10.12. Google Data Studio ja Google Optimize

295,00 650,00 

Koulutuksen aikana saat konkreettisen käsityksen kuinka Google Data Studio toimii, minkälaisia datan lähteitä voit järjestelmässä käyttää ja miten voit visualisoida dataa. Näin ymmärrät kuinka voit esittää ja jakaa organisaatiolle hyödyllistä tietoa. Lisäksi käydään läpi minkälaista personointia ja konversio-optimointia voit tehdä Google Optimizen avullaTämä koulutus on ehdoton jokaiselle verkkopalvelun kehityksen parissa työskentelevälle ja Google Marketing Platform tuotteita käyttävälle. 

Google Data Studio (0,5 pv) ja Google Optimize (0,5 pv) 

Googlen Marketing Platform sisältää neljä analytiikkatyökalua: aiemmin tuttujen Google Analyticsin ja Google Tag Managerin rinnalle ovat tulleet Data Studio ja Optimize. Google Data Studio on kaikille organisaatioille veloitukseton järjestelmä, joka auttaa eri datalähteiden yhdistämisessä, datan visualisoinnissa sekä raportoinnissa. Google Optimizen avulla organisaatiot voivat tehdä personointia sekä versio- ja monimuuttujatestejä optimoidessaan verkkopalvelujaan.

Koulutuksen aikana saat hyvän käsityksen siitä kuinka Googlen analytiikkatyökaluja voi hyödyntää verkkopalvelun analysoinnissa ja optimoinnissa. Koulutuksen alussa käydään läpi kuinka eri työkalut linkittyvät toisiinsa ja mikä on Google Marketing Platform kokonaisuudessaan.  

Miksi osallistua?

  1. Ymmärrät kuinka Google Data Studiota voidaan käyttää tehokkaasti ja oikein datan esittämisessä sekä jakamisessa.
  2. Ymmärrät minkälaisia datan lähteitä voit käyttää ja miten dataa voi yhdistää.
  3. Osaat toteuttaa organisaatiolle raportin / dashboardin Google Data Studion avulla.
  4. Ymmärrät kuinka Google Optimizea voidaan hyödyntää verkkopalvelun personoinnissa ja optimoinnissa.
  5. Osaat tehdä yksinkertaisia versio- eli A/B-testejä Google Optimizen avulla.

Kenelle koulutus on tarkoitettu?
Koulutus on tarkoitettu kaikille organisaation digitaalisen mainonnan tai verkkopalveluiden kehityksen parissa työskenteleville. Koulutus on perustasoinen ja sopii kaikille markkinoinnin sekä verkkopalvelujen kanssa toimiville henkilöille. Et tarvitse aiempaa osaamista Google Marketing Platformin työkaluista.

Koulutukseen valmistautuminen

Osallistujan tulee ottaa koulutukseen mukaansa oma kannettava tietokone. Osallistujalla on oltava Gmail-sähköpostiosoite tai Google-tunnus, jonka voi tehdä omasta työsähköpostiosoitteesta täällä (suositus): https://accounts.google.com/SignUpWithoutGmail?hl=en

Pyydä lisäksi katselu-, editointi- tai admin-oikeudet Gmail-osoitteelle tai Google-tunnuksellesi, mahdollisesti organisaation käytössä olevalle Google Analytics ja Optimize tileille sekä Data Studio raportteihin.

 

Tarvittaessa voit käyttää myös Googlen Demo-tiliä tämän linkin kautta: https://analytics.google.com/analytics/web/demoAccount

 

Koulutus on osa kolmen Google Marketing Platform -koulutuksen kokonaisuutta.

19.11. Google Tag Manager perusteet ja Google Analytics asetukset
26.11. Google Analytics perusraportit ja kehittyneemmät ominaisuudet
10.12. Google Data Studio ja Google Optimize

Google Marketing Platform -koulutuskokonaisuuden tilaaminen onnistuu pakettihintaan sähköpostitse info(a)marketingfinland.fi.
Kolmen kurssin jäsenhinta: 795€ + alv.
Kolmen kurssin normaali hinta: 1700€ + alv.

Lisää koulutuksen sisällöstä voit katsoa videolta 06.25 min. alkaen.

Osasto: