Onnea Suomi ja Suomi-brändin tekijät

”Made in Finland” takaa huippulaadun, suomalainen koulutus symboloi korkeaa osaamista ja suomalainen luonto revontulineen on matkailun nouseva tähti. Suomi-brändiä on rakennettu sisulla, rakkaudella, rohkeudella ja luovalla hulluudella. Nyt on aika nostaa malja 100-vuotiaalle Suomi -brändille, joka kuuluu meille kaikille ja jota olemme olleet mukana rakentamassa, osin tiedostaen ja osin tiedostamattamme.

Tämä MAINOSTAJA -lehden numero on omistettu suomalaisille brändeille ja brändien tekijöille. Paljastamme miten Fazer on systemaattisesti rakentanut ja vaalinut brändiään. Yritys, joka voitti Vuoden 2017 Brändinrakentaja -palkinnon haluaa jakaa omat kokemuksensa, joita kannattaa kuunnella. Esittelemme joukon yrityksiä, jotka ovat hyödyntäneet omassa markkinoinnissaan Suomi-brändiä innovatiivisesti sekä kotimaisia markkinointiteknologioita, jotka jo ensimetreiltään ovat suunnanneet kansainvälisille markkinoille. Oman oodinsa ansaitsee myös pohjoisen Suomen matkailu, joka on onnistunut tuotteistamaan suomalaisen luonnon ja nostanut maamme yhdeksi halutuimmista elämysmatkakohteista.

Tekijät kertovat omat tarinansa myös kansainvälistymisestä, jossa merkittävässä roolissa on ollut markkinointi ja kaiken keskiössä brändin rakentaminen. Tämän lehden lukijoista tuskin kukaan kyseenalaistaa markkinoinnin merkitystä liiketoiminnan menestymisessä, mutta yhä löytyy organisaatioita, jotka luottavat vain tuotteensa erinomaisuuteen parhaana myynnin tekijänä. Siksi haastamme sinut mukaan levittämään markkinoinnin ilosanomaa. Tavoitteena on tehdä Suomesta markkinoinnillisempi paikka, jotta piileskelevät huipputuotteet saadaan nopeammin ja tehokkaammin myös kansainvälisille markkinoille.

 

Riikka-Maria Lemminki
toimitusjohtaja