 31.12.2023 23.59 - 31.3.2030 23.59
Paikka: Marketing Finland Academy

Menneet koulutukset

26.01.2023 Ratkaisuja evästeettömään maailmaan, osa 2

Mitä mainostajan tulisi tehdä, kun yhä suurempi osa ostettavasta mainosinventaarista on 3. osapuolen evästeiden ulottumattomissa? Kolmannen osapuolen evästeitä hyödynnetään muun muassa mainonnan kohdentamiseen ja mittaamiseen. Kun nämä evästeet vähitellen katoavat, tarvitaan uusia ratkaisuja tilalle. Chrome luopuu viimeisenä selaimena 3p evästeiden käytöstä vuoden 2024 jälkipuoliskolla.

Mistä muutos johtuu, mitä vaihtoehtoja on nyt käsillä ja miltä mainonnan tulevaisuus voi näyttää?


Aika: 26.1.2023 10.00 - 26.1.2023 11.00
Paikka: GoToWebinar ja eLearning Academy

26.1.2023 Vastuullisuus strategian keskiössä

Vastuullisuus on kuin monisivuinen kuutio, josta voi olla vaikea ottaa kiinni. Tässä Marketing Finlandin huippuwebinaarissa avaamme tekoja, joilla markkinoinnin ja viestinnän tekijät voivat tehdä maailmasta paremman. Alan ammattilaisena myös sinulla on käytössäsi työkaluja, joilla pystyt vaikuttamaan ihmisten asenteisiin, ihanteisiin sekä yrityksesi kuormitukseen. Tämän webinaarin tarkoituksena on antaa osallistujille kokonais- ja tilannekuva vastuullisen markkinoinnin kentästä sekä useiden case-esimerkkien kautta esitellä vastuullisuutta käytännön tekoina.

DEI – Diversity, equality and inclusion, Will Gilroy, WFA 20 min.

World Federation of Advertisers ja Kantar toteuttavat jo toistamiseen globaalin DEI-tutkimuksen, joka paljastaa markkinoinnin alan vastuullisuusongelmat sekä kehityskohteet. WFA:n Director of Policy and Communications Will Gilroy esittelee edellisen DEI-tutkimuksen tulokset sekä kertoo, miten markkinoinnin ja viestinnän ala voi vaikuttaa omaan tulevaisuuteensa tekojen kautta. Tämä osuus on englanninkielinen.

Ihmiset odottavat sinulta vastuullisia tekoja, Riikka-Maria Lemminki 30 min.

Vastuullisuus lähtee kotipesän kuntoon laittamisesta, mikä markkinoinnin ja viestinnän saralla voi tarkoittaa vaikeitakin muutoksia. Riikka-Maria kertoo, millaisia asioita kansainvälisissä markkinoinnin yhteisöissä pidetään tärkeinä muutoksen toteuttamisesta sekä millaisin keinoin yritykset ovat niitä lähestyneet. Samalla nostetaan esiin myös yleisimpiä vastuullisuuteen liittyviä haasteita.

Vastuullinen ja tuloksellinen toimistoyhteistyö, Anssi Järvinen 30 min.

Osa vastuullisuutta on se, miten toimimme kumppaniemme kanssa. Markkinoinnin ja viestinnän alalla se myös määrittää miten onnistumme.

Koulutus on maksuton ja sisältyy Marketing Finland Academy -lisenssiin.


Aika: 26.1.2023 14.00 - 26.1.2023 15.30
Paikka: GoToWebinar ja Marketing Finland Academy

25.1.2023 Kansainvälinen viestintä ja PR, osa 1 – vauhtia PR:stä

Miten PR-työ voi vauhdittaa yrityksen kansainvälistymistä?

Ansaittu medianäkyvyys on yksi vahvimpia tapoja rakentaa brändiä, avainhenkilöiden ajatusjohtajuutta ja tavoittaa suurempi yleisö kuin mitä omat markkinointikanavat tavoittavat – erityisesti uusilla markkinoilla.

Yhtiön kansainvälistyessä tulee ajankohtaisesti miettiä myös kansainvälisen median roolia edellä mainittujen asioiden rakentamisessa. Mutta miten kansainvälistä PR-työtä voi tehdä niin, että sillä on mahdollisimman iso vaikutus liiketoimintaan? Miten se eroaa Suomessa tehtävän PR-työn tekemisestä? Miten sen voi käytännössä aloittaa, ja minkälaiset viestit resonoivat parhaiten kansainvälisten toimittajien kanssa?

Näihin ja muihin kysymyksiin vastaamassa San Francisco Agencyn kansainvälisen PR-työn asiantuntija Reetta Ilo.

Koulutus on tarkoitettu kokeneemmille viestintäosaajille, jotka haluavat oppia toteuttamaan kansainvälistä PR-työtä käytännön esimerkkien kautta.


Aika: 25.1.2023 10.00 - 25.1.2023 11.00
Paikka: GoToWebinar ja eLearning Academy

24.1.2023 Dynaamisen markkinoinnin setup, operointi ja mittaus 3

Dynaaminen markkinointi tarkoittaa yksinkertaisimmillaan sitä, että mainontaa personoidaan kohderyhmän mukaan käyttäen monipuolisesti erilaisia kohdennustapoja sekä erilaisia mainosaineistoja. Tässä kolmen webinaarin sarjassa perehdymme tarkemmin dynaamisen markkinoinnin mahdollisuuksiin, sen suunnitteluun, käyttöönottoon ja mittaukseen.

Sarjan kolmannessa osassa selviää, mitkä ovat parhaat käytännöt pystyttää ja operoida dynaamista markkinointia ja mitä siinä tulee huomioida. Miten rakentaa feedit? Mitä kannattaa mitata?


Aika: 24.1.2023 10.00 - 24.1.2023 11.00
Paikka: GoToWebinar ja eLearning Academy

19.1.2023 SEO 1: Hakukoneoptimoinnin perusteet

Tämä kurssi on yleiskatsaus hakukoneoptimointiin ja toimii hakukoneoptimoinnin kurssisarjan ensimmäisenä osana. Kurssi tutustuttaa sinut hakukoneiden toimintaan sekä algoritmeihin. Kurssin jälkeen ymmärrät, miten voit vaikuttaa verkkosivustosi löydettävyyteen hakukoneissa sekä millaisia hakukoneoptimoinnin työkaluja käytössäsi on. Kurssi lähestyy aihetta käytännönläheisesti antaen sinulle konkreettisia vinkkejä.


Aika: 19.1.2023 10.00 - 19.1.2023 11.30
Paikka: GoToWebinar ja Marketing Finland Academy

18.1.2023 Yleisö vai yhteisö? - sidosryhmien osallistaminen

Laadukas sidosryhmien hallinta parantaa organisaation kykyä saavuttaa tavoitteitaan paremmin. Sidosryhmien osallistaminen esimerkiksi innovaatiotoiminnassa, ongelmanratkaisussa ja muutosjohtamisessa kasvattaa tuottavuuden lisäksi myös brändiarvoa ja sitouttaa osallistuja tehokkaasti.

Tule mukaan koulutukseen, jossa pureudutaan siihen, miten sidosryhmätyöskentelyä voi kehittää yhteisömuotoilun menetelmällä.


Aika: 18.1.2023 10.00 - 18.1.2023 11.00
Paikka: GoToWebinar ja Marketing Finland Academy

17.1.2023 Kuinka menestyä TikTokissa vuonna 2023?

TikTok jatkaa voittokulkuaan nopeimmin kasvavana sosiaalisen median alustana ja suomalaiset ovat katselijamääriltään jopa Euroopan huippuluokkaa. Tässä koulutuksessa tehdään katsaus TikTokin mahdollisuuksiin vuonna 2023.
Kanavan käyttäjäkunnan kasvun ja alusta kehityksen myötä mainostajille on avautunut erityislaatuinen mahdollisuus olla vuorovaikutuksessa potentiaalisten asiakkaidensa ja faniensa kanssa. Tule mukaan kuuntelemaan, miten juuri sinun brändisi tai yrityksesi onnistuu valloittamaan TikTokin vuonna 2023!


Aika: 17.1.2023 10.00 - 17.1.2023 11.30
Paikka: GoToWebinar ja Marketing Finland Academy

12.1.2023 Social selling

Sosiaalisen myynnin strategiat & elementit -koulutuksen jälkeen

• Ymmärrät, mitä on sosiaalinen myynti – strategiassa sekä käytännön tasolla
• Saat vinkkejä, miten vastata asiakkaan ostokäyttäytymisen muutokseen ja poistaa kitkaa asiakkaan ostopolulta
• Tiedät, miten sosiaalista myyntiä tehdään sekä miten sosiaalista liiketoimintaa rakennetaan – ja kehitetään
• Oivallat, miten aloittaa ja miten social selling integroidaan osaksi myyntiprosessia
• Parannat myynnin ja markkinoinnin yhteispeliä, arvon tuotantoa myyntiprosessissa sekä sitä, miten markkinointi tukee sosiaalista myyntiä


Aika: 12.1.2023 10.00 - 12.1.2023 11.30
Paikka: GoToWebinar ja eLearning Academy

10.1.2023 Luova suunnittelu ja dynaaminen markkinointi (2)

Dynaaminen markkinointi tarkoittaa yksinkertaisimmillaan sitä, että mainontaa personoidaan kohderyhmän mukaan käyttäen monipuolisesti erilaisia kohdennustapoja sekä erilaisia mainosaineistoja. Tässä kolmen webinaarin sarjassa perehdymme tarkemmin dynaamisen markkinoinnin mahdollisuuksiin, sen suunnitteluun, käyttöönottoon ja mittaukseen.

Sarjan toinen osa pureutuu luovien ratkaisujen implementointiin dynaamisessa markkinoinnissa templaten avulla. Miten templatet tulisi suunnitella ja miten se eroaa normaalista suunnittelusta? Vertailemme myös, miten tulokset eroavat ns. normaalista tekemisestä luovissa ja ylipäänsä.


Aika: 10.1.2023 10.00 - 10.1.2023 11.00
Paikka: GoToWebinar ja eLearning Academy

14.12.2022 Neljä miljoonaa podcast-kuuntelua ilman markkinointia

Podcast on tuotantokustannuksiltaan edullinen ja eläväinen tapa tavoittaa erilaisia kohderyhmiä. Miten hommassa pääsee alkuun ja miten yleisö saadaan kuulolle? Mitä asioita kannattaa mitata ja miten onnistuu yleisön saaminen ilman markkinointieuroja? Näihin kysymyksiin vastauksia antamassa Rami Kurimo Puhemedia Oy:stä.

WEBINAARI ON KAIKILLE MAKSUTON!


Aika: 14.12.2022 10.00 - 14.12.2022 11.00
Paikka: GoToWebinar ja eLearning Academy

13.12.2022 Ostopolut, osa 6 (B2C)

Ostopolut, osa 6 (B2C) – Myynnin ja markkinoinnin toimiva liitto

Riko perinteiset myynnin & markkinoinnin siilot ja löydä toimivasta liitosta mahdollisuuksia!

Koulutuksen sisältö:
• Myynnin tukimateriaalit sisältösuunnitelman osana
• Prospektoinnista liidiksi ja siitä kaupaksi – Myyntiputki ja roolitus
• Oman asiakaskunnan hyödyntäminen – Lisämyynti ja suosittelu
• Liidien pisteyttäminen ja niiden aktiivinen, proaktiivinen kontaktointi
• Aktiivinen myynnin tuki ja hiljaisten signaalien tunnistaminen
• Myynnin ja markkinoinnin mittarit (KPI) ja niiden raportointi

Kouluttaja: Teemu Väliheikki, Digital Director, OSG Agency


Aika: 13.12.2022 10.00 - 13.12.2022 11.00
Paikka: GoToWebinar ja eLearning Academy

Koulutussarja Ostopolut, osat 1-6

Tässä kuusiosaisessa koulutussarjassa perehdytään ostopolkuihin sekä B2B- että B2C-näkökulmista. Sarjan kolmessa ensimmäisessä osassa käydään läpi ostopolkuja B2B-puolella: miten toteutetaan sisältöstrategiaa organisaatiossa, miten voit kehittää BtoB-yrityksen asiakaskokemusta sisältöjen avulla ja mikä on myynnin tuen rooli asiakaspolulla.
Kolme seuraavaa webinaaria tutkii ostopolkuja B2C-vinkkelistä. Asiantuntijamme kertovat mm. miten rakennetaan sisältöstrategia ostopersoonien avulla, miten huolehditaan kuluttajien asiakaskokemuksesta digiympäristössä ja millaisia mahdollisuuksia myynnin ja markkinoinnin toimiva liitto tarjoaa.


Aika: 13.12.2022 10.00 - 13.12.2022 11.00
Paikka: GoToWebinar ja eLearning Academy

1.12.2022 Attention Economy – millainen mainonta huomataan?

Maailman muuttuessa ympärillä pitää myös yritysten ja niiden markkinoinnin tekemisen uudistua. Miten muuttuva maailma pitää kohdata ja miten markkinointijohto voi valjastaa muutoksen liiketoiminnan kasvun ajuriksi? Muuttuvan markkinoinnin ajankohtaisseminaarisarjassa keskitymme näihin kysymyksiin paneelikeskustelujen kautta.

Sarjan toinen webinaari järjestetään virtuaalisesti torstaina 1.12.2022 klo 10 – 12. Aiheena on mainonnan huomaamisen kasvanut merkitys ja siihen pureutunut, markkinoinnin konsultointi- ja toimistoverkosto dentsun tuore Attention Economy –tutkimus.

WEBINAARI ON MARKETING FINLANDIN JÄSENILLE MAKSUTON.


Aika: 1.12.2022 10.00 - 1.12.2022 12.00
Paikka: GoToWebinar ja eLearning Academy

29.11.2022 Ratkaisuja evästeettömään maailmaan, osa 1

Keskusteleva mainonta – ratkaisu evästeettömään maailmaan?

Suositut selaimet Safari ja Firefox ovat jo lopettaneet kolmannen osapuolen evästeiden tukemisen ja viimeisimpänä myös Google ilmoitti luopuvansa kolmannen osapuolen evästeistä Chrome-selaimessa vuoteen 2023 mennessä. Vaikka kolmannen osapuolen evästeiden käyttö tulee nykymuodossaan loppumaan, uusia, vaihtoehtoisia ratkaisuja kehitetään vauhdilla.
Tässä webinaarissa keskitymme keskustelevaan mainontaan ja sitä tukeviin trendeihin. Kuulemme myös, millaisia ratkaisuja on otettu käyttöön Suomessa ja maailmalla. Aihe sopii kattavasti niin toimistolaisille kuin myös mainostajille. Digi- ja display-painotteisesti totta kai!


Aika: 29.11.2022 10.00 - 29.11.2022 11.00
Paikka: GoToWebinar ja eLearning Academy

Koulutussarja Dynaaminen markkinointi, osat 1-3

Dynaaminen markkinointi tarkoittaa yksinkertaisimmillaan sitä, että mainontaa personoidaan kohderyhmän mukaan käyttäen monipuolisesti erilaisia kohdennustapoja sekä erilaisia mainosaineistoja. Tässä kolmen webinaarin sarjassa perehdymme tarkemmin dynaamisen markkinoinnin mahdollisuuksiin, sen suunnitteluun, käyttöönottoon ja mittaukseen.

Pakettiin kuuluvat webinaarisarjan kaikki kolme osaa:
• 23.11.2022 klo 10-11 Dynaamisen markkinoinnin mahdollisuudet ja caset
• 10.1.2023 klo 10-11 Luova suunnittelu ja dynaaminen markkinointi
• 24.1.2023 klo 10-11 Dynaamisen markkinoinnin setup, operointi ja mittaus


Aika: 23.11.2022 10.00 - 13.1.2023 11.00
Paikka: GoToWebinar ja eLearning Academy

23.11.2022 Dynaamisen markkinoinnin mahdollisuudet ja caset (1)

Dynaaminen markkinointi tarkoittaa yksinkertaisimmillaan sitä, että mainontaa personoidaan kohderyhmän mukaan käyttäen monipuolisesti erilaisia kohdennustapoja sekä erilaisia mainosaineistoja. Tässä kolmen webinaarin sarjassa perehdymme tarkemmin dynaamisen markkinoinnin mahdollisuuksiin, sen suunnitteluun, käyttöönottoon ja mittaukseen.

Ensimmäisessä osassa käymme läpi dynaamisen markkinoinnin mahdollisuuksia ylipäänsä ja verrattuna perinteisempään digitaaliseen markkinointiin. Miten se eroaa perinteisemmästä markkinoinnista? Mihin kanaviin sopii? Mitä mahdollisuuksia avaa? Tarkastelemme myös dynaamisen markkinoinnin hyötyjä ja mahdollisia haittoja.


Aika: 23.11.2022 10.00 - 23.11.2022 11.00
Paikka: GoToWebinar ja eLearning Academy

22.11.2022 Ostopolut, osa 5 (B2C)

Ostopolut, osa 5 (B2C) – Miten huolehditaan kuluttajien asiakaskokemuksesta digiympäristössä?

Kun brändin ja kuluttajan välissä on näyttö, toisinaan on liiankin helppo unohtaa asiakaskokemuksen rakentaminen. Kuitenkin brändi rakentuu kohtaamispisteissä myös digiympäristössä ja siksi jokaisen brändin kehittäjän on syytä olla kiinnostunut siitä, miten asiakaskokemus saadaan hyvään malliin myös digikanavissa.

Kouluttaja: Marika Siniaalto, Customer Experience Director & Founder, Grapevine Media Oy


Aika: 22.11.2022 10.00 - 22.11.2022 11.00
Paikka: GoToWebinar ja eLearning Academy

17.11.2022 Google Ads 3 - muut mainontamuodot

Google Ads -webinaarisarjassa käsitellään Googlen eri mainosmuotoja ja -kanavia. Tässä webinaarissa tutustutaan tarkemmin Youtube-, sovellus- ja shopping-mainontaan.

Lyhyesti perustiedot ja toimintaperiaate:
· Videomainonta
· Sovellusmainonta​
· Smart
· Paikalliset
· Discovery
· Google Shopping


Aika: 17.11.2022 10.00 - 17.11.2022 11.30
Paikka: GoToWebinar ja eLearning Academy

16.11.2022 Ostopolut, osa 4 (B2C)

Ostopolut, osa 4 (B2C) – Miten rakennetaan sisältöstrategia ostopersoonien avulla?

Ostopersoonatyö on jokaisen brändin elinehto. Ilman sitä on mahdotonta luoda pätevää ostopolkua, kanava- tai sisältöstrategiaa, saatikka sitten kohdennettua sisältöä tai mainontaa. Tule kuulemaan, miten sisältöstrategia ja ostopolku liittyvät toisiinsa B2C-ympäristössä. Saat monta käytännönläheistä vinkkiä omaan työhösi markkinoinnin suunnittelussa.

Kouluttaja: Marika Siniaalto, Customer Experience Director & Founder, Grapevine Media Oy


Aika: 16.11.2022 10.00 - 16.11.2022 11.00
Paikka: GoToWebinar ja eLearning Academy

15.11.2022 Yritysvastuuviestintä - miksi ja miten viestiä?

Yrityksillä ja yhteisöillä on mahdollisuus erottautua edukseen erilaisilla vastuullisuusteoilla – kunhan niistä muistaa kertoa muillekin. Tehokkaalla vastuuviestinnällä voidaan rakentaa mainetta ja luottamusta niin työntekijöihin, asiakkaisiin kuin muihin sidosryhmiin.

Webinaarissa selviää, mitä on yritysvastuuviestintä, miksi sitä kannattaa tehdä ja miten yritys voi antamastaan avusta viestiä.

WEBINAARI ON KAIKILLE MAKSUTON.


Aika: 15.11.2022 10.00 - 15.11.2022 11.30
Paikka: GoToWebinar ja eLearning Academy

10.11.2022 Vastuullisuus on muutakin kuin CO2-päästöjä

Vastuullisuus on paljon muutakin kuin vihreitä valintoja: yrityksiä tarkastellaan entistä kriittisemmin ja niiltä vaaditaan ympäristötekojen lisäksi entistä enemmän myös yhteiskunnallista ja sosiaalista vastuullisuutta. Vastuullisuuden riskit ja mahdollisuudet sekä raportointivaatimukset ulottuvat kaikkeen tekemiseen kumppanien valinnasta rahoitukseen ja viestintään. Vastuullisuus on siis muutakin kuin CO2-päästöjä – mikä on sinun kulmasi vastuullisuuteen?

WEBINAARI ON JÄSENILLEMME MAKSUTON!


Aika: 10.11.2022 10.00 - 10.11.2022 11.00
Paikka: GoToWebinar ja eLearning Academy

3.11.2022 Markkinointikumppanin valinta

Miten löydän yritykselleni ja itselleni sopivan markkinointikumppanin? Oikean markkinointikumppanin löytäminen ei ole helppo asia ja toimivan suhteen vaikutus tuloksekkaalle markkinoinnille on ratkaisevan tärkeää. Siksi pohdimme, miten löytää – ei vain yrityksellesi – vaan myös sinulle sopiva kumppani markkinointiviestinnän suunnitteluun ja toteuttamiseen. Arjen ylä- ja alamäkiin. Pohdimme, mihin potentiaalisen kumppanin ominaisuuksiin on syytä kiinnittää huomiota ja miten ylipäätään varmistua siitä, että tehdyt havainnot ovat tosia. Tarkastelemme, millaiset pelisäännöt kumppanin kanssa kannattaa sopia liittyen esimerkiksi toimeksiantoihin, työn arvioitiin tai kommunikaatioon.


Aika: 3.11.2022 10.00 - 3.11.2022 11.30
Paikka: GoToWebinar ja eLearning Academy

2.11.2022 Salesforce Insights: Markkinointi ja verkkokauppa -tilaisuus

Tervetuloa kuulemaan ja keskustelemaan markkinoinnin ja verkkokaupan trendeistä!
Tapahtumassa on luvassa kuulumiset ja kuumimmat tuotejulkistukset Salesforce Dreamforcesta, mm:

– Miksi jokainen organisaatio tarvitsee Customer Data Platformin (CDP)?

– Mahdollisuudet Commerce Cloud market placen kanssa ja muut B2C- ja B2B-verkkokaupan julkistukset

– Salesforce CDP ja Mulesoft – better together

– Slack for marketing, eli miten luot Slackilla lisäarvoa markkinointitiimille ja prosesseihin

– Näkemyksiä verkkokaupan trendeistä ja vuoden tärkeimpään myyntisesonkiin varautumisesta

Aamun aikana pääset nauttimaan mielenkiintoisista puheenvuoroista, muiden Trailblazerien seurasta sekä pienestä purtavasta ja juomasta.

Ilmoittaudu mukaan tapahtumaan nyt – paikkoja on rajoitettu määrä!

HUOM! Paikkojen rajallisuuden vuoksi lopullinen paikkavaraus tulee tehdä tilausvahvistuksen mukana tulevan linkin kautta!


Aika: 2.11.2022 08.30 - 2.11.2022 10.30
Paikka: Scandic Hub Annankatu 18, Helsinki

1.11.2022 Tuloksia monikanavaisella vaikuttajamarkkinoinnilla

Vaikuttajamarkkinoinnin määrä on viimeisten vuosien aikana ollut kovassa kasvussa. Pelkästään Suomessa vaikuttajamarkkinointiin panostettiin IABn mukaan jo yli 39 miljoonaa euroa. Vaikuttajamarkkinoinnin löytäessään tiensä markkinoinnin vuosibudjetteihin nousee sen tuoman kaupallisen hyödyn todentaminen entistä keskeisempään rooliin. Onko kyseessä vain kivaa pöhinää vai voidaanko sillä kasvattaa myös brändiä ja liiketoimintaa? Entäpä mihin eri käyttötarkoituksiin vaikuttajamarkkinointia on mahdollista hyödyntää?


Aika: 1.11.2022 10.00 - 1.11.2022 11.00
Paikka: GoToWebinar ja eLearning Academy

27.10.2022 Google Ads 2 - display-mainonta

Google ads -webinaarisarjassa tutustutaan Googlen mainosmuotoihin ja -kanaviin. Tässä webinaarissa keskitytään display-mainontaan ja siihen, mitä eri tekijöitä mainontaa luodessa tulee ottaa huomioon.

Google Display Network (GDN)​:
· Googlen mainoskanavat
· Google Display Network (GDN
· Ohjelmallinen ostaminen
· Uudelleenmarkkinointi
· Display-kampanjan​ perustaminen
· Käyttöliittymä tutuksi
· Kampanjan luominen​
· Tavoitteet
· Kampanjatyypit ja -alatyypit
· Kampanja-asetukset
· Budjetti ja hintatarjoukset (bidding)​
· Kohdentaminen ja yleisöt​
· Mainosmuodot (vakiokampanjatyyppi; bannerit ja responsiiviset display-mainokset)
· Mittaaminen ja optimointi​


Aika: 27.10.2022 10.00 - 27.10.2022 11.30
Paikka: GoToWebinar ja eLearning Academy

25.10.2022 Ostopolut, osa 3 (B2B)

Ostopolut, osa 3 (B2B) – B2B-myynnin tuki asiakaspolulla

Myynnin esteet, asiakkuuden kasvattaminen, jälkimarkkinointi ja lisämyynnin tekeminen ovat aiheita, jotka askarruttavat edelleen modernia B2B-markkinointia. Tässä koulutuksessa pyrimme käytännön esimerkkien avulla tuomaan yhteen perustyökalupakin myynnin tukemiseen B2B-asiakaspolulla.

Koulutuksessa tulemme käsittelemään mm. seuraavia aiheita:
• Miten löytää yhteiset tavoitteet ja KPI´t asiakaspolulle
• Mitkä ovat yleisimpiä myynnin esteitä asiakaspolulla ja miten tunnistaa ne
• Miten lähteä ratkaisemaan yleisimpiä myynnin esteitä
• Asiakkuuden kasvattamisen päästrategiat ja yleisimmät taktiikat
• Miten vahvistaa myynnin ja markkinoinnin välistä yhteistyötä käytännössä

Olet sitten markkinoinnin, myynnin tai asiakaskokemuksen kehityksestä vastaava ihminen, tämä on koulutus sinulle!

Kouluttajana Heini Nuutinen, Digital Transformation Lead, Radly


Aika: 25.10.2022 10.00 - 25.10.2022 11.00
Paikka: GoToWebinar ja eLearning Academy

13.10.2022 Google Ads 1 – perusteet

Google Ads -webinaarisarjassa tutustutaan Googlen eri mainosmuotoihin ja -kanaviin. Tässä webinaarissa tutustutaan hakusanamainonnan lainalaisuuksiin.

KOULUTUKSEN SISÄLTÖ:
• Googlen mainoskanavat
• Google Ads -hakusanamainonta
• Tilirakenne
• Kampanjoiden tekeminen ja kohdistaminen
• Hakusanojen valitseminen
• Mainokset ja mainoslaajennukset
• Mainonnan kehittäminen ja optimointi
• Mainonnan prosessi
• Mainonnan perustunnusluvut
• Konversiot


Aika: 13.10.2022 10.00 - 13.10.2022 11.30
Paikka: GoToWebinar ja eLearning Academy

12.10.2022 Markkinoinnin mittaus ja datan hyödyntäminen, osa 5

Osa 5 – Datan visualisointi

Datavisualisointikoulutus päättäjille ja tiedon tuottajille -koulutuksessa opit, miten datavisualisointi mahdollistaa tiedon analysoinnin tavalla, joka parantaa päätöksentekoa, mutta tekee myös tiedon jakamisesta koko organisaatiolle ja sidosryhmille helpompaa ja ymmärrettävämpää. Koulutus sisältää esimerkkejä, miten datavisualisointi kääntää usein vaikeasti hahmotettavat datakokonaisuudet uusiksi oivalluksiksi. Koulutuksen jälkeen ymmärrät, miten voit hyödyntää datavisualisointia omassa työssäsi. Koulutus on sopiva kaikille, jotka sekä tekevät päätöksiä että tuottavat tietoa päätöksenteon polttoaineeksi.


Aika: 12.10.2022 10.00 - 12.10.2022 11.00
Paikka: GoToWebinar ja eLearning Academy

11.10.2022 Ostopolut, osa 2 (B2B)

Ostopolut, osa 2 (B2B) – Asiakaskokemuksen kehittäminen sisällöntuotannon avulla

Miten kehittää BtoB-yrityksen asiakaskokemusta sisältöjen avulla?

Differon johtavan sisältöstrategin Mira Oivan johdolla opit, miten voit kehittää BtoB-yrityksessäsi asiakaskokemusta sisältöjen avulla ja miten voit suunnitelmallisesti rakentaa asiakkaillesi osuvaa, oivaltavaa ja innostavaa asiakkuuden aikaista sisältöä, joka lopulta johtaa lisämyyntiin ja asiakkaan vahvaan sitoutumiseen.

Koulutus käsittelee seuraavia asioita:
– Asiakkuuden aikainen BtoB-sisältömarkkinointi & asiakaskokemuksen parantaminen sisältöjen avulla
– Asiakkuuden elinkaaren sisältöjen roadmap
– Asiakastyytyväisyyden ja asiakaspidon vahvistaminen sisältöjen avulla
– Sisältöjen asiakaslähtöinen ideointi asiakkuuden elinkaaren eri vaiheisiin

Kenelle koulutus sopii?

– BtoB-yrityksille, joilla on halu pitää kiinni asiakkaistaan ja luoda paras mahdollinen asiakaskokemus sisällön avulla
– Markkinointipäättäjille, jotka haluavat nostaa markkinointinsa uudelle tasolle asiakkaidensa silmissä
– Markkinoinnin suunnittelijoille ja sisältöasiantuntijoille, jotka haluavat oppia käytännönvinkkejä sisältöjen suunnitteluun
– Markkinointihenkiselle asiakaskokemuksen kehittäjille, joka haluaa kokonaiskuvan asiakasmatkan suunnittelusta verkkosisällöissä


Aika: 11.10.2022 10.00 - 11.10.2022 11.00
Paikka: GoToWebinar ja eLearning Academy

6.10.2022 Sisäisen viestinnän ässät: selkeys, sävy ja sopiminen

Webinaari antaa eväitä sisäisen viestinnän, yrityksen yhteenliimaavan voiman, selkeyttämiseen. Mistä tietää, missä kanavissa meidän pitää viestiä ja miksi jotkut eivät ikinä lue sitä intraa? Mistä johtuu, ettei henkilöstötilaisuuteen osallistunut kuin HR-tiimi ja myyntiosaston Arja? Miksi Arja on myös ainoa, joka pitää kameraa päällä Teams-palaverissa?

Webinaarissa kuulet vastauksia edellä oleviin kysymyksiin seuraavien osioiden kautta:

· Sisäisen viestinnän kohderyhmät
· Sisäisen viestinnän kanavat ja sopiminen pelisäännöistä
· Äänensävyn merkitys sisäisessä viestinnässä
· Dialogi ja vuorovaikutus yhteisön superliimana


Aika: 6.10.2022 10.00 - 6.10.2022 11.00
Paikka: GoToWebinar ja eLearning Academy

5.10.2022 Markkinoinnin mittaus ja datan hyödyntäminen, osa 4

Osa 4 – Datan hyödyntämisen vaihtoehtoja

Kuinka digitaalisessa markkinoinnissa kerättyä dataa tulisi hyödyntää? Tässä osiossa tutustutaan erilaisiin datalähteisiin ja datan hyödyntämisen vaihtoehtoihin. Lisäksi käydään läpi erilaisia analysointimetodeja ja sitä, mitä niiden pitäisi tuottaa päivittäisessä työssä.


Aika: 5.10.2022 10.00 - 5.10.2022 11.00
Paikka: GoToWebinar ja eLearning Academy

4.10.2022 Metaversen ulottuvuudet ja käytännön sovellukset

Metaverse on internetin uusi, kolmiulotteinen, interaktiivinen ja sosiaalinen maailma. Metaversessa ihmiset ja yritykset toimivat erilaisissa virtuaalisissa ulottuvuuksissa, jotka mahdollistavat uudenlaisia liiketoimintoja, kokemuksia ja näkyvyyden tapoja. Oletko kiinnostunut ymmärtämään minkälaisia asioita tämä seuraava digitaalinen kehitysvaihe mahdollistaa?

Tule kuuntelemaan, mistä metaversessa on kyse ja miksi se on oleellista ottaa huomioon liiketoiminnan kehittämisessä, myynnissä ja markkinoinnissa. Webinaarissa käymme läpi metaversen perusteita kahden asiantuntijan voimin: Virpi Vaittinen ja Karoliina Leisti taustoittavat kattavasti metaversen ulottuvuuksia sekä kertovat sen käytännön sovelluksista erilaisten esimerkkien kautta.


Aika: 4.10.2022 10.00 - 4.10.2022 11.30

29.9.2022 Unpacking the metahype - Web 3, NFT’s & the metaverse!

What’s going on in the world of Web 3, NFT’s & the metaverse?

A true visionary David Jones, CEO and founder of The Brandtech Group will explore what the hype is all about. Discuss the opportunities for brands but also the dangers, sharing examples of best and worst practice. And finally will give a glimpse into what the future might hold for this embryonic space!

FREE FOR MEMBERS!


Aika: 29.9.2022 15.00 - 29.9.2022 16.00
Paikka: GoToWebinar ja eLearning Academy

28.9.2022 Markkinoinnin mittaus ja datan hyödyntäminen, osa 3

Osa 3 – Digitaalisen markkinoinnin mittaamisen kulmakivet

Mitä digitaalisen markkinoinnin mittaamisessa tulee huomioida tänä päivänä? Tässä osiossa käydään läpi lainsäädäntöä ja muuttunutta tilannetta evästeiden osalta sekä kuinka avainmittaristo sekä sivustojen tai sovellusten mittaamisen toteutus tulisi tehdä. Lisäksi otetaan kantaa mm. Google Analyticsin uuteen 4 versioon sekä katsotaan konkreettisia esimerkkejä suoraan käyttöliittymästä.


Aika: 28.9.2022 10.00 - 28.9.2022 11.00
Paikka: GoToWebinar ja eLearning Academy

27.9.2022 Vastuullisen markkinoinnin ja viestinnän sertifiointiohjelma

Ole muutos, jonka haluat nähdä – ilmoittaudu mukaan syyskuussa alkavaan Vastuullisen markkinoinnin ja viestinnän sertifiointiohjelmaan!
​​​​​​
Toteutamme markkinoinnin ja viestinnän päättäjille sekä yritysjohdolle sertifiointikoulutuksen, joka ohjaa markkinoinnin tekijöitä vastuullisempaan päätöksentekoon ja auttaa välttämään vastuullisuuden sudenkuoppia.
Tässä koulutusohjelmassa tarkastelemme yrityksen liiketoimintaa vastuullisuuden eri näkökulmista ja tutustumme asiantuntijoiden opastuksella markkinoinnin ja viestinnän vastuullisuuden edistämiseen. Sertifiointikoulutuksen käyneellä on valmiudet johtaa yrityksen markkinointia ja viestintää vastuullisesti.

Huom! Sertifiointikoulutus ei sisälly eLearning Academy -lisenssiin.
Mikäli sinulla on voimassa oleva eLearning Academy-lisenssi, voit ostaa koulutuksen alennettuun hintaan, 1500€ + alv 24%. Saat alennuksen käyttöösi valitsemalla verkkokaupassa jäsenhinnan ja kirjoittamalla kuponkikenttään etukoodin SERTIFIKAATTI.


Aika: 27.9.2022 12.00 - 15.12.2022 20.00
Paikka: Helsinki; hotelli Klaus K sekä GLO hotel Kluuvi

22.9.2022 Amazon - myyjätilin avaaminen

Haluatko aloittaa myymisen Amazonissa Seller-tilin kautta? Sitä varten tarvitset Amazon-myyjätilin. Tässä webinaarissa käymme läpi Amazon Seller Central -tilinavauksen prosessin kokonaisvaltaisesti läpi esimerkkien kautta.
Oikeanlaisella valmistelulla ja vaatimusten mukaisten dokumenttien avulla tilin avaaminen onnistuu sujuvasti. Näin ollen vältyt mahdollisilta haasteilta, kuten tilin ennenaikaiselta sululta tai muilta tilin toiminnallisilta haasteilta, ja voit aloittaa myymisen mahdollisimman pian. Lopuksi käymme läpi seuraavat askeleet kohti myynnin aloittamista sekä tärkeimmät huomiot tilin laadukkaan ylläpidon varmistamiseksi.

HUOM! Webinaari on Marketing Finlandin jäsenille ja eLearning-lisenssin haltijoille maksuton.


Aika: 22.9.2022 10.00 - 22.9.2022 12.00
Paikka: GoToWebinar ja eLearning Academy

21.9.2022 Markkinoinnin mittaus ja datan hyödyntäminen, osa 2

Osa 2 – Markkinoinnin mittaamisen ensiaskeleet

Mitä markkinoinnin mittaamisessa kannattaa ottaa huomioon ja miten siinä pääsee käytännössä eteenpäin. Tässä osiossa käydään läpi mitä markkinoinnin mittaaminen tarkoittaa, millaisia keinoja siihen tänä päivänä on ja sudenkuoppia kannattaa välttää ensimetreillä. Saat käytännön läheisiä vinkkejä ensiaskeleista ja erityisesti siitä, miten mittaamisen mantraa kannattaa organisaatiossa julistaa.


Aika: 21.9.2022 09.00 - 21.9.2022 10.00
Paikka: GoToWebinar ja eLearning Academy

20.9.2022 Ostopolut, osa 1 (B2B)

Ostopolut, osa 1 (B2B) – Miten lähdetään viemään sisältöstrategiaa eteenpäin?

Näin toteutat sisältöstrategiatyön organisaatiossasi.

Webinaarissa käydään läpi, mitä sisältöstrategiatyö muuttaa. Kuulet, millaisessa tilanteessa sisältöstrategia sopii yrityksen markkinoinnin kantavaksi ohjenuoraksi. Webinaarissa käsitellään lyhyesti työmallit sekä käydään niiden hyödyntäminen läpi konkreettisen asiakascasen avulla.

Kouluttaja: Katri Tanni, CEO, Differo


Aika: 20.9.2022 10.00 - 20.9.2022 11.00
Paikka: GoToWebinar ja eLearning Academy

15.9.2022 Markkinoinnin budjetointi ja kilpailuetu investointina

Webinaarissa paneudutaan kahden asiantuntijan voimin siihen, miten opit mitoittamaan yrityksen markkinointibudjetin oikein, miten rakennat optimoidun markkinoinnin investoinnin liiketoiminnan tavoitteiden pohjalta, mistä markkinointibudjetti muodostuu, miten se kannattaa allokoida ja mistä kasvu tulee. Perehdymme myös kilpailuedun merkitykseen yritykselle ja sen strategialle ja siihen, miten se löytyy. Tutustumme aiheisiin myös case-esimerkkien avulla.


Aika: 15.9.2022 10.00 - 15.9.2022 11.30
Paikka: GoToWebinar ja eLearning Academy

14.9.2022 Markkinoinnin mittaus ja datan hyödyntäminen, osa 1

Osa 1 – MARKKINOINNIN TULOKSELLISUUS
Mistä markkinoinnin tuloksellisuudessa on oikein kyse ja miksi se on tärkeää? Webinaarisarjan ensimmäisessä osassa käydään läpi, mitä markkinoinnin tuloksellisuus käytännössä tarkoittaa ja mitä sen osoittaminen merkitsee markkinoinnin roolin suhteen yrityksessä. Kuulet myös käytännön läheisiä tarinoita markkinoinnin tuloksellisuusajattelun viemisestä kahteen organisaatioon.


Aika: 14.9.2022 09.00 - 14.9.2022 10.00
Paikka: GoToWebinar ja eLearning Academy

Koulutussarja Markkinoinnin mittaus ja datan hyödyntäminen, osat 1-5

Tässä viisiosaisessa koulutussarjassa perehdytään markkinoinnin mittaamiseen ja datan hyödyntämiseen. Sarja alkaa tutustumisella mittaamisen strategiaan ja isoon kuvaan – mistä markkinoinnin tuloksellisuudessa on oikein kyse, miksi se on tärkeää, mitä markkinoinnin mittaamisessa kannattaa ottaa huomioon ja miten siinä pääsee käytännössä eteenpäin.
Tästä siirrytään mittaamisen implementointiin ja mittaamiseen liiketoimintalähtöisesti – käydään läpi mm. digitaalisen markkinoinnin mittaamisen kulmakiviä, datan hyödyntämisen vaihtoehtoja, lainsäädäntöä sekä muuttunutta tilannetta evästeiden osalta.
Viimeisessä osassa opitaan datan visualisoinnista ja siitä kuinka data saadaan oikealle kohderyhmälle, oikeassa muodossa.


Aika: 14.9.2022 09.00 - 12.10.2022 11.00

7.9.2022 How to boost customer engagement and data collection

How to use interactive marketing campaigns to boost your customer engagement and data collection strategies?
Did you know that consumers are twice as likely to engage with a brand if interactive content is used?
Have you ever wondered how to build lasting relationships with your audience?
Do you need help with your data collection strategies?
Are you worried about the upcoming demise of third-party cookies?

Worry not!
In this webinar, we’ve got all the answers you need. Find out how you can improve your customer engagement, whilst collecting first- and zero-party data safely and compliantly from your audience. Learn all about the end of third-party cookies and all the tools you need (CRM integrations, marketing automation, …) to face the cookieless world.

FREE FOR MARKETING FINLAND MEMBERS!!


Aika: 7.9.2022 10.00 - 7.9.2022 11.00

6.9.2022 Kriisiviestintä

Ei taida nyt firma ymmärtää, että nurkan takana ois kriisiä tarjolla?

Mitä tehdä, kun somekohu vyöryy päälle? Miten pitäisi toimia, kun asiakkaat uhkaavat boikotilla? Entä mitä sanon toimittajille?

Tässä webinaarissa käymme läpi kriisin vaiheet, kriisin eri lajit ja kriisien hoitomallit. Katleena Kortesuon vinkeillä pystyt estämään kohuja, ennakoimaan mahdollisia kriisejä ja toimimaan vyörytyksen keskellä.

Webinaari on vuorovaikutteinen: pystyt chatissa esittämään kouluttajalle jatkokysymyksiä. Lisäksi saat webinaarin jälkeen käyttöösi tiivistelmän webinaareissa käsitellyistä sisällöistä.


Aika: 6.9.2022 10.00 - 6.9.2022 11.30
Paikka: GoToWebinar ja eLearning Academy

1.9.2022 GivingTuesday – Tekojen Tiistai, kun koko maailma tekee hyvää

Giving Tuesday – Tekojen Tiistai on osa kansainvälistä #GivingTuesday-kampanjaa, joka pyrkii lisäämään keskustelua ja tietoisuutta antamisesta: ajan, avun, hyvän mielen tekojen sekä lahjoitusten muodossa. Kampanjaa vietetään Yhdysvaltojen kiitospäivän jälkeisenä tiistaina, 29.11.2022 ja se toimii vastapainona ostamiseen keskittyvälle Black Fridaylle.
Kampanja on kerännyt osallistujia yli 150 maasta ja noussut maailmalla jopa joulua tärkeämmäksi lahjoitustapahtumaksi. Suomessa kampanjaa organisoi Vala ry (Vastuullinen Lahjoittaminen ry).

Aamun webinaarissa kerrotaan, kuinka yritykset ja yhteisöt ovat lähteneet mukaan hyväntekoon ja kuinka pienilläkin teoilla voi olla suuri merkitys. Kokemuksiaan jakamassa mm. Diakonissalaitoksen Vamos-nuortenpalvelu sekä Gigantti, joka kertoo, kuinka heillä tehtiin hyvää . Webinaarissa kuulemme myös suunnitelmista vuoden 2022 Tekojen Tiistaille sekä terveiset Saksasta ja siitä, mitä siellä on opittu kampanjan myötä. Tämä osuus on englanninkielinen, muut puheenvuorot suomenkielisiä.

Webinaari on kaikille maksuton.


Aika: 1.9.2022 10.00 - 1.9.2022 11.30
Paikka: GoToWebinar ja eLearning Academy

30.8.2022 Audio branding

Do you want to know what’s going on in audio branding? How brands can find their voice and tell their story through music? Three strong professionals from Massive Music, Bauer Media and Sixième Son share their views in this webinar.

THE WEBINAR IS FREE OF CHARGE and it will be held in English in Zoom.


Aika: 30.8.2022 15.00 - 30.8.2022 16.30
Paikka: Zoom & eLearning Academy

23.8.2022 Adapting narratives to VR and multimedia art

Conversations on the changing landscape of storytelling with an award-winning VR-director Mika Johnson.

Webinar will be held in English.

Price: 80 e + VAT 24%. Free for Marketing Finland members and eLearning Academy licence holders.


Aika: 23.8.2022 10.00 - 23.8.2022 11.00
Paikka: GoToWebinar ja eLearning Academy

18.8.2022 Mediasuhteiden luominen, ylläpito ja seuraaminen

Miten koukuttaa toimittaja? Mistä mediasuhteiden rakentaminen alkaa?

Milttonin Ilona Haahtela kertoo, kuinka joskus ennen toimittajat vietiin pitkille lounaille ja kosteille illallisille, mutta vuoden 2022 Nato- ja pandemia-Suomessa heidän aikansa on aivan uudella tavalla kortilla. Ilonan osuudessa paneudumme siihen, millä työkaluilla herätät toimittajan huomion, käytät hänen aikansa fiksusti ja luot mediaan ja journalisteihin sellaiset suhteet, että ansaittu medianäkyvyys on vaikuttavaa myös pitkällä aikavälillä.
Webinaarin toisessa osuudessa Fanni Mäki Liana Technologiesilta keskittyy mediasuhteiden seuraamiseen ja siihen, miten sitä tehdään mediaseurantapalvelun avulla.


Aika: 18.8.2022 10.00 - 18.8.2022 11.30
Paikka: GoToWebinar ja eLearning Academy

11.8.2022 Miten media toimii - parhaat käytännöt mediassa toimimiseen

Miten media toimii – uutiskriteerit, haastateltavan oikeudet ja parhaat käytännön mediatiedotteisiin.

Mitkä ovat suomalaisen journalismin perusperiaatteet ja miten journalistinen prosessi toimituksessa etenee? Webinaarissa pureudutaan näiden lisäksi myös journalistin ohjeisiin, mediatiedotteen parhaisiin käytäntöihin, haastatteluun valmistautumiseen ja haastateltavan oikeuksiin. Saat vinkkejä, milloin on oikea paikka tiedottaa ja milloin ostaa mediaa.


Aika: 11.8.2022 10.00 - 11.8.2022 12.00
Paikka: GoToWebinar ja eLearning Academy

16.6.2022 Native Advertising: How to make content that sells?

Is your content not getting the attention it deserves? Learn how Native Advertising can give your content an audience.

This 60 minute webinar gives you a deep dive into Native Advertising, how is works, and best practices in 2022. You will also get a step-by-step introduction in how you launch your content in front of a relevant audience.

Native Advertising is a hot topic in 2022, make sure you know all about it with this essential webinar!


Aika: 16.6.2022 10.00 - 16.6.2022 11.00
Paikka: GoToWebinar ja eLearning Academy

15.6.2022 Markkinoinnin rooli liiketoiminnan kasvattajana

Maailman muuttuessa ympärillä pitää myös yritysten ja niiden markkinoinnin tekemisen uudistua. Miten muuttuva maailma pitää kohdata ja miten markkinointijohto voi valjastaa muutoksen liiketoiminnan kasvun ajuriksi? Muuttuvan markkinoinnin ajankohtaisseminaarisarjassa keskitymme näihin kysymyksiin paneelikeskustelujen kautta.

Ensimmäinen seminaari järjestetään virtuaalisesti keskiviikkona 15.6.2022 klo 10 – 12. Aiheena on markkinoinnin mittarit liiketoiminnan ohjauksessa ja yritysjohdon työkaluna.

Webinaari on Marketing Finlandin jäsenille ja eLearning-lisenssin haltijoille maksuton, muille 150 e + alv.24%.


Aika: 15.6.2022 10.00 - 15.6.2022 12.00
Paikka: GoToWebinar ja eLearning Academy