6.11. Data b2b-markkinoinnin työkaluna

125,00 260,00 

Tässä koulutuksessa keskitytään asiakasrakenteen vahvistamiseen ja vahvojen asiakaskantojen rakentamiseen. Tarkoitus on esimerkkien kautta esitellä erilaisia tapoja analysoida omaa asiakaskantaa, markkinapotentiaalia, yrityksen tuottamaa asiakaskokemusta sekä suunnata markkinointia ja myyntiä. Koulutus soveltuu niille, jotka kehittävät myyntiä tai markkinointia.

Asiakasrakenteen ja rahavirtojen analyysi
Turkka Yli-Hakala, CRM-service Oy

Asiakasrakenteen ja rahavirtojen analyysi auttaa tunnistamaan kannattavimmat asiakkaat sekä asiakaskannattavuuteen vaikuttavat tekijät. Turkka kertoo esimerkkien kautta miten analyysit auttavat myyntiä suuntaamaan toimintaa kannattavasti sekä miten analyysien kautta voidaan segmentoida asiakkaita.

Tieto asiakaskokemuksen ja myynnin vahvistajana
Mika Raulas, Roger Studio

Maailman on täynnä dataa ja tietoa, joiden kautta yritys voi kulkea asiakkaidensa rinnalla koko ostopolun ja asiakkuuden ajan. Tässä koulutuksessa tutustutaan esimerkkien kautta siihen, miten tietoa voidaan hyödyntää asiakaskokemuksen parantamiseksi ja ostopolun vahvistamiseksi.

Asiakasanalysoinnista johdettu prospektointi
Jaakko Nors, Asiakastieto

Myyntijohdon mahdollisuudet onnistua prospektoinnissa on nykyään hyvät, sillä asiakaskannan analysointi voi tuottaa prospektilistat automaattisesti keinoälyn avulla. Tähän kun yhdistetään henkilökohtainen näkemys oikeasta suunnasta, saadaan kohderyhmiä jotka tuovat myyntitiimiin onnistumisen positiivisen kierteen.

Asiakasrakenne ja asiakaskuuntelu markkinoinnin työkaluna
Riikka-Maria Lemminki, Marketing Finland

Moderni markkinointi pohjautuu dataan ja analyyseihin, jotka auttavat pääsemään lähelle asiakasta. Riikka-Maria kertoo miten analyysejä voidaan hyödyntää markkinoinnin suunnittelussa sekä miten ne toimivat myynnin ja markkinoinnin yhdistävänä voimana.

 

Osasto: