Markkina-analyysi

1 200,00 1 700,00 

Markkina-analyysi kertoo markkinapotentiaalin ja yritystasolla ne prospektit, jotka osuvat yrityksen optimaaliseen asiakasprofiiliin, mutta ostavat joltain toiselta toimittajalta.  Analyysiin lasketaan myös optimaalisten prospektien myyntipotentiaali. Myyntibudjettia tehtäessä voidaan yritystasolla osoittaa ne kohteet, joista kasvu tehdään seuraavalla tilikaudella.

Markkinapotentiaali voidaan purkaa toiminnallisiksi tavoitteiksi, jotka viedään CRM:ään myyntijohdon kontrolliin ja raportointiin.

Tuottaminen

Luodaan asiakasanalyysin pohjalta kohderyhmämatriisi, joka monistetaan prospektikantaan. Jos asiakasmatriisia ei ole olemassa, voidaan luoda arviopohjainen kohderyhmämalli. Kohderyhmämallia voidaan rikastaa hakemalla markkinatietoa kyselyillä tai puhelinhaastatteluilla. Saatu tulos voidaan monistaa prospektikantaan. Monistettu profiili ajetaan isoa tietokantaa vasten ja saadaan ulos potentiaalisimmat prospektit.

Kenelle

Sopii B2B-yrityksille, joilla on tavoitteena kasvattaa markkinaosuutta, ja hankkia uusia asiakkaita.

Asiakkaan resurssit

  • Aloituspalaveri: kohderyhmämatriisin määrittely 1,5,h
  • Yhteenvetopalaveri 1,5,h

 

Markkina-analyysin toteuttaa yhteistyökumppanimme  Strike Communications Oy

Category: Tags: , , ,