19.11. Google Tag Manager perusteet ja Google Analytics asetukset

295,00 650,00 

Google Tag Manager perusteet (0,5 pv) ja Google Analytics asetukset (0,5 pv) 

Koulutuksen aikana saat konkreettisen käsityksen kuinka Google Tag Manager toimii digitaalisen mainonnan ja verkkopalvelun eri kohtien mittaamisen apuna. Lisäksi käydään läpi Google Analyticsin pääkäyttäjä- eli admin-puolen asetukset. Näin ymmärrät kuinka Google Analytics toimii ja miten järjestelmän asetukset vaikuttavat kerättyyn dataan ja sen laatuun. Tämä koulutus on ehdoton jokaiselle verkkopalvelun kehityksen parissa työskentelevälle ja Google Marketing Platform tuotteita käyttävälle.

Googlen Marketing Platform sisältää neljä analytiikkatyökalua: aiemmin tuttujen Google Analyticsin ja Google Tag Managerin rinnalle ovat tulleet Data Studio ja Optimize. Google Data Studio on kaikille organisaatioille veloitukseton järjestelmä, joka auttaa eri datalähteiden yhdistämisessä, datan visualisoinnissa sekä raportoinnissa. Google Optimizen avulla organisaatiot voivat tehdä personointia sekä versio- ja monimuuttujatestejä optimoidessaan verkkopalvelujaan.

 

Miksi osallistua?

  1. Ymmärrät kuinka GoogleTag Manageria voidaan käyttää tehokkaasti ja oikein verkkopalvelujen mittaamisen kehittämisessä.
  2. Osaat Google Tag Managerin peruskäytön ja logiikan digitaalisen mainonnan sekä verkkopalvelun mittaamisen apuna.
  3. Ymmärrät kuinka Google Analytics toimii ja mitkä sen mahdollisuudet ovat.
  4. Ymmärrät kuinka Google Analyticsin asetukset vaikuttavat kerättyyn dataan ja sen laatuun.

Kenelle koulutus on tarkoitettu?
Koulutus on tarkoitettu kaikille organisaation digitaalisen mainonnan tai verkkopalveluiden kehityksen parissa työskenteleville. Koulutus on perustasoinen ja sopii kaikille markkinoinnin sekä verkkopalvelujen kanssa toimiville henkilöille. Et tarvitse aiempaa osaamista Google Marketing Platformin työkaluista.

Valmistautuminen koulutukseen

Osallistujan tulee ottaa koulutukseen mukaansa oma kannettava tietokone. Osallistujalla on oltava Gmail-sähköpostiosoite tai Google-tunnus, jonka voi tehdä omasta työsähköpostiosoitteesta täällä (suositus): https://accounts.google.com/SignUpWithoutGmail?hl=en

Google Tag Managerin käytännön harjoittelua varten on hyvä luoda koulutusta varten blogi. Uuden blogin pääset luomaan Gmail-osoitteella tai Google-tunnuksella täällä: https://www.blogger.com/

Voit myös pyytää katseluoikeudet Gmail-osoitteelle tai Google-tunnukselle, organisaation mahdollisesti jo käytössä olevalle Google Tag Manager tilille. Lisäksi on hyvä mikäli Gmail-osoitteella tai Google-tunnuksellasi on editointi- tai admin-oikeudet organisaation käytössä olevalle Google Analytics tilille.

 

Koulutus on osa kolmen Google Marketing Platform -koulutuksen kokonaisuutta.

19.11. Google Tag Manager perusteet ja Google Analytics asetukset
26.11. Google Analytics perusraportit ja kehittyneemmät ominaisuudet
10.12. Google Data Studio ja Google Optimize

Google Marketing Platform -koulutuskokonaisuuden tilaaminen onnistuu pakettihintaan sähköpostitse info(a)marketingfinland.fi.
Kolmen kurssin jäsenhinta: 795€ + alv.
Kolmen kurssin normaali hinta: 1700€ + alv.

 

Lisää koulutuksen sisällöstä voit katsoa videolta 06.25 min. alkaen.

Osasto: