15.9.2022 Markkinoinnin budjetointi ja kilpailuetu investointina

80,00 145,00 

Webinaarissa paneudutaan kahden asiantuntijan voimin siihen, miten opit mitoittamaan yrityksen markkinointibudjetin oikein, miten rakennat optimoidun markkinoinnin investoinnin liiketoiminnan tavoitteiden pohjalta, mistä markkinointibudjetti muodostuu, miten se kannattaa allokoida ja mistä kasvu tulee. Perehdymme myös kilpailuedun merkitykseen yritykselle ja sen strategialle ja siihen, miten se löytyy. Tutustumme aiheisiin myös case-esimerkkien avulla.

Jarmo Lipiäinen, Chief Growth Officer, ToinenPHD:ltä avaa puheenvuorossaan sitä, millaisia ovat liiketoiminnan tavoitteista johdetut, oikein mitoitetut markkinointibudjetit ja millaisia tekniikoita budjetoinnissa voi käyttää. Hänen mukaansa markkinoinnin budjetointi on yrityksessä vuoden tärkein harjoitus. Se, haetaanko markkinoinnilta vaikuttavuutta vai tehokkuutta, vaikuttaa budjetin asetantaa. Hän mallintaa case-esimerkkien avulla, miten markkinoinnin investointiskenaariot tehdään ja miten ne allokoidaan eri tuote-/palvelukategorioille.

Konsultti, kirjailija ja yrittäjä Markku Vierula kertoo puolestaan kilpailuedusta yrityksen tärkeimpänä investointina.
Kasvu ja kehittyminen tapahtuu luomalla uutta. Silti vain 1-3 %:lla toimijoista on selkeä kilpailuetu. Käymme läpi Vierulan kehittämää, kansainvälisestikin uniikkia Löydä kilpailuetu ™-työkalupakkia, joka auttaa löytämään kilpailuedun. Työkaluja konkretisoidaan supisuomalaisilla yritysesimerkeillä. Kun yritys löytää tuotteelle, palvelulle tai yritykselle kilpailuedun, on se samalla strategian ydin.
Markku lupaa tarjota radikaalin, provokatiivisen, mutta samalla myös raikkaan rakentavan esityksen. Kilpailuedun löytäminen tarjoaa mahdollisuuden välttää hintakilpailua ja siirtyä arvopohjaiseen hinnoitteluun.
Oivallat, että kilpailuetu on hopealuoti:
i) se on johdon strateginen linjaus,
ii) sen avulla yritys kilpailee hyperkilpailuilla markkinoilla ja
iii) sen varaan voidaan kehittää koko organisaation yhteistä osaamista.
Havahdut pohtimaan kilpailuetua, löydät uuden markkinalähtöisen näkökulman, tutustut ainutlaatuisiin työkaluihin ja erinomaisiin kilpailuetuihin, saat inspiroivia ajatuksia innovaatioiden luomiseksi.

Kohderyhmä: Markkinointijohto, yritysten johto, hallitukset, liiketoiminnan ja brändien kehittämisestä vastaavat sekä tuotteiden ja palveluiden kehittämisestä vastaavat, julkishallinnon asiantuntijat sekä ammattilaiset, jotka haluavat löytää radikaalin uuden näkökulman liiketoiminnan kehittämiseen.

Hinta: 145 e / 80 e (Marketing Finlandin jäsenet). Elearning-lisenssillä maksuton. Hintoihin lisätään alv. 24 %.

Osasto: Avainsanat tuotteelle , , ,

HUOM!
Mikäli haluat ottaa eLearning Academy -lisenssin käyttöösi samalla kertaa, kun varaat paikkasi tästä koulutuksesta, lisää ostoskoriin haluamasi lisenssi (kuukausi- tai vuosisopimus). Mikäli ostamasi koulutus sisältyy eLearning Academyyn, et saa tästä koulutuksesta erillistä laskua.

LISÄÄ ELEARNING ACADEMYN LISENSSI OSTOSKORIISI TÄSTÄ.

eLearning Academy jäsenhinta:
36€/kk/12kk tai 129€/kk

eLearning Academy normaalihinta:
129€/kk/12kk tai 239€/kk

eLearning Academy -lisenssillä pääset maksutta kaikkiin tuleviin webinaareihin sekä  verkkokoulutusalustalle, jossa koulutukset ovat katsottavissa aina, kun haluat. eLearning Academystä löytyy yli 300 suomen- ja englanninkielistä markkinoinnin ja viestinnän koulutusta sekä julkaisemiamme kirjoja.

Opiskele silloin, kun sinulle sopii juuri niistä aiheista, jotka ovat sinulle ajankohtaisia!

Tutustu eLearning Academy -koulutuksiin  Tutustu tilausehtoihin

Hintoihin lisätään alv. 24%.

Toivo koulutusta takaisin: