Kultasulka-kilpailussa etsitään teoksia, jotka ovat kehittäneet mainos-, markkinointi-, ja viestintäalaa.
Kilpailun tavoitteena on rohkaista ja kannustaa markkinoinnin, markkinointiviestinnän ja viestinnän ammattilaisia julkaisemaan teoksia, jotka kehittävät alan toimintaa ja lisäävät sen arvostusta liiketoiminnan johdon ja vaikuttajien keskuudessa.Voittaja tai voittajat palkitaan Kultasulka-kunniakirjoin.
Kirjoituskilpailu on järjestetty vuodesta 1978 ja se on kantanut Kultasulka-nimeä vuodesta 1986. Kilpailun järjestää viestintätoimisto Manifesto yhteistyössä Marketing Finlandin kanssa.
Ohjeet
Kirjojen arvioinnissa kiinnitetään huomiota siihen, kuinka hyvin teos
1) Kohottaa alan arvostusta.
2) Lisää tietoa markkinointiviestinnän tuloksellisuudesta.
3) Kehittää alan toimintaa.
Kilpailuun voi osallistua vain sellaisella kirjalla, johon kirjoittajalla (osallistujalla) on tekijänoikeudet tai tekijänoikeuden haltijan lupa osallistumiseen. Kirjan laajuutta tai kirjoittajien määrää ei ole rajoitettu.