Tarinapeliä-sponsorin käsikirja

41,00 

 

Sponsorin käsikirja johdattaa käytännönläheisesti sponsorointiyhteistyön kiehtovaan maailmaan. Kirjan päätavoitteena on luoda kokonaisvaltainen kuva nykyaikaisesta sponsorointiyhteistyöstä.

Kirjan runko muodostuu teoreettisesta viitekehyksestä ja TARINA -toimintaohjelmasta. Ohjelma kertoo konkreettisesti ja yksityiskohtaisesti, mitä missäkin vaiheessa tulee tehdä. Kirjassa on myös täydentävää tietoa, ajatuksia herättäviä asiantuntijanäkemyksiä ja runsaasti esimerkkejä elävästä elämästä.

Sponsorin käsikirja on suunnattu yrityksen markkinoinnissa, markkinointiviestinnässä, tiedotuksessa, viestinnässä tai operatiivisessa sponsorointiyhteistyössä toimiville henkilöille. Kirja sopii myös mainos- ja viestintätoimistoille sekä alan opiskelijoille.

Kirjan kirjoittajat Erkki Alaja ja Christina Forssell omaavat vankan teoreettisen näkemyksen ja käytännön kokemuksen. Kirjan on kustantanut Suomen Urheilumuseosäätiö yhteistyössä Mainostajien Liiton kanssa.

Hinta 41 €, Mainostajien Liiton jäsenyritykset ja oppilaitokset 26 € (+ alv 10 %). Opas ei sisälly jäseneksiliittymisetuihin.

Osasto:

Sisältö

OSA 1    SPONSOROINTIYHTEISTYÖN PERUSTEET
1. Sponsorointiyhteistyön kehitysvaiheet
2. Sponsorointiyhteistyö tänään
3. Sponsorointiyhteistyö osana liiketoimintaa
4. Sponsorointiyhteistyön määrittely
5. Sponsorointiyhteistyö markkinointiviestinnän instrumenttina
6. Sponsorointiyhteistyö tarinankertojana
7. Sponsorointiyhteistyön pääperiaatteet
TARINAPELIÄ EXTRA:
Liiketoiminnallista ajattelua sponsorointiyhteistyön taustalla
Erilaisia näkökulmia sponsorointiyhteistyöhön

OSA 2    TARINA-TOIMINTAOHJELMA
1. Sponsorointiyhteistyön punainen lanka
2. TARINA-toimintaohjelman kuvaus
3. Tutkiminen osana TARINA-toimintaohjelmaa

OSA 3    TAUSTASUUNNITTELU
1. Nykytilan arviointi
2. Sponsorointiyhteistyön filosofian laatiminen
3. Organisointi
4. Budjetointi
TARINAPELIÄ EXTRA:
Sponsorointiyhteistyön filosofioita

OSA 4    RÄÄTÄLÖINTI
1. Tavoiteasettelu
2. Kohdistaminen
3. Kohteiden valintakriteerien luominen
4. Kohteiden kartoitus

OSA 5    INTEGROINTI
1. Kohteiden valinta
2. Yhteistyösopimuksen laatiminen
3. Toimenpidesuunnitelman laatiminen
4. Yhteistyösopimuksen toteuttaminen
TARINAPELIÄ EXTRA:
Kohteiden yhteistyökokemuksia
Sponsorointiyhteistyön luovia toteutuksia

OSA 6    ARVIOINTI
1. Analysointi
2. Raportointi
3. Jatkopäätöksen tekeminen
4. Kiittäminen
TARINAPELIÄ EXTRA:
Menestyksellisen sponsorointiyhteistyön avaintekijöitä

TARINANURKKA
Sydänliiton lounaskampanja Unileverin kanssa
K-ryhmä jatkaa Nuoren Suomen pääyhteistyökumppanina
KPMG:n yhteistyö Ateneumin kanssa
Finnforestin yhteistyö Mikael Forssellin ja Tanja Poutiaisen kanssa

LIITTEET
Eräitä hinnoitteluesimerkkejä
Tuotesijoittelu
Televisio-ohjelmien sponsorointiyhteistyö
Ohjelmayhteistyö
Sponsor Strategi Finlandin tutkimuspalvelut
Sopimusmalli: yrityksen ja yksilöurheilijan välinen yhteistyö
Kansainvälisen kauppakamarin (ICC) sponsorointiohjeet

LÄHTEET
Kirjallisuus
Asiantuntijakeskustelut
Sparraus

184 s.

Toivo koulutusta takaisin: